Kimurantti hyökkäyspään tilanne ensi kaudella. Spekuloinpa huvin vuoksi.
Mikäli Marko Luomala on jo ensi kaudeksi hankittu, niin olkoot sitten. Mutta jos vain voi vetäytyä tästä, niin tehkää se ihmeessä. Todennäköisesti hinta on tasoon nähden liikaa, toki olen mielelläni väärässä. Samoin KFC:n puolella puhuttu Marko Kivenmäki, vaikka onkin ollut todella kovan luokan pelimies tällä kaudella, niin ei kiitos. Mielialapelaajan vikaa, eikä muutenkaan pelikunnosta minkäänlaista takuuta. Todennäköisesti kalliskin.
Mikä ihmeen "hampaaton kanukki"? En kyllä kovin mielellään tällaisia näkisi, paljon mieluummin "pavelrosa", mieluiten toki Pavel Rosa itse. Pitäisin lähes hinnalla millä hyvänsä, maaginen pelaaja. Kuten moni onkin jo sanonut, ensi kauden hankintojen PITÄÄ olla aivan liigan kärkiosaamista tuovia huippuja, jollainen Rosa mielestäni on. Kuusela tulee pitää jos mies vain itse suostuu jäämään. Alikoski ja Aarnio voisivat halutessaan jäädä vielä, kuitenkin ainakin Alikoski voisi hyötyä uudesta seurasta.
Joonas Kemppainen... ei pitäisi olla ykkössentteri, toivottavasti ei siihen rooliin hankittu. Potentiaalisen oloinen kuitenkin jos nyt on tulossa. Ei varmasti tämän kauden Saarenheimoa huonompi, koosta plussaa. Muista senttereistä Viuhkola on Viuhkola, kunnossa ollessaan liigan paras sentteri. Toivottavasti ensi kaudella siinä roolissa. Viinasen tulevaisuus riippuu paljon kaikesta, mutta olen kyllä pitänyt näkemästäni. Helposti Karppisen ja Kiilholman edellä. Komulainen ehdottomasti ensi kauden joukkueeseen, mieluiten Donskoin ja Junttilan ketjuun, mutta laitaankin jos ei tilaa.
Poistettavista ensi kaudelle Normio, Viitakoski (ikävä kyllä, hieno mies), Kiilholma ja Kaspar, joka kalliiksi mieheksi melko kehno. Aarnio, Alikoski, Karppinen jääkööt rotaatiomiehiksi jos haluavat. Saarenheimo pois jos joku huolii, Viinanen sopisi neloseen, mutta onko liian kallis sinne ja kelpaako rooli miehelle itselleen? Olisi hyvä stuntti ylempiinkin kenttiin. Koskenkorva myös pois jos jonnekkin muualle saamaan, turhan kallis mies neloseen.
Eli jotain tällaista
Rosa (mielellään...) - Viuhkola/uusi mies - Kuusela
Kuka?/Luomala - Kemppainen?/Viuhkola - Kuka?/Alikoski
Junttila - Komulainen - Donskoi
Keränen - Viinanen/Saarenheimo/Karppinen - Aarnio/Alikoski/Koskenkorva
Eli rahasta ja Kemppaisen tulosta riippuen pari laituria ja keskushyökkääjä. Ja sitä laatua, kiitos.
PS. Ovatko nämä Jaakolan ja Pyörälän huhut täyttä unelmointia vai tietääkö joku jotain? Pyörälähän olisi suoraan kärkiketjuihin täsmähankinta.