Minä en kyllä ihan käsitä, miksi te hyvät ihmiset niin haikailette Kasparin perään. Minulle ainakin Kaspar oli selkeä pettymys viime kaudella. Onhan miehellä paljon hyviä ominaisuuksia. Hän on tarpeeksi iso ja vahva, hän on nopea luistelija, hänellä on hyvä laukaus ja asenne on aina kunnossa. Tuohan kuulostaa aivan loistavalta paketilta. Mutta Kasparissa on yksi todella iso vika. Hän ei ole todellakaan mikään älykäs pelaaja. Vähän sama, kuin jos minulle annettaisiin kaikki rakennustarvikkeet talon rakentamista varten. Ei niistä tarvikkeista minulle olisi niin kauhean paljon iloa, sillä (tälläinen kädetön tyyppi kun olen) en minä niistä osaisi kunnon taloa rakentaa. Jonkinlaisen mökin varmasti saisin pystyyn, mutta tuskin sellaista missä viitsisin koko kylmän talven asustella. Kasparkaan ei siis pysty kunnolla hyödyntämään loistavia ominaisuuksiaan. Ja niinhän se vähän tahtoo olla, että sitä peliälyä vain joko on tai sitten ei, vaikea sitä on kehittää. Tietysti viime kaudellekin mahtui Kasparilta niitä hienoja ja älykkäitäkin suorituksia, mutta vastapainoksi sitten nähtiin järkyttävä määrä aivan idioottimaisia ratkaisuja. Eikä todellakaan ollut yksi tai kaksi kertaa, kun niiden ratkaisujen jälkeen kolisi omissa. Yksi miehen bravureistahan oli sokkosyötöt keskustaan. Ja näitä nähtiin sekä hyökkäys-, että puolustuspäässä. Ja vielä sen verran sanon, että kun oli tämä todella pitkä pätkä, jolloin Kaspar-Viinanen-Rosa ei toiminut, niin mielestäni juurikin Kaspar oli tuon ketjun käsijarruna.
En tiedä, ehkä olen aivan sokea tai en ymmärrä jääkiekosta mitään. Pelaahan Kaspar Tsekin maajoukkueessakin ja varmaan meikäläistä ihan pikkuisen asiantuntevammat tyypit ovat hänet sinne valinneet. Mutta tuota mieltä olen Kasparista sen perusteella, mitä olen itse hänen pelejään nähnyt. En haluaisi nähdä Kasparia Kärpissä ensi kaudella.