No siitä voisi kyllä lähteä että sopimuksettomista OB, Christoffer ja Gardiner voisi jatkaa jo tässä kohtaa. Christofferia voisi istuttaa kakkossentteriksi ja koittaa naarata Kalapudasta jatkamaan halvemmalla tai ykkössentteriä ulkopuolelta. OB on niin monipuolinen ja viihdearvoltaan loistava pelaaja, että kyllä hänen on jatkettava. On tuossa aihioita kyllä pidemmäksi aikaa kasvaa pidempi aikaisiksikin JYP-pelureiksi. Näkisin että kaikilla on vielä potentiaalia parempaan. Brodecki taas ei ole mua onnistunut vakuuttamaan. Aika paljon enemmän sydäntä saisi näyttää peleissä tai alkaa pistämään kiekkoa maaliin.
En tiedä, minua taas Brodecki ilahduttaa enemmän kuin Gardiner, joskin myönnetään, että Brodeckin tehot ovat kyllä olleet viimeaikoina hukassa.
Mutta esimerkiksi Brodeckin ilmaveivi-yritys toi viihdearvoa edelliseen peliin. Samassa matsissa Gardinerista ja Christofferista jäi päällimmäiseksi mieleen se, että törmäsivät rajusti keskenään ja olisiko ollut seuraava vaihto, kun meinasi käydä sama uudestaan, mutta jompi kumpi viime tingassa väisti. Kaikki nämä kolme ovat vähän kouhottajia (tosin välillä tuntuu kouhottaminen vaivaavan koko jengiä).
Ei siinä, olen kyllä tyytyväinen kaikkien ulkkareiden kohdalla jos jatkot tulisi nyt, kunhan ehdot ovat kohdallaan. Mutta siitä lähdetään, että ensi kaudella meillä pitää olla ihan oikea ykköskenttä, ykköskentän tehoilla! Kalapudas ja Christoffer saavat olla 2. ja 3. sentteri (tai sitten toinen ulos), mutta kumpikaan ei näköjään ole liigatasolle ykkössentteri. Heleniuksen kausi ollut vaikea, mutta jospa se lähtisi NHL:ään, niin Kala-Antti ja Christoffer voisi olla ne kakkonen ja kolmonen sitten.
Mutta se tärkein... olisipa fantastista, jos saataisiin tuo Shostak pidettyä täällä pidempäänkin! Vaikka JYPillä edelleen peli on vähän sekaisin, niin Shostakin päästettyjen maalien keskiarvo on kuitenkin yli puoli maalia parempi kuin Ruusulla. HIFK-matsia lukuunottamatta Shostak on mielestäni ollut erittäin hyvä.