Täytyy kyllä Salmisenkin puolesta sanoa että hän joutuu nyt kyllä jatkuvasti aivan naurettaviin välikäsiin kahden eri seuran kanssa.
SaiPassa hän ei tehnyt mitään väärää. Hänellä oli täysi oikeus suunnittella tulevaisuuttaan miten halusi. SaiPan puolelta ei vain viitsitty korjata paikallisen toimittajan tekstiä, jossa kerrottiin ulkomaan optiosta ja näin saatiin Salminen näyttämään hölmöltä.
Nyt samantyylinen saaga tuntuu jatkuvan myös Jyväskylän puolella.
Jotenkin olisi ihan reilua, että SaiPa ja JYP laatisivat ihan yhteisen tiedotteen ja selventäisivät mitä on tapahtunut. Kun Oskarilta on kysytty siirron taustoista, niin Salminen on nyt joutunut parin viikon ajan aloittamaan vastauksella "no kyllähän tää vähän hölmöltä siirrolta on varmaan näyttänyt, mutta mä luotan tähän".
Ei nuoren pelaajan tarvitsisi joutua tuollaiseen tilanteeseen vain sen takia, että kahden seuran toimiston henkilöt eivät uskalla ottaa vastuuta.
Anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu, mutta minua ihan aidosti harmittaa tilanne Salmisen kannalta.
Tästä herää kyllä jatkokysymys. Mitä odotat tai katsot JYPin osalle tässä siirtosaagassa? Itse kun tuota mietin, niin JYP on käsittääkseni ihan normisti pelaajaa kysellyt ja synergiaa on löytynyt siirtoon asti. Mietin tuossa ja tuon pohjalta, että mitä siihen JYP voi laittaa pelaajaa "suojellakseen" medialta? Pitäisikö pelaajaa suojella yleensä median kysymyksiltä? Jos niin miksi ja missä tilanteissa?
Oma tuntemus on, että JYP tuohon vielä Euroopan media ilmatilan suvereenina dominoijana antamaan lausuntoja, niitä puitaisiin lopulta yk:n yleiskokouksessa asti, yhtään omaa jengiä väheksymättä.
Kokisin siis, että mitä pienemmin JYP on äänessä, sitä parempi kaikille osapuolille. Luulen, että Salmisen kannalta tilanne on siinä mielessä hallussa, että omia valintojaanhan hän on seurannut ja jos mediaa kiinnostaa, media kyselee. Kaikki oikeushan hänellä on toimia oman päätöksensä pohjalta, tuskin media kuitenkaan kykenee kyseenalaistamaan hänen päätöksiään, tai sitten tarvitaan jo enemmän kuin nämä kaksi seuraa mieltänsä pahoittamaan.
Saipalaisten mielen pahoitus saa kyllä täyden sympatian ja ymmärryksen, nimim. me tiedetään mitä se on vrt. viime kausi, Nikut sun muut.