Dufvan peluuttaminen on ruvennut askarruttamaan. Pelaaja/pelaajia penkitetään ottelun aikana vaikka ovat voittaneet aloituksia ja kaksinkamppailuja, hankkineet vastustajalle jäähyjä, laukoneet maaliin tms., eivät saa pelata ylivoimalla ja eipä saa myöskään pelata alivoimalla jne. Nämä pelaaja/pelaajat eivät ole kuitenkaan tyrineet kaukalossa. Kaiken kukkuraksi Dufva laittaa tietyissä tilanteissa puhki kuluneen ketjun(/kentän) kentälle vaikka pitäisi laittaa oman pään puhtaana pitävä ketju(/kenttä), joka ei ole edes ollut kaukalossa muutamaan vaihtoon.
Toivottavasti olen väärässä luuloni kanssa, sillä luulen pelaajia olevan lähdössä ensi keväänä useampiakin, josta kiitos sinne penkin taakse. Kyrsii eilinen JYP-SaiPa vaikka voitto tulikin.
Kun lähemmin olet seurannut, keitä sellaisia maalinteossa tai muutoin hyvin onnistuneita pelaajia olet havainnut Dufvan penkittelevän?
En siis lainkaan pyri kiistämään näkemystäsi, vaan kun joudun useimmat pelit kuulostelemaan netin ääreltä, en tälläisiin asioihin voi oikein kiinnittää huomiota, ellei armollinen selostaja osaa näitä esiintuoda selostuksissaan.
Kuinka usein esim. katsot tätä penkittelyä tapahtunee ns. perusteetta? Ettei selkeästi ole kyse kuumien miesten peluutuksesta tai parempien koostumuksien hausta, kun peli ei oikein kulje?
Valkun filosofioita on usein vähän vaikea katsomosta päätellä, moni katsomoon köyhältä näyttävä ratkaisu voi lähempää jäänpintaa tuntua perustellultakin. Eilen ainakin selostajan mukaan taisi Lahti päätyä penkkiä kuluttamaan juurikin huonojen esitystensä vuoksi, jos tämä on totta, niin oikeinhan tuo silloin meni.
Tuossa "puhkikulutettujen" kenttien peluutuksessa voisin kuvitella olevan kyse siitä, että RD ajattelee kärkimiesten olevan ratkaisijat, heille maksetaan, heiltä odotetaan ja voi myös olla, että nämä huiput odottavat niin toimittavan omasta mielestäänkin. Niin monia pikku asioita on näissä tilanteissa vaikuttamassa, jotka ei katsomoon asti mitenkään näy.
Mutta kerro/ kertokaa, jotka pelejä enemmän pääsette livenä seuraamaan huomioistanne, kiintoisaa olisi vaikka tällä palstalla seurailla erilaisia huomioita esim. juuri peluutuksesta, valkun suosikeista/inhokeista jne.
Itse en taaskaan pääse edes tämänpäiväistä täällä pelattavaa katsomaan, tietenkin pakollinen kokous torpedoi nämäkin ajatukset prr..