Mia, Snakster & co
Lainaan ensin eilisiltaista matsin jälkeen laittamaani viestiä:
JHag kirjoitti
Pelaaja-osuus:
Aivan fantastinen suoritus vieraskentällä jälleen. Kättä lippaan Häbälle ja Marsulle. Tuleehan se maalijyvä sieltä, kun vähän potkii! Olen ylpeä teistä kuitenkin.
Missä kohtaa tuossa on sitä "väkisin väännettyä negatiivisuutta"?
Yritän jatkossakin erotella Apea koskevat kommentit -ja nimenomaan jälkilausunnot- itseä peliä ja pelaajia koskevasta osiosta. Minusta Ape itse on väkisin väännetyn negatiivisuuden pahin edustaja. Ei minua ainakaan eilen -ja vielä tänäänkin- korventanut se, että mies on persoonallinen ja avaa suunsa. Olisin kuitenkin mieluummin kuunnellut vaikka tällaisen kommentin: "Hieno suoritus siipirikkoiselta nuorelta joukkueelta. Kivasti ovat Häppölä ja Mrazek parantaneet suoritustaan. Vastustaja ei onnistunut edes yhden pelaajan kovalla taklauspelillä horjuttamaan itseluottamustamme". Nyt saatiin marinaa ja itkua ja vielä extramarinaa siitä, että "joudun aina valmentamaan nuoria ja/tai nousijajoukkueita". Niinpä, Alpo. Hyvien joukkueiden valmennusvastuu on tienattava näytöillä. Ja sillä puolella sinulla on aika hiljaista. Ihan yhtä hyvä kommentti kuin Mika Salon mutkutus, että joudun ajamaan huonolla autolla.
Snakster: Arvostan mielipidettäsi ja kirjoituksiasi ylipäätään. Mutta siinä olet mielestäni väärässä, että tietyntyyppiset kommentit "eivät kuulu" tänne. Kuka niin on määritellyt? Eikö tämä olekaan keskustelupalsta, missä saa purkaa tuntojaan palstan sääntöjä kuitenkin noudattaen? Keskustelupalsta, missä tulee esiin erilaisia näkökulmia - myös toisenlaisia kuin oma kanta? Ei viitsitä ryhtyä wannabe-modeiksi. He osaavat kyllä kommentoida, milloin keskustelu menee 5 kilometriä metsään. Tämä kaikella ystävyydellä.
Minulla on tunteet pinnassa aina, kun HIFK pelaa ja minua vitutti, että Suhosen marina osittain pilasi fiilikseni hienosta voitosta. Eikä minun mielipiteeltäni ainakaan ole kukaan suojassa sillä perusteella, mitä seuraa hän edustaa. Jos Suhonen menee vaikka Lukkoon ja jatkaa narinaansa, täältä pesee. Se on kritiikkiä ja keskustelua, jossa puolustuksellakin on puheenvuoro.
Aion jatkossakin olla HIFKin väkivalta & lihas -jaoston lipunkantaja. Keskustelu ja diplomatia ovat turhia hidasteita tilanteissa, missä suorakin ratkaisu on olemassa :) Cairns saattaa olla samaa mieltä?