Ihmeellistä semanttista jankkausta. Kun sanon ettei mahdu minun Kärppiini, tarkoitan etten itse ikinä mistään hinnasta ottaisi miestä joukkueeseen. Koska en kuitenkaan ole Harri Aho, Juha Junno tai kukaan muukaan kärppäorganisaatiossa vaikuttava henkilö, minulla ei ole "minun Kärppiä", enkä siten pysty seuran päätöksiin vaikuttamaan juurikaan muutoin kuin netissä napisemalla. Yksinkertaista.Jos sanot että Pessi ei sinun Kärppiisi mahdu niin eikös se järjellä ajateltuna tarkoita sitä että sinä lähdet nostelemaan (toisin sanoen lopetat kannattamisen) jos Pessi tulee? Jos taas jatkat Pessin tulemisen jälkeenkin Kärppien leirissä istumista niin silloinhan Pesonen mahtuu sinunkin Kärppiisi. Yksinkertaista.
Tehän taidattekin olla melkoisia tuuliviiriveijareita. Olen lähes satavarma että molemmat huutaa vielä kuorossa Pesosen nimeä kunhan Pessi joku päivä Kärppiin palaa.
Jääkiekossa, kuten elämässä, luottamuksen voi menettää vain kerran.Ja minä olen aivan varma, että pahinpienkin kriitikoiden mielipiteet muuttuisi siinä vaiheessa kun Pesonen olisi vetänyt parikymmentä ottelua Kärpissä huippu tehon ja antanut pari kärppämyönteistä haastattelua Kalevaan.
Eikä Pesosen tapauksessa ole kyse siitä, että menee toiseen liigaseuraan, onhan meillä nytkin joukkueessa puolen tusinaa omaa kasvattia jotka ovat muualla pelanneet, ja joita kuitenkin arvostan lähes saman verran kuin muitakin omia. Välillä tiet vievät väistämättä erilleen, se on elämää ja jääkiekkoa. Pesonen kuitenkin oli itse sanonut, että SM-liigassa seura on Kärpät. Mutta eipäs ollutkaan, heti kun olikin mahdollisuus veivailla kulta-Miken kanssa. Oulussa olisi ollut tarjolla suurempi rooli, suurempi tarve huippuluokan hyökkääjälle, ja enemmän sitä rahaa jolla arvostusta usein mitataan. Ennemmin mies maansa myö kuin sanansa syö. Nyt söi sanansa ja möi perseensä.
Sori offtopic. Voidaan siirtyä eteenpäin.