Itse uskon, että Pirneksen mahdollisen jatkon lisäksi on tulossa ainakin vielä sentteri, jolloin Davis laidalle.
Kärppien sentterit:
Pirnes
Toivon Pirnekselle jatkoa. Tuhlaajapojan paluu kotiin onnistui hyvin. Esa ansaitsee mielestäni kevään esityksillään jatkosopimuksen. Minulla on se käsitys, että hänellä on kova halu asettua Ouluun. Näin ollen sopimuksen hinnasta on helpompi päästä sopuun.
Huml
Olen käsittänyt, että Davis pelaa selkeästi paremmin laidalla kuin sentterinä. Niiden muutaman pelin perusteella, mitä olen häneltä nähnyt, vaikuttaa siltä, että laidassa hän on ominmillaan ja pystyy hyödyntämään paremmin vahvuuksiaan. Pelatkoon hän siis laidassa ja käännettäköön katseemme Ivan Humlin puoleen. Tämä kokenut ja taitava Kärppä on lähtökohtaisesti sentteri. Erilaisten sattumusten seurauksen hän päätyi Aravirran komennossa laituriksi. Marjamäki sai viime kaudella Humlin pelaamaan kokonaisvaltaisemmin ja puolustusvelvoitteet tämä taituri hoiti erinomaisesti. Hyökäyssuuntaan hän on ollut Oulussa vahva koko ajan. Uskon, että Marjamäen alaisuudessa Humlin voi huoletta asettaa takaisin sentterin paikalle.
Kemppainen
Liigan paras kolmossentteri. Runkosarjassa hän oli erittäin tehokas, mutta tehot hiipuivat täysin pudotuspeleissä. Valtavan hyvä ja työteliäs pelaaja puolustussuuntaan. Pystyy jakamaan hyvin kiekkoa liikkeeseen laitureille. Kemppaisen johtamat ketjut ovat ylittäneet tämän ansioista keskialueen vauhdikkaasti jo ennen Marjamäen valtakauttakin. Aivan ei luovuus ja kädet riitä hyökkäysalueella Liigan tähtisentteriksi. Nyt olen onnellinen, että Hilli iski aikanaan pähkähullun sopimuksen Kemppaisen kouraan.
Keränen
Siirto sentteriksi onnistui mainiosti. Pidin ennen kauden 2013-2014 alkua Kerästä lähes umpilaiturina. Keränen osoitti luuloni vääräksi. Hän on mieleiseni nelosketjun sentteri. En vaihtaisi kehenkään.
Viuhkola
Tiedän, etteivät monet enää usko Viuhkolaan. Minä uskon. Tälle Kärppälegendalle pitää jättää takaovi raolleen. Jos hänellä on leikkauksen jälkeen pelaamisen palo silmissään ja kuntouttamismotivaatio tapissa, on hänelle annettava tilaisuus. Kaiken mennessä nappin hän ottaa kauden edetessä Humlin paikan sentterinä ja Huml jatkaa laiturina.
Jos sentteripelaamisessamme on vaikeuksia, voi joukkuettamme vahvistaa siltä osin vielä tammikuussakin. Tähän kun lisätään vielä
Joonas Komulaisen mahdollinen peluuttaminen keskushyökkääjänä, en näe pienintäkään riskiä siinä, että lähtisimme kauden alkuun ilman seuran ulkopuolelta tulevaa uutta sentteriä.