Mitähän helvettiä?
Sisälukutaito ei taida olla maantieteellinen ominaisuus? Kirjoitin, että kahden samantasoisen pelaajan ollessa kyseessä katson mielummin Kärppien junioripolun käynyttä pelaajaa kuin Porin Ässien vastaavaa käynyttä.
Kyllä minä tuon ymmärsin, mutta ärsytti silti se,että tasaväkisissä tapauksissa AINA voittaa Kärppäjunnu. Ehkä mä sit olen kai jonkinlainen puolijuudas, kun en aina ole valmis ottamaan omia vastaan. Vaihtelu virkistää.
Kyllä myönnän, että voitonvuodet mentiin pitkälti omilla pojilla, eikä siinä mitään. Muutama äärettömän tärkeä osanen oli toki muualtakin. Se ei silti tarkoita sitä, että niin pitäisi mennä aina. Eipä tuota menestystä ole tullut, vaikka omia on ollut pilvin pimein.
Kyllä mä katson, että muualtakin voi tulla samantasoisia, kaikkensa antavia pelaajia. Leivästä siinä on pelaajillakin kyse, eikä vapaamatkustaja kauaa minkäänlaista leivänkanikkaa jyrsi, jos asenne on väärä. On olemassa pelaajia, jotka rakastavat jääkiekkoa niin paljon, että tekevät kaikkensa sen joukkueen eteen, kussa kulloinkin pelaavat, vaikkei varsinaista Kärppäsydäntä olisikaan. Se, että tulee omasta pelaajasysteemistä ei ole automaatio Kärppien edustusjoukkueeseen pääsemiseen, EI SAA OLLA!!!
Mäkilässä on potentiaalia ja voit arvata, että jos hän sopparin jonnekin tekee ja alkaa loistamaan toisessa joukkueessa meitä vastaan, niin kyrpiikö se meikää. No taatusti! Mielipiteitä on monia ja se on hyvä. Mun mielipide on se, että Mäkilä olisi kannattanut pitää, ei varmasti olisi ollut kallis. Kalliimmaksi uskon Posenkin tulleen. Mutta meillähän on rahaa upotettavaksi asti;)