JYPin mediaketju

  • 1 794 383
  • 7 860
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Ohhoh, on mielestäni melko kammottava maalilaulu. Tuo renkutus kuulostaa ihan kuin Popeda vetäis coveria KISSistä. Pojun versio oli hyvä kun omat tykkäs ja vastustajat vihas, nyt ei enää omatkaan tykkää.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Pojun versio oli hyvä kun omat tykkäs ja vastustajat vihas, nyt ei enää omatkaan tykkää.
Tästä on oltava samaa mieltä. Tai no. Odotetaan nyt CHL - ja liigakauden alkuun ja katsotaan paikan päällä miten suurempi yleisö suhtautuu tähän päivitettyyn versioon. Hieman olen kyllä skeptinen sen suhteen et miten homma menee.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Tästä on oltava samaa mieltä. Tai no. Odotetaan nyt CHL - ja liigakauden alkuun ja katsotaan paikan päällä miten suurempi yleisö suhtautuu tähän päivitettyyn versioon. Hieman olen kyllä skeptinen sen suhteen et miten homma menee.
Hieman minusta ammutaan yli täällä tämän uuden version arvosteluissa. En todellakaan ole tämän version fani, mutta ei se Pojunkaan laulamana niin mahtava ollut, mitä täällä lukiessa ja verrattaessä tähän uuteen voisi käsittää.

Eiköhän tuo toimi yhtä hyvin/huonosti kuin Pojunkin versio. Itse olisin kyllä kokonaan unohtanut oijoijoin ja kehittänyt jotain uutta, kun tähän tilanteeseen jouduttiin
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Itse olisin kyllä kokonaan unohtanut oijoijoin ja kehittänyt jotain uutta, kun tähän tilanteeseen jouduttiin
Tämäkin olisi kieltämättä ollut ihan hyvä vaihtoehto. Taikka sitten laiskana se alkuperäinen oijottelu Bob Marleyn ja kumppanien veisusta.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Uskon, että yleisö osaa oijjoijjoin ulkoa ilman taustanauhaakin. Eihän tuo uusi versio äkkiseltään kovin onnistuneelta kuulostanut, mutta odotetaan nyt livetilanne ennen tuomiota.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Kyllä on ongelmat pieniä jos sevon joku maalilaulu, Yksi on varma että sellaista ei ole olemassakaan tai pysty tekemäänkään mikä miellyttäis varsinkaan JYP fania. Eiköhän tuossanole oleellisin tuo,oijottelu, yksi hailee kuka sen ulisee. Eihän tuolla mihinkään msiikkikilpailuun olla osallistumassa. Minusta oli hyvä että oioiotteu jäi, oiva näyttö tuolle yhdelle Pojupellelle, ettei hänen Bob Marley platikointi ole korvaamaton.
Olen täysin erimielttä että sisääntulo biisiä ja maalilaulua vaihdeltaisiin fanien mielen mukaan, niitä voidaan päivittää mutta ei vaihdella. jotain perinteitä kuuluu olla. Pelaajat, valmentajat, fanit voi vaihtua.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä on ongelmat pieniä jos sevon joku maalilaulu, Yksi on varma että sellaista ei ole olemassakaan tai pysty tekemäänkään mikä miellyttäis varsinkaan JYP fania. Eiköhän tuossanole oleellisin tuo,oijottelu, yksi hailee kuka sen ulisee. Eihän tuolla mihinkään msiikkikilpailuun olla osallistumassa. Minusta oli hyvä että oioiotteu jäi, oiva näyttö tuolle yhdelle Pojupellelle, ettei hänen Bob Marley platikointi ole korvaamaton.
Olen täysin erimielttä että sisääntulo biisiä ja maalilaulua vaihdeltaisiin fanien mielen mukaan, niitä voidaan päivittää mutta ei vaihdella. jotain perinteitä kuuluu olla. Pelaajat, valmentajat, fanit voi vaihtua.

Joo ja äkkiähän tuossa vielä maalilauluun tekee muutoksia tai vaihtaa. Äkkiähän jos ei toimi niin ottaa tosiaan vaikka tuon Bob merleyn version tai palkkaa Pojun sijaan jonkun Martti servon tai paikallisen räp ryhmän tekeen uuden laulun.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
vaihdeltaisiin fanien mielen mukaan, niitä voidaan päivittää mutta ei vaihdella. jotain perinteitä kuuluu olla. Pelaajat, valmentajat, fanit voi vaihtua.
Sikäli kun biisit ei ole JYPin tekemiä, niin ainakaan omasta mielestäni ne ei kuulu seuran identiteettiin tai ei ainakaan pitäisi kuulua ja kyllä välillä niiden päivittäminen ja jopa vaihtaminen voi olla virkistävää.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä on ongelmat pieniä jos sevon joku maalilaulu, Yksi on varma että sellaista ei ole olemassakaan tai pysty tekemäänkään mikä miellyttäis varsinkaan JYP fania. Eiköhän tuossanole oleellisin tuo,oijottelu, yksi hailee kuka sen ulisee. Eihän tuolla mihinkään msiikkikilpailuun olla osallistumassa.
Ai että kun rakastan tällaisia viestejä, jossa ainoa pointti on vain vähätellä muiden näkemyksiä. Tosiaan, Auschwitzissä tapettiin 1,5 miljoonaa ihmistä ja täällä jotkut vaan suree epäonnistunutta maalilaulua. Pienet on tosiaan murheet.

Asian voisi nähdä myös niinkin päin, että jos/kun maalibiisi ei ole iso asia, niin ei myöskään pitäisi olla liian vaikeaa parannella sitä. Ennen kaikkea kun esimerkkiä hyvästä ja toimivasta löytyy niinkin kaukaa kuin viime kaudelta. Omasta mielestäni myös tuon summerin ja oijoijoin jälkeinen kappale (en nyt muista nimeä) oli viime kaudella kaikin puolin hyvä, ja kaiken lisäksi melko todennäköisesti myös syöpyi kannattajien mieleen JYP-sovelluksen maali-ilmoituksen myötä. En tajua miksi se piti vaihtaa, mutta toivon ja kannustan asiasta päättäviä tässä kohtaa palaamaan aiempaan, hyväksi havaittuun versioon. Tuossa oijoijoissa puolestaan ongelma on lähinnä se, että lauluosuus on aika matalalla volyymilla. Toivottavasti sen tehnyt henkilö ei samantien poistanut alkuperäisiä äänitiedostoja, joten uskoisin tämän asian olevan korjattavissa yksinkertaisesti pienellä uudelleenmiksauksella.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Onhan tuossa tosiaan liian pitkä intro Oijoijoijoihin. Taisi sama ongelma olla toissa kaudella kun ennen sitä soi se JyP HT-renkutus? Viime kaudella oli hyvin mielestäni tuo maalilaulu.

Toki voisihan se saman tien olla vaikka Hurrikaani tai Jypinkylä part. 3.
 

Sarkofagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
No Smoking Team
Ennen oijoijoita soinnut viheltävä ja eeppisesti nostatteleva Niila - Restless Heart (linkki YouTubeen) oli tosi toimiva intro Pojun renkutukselle. Tuo Niilan biisihän on ainakin omasta mielestäni varsin unohdettava, mutta sen intro oli oikein toimiva tähän tarkoitukseen ja lisäksi juuri täydellisen pituinen! Vastustajia ärsyttävä ja omilla lämpimästi sisuksista kihelmöivä oijoijoi räjähtää soimaan päässä joka kerta, kun itse kuuntelen tuon intron.

Itselleni ongelma onkin tuo halvalta kuulostava KISS-setti eikä tuo vain vähän alkuperäistä nolompi oijoijoi, joka kuitenkin hukkuu sitten enemmän tai vähemmän yleisön riemuun. Niilan viheltely tai HT-retroilu olivat molemmat huomattavasti parempia ratkaisuja. Ehkä tähän voi kuitenkin tottua. Ainakin torvet ovat varsin toimivat ja olen lähtökohtaisesti tyytyväinen siihen, että oijoijoi päätettiin säilyttää.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
En tajua miksi se piti vaihtaa, mutta toivon ja kannustan asiasta päättäviä tässä kohtaa palaamaan aiempaan, hyväksi havaittuun versioon.

Nyt olen vähän ymmällä. Eikös tekijä nimenomaan kieltänyt renkutuksensa käytön? Veteletkö mahdollisesti kommenttia taustoja lainkaan tuntematta, vai mistä moinen kommentointi.

Historiakaan kun ei ihan hallussa taida olla, johtuu väkisinkin miettimään onko tämä trollaamista, vai ns, korkampaa huumoria, jota normaalijärkinen ei kykene ymmärtämään. Lienet tuossa yrittänyt eriyttää auscwitziä birkenausta, mutta siinäkin lukusi ovat puhtaasti hatusta vedettyjä. Suosittelen joskus vierailemaan ja tutustumaan, saattaisi avartaa.

Itselle on ihan se sama mikä renkutus tuolla vedetään, ainoa kriteeri lienee se, että mukaan kykenee vitosen musiikkinumerolla yhtymään, mikä on varsin ymmärrettävää. Tuollaisen riippiin perustuvan jollotuksen "säveltelisin" itse noin viidessä minuutissa, vartti jos pitäisi orkestroida oikeille soittimille sovitus.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minä en nyt hahmota kokonaisuutta tässä casessa.

Ymmärsinkö nyt oikein että Poju kielsi Oijoijoi kappaleensa käytön maalilauluna. Tämän seurauksena JYP poisti Niilan Restless Heartin intron maalilaulustaan ja korvasi sen syntsaversiolla Kissin I Was Made For Loving Yousta ja laittoi Pojun Oijoijointa hiljemmalle kappaleen loppuun?

Onko siis Niila sanonut että tuo alku pitää poistaa? Ja miksi Pojun Oijoijoi on edelleen laulussa mukana jos sitä ei saa käyttää?
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Minä en nyt hahmota kokonaisuutta tässä casessa.

Ymmärsinkö nyt oikein että Poju kielsi Oijoijoi kappaleensa käytön maalilauluna. Tämän seurauksena JYP poisti Niilan Restless Heartin intron maalilaulustaan ja korvasi sen syntsaversiolla Kissin I Was Made For Loving Yousta ja laittoi Pojun Oijoijointa hiljemmalle kappaleen loppuun?

Onko siis Niila sanonut että tuo alku pitää poistaa? Ja miksi Pojun Oijoijoi on edelleen laulussa mukana jos sitä ei saa käyttää?

Eiköhän sen oijoijoin hoilota joku muu kuin Poju. Itse säveeleenhän sillä ei ole sanan sijaa, kun on alun perin Bob Marleytä. Alku muutettiin kai vaan for shits and giggles, en itsekään ymmärrä miksi. Huonompaan suuntaan mentiin ja paljon.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Varmaan ihan vaihtelun vuoksi tuo alku vaihdettiin, onhan se biisi ennen oijoijoita aiemminkin muuttunut. Ja tosiaan poju ei tuota ojoijoita laula vaan sekalainen sakki JYP yhteisöä kuten esim huoltaja Kari Virpiö.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omasta mielestäni myös tuon summerin ja oijoijoin jälkeinen kappale (en nyt muista nimeä) oli viime kaudella kaikin puolin hyvä, ja kaiken lisäksi melko todennäköisesti myös syöpyi kannattajien mieleen JYP-sovelluksen maali-ilmoituksen myötä. En tajua miksi se piti vaihtaa...
Nyt olen vähän ymmällä. Eikös tekijä nimenomaan kieltänyt renkutuksensa käytön? Veteletkö mahdollisesti kommenttia taustoja lainkaan tuntematta, vai mistä moinen kommentointi.
Kyllä, vetelen kommentteja taustoja lainkaan tuntematta.

Historiakaan kun ei ihan hallussa taida olla, johtuu väkisinkin miettimään onko tämä trollaamista, vai ns, korkampaa huumoria, jota normaalijärkinen ei kykene ymmärtämään. Lienet tuossa yrittänyt eriyttää auscwitziä birkenausta, mutta siinäkin lukusi ovat puhtaasti hatusta vedettyjä. Suosittelen joskus vierailemaan ja tutustumaan, saattaisi avartaa.
Olen itse asiassa käynyt vuonna 2014 tuolla Puolassa sijaitsevalla (kai tiesit sen?) keskitysleirillä. Kävin sekä ns. pääleirissä, Auschwitz I:ssa sekä Auschwitz II:ssa, joka tunnetaan myös nimellä Auschwicz-Birkenau. Ainakaan omien tietojeni mukaan missään laskuissa ei "eriytetä" sitä, kuinka paljon kussakin paikassa porukkaa tapettiin. Tuo mainitsemani 1,5 miljoonaa perustuu kyseisessä paikassa olevaan muistolaattaan (linkki ottamaani kuvaan). Vaikka siinä nyt mainitaankin sana Birkenau, niin esimerkiksi surullisenkuuluisa kuoleman seinä sijaitsee ns. pääleirissä.

Itselle on ihan se sama mikä renkutus tuolla vedetään, ainoa kriteeri lienee se, että mukaan kykenee vitosen musiikkinumerolla yhtymään, mikä on varsin ymmärrettävää. Tuollaisen riippiin perustuvan jollotuksen "säveltelisin" itse noin viidessä minuutissa, vartti jos pitäisi orkestroida oikeille soittimille sovitus.
Ensinnäkin, kunpa JYP saisi euron jokaisesta tänne palstalle kirjoitetusta "minulle on ihan sama miten se asia menee" -henkisestä viestistä, niin uusi halli olisi ollut jo monta vuotta pystyssä. Toiseksi, kun itse olin aikoinaan tyytymätön JYPin ottelua edeltävään pelaajaesittelyvideoon, tein itse Youtubeen kahdeksan minuuttia kestävän oman versioni, jota kehuttiin ainakin tällä palstalla ja videon kommenttiosuudessa.

En tiedä viittasitko tuolla vitosen musiikinnumerolla itseesi, mutta näytäpä oikeasti meille mallia, ja tee itse edes jonkinasteinen raakaversio siitä, mikä olisi sinun mielestäsi hyvä. Jos et omista Youtube-tunnuksia, sen voi laittaa jakoon vaikka Google Driveen, tai jos et omaa tunnuksia sinnekään, niin lähetä valmis tuotos minulle, niin laitan sen tänne jakoon.
 
Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kyllä, vetelen kommentteja taustoja lainkaan tuntematta.

No, sitten ymmärrän kommenttisi, ei vaan ollut ihan ajan tasalla ja ihmettelin, olitko kommentoinut ketjuun lukematta mitä siinä on kommentoitu ja kirjoitettu.

Olen itse asiassa käynyt vuonna 2014 tuolla Puolassa sijaitsevalla (kai tiesit sen?) keskitysleirillä

Kyllä olen käynyt. Lukusi taisi sisältää pelkästään juutalaiset, siellä kaltattiin kyllä muitakin urakalla.

Ensinnäkin, kunpa JYP saisi euron jokaisesta tänne palstalle kirjoitetusta "minulle on ihan sama miten se asia menee" -henkisestä viestistä, niin uusi halli olisi ollut jo monta vuotta pystyssä. Toiseksi, kun itse olin aikoinaan tyytymätön JYPin ottelua edeltävään pelaajaesittelyvideoon, tein itse Youtubeen kahdeksan minuuttia kestävän oman versioni, jota kehuttiin ainakin tällä palstalla ja videon kommenttiosuudessa.

En tiedä viittasitko tuolla vitosen musiikinnumerolla itseesi, mutta näytäpä oikeasti meille mallia, ja tee itse edes jonkinasteinen raakaversio siitä, mikä olisi sinun mielestäsi hyvä. Jos et omista Youtube-tunnuksia, sen voi laittaa jakoon vaikka Google Driveen, tai jos et omaa tunnuksia sinnekään, niin lähetä valmis tuotos minulle, niin laitan sen tänne jakoon.

No, jokainen tekee niin kuin parhaaksi katsoo, tekijänoikeustulot ei kuitenkaan päätä huimaa ja koko ajan musiikin tekijän leipä lyhenee ja kapenee, joten kun se on osa elantoa, niin mieluummin keskityn työhön jolla elätän perhettä. Mikäli päivänä muutamana päätän ruveta harrastelijaksi saatan jotain väsätäkin, toisaalta, silloin varmaan keskityn siihen tasan mikä itseä kiinnostaa, kun ei tarvitse markkinan armoilla säveltää. Musiikin tekijän leipä on monen mutkan takana, ehkä tiedät realiteetit, ehkä et.

Mutta kirjoitan nyt tämän tähän vielä uudestaan periaatteella kun aikansa luupäähän junttaa, niin menee se joskus jakeluun: Minulle on ihan sama mikä tuo jollotus on, etäkannattajana mahdollisuus päästä hallille on harvinainen sattuma, ei edes vuosittainen. Työt ja perhe priorisoi ajan käytön tehokkaasti. Siitäkin huolimatta, jos sinne sattuisin osumaan, minua kiinnostaisi ainoastaan peli. Äänisaasteen vielä kestää, mutta hermot palaa kaikenmaailman viirin heiluttajiin, jotka vievät näkökentän pelin seuraamiselta.

En siis edelleenkään saanut mistään järjellisestä kiinni kommentoinneissasi. Hienoa, jos harrastelusi on tuonut lisäarvoa JYP kannattajille ja ne joille sen olet tarkoittanut ovat tykänneet, Entä jos tarjoaisit videosi avulla organisaatiolle osaamistasi, jos aikasi siihen riittää?

Mitä tulee tuohon Bob Marley riippiin, niin sehän ei itse asiassa ole edes Bobin keksimä ja jos viitsit vaikka sitä juutuubia kaivella löydät satoja eri versioita oijoi hommeleita, ei siihen säveltäjää tarvitse sotkea, riittää kun riippaa tehokkaimman kuuloisen. Vitosen musiikkinumerolla en viitannut kehenkään yksilöidysti ja sattuneesta syystä se ei ollut omakaan numeroni, vaan pointti, että jos tuollaista tilattaisiin tekemään, se olisi yksi peruslähtökohta tekemiseen, tuossa kontekstissa sen pitää olla riittävän helppo ja yksinkertainen, että mahdollisimman moni siitä saa kiinni ja kykenee sen toistamaan, ihan pragmatiaa siis.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Alkuperäisessä viestissäsi oli siis kolme kovaa pointtia:
1) Väittää minun viestiäni trollaamiseksi
2) Syyttää minua tietämättömäksi, jolla ei ole faktat hallussa
3) Ilmoittaa kaikille, että sinua ei kiinnosta aihe, josta ketjussa keskustellaan

Myönnän toimivani nyt pienimuotoisena moraalinvartijana ja menevän reilusti offtopicin puolelle, mutta alkaa oikeasti välillä vituttamaan tämän JYP-osion lukeminen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
1) Väittää minun viestiäni trollaamiseksi
2) Syyttää minua tietämättömäksi, jolla ei ole faktat hallussa
3) Ilmoittaa kaikille, että sinua ei kiinnosta aihe, josta ketjussa keskustellaan

1) Kuten sinulta lainasin, en käsittänyt mitä ihmettä oikein kirjoitit, kun jo useammassa viestissä on julkituotu, että koko vaihdos johtui siitä, että oikeudet omistava tekijä oli käytön kieltänyt. Minusta se vaikutti ylimieliseltä soopalta keskustelun tuohon vaiheeseen.

2) se peilaantui tuon ykkösen kanssa. Olin edelleen äimänä, että mitä minä oikein luen ja mikä on kirjoituksen pointti.

3) seuraan JYP kannattajien erilaisia keskusteluja muissakin, ei minulle aktuelleissa asioissa, aina oppii ja kuulee mielenkiintoista. Keskustelu aiheen ympärillä voi olla kiinnostava, vaikka itse aihe ei omaan elämään juuri vaikutakaan. Siksihän olin äimänä, kun aiheesta käytävää keskustelua olin seurannut, etkä tuntunut olevan lainkaan perillä siitä, mitä asian ympärillä oli tapahtunut ja mitä siitä oli keskusteltu.

Älä suotta ota hiekkaa pimppaan, täällä keskustellaan ja vuoroin saa jokainen osansa hutikommenteista ja muusta vastaavasta. kaikille on tilaa ja pitääkin olla, erimielisille varsinkin.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Miten tuo Pojun kuvatus edes kehtaa väittää tuota kannatuslaulua omakseen? Intro pöllitty muilta, oijoijoi muilta. Mikä siinä on Pojua? Niiden yhdistäminen? Väitänpä, että Poju ei voi pyytää senttiäkään siitä, että on ryövännyt muista biiseistä aivan tunnistettavia osia. Saisikohan Pojulle ostettua menolipun, vaikka lopullisesti Lahteen...
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Poju ei voi pyytää senttiäkään siitä, että on ryövännyt muista biiseistä aivan tunnistettavia osia. Saisikohan Pojulle ostettua menolipun, vaikka lopullisesti Lahteen...

Jos joku viitsii, niin ainahan tuosta kopion voi teostoon laittaa ja pyytää katsomaan, onko lainaukset lain yli meneviä. Siellä on sitä varten raati, joka tuommoiset setvii.
Itselle kävi niin, että sovitin uusiksi erään trad. sävellyksen, mutta enpä ajatellut, että tekstin oikeudet olikin edesmenneen runoilijan perikunnalla. Pyysivät taltioinnin ja yllätyksekseni sain 100% oikeudet sovitukseeni, toisinkin olisi voinut käydä.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Tuli hyvä fiilis tuosta ensi sunnuntain super-sunnuntaista, eli JYP, JJK ja Kirittäret tekee yhteistyötä tulevan sunnuntain pelien suhteen ja myyvät lippua joka käy jokaisen joukkueen peliin. JJK vielä aikaisti peliään jotta katsojat ehtivät katsomaan kaikki pelit.

Toivottavasti tämänkaltainen yhteistyö jatkuu.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Tuli hyvä fiilis tuosta ensi sunnuntain super-sunnuntaista, eli JYP, JJK ja Kirittäret tekee yhteistyötä tulevan sunnuntain pelien suhteen ja myyvät lippua joka käy jokaisen joukkueen peliin. JJK vielä aikaisti peliään jotta katsojat ehtivät katsomaan kaikki pelit.

Toivottavasti tämänkaltainen yhteistyö jatkuu.
Hienoo toimintaa! Toivottavasti on katsojia, kelien pitäisi suosia nyt kesälajejakin.
 

Eduuz21

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Winnipeg Jets
JYP mainosti IG-tilillään huomisen Plzen-peliä Perrinin paluuotteluna. Olisi mielestäni voinut mainostaa jo aiemmin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös