No tota... Mitähän tässä sanoisi tuosta videosta. Idea on itsessään aivan erinomainen. Tykkäsin erityisesti siitä, että ennen kuin koko pelaaja tuli kuvaan, kuva fokusoitui hihassa olevaan numeroon. Nice touch! Musiikillisesti tuo oli valovuoden edellä JYPin nykyiseen verrattuna. Lopun räjähdys oli myös erinomainen idea.
Sitten siihen pieneen kritiikkiin. Ensinnäkin, vaikka pelitilannevideot olisivatkin mahtavaa tuossa yhteydessä nähdä, on se kuitenkin ongelma. Kuvamateriaalin käyttö maksaa. Kuinka paljon? Sitä en tiedä. Toinen ongelma tuossa on muista joukkueista tulevat pelaajat. Edellisen kauden pelaajien osalta varmasti hyvää materiaalia löytyy JYPin paita päällä (jos siitä on valmis maksamaan), mutta muualta tulleiden osalta ei. Tuskinpa hurjasti kiinnostaisi katsella kun joku pelaaja X, sanotaan nyt vaikka, Kärppien paita päällä tekee jotain hyviä ratkaisuja. Tuon ongelman pystyy osittain kiertämään kuvaamalla harjoituskauden pelejä omalla riittävän laadukkaalla kalustolla. En oikein usko että JYPillä on tällä hetkellä riittävän laadukasta kalustoa tarpeeksi terävän kuvamateriaalin tuottamisiin ja jaksan epäillä halua investointiin. Lisättynä tietysti sillä, ettei harjoituskaudelta välttämättä kaikkien pelaajien osalta tule riittävän näyttävää materiaalia kuten tuossa videossa oli.
Toiseksi... Lieveilmiön hehkutus? Oikeasti? Mielestäni se ei toimi tuossa kokonaisuutena ollenkaan. Se katkaisee turhaan musiikin ja ainakin minulle toi vain myötähäpeän tunteen.
Yhtä kaikki, tuossa videossa oli paljon hyvää ja mielestäni ne hyvät ja käyttökelpoiset ideat pitäisi JYPin ehdottomasti käyttää. Minua ei häirinnyt se kappaleen vaihtuminenkaan tuossa yhtään, joten sitäkin ideaa voi hyvin hyödyntää. Minä toivoisin lisäyksenä vielä että tuossa olisi jotenkin pelaajakuvan tilalla (ja nyt puhutaan siitä JYPin oikeasta omasta ensi kauden pelaajaesittelyvideosta) olisi pelaajan oma vapaavalintainen esittely kuten mm. mestaruuskaudella oli. Sen lisäksi, toivoisin ns. maalin jälkeistä videota enkä pelkkää still-kuvaa pelaajaan pärstävärkistä. Eli lyhyt esittelyvideo ja lyhyt maalinjälkeinen video per pelaaja olisi täällä toiveissa. Kuulemani mukaan mediakuution käyttäjä(t) eivät toistaiseksi sellaista osaisi käyttää, joten se vaatisi luonnollisesti vähintään jotain kurssia heille JYPin maksaessa viulut.