Kärpät-Jokerit 27.3 Raksila (2. välierä)

• 8 205
  • 76

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kärpät 1 maali OK

Kiitokset JPL asiallisesta vastauksestasi, kyllä kyseinen veto varmaan oli maali, ei siinä mitään. Vaikka jokeri-lasit onkin päässäni, niin tosiaan kyselin tätä lähinnä "ammatillisen" näkökulman pohjalta eli joko maali- tai videotuomarina. Olen molemmissa hommissa toiminut ja osittain vieläkin toimin ja poikkeuksellinen tuo maali kyllä oli. Liekö kyse tosiaan ollut todellisesta pommista vai mistä, mutta juuri se kiekon paluukulma oli se joka kiinnitti huomioni. Maalleissahan on (tai ainakin yleensä on) takaraudan kohdalla sellainen läppä joka estää kiekon (liian) nopean kimpoamisen. Jostain syystä tämä homma ei tässä tilanteessa toiminut.

Kakkosmaalia en nähnyt kuin urheiluruudusta ja siitä en siis osaa sanoa mitään. Maaliksi tuomittu ja sillä hyvä.

PS. kaikille kärppä- ja jokerifaneille. Lieneeköhän tämä ensimmäinen ja ainoa ketju missä ei olla keskitytty vastustajan syyttämiseen kahvakiekosta, ostojengistä tms. Pidetään tää homma tällaisena, parempi voittakoon eikä se ole kahvan tuomareiden eikä kenenkään muun vika. Tervetuloa tänään areenalle kärpät+fanit. (pahasti pelkään että teitä on monta)

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: 1-1

Viestin lähetti bozik
Sitten vähän jossittelua/spekulaatiota. Kärppien maali nro 1, oliko se maali ? Heitän tän kysymyksen siksi, että noin 15 vuotta maalituomarin (R.I.P) kopissa viettäneenä en muista nähneeni noin nopeasti takaisin pomppaavaa kiekkoa. Oliko se siis maalissa vai ei ja ennenkaikkea mistä videosta se tarkastettiin ? Ainakaan hockey nightin kuvista ei voi päätellä mitään.

JPL tuossa jo kertoilikin mikä on se video mistä tarkastetaan eli suoraan maalin yläpuolella oleva kamera. Siitä pitäisi kyllä näkyä onko maali vaiko eikö. Jossain muussa ketjussa kai jo spekuloitiinkin sillä että miksi se maalin "etuverkko" (vai mikä virallinen nimi lieneekään) on poistettu käytöstä. Se tekisi aika monesti turhaksi videoiden katselemisen.

Itse istuin aika ylhäällä hallissa keskiviivan kohdalla, joten tunnustan kyllä etten itse pystynyt näkemään mihin se kiekko osui. Summanen oli epäillyt sen osuneen yläputkeen, mutta se ei oikein ole mahdollista, koska sellaisessa kulmassa kiekko kimposi takaisin kentälle. Eli kimpoamiskulman perusteella joko tolpan sisäreuna tai sitten takaylärauta.

Toisaalta kyllä Kärppäpelurit (viivalla ollutta Lotvosta lukuunottamatta) nostivat kätensä tuuletukseen niin nopeasti osuman jälkeen, että mistään provokaatiosta tuomarin suuntaan ei voinut olla kyse. Kyllä noin nopea tuuletus tulee selkäytimestä. Ja nämä kaverit oli ihan maalin vieressä, joten tämä puoltaa ainakin tuota maalissakäyntiä.

Mutta kuten sanottu, itse en niin hyvin nähnyt, että voisin omakohtaisesti enempää kertoa.

Onneksi kummankin pelin on parempi voittanut ja ainakin Jatkoajassakin tuntuu olevan ihan asiallinen mittelö päällä, joten tästä hyvä jatkaa illan peliin.

Old TJ

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy