Kärpät kaudella 2010-2011

• 485 195
  • 994
Tila
Viestiketju on suljettu.

pehmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lukolla on kuulemma rahaa, Matti vois kehitellä Lukossa ensimmäisenä ajatuksen, jossa vanhat luottomiehet Pekka ja Kimmo siirtyvät Lukkoon.
Helpoiten irtoaisi nyt kapteeni Normio. Vinkkiä Matille nyt, kohta on kiire, ennenkuin Kärpät kerkeää apajille!

Rosan jatko on tosi hieno juttu, on sentään jotain mielenkiintoa ensi kauteenkin. Hedström ja Sicak varmastikkin hyviä hankintoja. Nyt vielä se maalivahti / maalintekijä / huippupakki / huippusena.. tai vaikka kaikki.. niin hyvältä alkaa näyttää. Tosin Kemppaisen jälkeen en enää oikein usko tuohon uuden sentterin tuloon. Maalintekopuolenkin voisi luulla olla kunnossa Luomalan tulon jälkeen, mutta itse olen aika skeptinen asian suhteen.

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Saarenheimo saakoot jäädä rosteriin, Kossu hiuksista vittuun.

Rosteri kaipaa vielä Lasse-sedän näköistä pakkia, sen jälkeen pakisto ok.
Hyökkäykseen vielä "kunnon" laituri, sitten on kaksi "pistekenttää" olemassa.

Maalivahtitilanne onkin sitten mielenkiintoisempi, Koivisto ykkösenä voisi kyllä kauteen ainakin lähteä ja vähän katsoa miten homma menee. Mutta siinä tapauksessa kakkosveska saisi olla mallia kokenut.
Ja jos Koivisto ei oikein pärjää, edessä on auttamatta kunnon ykkösen hommaaminen.

Yhteenvetona, Lasse pakistoon ja kunnon laituri vielä tarvitaan. Noilla voitaisiin kauteen sitten lähteä :)

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyökkäykseen vielä "kunnon" laituri, sitten on kaksi "pistekenttää" olemassa.
Eiköhän laituriosasto ole täynnä. Vai kenet nelikosta Luomala, Kuusela, Rosa, Hedström ajattelit laittaa kolmoseen? Ja eikö tässä ole tarkoitus antaa junnuillekin mahdollisuus? Alempiin kentiin on jo tiedossa Alikoski ja Keränen "vanhempina" ja moni toivoo Aarniollekin jatkoa. Tuohon vielä yksi laituri, niin junnuille ei ole yhtään laituripaikkaa auki kokoonpanossa, noin periaatteessa. Ja Kossustakaan ei ole vielä päästy eroon.

Left Wing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eiköhän laituriosasto ole täynnä. Vai kenet nelikosta Luomala, Kuusela, Rosa, Hedström ajattelit laittaa kolmoseen? Ja eikö tässä ole tarkoitus antaa junnuillekin mahdollisuus? Alempiin kentiin on jo tiedossa Alikoski ja Keränen "vanhempina" ja moni toivoo Aarniollekin jatkoa. Tuohon vielä yksi laituri, niin junnuille ei ole yhtään laituripaikkaa auki kokoonpanossa, noin periaatteessa. Ja Kossustakaan ei ole vielä päästy eroon.

Voipi olla että Kaspar tulee myös Kärppiin jos ei saa muualle sopparia??

Suosikkijoukkue
Kärpät
Voipi olla että Kaspar tulee myös Kärppiin jos ei saa muualle sopparia??
Ja mikä saa sinut uskomaan ettei Kaspar saisi muualle sopparia? Eiköhän Kasparkin ole pikemminkin niitä pelaajia jotka voivat valita seuransa kuin niitä joiden pitää epätoivoisesti etsiä jostakin pelipaikka.

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Iso käsi Rosan ja Hedströmin sopimuksille! Erityisesti Rosan jatko on huikean kova juttu hei!

Hedström tuo Kärppiin varmasti asennetta, taistelua ja ennen kaikkea väriä otteluihin. Näin ainakin toivon.

Aina on olemassa floppiriski, mutta mielestäni tässä on kyseessä Tamia lainatakseni low risk-high reward- tilanne.

Vielä se yksi iso vonkale puolustuspäähän...

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Hedström tuo Kärppiin varmasti asennetta, taistelua ja ennen kaikkea väriä otteluihin. Näin ainakin toivon.
En kyllä vähääkään ymmärrä Hedströmin hehkutusta uutena Smyth:nä tai jonain autuaaksi tekevänä voimana. Tämä ei ole Hxxx:lle sinulle yksin, vaan yleisesti.

Hyvä laituri, joka pelaa mukiinmenevästi molempiin suuntiin, jonka pää esti etenemästä uralla muutama kausi sitten. Lähin vertaus Kärppiä seuranneille voisi olla Ujcik, puolella asenteella ja työnteolla. KFC luonnollisesti kerkesi jo tulemaan lahkeeseen, kun joku kuvitteli Hedströmin olevan vähintäänkin Milan Lucic ja loput pitivät yhden olettamusta totuutena, mutta eihän nyt täällä sentään?

3. kentällisen pelaaja lähtökohtaisesti. Käytännössä siis uusi VV junioreille, jota tarvitaan. Kärpillä kun ei vielä muutamiin vuosiin ole omasta takaa tuottaa maailmaa nähneitä veteraaneja mentoreiksi.

Rosan jatko oli oiva lisä. Nyt ei edes tarvitse Kasparista haaveilla, sillä tsekkituplasta löytyy jo Sicakin muodossa! Toki on sanottava Kasparista, että kiva kun kävit, mutta ikävää ei jäänyt. Bilekin tavoin kaipaan..

Kiva kiva kiva. Kaikki hyvin Oulussa, kunhan Haapamikon poikaystävä ei taas nouse arvoon arvaamattomaan. Jokisen peliminuutit ovat aina kysymysmerkki, ellei Tom Of Oululta kysytä. Siispä odottelemaan Kukkosen signausta ja Kisen ilmoutusta Jokisesta.

Viimeksi muokattu:

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja mikä saa sinut uskomaan ettei Kaspar saisi muualle sopparia? Eiköhän Kasparkin ole pikemminkin niitä pelaajia jotka voivat valita seuransa kuin niitä joiden pitää epätoivoisesti etsiä jostakin pelipaikka.

Kärpät on edelleen Kasparin vaihtoehto n:o 1, vain NHL tai KHL menee ohi. Eiköhän aika pian MM-kisojen jälkeen siihenkin asiaan selvyys tule.

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Kärpät on edelleen Kasparin vaihtoehto n:o 1, vain NHL tai KHL menee ohi. Eiköhän aika pian MM-kisojen jälkeen siihenkin asiaan selvyys tule.

Aika erikoista, jos Kaspar ei muualle kelpaa. On 16 pelin "NHL-status" ja ollut tosi näkyvä MM-kisoissa. Toivottavasti kuitenkin menee jonnekin muualle. Oli pienoinen pettymys Kärpissä, vaikka ihan kelpo pisteet tekikin. Yritti liikaa ja menetti vaarallisesti kiekkoja, kun syöttö kesti ja kesti. Mielummin enemmän peliaikaa Donskoille ja Junttilalle.

Itselle kelpaisi kyllä Kaspar. Viime kauden ainoita kavereita, jotka pystyivät tekemään maaleja toivottomistakin paikoista. Paikoin oli suorastaan maaginen etenkin itseluottamuksen puolesta. Voin vain kuvitella, millaista jälkeä olisi Rosa-Kaspar akseli saanut aikaan, mikäli vastustajien olisi pitänyt puolustaa jotain toistakin kenttää vastaan edes vähän alusta.

JOS saadaan kaksi hyökkäävää kenttää kasaan, niin Kasparin arvo vain nousee.

JPL

Jäsen
Itse olen yrittänyt rummuttaa myös Kasparin monipuolisuutta. Huolimatta muutamasta näkyvästä oman pään virheestä, Kasparin puolustusasenne sekä alivoimapelaaminen oli vähintään hyvällä tasolla.

Välillä tosiaan vaipui pimentoon, mutta niin teki joka ainoa ukko joukkueesta.

Miten Kärpät voi olla ykkösvaihtoehto jos tätä edelle menee kuitenkin kaikki NHL- ja KHL-seurat? Siinä mielessä on todella todella epätodennäköistä, että Kaspar jatkaisi Kärpissä. Tottakai toivon kuitenkin tätä, sillä ei laatupelaajia koskaan liikaa ole.

tzoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
NYR, Kälviän Tarmo
Kossu on ottanut agentinsa välityksellä yhteyttä Skellefteåån ja kysellyt paluu mahdollisuuksista. Seuran urheilutoimen johtaja myöntää kontaktin mutta ei kommentoi muuten mitenkään.
Tämä tieto paikallislehden lätkä blogista.

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Kossu on ottanut agentinsa välityksellä yhteyttä Skellefteåån ja kysellyt paluu mahdollisuuksista. Seuran urheilutoimen johtaja myöntää kontaktin mutta ei kommentoi muuten mitenkään.
Tämä tieto paikallislehden lätkä blogista.

Hesarissahan Aho ensimmäistä kertaa spekuloi Saarenheimon ja Koskenkorvan jatkolla. "Heillä on sopimukset Kärppien kanssa, mutta tilanne ensi kauden suhteen on vielä avoin. Emme olleet täysin tyytyväisiä heidän esityksiinsä"
http://www.hs.fi/urheilu/jaakiekko/smliiga/artikkeli/Kohutaituri+Rosa+jatkaa+Kärpissä/1135256942830

Tietysti tuo voi olla vain peliä Ahon puolelta joissa neuvotellaan palkkaa alemmaksi. Itse en usko ainakaan Saarenheimon lähtevän enää minnekään.

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miten Kärpät voi olla ykkösvaihtoehto jos tätä edelle menee kuitenkin kaikki NHL- ja KHL-seurat? Siinä mielessä on todella todella epätodennäköistä, että Kaspar jatkaisi Kärpissä. Tottakai toivon kuitenkin tätä, sillä ei laatupelaajia koskaan liikaa ole.

Eikös kaikilla SM-liigassa pelaavilla ole ns. NHL pykälä, johon nykyisin on liitetty myös KHL. Eli on odotettavissa sopimuksen julkaiseminen Kärppien kanssa piakkoin, ehkä kuitenkin eri tyylin mitä Rosalla, eli Kaspar tulee tänne ja kyttää sopparia KHL:stä, jos kesällä ei jo NHL sopimusta aikaan saa..

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tietysti tuo voi olla vain peliä Ahon puolelta joissa neuvotellaan palkkaa alemmaksi. Itse en usko ainakaan Saarenheimon lähtevän enää minnekään.

Minusta julkinen dissaus viestii suoraan siitä, että näemmä Kärpät tekee kaiken mahdollisen, jotta tietyt pelaisivat jossakin muualla. Jos näin ei käy, eivät tällaiset puheet kovin ruusuisia lähtökohtia luo kaverusten tulevalle kaudelle.

Niin, mikäs se Saarenheimon kompastuskivi fanipoppoon kollektiivisen totuuden mukaan olikaan? Jos seurajohdonkin suulla todetaan paskaksi, niin liekö tämä sitten karkottaa apinan niskasta, vähentää sitä ahistusta ja parantaa motivaatiota vastata koviin odotuksiin?

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin, mikäs se Saarenheimon kompastuskivi fanipoppoon kollektiivisen totuuden mukaan olikaan? Jos seurajohdonkin suulla todetaan paskaksi, niin liekö tämä sitten karkottaa apinan niskasta, vähentää sitä ahistusta ja parantaa motivaatiota vastata koviin odotuksiin?
Kossulla ei ole käsiä eikä järkeä pelissä. Siinä ne pääongelmat on. Kossu on ihan kelpo pelaaja kolmosketjuun, mutta hänen palkkansa on ihan jotain muuta kuin kolmosketjun jannun tasoa.

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kossulla ei ole käsiä eikä järkeä pelissä. Siinä ne pääongelmat on. Kossu on ihan kelpo pelaaja kolmosketjuun, mutta hänen palkkansa on ihan jotain muuta kuin kolmosketjun jannun tasoa.

Kyllä ne Viuhkolan ongelmat ovat nimenomaan selän kestävyydessä ja toki myös luistin saisi kulkea liukkaammin.

Left Wing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Joo, näin olen itekki ymmärtäny rivienvälistä Kasparin haastatteluista.Toisaalta Kasparilla on menny MM-kisat hyvin ja jos Tsekki sattuu voittamaan vielä kisat niin eiköhän kutsu käy NHL/KHL:ään

Boozer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä en kyllä ihan käsitä, miksi te hyvät ihmiset niin haikailette Kasparin perään. Minulle ainakin Kaspar oli selkeä pettymys viime kaudella. Onhan miehellä paljon hyviä ominaisuuksia. Hän on tarpeeksi iso ja vahva, hän on nopea luistelija, hänellä on hyvä laukaus ja asenne on aina kunnossa. Tuohan kuulostaa aivan loistavalta paketilta. Mutta Kasparissa on yksi todella iso vika. Hän ei ole todellakaan mikään älykäs pelaaja. Vähän sama, kuin jos minulle annettaisiin kaikki rakennustarvikkeet talon rakentamista varten. Ei niistä tarvikkeista minulle olisi niin kauhean paljon iloa, sillä (tälläinen kädetön tyyppi kun olen) en minä niistä osaisi kunnon taloa rakentaa. Jonkinlaisen mökin varmasti saisin pystyyn, mutta tuskin sellaista missä viitsisin koko kylmän talven asustella. Kasparkaan ei siis pysty kunnolla hyödyntämään loistavia ominaisuuksiaan. Ja niinhän se vähän tahtoo olla, että sitä peliälyä vain joko on tai sitten ei, vaikea sitä on kehittää. Tietysti viime kaudellekin mahtui Kasparilta niitä hienoja ja älykkäitäkin suorituksia, mutta vastapainoksi sitten nähtiin järkyttävä määrä aivan idioottimaisia ratkaisuja. Eikä todellakaan ollut yksi tai kaksi kertaa, kun niiden ratkaisujen jälkeen kolisi omissa. Yksi miehen bravureistahan oli sokkosyötöt keskustaan. Ja näitä nähtiin sekä hyökkäys-, että puolustuspäässä. Ja vielä sen verran sanon, että kun oli tämä todella pitkä pätkä, jolloin Kaspar-Viinanen-Rosa ei toiminut, niin mielestäni juurikin Kaspar oli tuon ketjun käsijarruna.

En tiedä, ehkä olen aivan sokea tai en ymmärrä jääkiekosta mitään. Pelaahan Kaspar Tsekin maajoukkueessakin ja varmaan meikäläistä ihan pikkuisen asiantuntevammat tyypit ovat hänet sinne valinneet. Mutta tuota mieltä olen Kasparista sen perusteella, mitä olen itse hänen pelejään nähnyt. En haluaisi nähdä Kasparia Kärpissä ensi kaudella.

JPL

Jäsen
Tietysti viime kaudellekin mahtui Kasparilta niitä hienoja ja älykkäitäkin suorituksia, mutta vastapainoksi sitten nähtiin järkyttävä määrä aivan idioottimaisia ratkaisuja. Eikä todellakaan ollut yksi tai kaksi kertaa, kun niiden ratkaisujen jälkeen kolisi omissa. Yksi miehen bravureistahan oli sokkosyötöt keskustaan. Ja näitä nähtiin sekä hyökkäys-, että puolustuspäässä. Ja vielä sen verran sanon, että kun oli tämä todella pitkä pätkä, jolloin Kaspar-Viinanen-Rosa ei toiminut, niin mielestäni juurikin Kaspar oli tuon ketjun käsijarruna.

Mihin Viuhkolan Jarin käsittämättömät sokkosyötöt omalla alueella perustuivat viime kaudella? Ilmeisesti juurikin peliälyn puutteeseen?

En tiedä, ehkä olen aivan sokea tai en ymmärrä jääkiekosta mitään. Pelaahan Kaspar Tsekin maajoukkueessakin ja varmaan meikäläistä ihan pikkuisen asiantuntevammat tyypit ovat hänet sinne valinneet. Mutta tuota mieltä olen Kasparista sen perusteella, mitä olen itse hänen pelejään nähnyt. En haluaisi nähdä Kasparia Kärpissä ensi kaudella.

Et ole ihan täysin sokea, mutta lähelle menee. Kasparin bravuuri ei ollut sokkosyöttö keskustaan (kun sitä negatiivista haetaan) vaan hyökkäysalueella, etenkin ylivoimalla, sen helpon syötön antaminen. Niitä ei ihan niin usein sattunut, mitä mielikuva jäi, vaan liian usein kuitenkin tuon tason pelaajalle. Ja nimenomaan siten, että se helpposyöttö oli aivan liian hiljainen mennäkseen lähimmän puolustajan läpi tai ohi.

Se on toki totta, että hän ei ole kaikkein älykkäin pelaaja. Hän ei myöskään ole niin kylmähermoinen, mitä monet hänen ottelun ratkaisseet maalit antavat ymmärtää. Kaspar on hieman hätäilevä sekä kossumainen, kun tulee tilanne missä pitäisi ajatella hieman.

Palikat miehellä on joka tapauksessa kunnossa. Pitää olla melkoinen jackpot, että hankinta ylittää Kasparin kokonaisuuden. Mikäli häntä siis meinataan korvata millä tahansa ei-varmalla tapauksella, en korvaisi.

Imuuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kasparista sen verran, että, viime kaudella jäi hänestä kotipeleissä virheenä mieleen kaverin muutamat pitkät kiekot, jotka johtuivat kasparin hakiessa oman siniviivan tuntumasta/takaa pitkää syöttöä (huom! ilmassa). 2010 MM-kisoissa kaspar on tehnyt saman pari kertaa, mutta on onnistunut niissä. Onko sitten kaspar parantanut vai syötön kohteena olevan pelaajan huikea tasoero SM-liigan vastaaviin syynä tähän :) Huikea pelaaja kaiken kaikkiaan. Etenkin alivoimalla tykkäsin hänestä! Ja näköjään MM-kisoissakin pelaa av:ta melko paljon.

Grohl

Jäsen
En tiedä miksi, mutta itse jostain syystä haluaisin nähdä Kasparin ensikaudella Kärppäpaidassa, vaikkakin omasta mielestäni viimekausi ei ehkä ollut paras mahdollinen Lukasilta. Jotain siinä jätkässä on samaa kuin oli Jonas Anderssonissa ja uskoisin, että ensi kaudella vähemmän kaaoskiekkoa muistuttavalla pelitavalla saataisiin kaivettua sitä potentiaalia paremmin esiin. Ominaisuuksiltaan aivan loistava pelaaja, mutta peliäly tosiaan särönä muuten aika oivallisessa palapelissä, hiukan niinkuin Anderssonillakin.

Kun tässä aloin Anderssoniin vertailemaan, niin onko Jonaksella sopimukset selvillä ensikaudeksi? Siinä oli pelaaja meikäläisen mieleen ja koska vain ottaisin takaisin Kärppiin. Harmi vain, ettei taida olla noilla MM-näytöillä realistista paluu Ouluun. Oli se härkä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.