Mainos

Kärpät-Jyp Lauantaina 16.11.

• 6 448
  • 81

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Otteluraportista....

Viestin lähetti JVR
Mutta kysymys teille hyvät arvostelijat: kuka teistä pystyisi/suostuisi kirjoittamaan parempia otteluraportteja illasta toiseen täysin ilman palkkaa ja vieläpä helvetin moisessa kiireessä.....en minä ainakaan.

Aika moni, kuten voit havaita kohdasta "yhteystiedot"... Paremmuudesta en tosin sano mitään, sen päätelkööt jokainen ihan itse.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Re: Otteluraportista....

Viestin lähetti JVR
Turhaan täällä ihmiset kritisoivat tuota kyseistä selostusta. Mielestäni ihan hyvää luettavaa, vaikka katsonkin asiaa aika pitkälti journalistinä.
Ai, sinä katsot tuota asiaa siis aika pitkältä journalistina? En tiedä ikääsi, mutta olisiko vielä liian myöhäistä vaihtaa alaa?

Missäköhän journalistiikan kurssillä opitaan tuo strategia, ettei mennä lehdistötilaisuuteen kun vituttaa? Jos vaikka näin olisikin päässyt käymään, niin kannattaisiko olla mainitsematta sitä raportissa?

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti eksa

Ja tärkeintä(sama kommentti kuin HPK-pelin jälkeen): Kauden huonoin(lue:katsojan vinkkelistä) peli Kärpiltä---->yksi piste. Voiko loppujen lopuksi olla sittenkään kovin tyytymätön?(muuta kun siitä 7,5 eurosta jonka noihin avojäähakkuisiin sijoitti! ;)

En nyt väitä, etteikö kyseinen ottelu olisi hyvinkin voinut olla Kärppien huonoin peli tällä kaudella, mutta on se silti aika jännä, että tuntuu kaikilla joukkueilla osuvan se huonoin peli juuri JYP:ä vastaan. No, ehkäpä tämä johtuu ainakin osittain JYP:n vieraspelityylistä. Ja tämähän on vain hyvä asia, että on onnistunut taktiikka pelistä toiseen.

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
-Sergei_Krivokrasov-
Ai, sinä katsot tuota asiaa siis aika pitkältä journalistina? En tiedä ikääsi, mutta olisiko vielä liian myöhäistä vaihtaa alaa?

Ystävä hyvä, lukisit edellisen kirjoitukseni ajatuksella loppuun asti, niin ehkä ymmärtäisit, mitä tarkoitan.

Mielestäni jokaisessa Jatkoajan otteluraportista paistaa tavalla tai toisella läpi se, että hiukan kirjoittaja kotia päin vetää. Se on oikeastaan ihan ymmärrettävää...ainakin minun mielestäni.

-Suomi-Salama- Kiitos tarkennuksesta. Pitääpä lukea jatkossa tarkkaavaisuudella juttusi:).

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti eksa
Lisäksi tuota Laren kritiikkiä en ymmärrä yhtään. TASApelin jälkeen hypätään puskista ja ruvetaan haukkumaan että Kärppien peli ei toimi ollenkaan ja kaiken huippu:"Kakkossija ei ole ansaittu!". Haloo... Tietääkseni tässä sarjassa pisteet tulevat vielä voitoista ja tasapeleistä(ja jatkoaikatappioista). Eiköhän kukin joukkue ole sillä sijalla, "jonka ansaitsee!"

En kritisoinut niinkään lopputulosta, eli yhtä pistettä, kuin itse peliesitystä. Enkä kritisoinut pelkästään kyseisen pelin esityksiä, vaan ilmeisesti viimeiset kuusi peliä ovat olleet Kärpiltä sellaisia, että Kärppien jääminen pisteettä ei olisi ollut vääryys eikä mikään.

Kärppien sarjasijoitus toisena antaisi olettaa pelin olevan paremmin kuosissa kuin mikä onkaan todellisuus. Nykyisin on kuitenkin ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että Heikkilä on lehdistötilaisuudessa joutunut selittelemään syitä tahmaisiin peliesityksiin.

Mikäli Kärpillä on väliaikaisesti meneillään vaikeampi kausi, jollaisia on kauden aikana jokaisella joukkueilla, niin on hyvä, että pikkupedot pystyvät napsimaan pisteitä mukavaan tahtiin silloinkin. Tämä pelillinen lama saisi kuitenkin jo pikkuhiljaa jäädä historiaan.

Kuten olemme Kärppien keskustelupalstalta lukeneet, on Lievers tehnyt viimeisessä 10 pelissä tehot 2+1, kun Tenkrat on ko. jakson aikana tehnyt kolmanneksen joukkueen kaikista maaleista. Kärppien hyökkäys on tällä hetkellä turhan voimakkaasti yhden miehen varassa, eli hyökkäyspeli kokonaisuudessaan on tökkinyt pahasti.

Ja mistäs "puskasta" minä olen hyppinyt?

erzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Les Habs, Man Utd
Viestin lähetti Kidd
Näinhän sen pitääkin olla, että ennakkoon heikommaksi joukkueeksi arveltu pelaa niillä aseilla joilla pisteet ovat mahdolliset. Sehän on pelkästään järkevää toimintaa.

No näinhän se nimenomaan on! JYP pelasi juuri niinkuin vieraissa pitääkin pelata. Oman pään kautta kurinalaisesti. Se riitti lauantaina pisteeseen, eikä kaksikaan ollut kaukana, siksi hyvät paikat sekä Kärkkäisellä että Perrinillä oli ottelun lopussa.

Viestin lähetti Kidd
JYP laittoi keskialueen tukkoon ja keskittyi puolustamaan, eikä siinä mitään. Sehän on täysin sallittua, ei mitenkään kaunista, muttei tyylistä pisteitä jaetakaan. Sen sijaan sääntökirjassa luultavasti lukee jotain siitä, mihin mailaa saa ja mihin ei saa käyttää. En tosin ole kyseiseen opukseen tutustunut, mutta arvelisin että näin on.... ja sitä sääntökirjaa tulkitsemassa kentällä pörrää esimerkiksi Kaislehto. Mailan saa siis sijoittaa vastustajan kainaloon kaikissa kaksinkamppailutilanteissa ja varsinkin jos vastustaja voisi vaikka luistella karkuun. Myöskin kaksin käsin syleily, jopa suoranainen kiinnipitäminen sallitaan, en tosin ole varma, koska en todellakaan ole sääntökirjaan tutustunut, mutta Kaislehdon, se tyyppi siis joka sitä kirjaa kentällä tulkitsee, mukaan asia on näin. Eipä muuta kuin virvelöimään jääkiekkoväki!

No jos Kaislehdolta jäi kahvat ja kiinnipitämiset viheltämättä, niin muut JYP-jäähyt Marttisen selkääntaklaamista lukuunottamatta olivat kyllä vähintäänkin kyseenalaisia.
Kahvaamisesta sen verran, että samanlaista oman pään pelaamista on nähty vieraiden toimesta myös Hippoksella, eli eipä siitä kannata sen enempää itkeskellä. Se on tämän päivän liigassa aika tyypillistä vieraspelaamista.

Viestin lähetti Kidd
Mutta mitäpä näitä murehtimaan. Homma oli karmeaa koheltamista varsinkin Kärppien puolelta.

Tähän on helppo yhtyä. Kärppäpelaajat kaatuilivat omia aikojaan (huom! ei kahvaa, eikä kahvaajaa edes parin metrin etäisyydellä!), kiekot karkailivat lavasta (jopa läpiajossa) ja syöttöpelissäkään ei juuri hurraamista ollut! Tenkrat esiintyi edukseen, mutta muuten kärppälauma oli varsin vaisu... Ei siis ihme, että kärppäkannattajia turhauttaa moinen esitys! Mutta miksi siitä syyllistämään vierasjoukkuetta?

Muuten mikä on Tonon rooli Kärpissä? Eikö noin kallis (viltti)mies kannattaisi vuokrata vaikka JYPiin, jos se vaikka nostaisi seuraavan Kärpät-JYP-pelin kiinnostavuutta oululaisten silmissä?

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitos JYPille arvokkaasta pisteestä! Se on ihan sama millä tyylillä se piste tulee, kunhan tulee. Pisteethän ne on jotka ratkaisee...
Näyttää olevan trendinä, että jos JYP ottaa pisteen vastustajalta niin se on sitten kahvaamalla, hakkaamalla tms. otettu. Jos tämä on tämän päiviän trendi, niin olkoon. Mitä me JYP-fanit siitä hernettä nenään otetaan? Annetaan vastustajien fanien kiehua näyttöjensä edessä kirjoittamassa JYPin kahvaamisesta yms. Peli on peliä... ;-)

erpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Just just. Olihan ala-arvoinen raportti sen viela sulattaa, etta kun fanit kirjoittaa raportit niin tasapuolista uutiosointi on turha odottaa, mutta kun raportin tekija ei viitsi lahtea hakemaan valmentajien kommentteja pelista silla verukkeella, etta peli oli paska niin mennaan aika kaukana siita mita mina etsin JA:n raporteilta. Olisi mukava kuulla mita paatoimittaja on mielta siita, etta ihmiset jotka raportteja tekevat ja joille pressikortit on hommattu tekevat tallaisia puolituotoksia, meneeko tuo ihan sukkana lapi ja viela SM-liigan sivuillekin. Onko tallaisessa nyt pikapalaverin paikka vai mita? Itse peliin on taas vaikea kommentoida kun ei pelia nahnyt ja mitaan kunnollista tietoa ei saa edes jatkoajasta.

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Re: Re: Otteluraportista....

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov

Missäköhän journalistiikan kurssillä opitaan tuo strategia, ettei mennä lehdistötilaisuuteen kun vituttaa? Jos vaikka näin olisikin päässyt käymään, niin kannattaisiko olla mainitsematta sitä raportissa?

Olin paikalla tiedotustilaisuudessa. Ei minua vituttanut loppujen lopuksi yhtään. Oulussa kun pukkaa olemaan sellainen tilanne, että ilmaisia nettiyhteyksiä ei montaakaan ole, josta pystyisi jutun lauantai-iltana kirjoittamaan. Jumalattomassa kiireessä olen nuo raportit väsännyt, koska puoli tuntia ennen ottelua sain tietää, että joudun kirjoittamaan Jatkoajankin raportin. Olin nimittäin laatinut iltasuunnitelmani ennen tuota tietoa, eikä niitä pystynyt enää siinä vaiheessa perumaan. Täten paljon aikaa vievä homma eli valmentajien lausuntojen purku ja etenkin niiden kokoaminen järkeväksi kokonaisuudeksi jäi molemmista raporteista pois.

Käsittääkseni Jatkoajan otteluraporteissa saa vetää myös kotiinpäin, se on enemmän kuin tapa useimmilla kirjoittajilla. Mielestäni en vetänyt tuossa raportissa pätkääkään kotiinpäin, vaan viimeisessä kappaleessa haukuin kotijoukkueen. Ja edelleen pidän kiinni siitä, että JYP käyttää pelaajan estämiseen eniten mailaa tässä sarjassa. Olen nähnyt jokaisen JYP-Kärpät ottelun, joten mielikuva ei ole pelkästään lauantain ottelun ansiota.

Mikä sitten on kotiinpäinvetoa? Mielestäni Kari Tyni on vetänyt kotiinpäin, kun on väittänyt Marttisen kokeneen jotain jumalatonta vääryyttä. Ainoa tilanne, jossa Marttinen koki vääryyttä oli toisessa erässä, kun Mettovaara rehdisti haastoi parilla poikittaisella lähietäisyydeltä Marttista ja silloin Jyri lähti vaihtoon. Ei jäähyä.

Toisekseen, itse en yleensä viitsi valittaa jostain otteluraportista, jos en ole peliä täysissä ruumiin ja sielun voimissa nähnyt.

ace

Jäsen
Viestin lähetti Hypodermic
En nyt väitä, etteikö kyseinen ottelu olisi hyvinkin voinut olla Kärppien huonoin peli tällä kaudella, mutta on se silti aika jännä, että tuntuu kaikilla joukkueilla osuvan se huonoin peli juuri JYP:ä vastaan. No, ehkäpä tämä johtuu ainakin osittain JYP:n vieraspelityylistä. Ja tämähän on vain hyvä asia, että on onnistunut taktiikka pelistä toiseen.

Juuri tämän seikan vuoksi on hienoa olla JYP:n kannattaja. Vastustajat valmennusjohtoa myöten käyvät usein kuumina jos oma joukkue häviää JYP:lle, ja onpa valmentajia jopa erotettu hävittyjen JYP-pelien jälkeen. (Ei tietenkään pelkästään sen takia että JYP:lle hävittiin) Tämä jatkuu vuodesta toiseen, ja on niin makeaa nauraa suurseurojen kitinälle kun ne ei pärjää pienseuralle, joka ennustetaan joka vuosi jäävän sarjajumboksi.

erpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Re: Re: Otteluraportista....

Viestin lähetti Kärpät#18
Olin paikalla tiedotustilaisuudessa. Ei minua vituttanut loppujen lopuksi yhtään. Oulussa kun pukkaa olemaan sellainen tilanne, että ilmaisia nettiyhteyksiä ei montaakaan ole, josta pystyisi jutun lauantai-iltana kirjoittamaan. Jumalattomassa kiireessä olen nuo raportit väsännyt, koska puoli tuntia ennen ottelua sain tietää, että joudun kirjoittamaan Jatkoajankin raportin. Olin nimittäin laatinut iltasuunnitelmani ennen tuota tietoa, eikä niitä pystynyt enää siinä vaiheessa perumaan. Täten paljon aikaa vievä homma eli valmentajien lausuntojen purku ja etenkin niiden kokoaminen järkeväksi kokonaisuudeksi jäi molemmista raporteista pois.

Käsittääkseni Jatkoajan otteluraporteissa saa vetää myös kotiinpäin, se on enemmän kuin tapa useimmilla kirjoittajilla.

Ja edelleen pidän kiinni siitä, että JYP käyttää pelaajan estämiseen eniten mailaa tässä sarjassa. Olen nähnyt jokaisen JYP-Kärpät ottelun, joten mielikuva ei ole pelkästään lauantain ottelun ansiota.

Toisekseen, itse en yleensä viitsi valittaa jostain otteluraportista, jos en ole peliä täysissä ruumiin ja sielun voimissa nähnyt.

Joo vai ei ole ilmaisia nettiyhteyksia, olisiko mahdollista, maksaa vaikka se netti silla pressikortilla saastyneella lipun hinnalla?

Itse olen pitanyt tapanani tulla lukemaan otteluraportin jatkoajasta siksi, etta olen 11000 kilometria (tai tassa tapa uksessa 12000) vaarassa suunnassa ja nain ollen estynyt paasemaan paikalle. Jos raportti ei mielestani ole sellainen jota odotan talla sivustolla olevan, on mielestani minulla oikeus siita valittaa. Raportointiin kuuluu muunmuassa se, etta ennakossa ei kerrota aavistuksia tosiasioina, tai raportissa ohiteta valmennuksen kommentteja olankohautuksella. Jos tallaisia on laiminlyoty on mielestani kritiikki ihan perusteltua.

Niin ja kylla sina saat pitaa kiinni vaikka siita, etta allah on suuri ylijumala, mutta sentuominen otteluraporttiin ja valmentajien kommenttien poisjattaminen silla verukkeella on aika hemmetin typeraa.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ottelu oli tasoltaan niin huono, että valmentajien kommentit jäi ottamatta.

Siinä se seisoo, eikä muuksi selittämällä muutu.

Eli en voi ihmetellä raportin tasoa ellen ole ollut pelissä? Ja kun raportit ovat tuota tasoa, toimittaa Jatkoaika hyvin tehtävänsä. Kai tällä saitilla on edes jonkinmoinen tiedonvälitykseenkin liittyvä missio? Jos raportit ovat tyyliä "vittumeidänpitivoittaakakstoistamunamuttaoikeusmurhaestisensaatana", tämä funktio ei täyty. Haluatko sinä lukea Kärppien vieraspeleistä raportteja missä manataan koko raportti kotijoukkueen otteita eikä vaivauduta edes pressitilaisuuteen? Sellaisenako sinä näet Jatkoajan tehtävän?

Tarkoitatko etten kykene ymmärtämään sitä emotionaalista tuskaa jonka pelin näkeminen ja pressikortin kantaminen aiheuttivat ettei pressitilaisuuteen kyetty millään menemään?

Sanot, että kyse on kiireestä. Selvä. Miksi otteluraportin lopussa ei sitten lue "Tiukan aikataulun takia valmentajan kommentit jäivät tällä kertaa ottamatta. Toimitus pahoittelee asiaa", eikä mitään avautumisia joka nyt nähtiin "Ottelu oli tasoltaan niin huono, että valmentajien kommentit jäi ottamatta. "

Jos on hirveä hinku mennä mahdollisimman nopeasti Giggling Marliiniin, kannattaisi jättää raportti kirjoittamatta. Jos jotain ei tee kunnolla, kannattaa olla tekemättä sitä ollenkaan.

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Re: Ottelu oli tasoltaan niin huono, että valmentajien kommentit jäi ottamatta.

Siinä se seisoo, eikä muuksi selittämällä muutu.
Jos raportit ovat tyyliä "vittumeidänpitivoittaakakstoistamunamuttaoikeusmurhaestisensaatana", tämä funktio ei täyty. Haluatko sinä lukea Kärppien vieraspeleistä raportteja missä manataan koko raportti kotijoukkueen otteita eikä vaivauduta edes pressitilaisuuteen? Sellaisenako sinä näet Jatkoajan tehtävän?

Jos on hirveä hinku mennä mahdollisimman nopeasti Giggling Marliiniin, kannattaisi jättää raportti kirjoittamatta. Jos jotain ei tee kunnolla, kannattaa olla tekemättä sitä ollenkaan.

Entäpä sitten, jos tuo raportti onkin totta? Kärpät oli todella surkea ja JYP käytti helvetisti mailaa saadakseen kotijoukkueen näyttämään huonommalta. Näin minä sen näin, ilman minkäänlaista vitutusta. Ei ole minun vikani, jos et sulata tuota. Minä en ole missään vaiheessa tuonut julki sitä, että olisin vaatinut kotijoukkueelta tyyliä "vittumeidänpitivoittaakakstoistamunamuttaoikeusmurhaestisensaatana", totesin kotijoukkueen pelanneen huonosti. Ja jos luet ennakon vielä kerran arvelin ottelusta tulevan tasan sellainen, mikä se oli. Kärppien kaikki kotiottelut ovat pääsääntöisesti olleet tasoltaan kehnoja.

Ja paskaako sinä tiedät, mitkä sovitut menoni lauantai-iltana olivat? Ja mitä ne sitä paitsi sinulle kuuluu? Valmentajien kommentit olisivat olleet mukana liigan jutussa, jos olisin etukäteen sovitun mukaisesti vain sen kirjoittanut. Minä olen valmis lukemaan vastaanvanlaisia raportteja myös Kärppien vierasotteluista, mikäli ne ovat totta. Ja ovathan useat pelin nähneet olleet kanssani samaa mieltä.

Omalta osaltani myönnän ainoan virheen olevan tuon viimeisen lauseen, joka olisi voitu jättää kirjoittamatta. Muuten raportti oli täysin sellainen, mikä kuva minulle pelistä jäi. Jos et ole tuohon tyytyväinen, valita päätoimittajalle.

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Viestin lähetti Köpi
No luuletko, että otteluraportti voi olla edes asiallinen, kun raportoija tietää jo Pihlmanin pelaavan ensi kaudella isommassa seurassa kuin JYP?

Kyllä. Olen valmis lyömään vaikka mistä palkinnosta vetoa, että Pihlman ei pelaa Jyväskylässä ensi kaudella. Aikaisemmin vetosit siihen, että jo viime keväänä huhuttiin Pilen lähdöstä. Tilanne on nyt pikkaisen erilainen, kun Pihlman on pelannut 100x paremmin kuin vuosi sitten ja debytoinut maajoukkueessa.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
. Tilanne on nyt pikkaisen erilainen, kun Pihlman on pelannut 100x paremmin kuin vuosi sitten ja debytoinut maajoukkueessa.
Joskin Pihlman debytoi jo viime kaudella maajoukkueessa.

Mutta taisit jättää sen mainitsematta koska tuo turnaus oli tasoltaan niin huono, että Pihlmanin debyytti jäi huomioimatta.

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aluksi Jatkoajan raportista. Minusta hyvä raportti pelistä, kuvasi tapahtumat niinkuin ne olivat. Peliä katselleita ei tuo kahvaaminen miellyttänyt. Onko vika Kärpissä, Jypissä, valmennuksessa vai tuomareissa on toinen asia.

Tuomari työskentely oli mielestäni huonointa tälläkaudella Raksilassa nähtyä. Sitä ei voi haukkua kovin linjattomaksi, koska juuri mitään ei vihelletty, mutta ei linjakkaaksikaan, koska tuomari kerran heräsi toisessa erässä viheltäen ensin kaksi jäähyä Jypille, sitten Kärpille ja kerran kolmannessa erässä viheltäen jäähyt moelmmille. Samoin linja miehet vihelsi turhia paitsioita ja jätti viheltämättä selviä paitsioita, sekä vihelsi pitkän kiekon, vaikka pelaaj tietoisesti ohjasi kiekon päätyyn punaviivan jälkeen. Oma toiveeni on pikainen paluu kahteen päätuomariin, sillä itse ainakaan en aio ensikaudella kausikorttia hankkia, jos pelit jatkuu tällaisina.

Jypin peli oli mielestäni ihan hyvää, Kärpillä loppui keinot sen puolustuksen murtamiseen ensimmäisen erän jälkeen. Jyp laukoi enemmän ja sillä oli vaarallisia maalipaikkoja siinä missä Kärpilläkin. Kärpillä oli muutama läpiajo ja selkeämmät maalipaikat, mutta Jyp rakensi myös hyviä paikkoja Kärppien maalille, jotka Bäcström torjui. Tasatulos oli oikeutettu lopputulos, Kärpät oli parempi ensierässä ja jatkoajalla ja Jyp hallitsi toista ja kolmattaerää, kuten maalivahtien torjunnoista näkyi.

Kärppien peli oli ajoittain hyvää, mutta suurenosan ajasta sekavaa. Kaukolossa kohtasi hyvä joukkue, jolla on muutamia hyviä yksilöitä, sekä joukkue hyviä yksilöitä, jotka ei hyökkää joukkueena. Tuloksena mitään sanomaton vähämaalinen ottelu, jossa painittiin luistimet jalassa. Kolamnessa erässä oli muuten tilanne, jossa jäällä paini viisi paria tosiinsa kietoutuneina ja kiekko lipui Jypin alueelta pois ilman, että sitä kukaan pelasi. Tarkennuksena kukaan ei ollut luistimilla.

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Ottelu oli tasoltaan niin huono, että valmentajien kommentit jäi ottamatta.

Jos raportit ovat tyyliä "vittumeidänpitivoittaakakstoistamunamuttaoikeusmurhaestisensaatana". Haluatko sinä lukea Kärppien vieraspeleistä raportteja missä manataan koko raportti kotijoukkueen otteita eikä vaivauduta edes pressitilaisuuteen?

Jaahas, missäs kohdin otteluraporttia noin todetaan. Ainakin itse olin näkeväni ennustuksen yhden maalin voitosta, joka ei edes kaukana ollut.

Ehkäpä kannataa sitten lopettaa Jatkoajan seuraaminen ja päätellä pelin kulku Kari Tynin selostuksesta? Siellähän noita oikeusmurhia ainakin vilisee.

Noh, kun nyt päästiin tähän journalismietiikkaan, niin lukekaapa hyvät Sergeit ym. Keski-Suomalaisen jääkiekko"toimittajan" ottelujuttuja ja verratkaa niitä Jatkoajan raportteihin. Viimeksikin kyseinen toimittaja vain keskittyi itkemään Petr Tonin menetystä, ja keksi mitä ihmeellisimpää loanheittoa. Samat jutut ovat valitettavasti myös Kalevassa. Olkaa onnellisia, että tällainen palsta on edes olemassa ja joku viitsii yleensä tehdä otteluraportteja.

Mutta jos se on niin vaikeaa, niin tehkää niin, että kaikki jotka eivät peliä nähneet kertovat miten peli meni Kari Tynin mukaan ja te nyökkäilette tyytyväisinä. Vastapainoksi kerrottakoon, että Megan otteluselostuksen perusteella ei saa mitään kuvaa itse pelistä. Mutta kun siihen lisätään Datanet-kuvalinkki, niin sitten voi saada aika hyvän kuvan itse pelistä. Toivottavasti saatte tällaisen joskus sinne Jyväskyläänkin.

erzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Les Habs, Man Utd
Viestin lähetti Tepa

Tuomari työskentely oli mielestäni huonointa tälläkaudella Raksilassa nähtyä. Sitä ei voi haukkua kovin linjattomaksi, koska juuri mitään ei vihelletty, mutta ei linjakkaaksikaan, koska tuomari kerran heräsi toisessa erässä viheltäen ensin kaksi jäähyä Jypille, sitten Kärpille ja kerran kolmannessa erässä viheltäen jäähyt molemmille.

Juuri näin, ja jäähyt tulivat vielä yleensä melko mitäänsanomattomista tilanteista! Esim. Kärppäpakki työntää Mustosen Bäckströmin päälle->Mustoselle 2 min maalivahdin estämisestä! Korhonen ottaa omaan vaihtoaitioon lentävän kiekon laidan takaa kiinni, ja heittää sen sitten kentälle-> 2 min kiekonsulkemisesta! Sitten joukko poikittaisia mailoja ja estämisiä jää puolin ja toisin viheltämättä...

Viestin lähetti Tepa
Jypin peli oli mielestäni ihan hyvää, Kärpillä loppui keinot sen puolustuksen murtamiseen ensimmäisen erän jälkeen. Jyp laukoi enemmän ja sillä oli vaarallisia maalipaikkoja siinä missä Kärpilläkin. Kärpillä oli muutama läpiajo ja selkeämmät maalipaikat, mutta Jyp rakensi myös hyviä paikkoja Kärppien maalille, jotka Bäcström torjui. Tasatulos oli oikeutettu lopputulos, Kärpät oli parempi ensierässä ja jatkoajalla ja Jyp hallitsi toista ja kolmattaerää, kuten maalivahtien torjunnoista näkyi.

Kärppien peli oli ajoittain hyvää, mutta suurenosan ajasta sekavaa. Kaukolossa kohtasi hyvä joukkue, jolla on muutamia hyviä yksilöitä, sekä joukkue hyviä yksilöitä, jotka ei hyökkää joukkueena. Tuloksena mitään sanomaton vähämaalinen ottelu, jossa painittiin luistimet jalassa. Kolmannessa erässä oli muuten tilanne, jossa jäällä paini viisi paria tosiinsa kietoutuneina ja kiekko lipui Jypin alueelta pois ilman, että sitä kukaan pelasi. Tarkennuksena kukaan ei ollut luistimilla.

Näin minäkin sen näin! Olisiko Tepassa ainesta kirjoittamaan otteluraportit jatkossa..?

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Re: Re: Ottelu oli tasoltaan niin huono, että valmentajien kommentit jäi ottamatta.

Viestin lähetti eksa

Noh, kun nyt päästiin tähän journalismietiikkaan, niin lukekaapa hyvät Sergeit ym. Keski-Suomalaisen jääkiekko"toimittajan" ottelujuttuja ja verratkaa niitä Jatkoajan raportteihin. Viimeksikin kyseinen toimittaja vain keskittyi itkemään Petr Tonin menetystä, ja keksi mitä ihmeellisimpää loanheittoa. Samat jutut ovat valitettavasti myös Kalevassa. Olkaa onnellisia, että tällainen palsta on edes olemassa ja joku viitsii yleensä tehdä otteluraportteja.

Loistava pointti. Jos tälle tielle kerran lähdetään voidaan kyseenalaistaa esimerkiksi Keski-Suomalaisen urheilutoimittajan Tuomas Heikkilän ammattitaito. Kyseinen herra kun sattuu olemaan turhan monessa julkaisussa juttujaan vuodattamassa. Kaiken huippu oli lokakuussa Jyväskylässä pelattu JYP-Kärpät, jossa Heikkilä uutisoi Kärppien fanibussin jäsenen lyöneen Hippoksen ikkunan rikki. Olisi toimittajan kannattanut sen verran faktoja tarkistaa, että kyseinen henkilö ei ollut Kärppien fanibussista.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Ottelu oli tasoltaan niin huono, että valmentajien kommentit jäi ottamatta.

Loistava pointti. Jos tälle tielle kerran lähdetään voidaan kyseenalaistaa esimerkiksi Keski-Suomalaisen urheilutoimittajan Tuomas Heikkilän ammattitaito.
Minun puolestani saat kyseenalaistaa vaikka Matti Nykäsen ammattitaidon; se ei muuta tosiasiaa, että lauantain otteluraportin pressitilaisuuden kommentit puuttuivat pelin huonon tason takia, vaikka syy taisikin olla sovitut menot, joka eivät kuulemma minulle kuulu. Harmi, olisin mielelläni kuullut yksilökohtaisen sepustuksen lauantai-illan ohjelmistostasi....

Mutta päivän sana taitaa olla kun muut tekevät hommansa vasemmalla kädellä, niin minäpä en käytä käsiä ollenkaan....

erpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Re: Ottelu oli tasoltaan niin huono, että valmentajien kommentit jäi ottamatta.

Entäpä sitten, jos tuo raportti onkin totta? Kärpät oli todella surkea ja JYP käytti helvetisti mailaa saadakseen kotijoukkueen näyttämään huonommalta. Näin minä sen näin, ilman minkäänlaista vitutusta. Ei ole minun vikani, jos et sulata tuota. Minä en ole missään vaiheessa tuonut julki sitä, että olisin vaatinut kotijoukkueelta tyyliä "vittumeidänpitivoittaakakstoistamunamuttaoikeusmurhaestisensaatana", totesin kotijoukkueen pelanneen huonosti. Ja jos luet ennakon vielä kerran arvelin ottelusta tulevan tasan sellainen, mikä se oli. Kärppien kaikki kotiottelut ovat pääsääntöisesti olleet tasoltaan kehnoja.

No entapa jos olikin? Ihan OK jos pelin tapahtumat menee noin, se etta raportti on "juosten kustu" ei kuitenkaan ole hyva asia. En mina halua raportista valttamatta lukea oman joukkueen mairitelu, mutta en halua myoskaan lukea kiireessa sutaistua sontaa.

Ja paskaako sinä tiedät, mitkä sovitut menoni lauantai-iltana olivat? Ja mitä ne sitä paitsi sinulle kuuluu? Valmentajien kommentit olisivat olleet mukana liigan jutussa, jos olisin etukäteen sovitun mukaisesti vain sen kirjoittanut. Minä olen valmis lukemaan vastaanvanlaisia raportteja myös Kärppien vierasotteluista, mikäli ne ovat totta. Ja ovathan useat pelin nähneet olleet kanssani samaa mieltä.
Paskaako minua kiinnostaa sinun menosi, itsehan niita rupesit tunkemaan syyksi siihen etta raporttisi oli surkea. Kukaan meista arvostelijoista ei tiennyt eika luultavasti ole kiinnostunut missa sina lauantaina olit. Taytyy myontaa, eta minakin olen valmis lukemaan (luinhan tamankin) mutta en ole niihin kovinkaan tyytyvainen ja haluan parempaa.

Omalta osaltani myönnän ainoan virheen olevan tuon viimeisen lauseen, joka olisi voitu jättää kirjoittamatta. Muuten raportti oli täysin sellainen, mikä kuva minulle pelistä jäi. Jos et ole tuohon tyytyväinen, valita päätoimittajalle.

Se on hyva jos sinun journalistisen kykysi ylarajoilla mennaan niin mitapa tassa, kynaile vaan useamminkin.

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Re: Re: Re: Ottelu oli tasoltaan niin huono, että valmentajien kommentit jäi ottamatta.

Viestin lähetti erpe
No entapa jos olikin? Ihan OK jos pelin tapahtumat menee noin, se etta raportti on "juosten kustu" ei kuitenkaan ole hyva asia. En mina halua raportista valttamatta lukea oman joukkueen mairitelu, mutta en halua myoskaan lukea kiireessa sutaistua sontaa.

Paskaako minua kiinnostaa sinun menosi, itsehan niita rupesit tunkemaan syyksi siihen etta raporttisi oli surkea. Kukaan meista arvostelijoista ei tiennyt eika luultavasti ole kiinnostunut missa sina lauantaina olit. Taytyy myontaa, eta minakin olen valmis lukemaan (luinhan tamankin) mutta en ole niihin kovinkaan tyytyvainen ja haluan parempaa.

Se on hyva jos sinun journalistisen kykysi ylarajoilla mennaan niin mitapa tassa, kynaile vaan useamminkin.

No, voi raukkaa. Tein raportin täydellisesti oman näkemyksen mukaisesti, anna anteeksi. Pitänee ruveta kestävää koivua etsimään, naapurilta saa varmasti köyttä lainaa. Parempaahan saa aina vaatia, se on jopa suotavaa, mutta muista, että meikäläisen journalistiset kyvyt ovat rajalliset. Niinkuin itsekin totesit.

Korostan, että raportti olisi ollut tarkalleen samanlainen, vaikka minulla olisi ollut koko ilta, seuraava aamu ja päivä aikaa. Valmentajien kommentit olisi tuossa tapauksessa tulleet ainoastaan lisäksi jutun loppuun. Ottelu oli todellakin täyttä paskaa, eikä sitä paremmaksi saa muutettua vaikka kuinka yrität. Etenkin toinen erä oli sellaista sekoilua, että samanlaista saa hakea. Miksen siis saisi tuoda tuota julki myös otteluraportissa? Pitääkö jokaisesta ottelusta tehdä väkisin positiivinen tapahtuma, vaikka yleisö vihelsi läpi kamppailun molemmille joukkueille sekä tuomaristolle?

Ainoa tyytyväinen taisi olla JYPin valmentaja Matti Alatalo, enkä voi häntä moittia. Piste Oulusta on aina hyvä saavutus.

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Viestin lähetti eksa

Tuon viimeisen virkkeen linjalle ei kyllä kannata lähteä, eli "kun en maksa palvelusta mitään, en saa siitä valittaa". Kyllä palvelun käyttäjällä on oikeus esittää kritiikkiä riippumatta siitä vaihtaako raha omistajaa, koska hänelle tätä palvelua tehdään. Jos ei kohdeyleisö saa koskaan avata suutaan, ei palvelu voi koskaan kehittyä. Sitä päivää ei varmaan kukaan halua nähdä, jolloin Jatkoajan raportteja tulee silloin kun toimittajat niitä jaksavat tehdä ja ne ovat tasoltaan mitä ovat, mutta valittaa ei kukaan saa kun lukeminen on edelleen ilmaista.

Muutenkaan tuolla asenteella ei kannata lähteä kritisoimaan tätä keskustelua, koska useampikin kritiikin esittäjä työskentelee itsekin raporttien kirjoittajana ja tietää silloin, miten paljon raportilta voi vaatia. Mutta ei paljasteta nimiä, koska kirjoittajat varmaan haluavat säilyttää edelleen mahdollisuutensa esittää mielipiteitään myös nimimerkkien takana tavallisina faneina.

Itse raportin sisältöä en lähde sen kummemmin arvostelemaan, koska en pelissä ollut enkä siten tiedä asioiden oikeaa laitaa. Mutta jos JYP on kahvannut ja tehnyt muuta rikollista mitä raportissa sanottiin, tulee mielestäni kirjoittajalla olla täysi oikeus myös sanoa niin. Jatkoajan ei mielestäni tarvitse mainostaa liigaa kellekään, joten ei tarvitse myös kirjoittaa asioista ja pelin tasosta yltiöpositiivisesti kuten valtakunnanmediat joskus. Tämän aseman haluaisin Jatkoajan säilyttävän - suurten medioiden kumartelutyylin sijaan täällä voisi edelleen raportissa lukea pelin olleen kamalaa hakkaamista ja liigan tason olevan sellainen, ettei kenenkään kannata enää mennä halliin, jos asia oikeasti on näin kirjoittajan mielestä. Fanien näkökulmahan tämän median on tarkoitus tuoda esille, eikä liiga- tai seurapomojen toiveajattelua liigan tasosta.

Viimeksi muokattu:

erpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Re: Re: Re: Ottelu oli tasoltaan niin huono, että valmentajien kommentit jäi ottamatta.

No, voi raukkaa. Tein raportin täydellisesti oman näkemyksen mukaisesti, anna anteeksi. Pitänee ruveta kestävää koivua etsimään, naapurilta saa varmasti köyttä lainaa. Parempaahan saa aina vaatia, se on jopa suotavaa, mutta muista, että meikäläisen journalistiset kyvyt ovat rajalliset. Niinkuin itsekin totesit.

Korostan, että raportti olisi ollut tarkalleen samanlainen, vaikka minulla olisi ollut koko ilta, seuraava aamu ja päivä aikaa. Valmentajien kommentit olisi tuossa tapauksessa tulleet ainoastaan lisäksi jutun loppuun. Ottelu oli todellakin täyttä paskaa, eikä sitä paremmaksi saa muutettua vaikka kuinka yrität. Etenkin toinen erä oli sellaista sekoilua, että samanlaista saa hakea. Miksen siis saisi tuoda tuota julki myös otteluraportissa? Pitääkö jokaisesta ottelusta tehdä väkisin positiivinen tapahtuma, vaikka yleisö vihelsi läpi kamppailun molemmille joukkueille sekä tuomaristolle?

Ainoa tyytyväinen taisi olla JYPin valmentaja Matti Alatalo, enkä voi häntä moittia. Piste Oulusta on aina hyvä saavutus.

Voi hyvanen aika sentaan. Olenko, oikessa jos arvioin, etta tuo signaturesi kumpuaa sinulle joskus sanotuista asioista?

Mina EN halua lukea oman joukkueeni mairittelua, JOS siihen ei ole aihetta. Mina VOIN ihan hyvin lukea tallaista arvostelua ja sen peraan mina HALUAISIN lukea viela ne valmentajan kommentit, enka itkua siita miten paska peli oli ja valmentajan lausunnot ei muuta tata tosiasiaa. Mutta kuten sanottua, jos ollaan ylarajoillasi, niin voi voi, eihan sille sitten mitaan mahda.

Edit: mita ihmetta Keskustalaisen urheilutoimittajan taso liittyy sinun raporttiesi tasoon? Miten se, etta paikallislehden toimittaja on joskus arvostellut oulun maagista organisaatiota (toisin sanoen on sille kateellinen) Liittyy siihen mita sina kirjoitat Jatkoaikaan?

Viimeksi muokattu:

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Suomi-salama?

Sinä= Mikko tai Santtu?

Olenko oikeassa?

No kuitenkin, jos olet, taidan muutaman puukon heilautuksen myös sinne suuntaan lennättää.

Lueskelin tuossa aikani kuluksi noita Jatkoajan otteluraportteja JYPin kotipeleistä. Päädyin siihen lopputulokseen, ettei ainakaan näillä kahdella yläpuolella mainitulla herralla ole juurikaan varaa toisten selostuksia arvostella.

Toki kaikki tietävät sen tosiasian, että valmentajien kommentit pitäisi aina juttuun myös liittää, koska ne taitavat kaikista eniten lukijoita loppujen lopuksi kiinnostaa.

-erpe- Rauhoitu nyt mies hyvä. Ei kukaan pakota sinua lukemaan näitä "amatöörien" tuotoksi. Ei, vaikka majailisit kuinka hevontuutissa tahansa. Ihmettelenkin vahvasti, miksi et voi lukea niitä kovasti kaipaamiasi kommentteja esimerkiksi jonkin sanomalehden nettisivuilta? Tietenkin joillakin ihmisillä on tarve vittuilla ja lyödä lyötyä, mutta aikuistu sinä sentään.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy