JYPin mediaketju

  • 1 796 249
  • 7 860

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen
Lähinnä sillä että ei ole vastannut mitään kyselyihini millo meinaa vetohäviönsä maksaa.

Ja kyllä, hävisi 100-0 pystyyn, puhe oli että joko Immonen tai Mäenpää pelaa kaudella 13-14 JYPissä. Kumpaakaan ei näy ja opelix yrittää kilpeään kiillottaakseen kehitellä jo omia johtopäätöksiään jopa painetuista jutuista.

Ei tekisi mieli puuttua toisten asioihin tai huudella väärissä ketjuissa, mutta eikö tuo veto ratkea vasta ensi keväänä? Kausi jatkuu sinne asti.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ei tekisi mieli puuttua toisten asioihin tai huudella väärissä ketjuissa, mutta eikö tuo veto ratkea vasta ensi keväänä? Kausi jatkuu sinne asti.

Jos muistan oikein niin tämä veto on lyöty jo vuosi kaksi sitten ja aihe oli että Jakke/Mikko palaa JYPiin viimeistään ennen tämän kauden alkua. Opelix olisi voittanut jos jompikumpi pelaajista olisi tullut esim viime kauden aikana Jykylään.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jos muistan oikein niin tämä veto on lyöty jo vuosi kaksi sitten ja aihe oli että Jakke/Mikko palaa JYPiin viimeistään ennen tämän kauden alkua. Opelix olisi voittanut jos jompikumpi pelaajista olisi tullut esim viime kauden aikana Jykylään.

Näinhän se vedon ehdot menivät, että kauden 13-14 alkaessa jompikumpi em.herroista pukisi JYP-nutun ylleen. Tätä nyt ei tule tapahtumaan ja oletettavasti ei tapahdu vielä pariin vuoteen jos nykyiset sopimukset herroilla pitävät.

Mäenpään KHL-sopimuksen varmistuttua opelix on ollut hiljaa kun hiiri, mitään kommenttia ei vedon maksusta ole ollut. Joten odotellaan, seisooko mies sanojensa takana.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Viskiputeligate on tuonut viihdettä jo vuosia opelixin tietojen kera joten herrat, jatkakaa ;) aina jaksaa huvittaa kun tuo mainitaan, tosin kyllähän velat pitäs maksaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Itsekin ennen tunnuksien saamista ohimennen lukenut tuosta vedosta, mutta siis mitä helvettiä? Eiköhän nyt ihan noin tyylikkyydenkin nimissä hävityt vedot kuuluisi maksaa takaisin.
 

Seppochu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jeff Foss
Joo-o, Kari Tyni perusteli Twitter-tilin puuttumisen seuraavasti:

Tehtiin kysely 60:lle 15-vuotiaalle ja heitä kaksi käytti Twitteriä.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Joo-o, Kari Tyni perusteli Twitter-tilin puuttumisen seuraavasti:

Tehtiin kysely 60:lle 15-vuotiaalle ja heitä kaksi käytti Twitteriä.

:D EI VITTU TYNI! :D Ihan oikeasti. Kuusikymmentä... ja 15-vuotiaalle. Ottakaa nyt joku se Tyntsä pois sieltä omalta 90-luvulta, jota näköjään vieläkin elää.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Joo-o, Kari Tyni perusteli Twitter-tilin puuttumisen seuraavasti:

Tehtiin kysely 60:lle 15-vuotiaalle ja heitä kaksi käytti Twitteriä.

Jyy, vaikeetahan se on esim. copy/pasteta ne Facebook-pävitykset myös twitteriin. Enemmän vaivaa tuon turhan kyselyn tekemisessä. Lisäksi kun vielä varmasti jokainen JYP-pelaaja joka Twitteriä käyttää seuraisi joukkueen tiliä ja päinvastoin, on jo paljon enemmän seurattavaa. Vaikea ymmärtää kyllä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jyy, vaikeetahan se on esim. copy/pasteta ne Facebook-pävitykset myös twitteriin. Enemmän vaivaa tuon turhan kyselyn tekemisessä. Lisäksi kun vielä varmasti jokainen JYP-pelaaja joka Twitteriä käyttää seuraisi joukkueen tiliä ja päinvastoin, on jo paljon enemmän seurattavaa. Vaikea ymmärtää kyllä.

En tiedä antaako se mitään lisäarvoa jos tuonne kopsataan samat jutut kuin mitä FB:ssä tai netissä on, toki sekin olisi jo jotain.

Mutta tuo tynin kyselyjuttu on varmasti joku läppä, ei voi olla noin sanonut? :D

En jaksa alkaa googlettaan muiden SM-liiga joukkueiden tilejä, mutta jos käytetään taas esimerkkkinä saman kaupungin futisjoukkuetta niin esimerkiksi JJK:lla on 1800 seuraajaa, Joni Collanilla 1300 ja Joni Vesalaisella yli 2000.

Ihan tärkeitä tiedotusvälineitä siis varsinkin jonkun joukkueen johtoihmisiltä. Ihan jo lehdistöön ja muihin tiedotusvälineisiin jos haluaa sanaa saada paremmin näkyville.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Joo-o, Kari Tyni perusteli Twitter-tilin puuttumisen seuraavasti:

Tehtiin kysely 60:lle 15-vuotiaalle ja heitä kaksi käytti Twitteriä.

Missä? Mitä vittua nyt taas Kari?? "Tehtiin kysely 60:lle 60-vuotiaalle ja heillä kaikilla oli viikset joten tästä päättelimme että JYPin playoff-maskotti on koira".
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
En jaksa alkaa googlettaan muiden SM-liiga joukkueiden tilejä, mutta jos käytetään taas esimerkkkinä saman kaupungin futisjoukkuetta niin esimerkiksi JJK:lla on 1800 seuraajaa, Joni Collanilla 1300 ja Joni Vesalaisella yli 2000.

Ihan tärkeitä tiedotusvälineitä siis varsinkin jonkun joukkueen johtoihmisiltä. Ihan jo lehdistöön ja muihin tiedotusvälineisiin jos haluaa sanaa saada paremmin näkyville.

Eiköhän nuo Tynin ja Jypin saavutukset ole hieman toista luokkaa kuitenkin kuin Collanin ja Vesalaisen. Toki sosiaalista mediaa voi ottaa paremmin haltuun, mutta kyllä Tyni yhä on media-alankin ammattilainen ja harkitsee mihin paukkuja suuntaa. Hyvin on tähän saakka suunnanut
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
JYP on nyt erilainen – Näin runkosarjassa käy - Kiekko - Keskisuomalainen

"JYPin organisaatio on tehnyt päätöksen. Menestyskoneiston on päivitettävä pelillisen ilmeensä: hurrikaanikiekkoilun tulee perustua lajin modernimpiin virtauksiin. Vaativa tehtävä on annettu uudelle päävalmentajalle Marko Virtaselle."

Ihan kiva pikku juttu (mainostaa tämän päivän KSML-liigaennakkoa) mutta miten kukaan toimittaja viitsii kirjoittaa ylläolevaa? Vai että johdosta on annettu käsky tietylle pelitavalle? Kuka on antanut, millä osaamisella, onko Virtasta tässä skenaariossa kuultu lainkaan?

Ja pelitapa puretaan niinkin analyyttisesti kuin "moderni". Mikä on modernipelitapa nyt, kun meidän peli on jo postmoderni? Se pelitapa jota JYP on viljellyt jo 5 vuotta?

Kuka näitä juttuja kirjoittaa? Sitähän ei kehdattu tuossa mainita. Todennäköisesti Tuomas Heikkilä, joka surkeista provosoivista jutuistaan huolimatta on vielä huonompi selostajana, joka sekin on saavutus sinänsä.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Eiköhän nuo Tynin ja Jypin saavutukset ole hieman toista luokkaa kuitenkin kuin Collanin ja Vesalaisen. Toki sosiaalista mediaa voi ottaa paremmin haltuun, mutta kyllä Tyni yhä on media-alankin ammattilainen ja harkitsee mihin paukkuja suuntaa. Hyvin on tähän saakka suunnanut

Senpä vuoksi kehitystä ei ole tapahtunut, kun johdossa ollaan niin itseriittoisia. Fanituotteisiin on kaivattu päivityksiä useampi vuosi, ja Tyni ei näe siinä mitään ongelmaa että JYP ottaa myynnissä joka vuosi takkiin vs muut seurat. Asia on kuulemma harkinnassa, näin vastaili joskus vuosia sitten.

Jottei tulisi pelkkää valitusta, niin tuo uusi perhelippusysteemi Etukatsomoineen on hieno juttu!

Collan vs Tyni vertailuun sen verran, että tuo on kuin vertaisi Tyniä ja Tuomas Heikkilää keskenään - täysin absurdia... Tyni ON ammattilainen mutta EI kaikkitietävä.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Jyy, vaikeetahan se on esim. copy/pasteta ne Facebook-pävitykset myös twitteriin. Enemmän vaivaa tuon turhan kyselyn tekemisessä. Lisäksi kun vielä varmasti jokainen JYP-pelaaja joka Twitteriä käyttää seuraisi joukkueen tiliä ja päinvastoin, on jo paljon enemmän seurattavaa. Vaikea ymmärtää kyllä.

Kiva kun ette edes kuunnelleet haastattelua, mutta silti pystytte arvostelemaan lausuntoa noin paljon. JYPin markkinakoneisto oli ollut puhumassa nuorille ja päätti tehdä kyselyn viittaamalla. Kaikki 60 nuorta omistivat Facebook-tilin, kaksi kuudestakymmenestä Twitter-tilin. Tyni perusteli, ettei tällä hetkellä ole mitään uutta tuotavaa Twitterin kautta, ellei siihen hommata lisäresursseja. Ymmärrän perustelun enemmän kuin hyvin. Jos homma on pelkkää copypastea Facebookista, ei sillä ole mitään uutta tuotavaa. Joku linkittää kuitenkin nettisivuilla tai muissa medioissa olevan jutun omaan Twitteriinsä #jypliiga -merkinnällä ja kaikki seuraajat sen löytävät. Joten - mikä pointti tuosta ilosta olisi maksaa vielä jollekin, jonka uutta tuottaakseen olisi kierrettävä kaikki pelit ja suuri osa harjoituksista?
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Kiva kun ette edes kuunnelleet haastattelua, mutta silti pystytte arvostelemaan lausuntoa noin paljon. JYPin markkinakoneisto oli ollut puhumassa nuorille ja päätti tehdä kyselyn viittaamalla. Kaikki 60 nuorta omistivat Facebook-tilin, kaksi kuudestakymmenestä Twitter-tilin. Tyni perusteli, ettei tällä hetkellä ole mitään uutta tuotavaa Twitterin kautta, ellei siihen hommata lisäresursseja. Ymmärrän perustelun enemmän kuin hyvin. Jos homma on pelkkää copypastea Facebookista, ei sillä ole mitään uutta tuotavaa. Joku linkittää kuitenkin nettisivuilla tai muissa medioissa olevan jutun omaan Twitteriinsä #jypliiga -merkinnällä ja kaikki seuraajat sen löytävät. Joten - mikä pointti tuosta ilosta olisi maksaa vielä jollekin, jonka uutta tuottaakseen olisi kierrettävä kaikki pelit ja suuri osa harjoituksista?

Onhan tuo ihan älytön selitys, koska nuo some-kanavat on ihan eri tarkoitukseen. FB:ssä harvoin spämmätään esim tilanneraportteja mutta twitterissä ne ovat enemmän kuin suotavia.

Esim ET-matseissa muilla joukkueilla pystyi seuraamaan tilanteita, JYPillä ei. Jos kukaan päättävistä tahoista olisi joskus käyttänyt twitteriä, eron pitäisi olla selvillä. Kärjistetysti ero on fax vs sms. Sms:llä kannattaa toimittaa lyhyet infot, faxilla lopputulokset.

Hyvä vertaus: Mitä eroa on Jatkoajan otteluseurantaketjulla ja otteluketjulla? Sama kuin Twitterillä ja Facebookilla.

Ja jos JYPin pääkohde on 15v ihmiset, niin reisille menee.

Edit: Viimeinen lause on paras. Jatkot asiakaspalvelu -ketjussa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Arsenal
Onhan tuo ihan älytön selitys, koska nuo some-kanavat on ihan eri tarkoitukseen. FB:ssä harvoin spämmätään esim tilanneraportteja mutta twitterissä ne ovat enemmän kuin suotavia.

Esim ET-matseissa muilla joukkueilla pystyi seuraamaan tilanteita, JYPillä ei. Jos kukaan päättävistä tahoista olisi joskus käyttänyt twitteriä, eron pitäisi olla selvillä. Kärjistetysti ero on fax vs sms. Sms:llä kannattaa toimittaa lyhyet infot, faxilla lopputulokset.

Hyvä vertaus: Mitä eroa on Jatkoajan otteluseurantaketjulla ja otteluketjulla? Sama kuin Twitterillä ja Facebookilla.

Ja jos JYPin pääkohde on 15v ihmiset, niin reisille menee.

Edit: Viimeinen lause on paras. Jatkot asiakaspalvelu -ketjussa.

Mulla on Twitter-tili, seuraan aika montaa urheiluseuraa. Tiedän miten se toimii. Juurikin Twitter tarvitsee sen vastuullisen henkilön, joka Twitteriä päivittää aina kun tapahtuu. Facebookiin päivitetään pidemmin, harvemmin ja harkitummin, sen nyt pystyisi kirjoittamaan joku toimiston henkilökunnastakin silloin tällöin. Mulle kelpaisi ihan hienosti se, että JYPillä olisi Twitter-tili, mutta enpä kyllä ole kiekkoseurojen Twittereistä saanut mitään irti. Jonnen tilistä enemmän :)

Niin, ja JYPin yksi kohderyhmä on taatusti 15-vuotiaat. Kymmenen vuoden päästä ne ovat potentiaalisia vakiokasvoja katsomossa ja myöskin nousemassa päättäviin asemiin työelämässä.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Lähinnä varmaan ongelma on se, että organisaatiossa ei ole ketään joka osaisi hyödyntää sosiaalisen median mahdollisuuksia markkinointiin tai sidosryhmille. Sikäli peruste "ei tuo lisäarvoa" on ihan hyväksyttävä, vaikkakin kuulostaa todella oudolta. Tynin metodit ovat markkinoinnin puolesta vähän jämähtäneitä 90-luvulle, mutta toisaalta niin kauan kun seura tekee hyvää tulosta, pahahan niitä on kritisoida. Sosiaalisen median hyötykäyttöä sen sijaan ei ole se että copypastetaan nettisivuilta uutisia sellaisenaan Facebookiin.

Sen sijaan nuo "teimme kyselyn 15-vuotiaille" ovatkin sitten jo ihan höpöpuhetta. Siksikö JYPin mainokset ovat niin lapsellisia ja korneja, kun markkinointi suunnataan yläasteikäisille?
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tynin metodit ovat markkinoinnin puolesta vähän jämähtäneitä 90-luvulle, mutta toisaalta niin kauan kun seura tekee hyvää tulosta, pahahan niitä on kritisoida.
JYP on porskuttanut taloudellisesti nyt useamman vuoden noilla venäjänkaupoilla ja niillä ei ole mitään tekemistä Tynin kanssa. Suurin ongelma JYPin tuloksenteon kanssa lienee tuo alhainen katsojamäärä. Onko syynä ne pylväät? Vai pitäisikö JYPistä saada jollakin tapaa entistä houkuttelevampi tuote? Mediaseksikkyyttä taidetaan osata ainoastaan Helsingissä: itse kyllä asetun niiden kriittisten kannattajien joukkoon, joiden mielestä Tyni sopii paremmin sinne missikisojen selostajaksi - tosin ei pääkanaville, please.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän nuo Tynin ja Jypin saavutukset ole hieman toista luokkaa kuitenkin kuin Collanin ja Vesalaisen. Toki sosiaalista mediaa voi ottaa paremmin haltuun, mutta kyllä Tyni yhä on media-alankin ammattilainen ja harkitsee mihin paukkuja suuntaa. Hyvin on tähän saakka suunnanut
Niinpä, vähän eri tasolla JYP liikkuu, kun rahaa aneleva JJK:n potkupallojoukkue. Tyni kun aikoinaan tuli markkinointi johtajaksi, niin heti tuplas sponsoritulot. Tosin nykyään taitaa pyytää vähän liian koviakin hintoja mainoksista, esim. jäämainoksissakin 7 mainos paikkaa taitaa olla vapaana tällä hetkellä. Täältä kyllä Tynille iso kiitos JYPin nykyiselle menestykselle.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Twitterin osalta on harhaa kuvitella, että sen käyttäjäkunta koostuisi vain murrosikäisistä. Jos kehitys etenee kuten Ruotsissa, ensimmäisenä Twitterin löytävät IT- ja media-alan edustajat. No, tämä lienee jo toteutunut Suomessakin ja jo median läsnäolon pitäisi olla hyvä syy JYPille tuoda omaa "tuotetta" esille. Median läsnäolon myötä Twitteriin liittyy mm. poliitikkoja, urheilijoita ja julkimoita, jotka haluavat tulla median seuraamiksi. (OK, myös media tarvitsee "ruokintaa" näiltä henkilöiltä.) Lopuksi liittyvät isommat käyttäjämassat, joita on vaikeampi jaotella.

Suomi on noin 1-2 vuotta jäljessä Ruotsia Twitter-käytössä enkä näe syytä miksei ko. välineen käyttö kasvaisi edelleen, suuret massat eivät ole Twitteriä vielä löytäneet. Twitter on eritysesti henkilön persoonaan sidottu media ja sama sisältö Facebookissa ja Twitterissa ei toimi. Saarnan tarkoitus? Ehkä on parempi ettei JYP omaa Twitter-tiliä perusta, jos tieto ja asenne ovat "teini-ikäisten hömpötys"-tasolla.

(Tyni osaa kerätä rahaa yrityksiltä, mutta tässä kyse on (markkinointi)viestinnästä ja mielenkiinnon luomisesta.)
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tyni yhä on media-alankin ammattilainen ja harkitsee mihin paukkuja suuntaa. Hyvin on tähän saakka suunnanut
Maskottina KOIRA?!?! En anna sitä koskaan Tynille anteeksi. Mies on tehnyt hyvää työtä firmojen kanssa sitä ei käy kiistäminen, mutta mitä haittaa siitä olisi JYPlle jos sillä olisi toimiva sos.media?

Twitteriä on helppo vähätellä varsinkin jos sitä ei käytä
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Twitteriä on helppo vähätellä varsinkin jos sitä ei käytä

Juuri näin, Tyni ei itse käytä joten ei vaan ymmärrä. Yksi Kari Tyni tuolta löytyy, joka seuraa sm-liigaa. 0 twiittiä ja kuvana muna. Todennäköisesti toimitusjohtajamme.

Vitun noloa! Ei muuta sanottavaa. Ehkä fanituotteetkin on tuolla tasolla, kun Kari ei niitä itse käytä. Jotain halpis JYP-stringejä ja muuta paskaa.

Laittakaa muutkin mailia Tynille aiheesta, mies kuitenkin lukee ja vastaa maileihin, itsekin olen laittanut asiallista viestiä ja Kari on vastannut. Siis reilu ja mukava mieshän on kyseessä, ei siinä mitään.. Vielä kun sen saisi tajuamaan. Pari kertaa jutellut aiheesta ihan henk koht ja kommentit on olleet "laitetaan korvan taakse" -tasoa.

Yli 7 miljoonan liikevaihdolla, vaikka olisi kuinka tarkan markan mies, pitäisi löytyä palkkalistoilta nykyään Some-henkilö tai pari jotka vastaisivat päivityksistä. Vaikka sitten orjatyönä opiskelijoille - mukava lisä CV:hen..
 
Viimeksi muokattu:

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Missä? Mitä vittua nyt taas Kari?? "Tehtiin kysely 60:lle 60-vuotiaalle ja heillä kaikilla oli viikset joten tästä päättelimme että JYPin playoff-maskotti on koira".

Esittelemäsi skenaario hulvattomien maskottikoirien suhteen on hyvinkin todennäköinen. Tyni on - päin vastoin kuin luulette - aikaansa niin paljon edellä, että hän kysyy eläkeläisiltä, mistä nuoriso diggailee (suurin osa vastanneista ei tiedä mitä sana "diggailla" tarkoittaa mutta eihän se haittaa), ja nuorisolta millaisia pitkän aikavälin taloudellisia suuntaviivoja toivoisitte JYPin painottavan markkinointistrategioita synergioidessaan.

Tyni on vanha kettu, kyä se tietää. No eiva, näitä juttuja lukuun ottamatta ei mitään Tyniltä pois - olisi kuitenkin hyvä ottaa tällaisista jutuista opikseen.
 

Handyy

Jäsen
Vitun noloa! Ei muuta sanottavaa. Ehkä fanituotteetkin on tuolla tasolla, kun Kari ei niitä itse käytä. Jotain halpis JYP-stringejä ja muuta paskaa.
Mikä vika noissa tuotteissa tällä hetkellä on? Tai kysytään niin päin, että mitä sieltä nyt puuttuu?

Omasta mielestä siellä on ihan helkkarin hienoja huppareita, paitoja, pipoja, huiveja, (ET)-pelipaitoja yms.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös