Alemmissa ketjuissa on kyllä ihan tarpeeksi jo pelaajia. Hentunen tuskin ihan ilmaiseksi kuitenkaan lähtisi Kärppiin vetämään jossain 3 tai 4 ketjussa. Ainakin näin vähän epäilen kuitenkin. Nyt tarvitaan nimenomaan sitä timanttista osaamista sinne kärkeen.
Pettynyt olen ehdottomasti, jos kesän aikana ei saada joukkueeseen oikeasti niitä tärkeitä palasia kiinnitettyä. Jos niitä ei olla näin kesän aikana saatu joukkueeseen, niin mikä puoltaa sitä asiaa, että niitä saataisiin sitten joskus kauden edetessä? Todennäköisesti samaa se Aho huutelee siinäkin vaiheessa ja valittaa, että kun oli tyhjät markkinat ja muitakin seuroja oli samassa vedessä kalastamassa. Tuo ei vain ainakaa itselleni riitä missään nimessä syyksi, että ei saada joukkueeseen vahvistusta.
Jos Plihal ja Viuhkola molemmat ovat ensi kaudella rosterissa, mitä en ainakaan ensinnä mainitun kohdalla toivo, niin mielenkiintoista nähdä, että kumpi siinä kakkosen keskellä pelaa. Tiedä sitten onko sillä asialla loppujen lopuksi mitään merkitystä kuitenkaan. Todennäköisesti sekin on hyvin epätodennäköistä, että molemmat olisi samaan aikaan terveenä. Aina jotaki pientä saikkua tulee kuitenkin.
Isoa roolia on tosiaan taas Viuhkolalle tarjolla. En tiedä miksi näin. Vai vieläkö siellä toimstolla tosiaan kuvitellaa, että kaikkien näiden loukkaantumisten jälkeen Jarista saadaan oikeasti sellainen pelaaja, että voi pelata isoja minuutteja tuloksekkaasti? Ei ne vain oikeasti voi näin luulla. Ei vain voi. Viuhkolaa arvostan pelaaja todella paljon, mutta kyllä jokaisen tässä organisaatiossa pitäisi olla kuitenkin rehellinen ja realistinen näiden asioiden suhteen. Eikä se ole pelaajaankaan kohtaan oikein, että lyödään sellaiseen rooliin mitä ei enään pysty kantamaan.
Plihalin kohdalla itse toivon viimeiseen asti, että kaveri saada helvettii tuosta joukkueesta. Ei huvittaisi katsella peliäkään enään tuon kaverin esiintymistä Kärpissä. Toki, jos Plihalille on joku aivan ääliömäinen summa lyöty käteen, kun sopimuksen Kärppiin teki, niin eihän sitä kukaan ota riesaksi siinä vaiheessa.
Uutta maalivahtia tässä itse olen aika pitkään jo odotellut. Rynnästä on pidetty aika varmana, mutta onko nyt tullut jotain mutkia matkaan tässä asiassa? Ja jos on, niin onko Kärpillä jotain varasuunnitelmaa tämän tilalle? Toivottavasti näin ainakin on.
Puolustus vähän hirvittää. Lehtonenko siellä se leader on ensi kaudella? Kukkonen se todennäköisesti on, mutta jos puhutaan kiekollisesta johtajasta, niin Lehtosen Mikko se ei todellakaan voi olla. Pokalta totta kai varmasti jokainen odottaa eteenpäin menoa, mutta riittääkö sekään. Ohtamaasta tykkään itse paljon pelaajana, mutta ei sekään nyt mikään kiekollinen johtaja ole kuitenkaan. Valliini sitä ei ole todellakaan.
Minä odotan kyllä näyttöjä niiltä ihmisiltä tässä organisaatiossa, jotka näitä pelaajahankintoja tekevät. Selittelyt sikseen ja hommiin!