Niin, ja jos Kärpät pelaa ensi kaudella vielä huhtikuun toisella viikolla, niin sitten voi Kärpät ottaa suosikin ja mestariehdokkaan viittaa harteille. Sitä ennen mennään näillä palikoilla; nämä palikat ovat hyviä; mutta tämä palapeli saattaa romahtaa nopeastikin. Kaikki kyllä tietää mihin tämä palapeli voi romahtaa; näitä tapauksia on historiankirjat täynnä.
- - - - - - - - - - - - -
On erittäin mielenkiintoista nähdä, että millainen mies on tämä pakkivahvistus? Junno on puhunut kiekollisesta pakista ja puolustuksen kiekollisesta johtajasta, mutta kaikki huhuissa olevat pakit eivät täytä näitä kriteeriä. Kaikki huhuissa esiintyneet pakit ovat erityylisiä. Yksi on ollut hyvä puolustava puolustaja, yksi taas hyvä peruspakki (all around), ja yksi vastaavasti se kiekollinen pakki. Ja niin edelleen. Se, että olisiko heistä puolustuksen liidereiksi, niin se jää nähtäväksi.
On tainnut Junno puhua lämpimiä. Huippu-ukko on aina huippu-ukko, oli se sitten peruspakki tai sitten kiekollinen pakki. Minun mielestä Kärpät ei tarvitse kiekollista pakkia siinä mielessä, missä ymmärrän tuon termin "kiekollinen pakki". Kärpät ei tarvitse mitään kiekon ylös kuskaajaa, Kärpillä on jo siihen puuhan Joni Pitkänen. Mielestäni Kärpät tarvitsee pakin, joka puolustaa hyvin ja avaa peliä hyvin. Ja se ominaisuus, että pakki osaa avata hyvin, ei sulje pois sitä vaihtoehtoa, että pakki olisi peruspakki.
Kiekon kuskaaminen, hyökkäyspeli ja ylivoimapeli jääköön nimekkään hyökkääjistön harteille, ei siihen älyttömässä mittakaavassa tarvita puolustajaa. Itse toivoisin Kärppiin sellaisen pakin, joka puolustaa hyvin ja avaa peliä hyvin. Olisiko esim Martin Richter sellainen pakki, joka osaa puolustaa ja antaa hyviä avauksia? Mikäli olisi, niin siinä olisi minun mielestä oikea mies Kärppiin. Hyökkäyspelin onnistumisen kannalta on erittäin tärkeää, että puolustus pitää ja peli käännetään nopeasti avauksilla ylöspäin.