Kyllä, vetelen kommentteja taustoja lainkaan tuntematta.
No, sitten ymmärrän kommenttisi, ei vaan ollut ihan ajan tasalla ja ihmettelin, olitko kommentoinut ketjuun lukematta mitä siinä on kommentoitu ja kirjoitettu.
Olen itse asiassa käynyt vuonna 2014 tuolla Puolassa sijaitsevalla (kai tiesit sen?) keskitysleirillä
Kyllä olen käynyt. Lukusi taisi sisältää pelkästään juutalaiset, siellä kaltattiin kyllä muitakin urakalla.
Ensinnäkin, kunpa JYP saisi euron jokaisesta tänne palstalle kirjoitetusta "minulle on ihan sama miten se asia menee" -henkisestä viestistä, niin uusi halli olisi ollut jo monta vuotta pystyssä. Toiseksi, kun itse olin aikoinaan tyytymätön JYPin ottelua edeltävään pelaajaesittelyvideoon, tein itse Youtubeen kahdeksan minuuttia kestävän oman versioni, jota kehuttiin ainakin tällä palstalla ja videon kommenttiosuudessa.
En tiedä viittasitko tuolla vitosen musiikinnumerolla itseesi, mutta näytäpä oikeasti meille mallia, ja tee itse edes jonkinasteinen raakaversio siitä, mikä olisi sinun mielestäsi hyvä. Jos et omista Youtube-tunnuksia, sen voi laittaa jakoon vaikka Google Driveen, tai jos et omaa tunnuksia sinnekään, niin lähetä valmis tuotos minulle, niin laitan sen tänne jakoon.
No, jokainen tekee niin kuin parhaaksi katsoo, tekijänoikeustulot ei kuitenkaan päätä huimaa ja koko ajan musiikin tekijän leipä lyhenee ja kapenee, joten kun se on osa elantoa, niin mieluummin keskityn työhön jolla elätän perhettä. Mikäli päivänä muutamana päätän ruveta harrastelijaksi saatan jotain väsätäkin, toisaalta, silloin varmaan keskityn siihen tasan mikä itseä kiinnostaa, kun ei tarvitse markkinan armoilla säveltää. Musiikin tekijän leipä on monen mutkan takana, ehkä tiedät realiteetit, ehkä et.
Mutta kirjoitan nyt tämän tähän vielä uudestaan periaatteella kun aikansa luupäähän junttaa, niin menee se joskus jakeluun: Minulle on ihan sama mikä tuo jollotus on, etäkannattajana mahdollisuus päästä hallille on harvinainen sattuma, ei edes vuosittainen. Työt ja perhe priorisoi ajan käytön tehokkaasti. Siitäkin huolimatta, jos sinne sattuisin osumaan, minua kiinnostaisi ainoastaan peli. Äänisaasteen vielä kestää, mutta hermot palaa kaikenmaailman viirin heiluttajiin, jotka vievät näkökentän pelin seuraamiselta.
En siis edelleenkään saanut mistään järjellisestä kiinni kommentoinneissasi. Hienoa, jos harrastelusi on tuonut lisäarvoa JYP kannattajille ja ne joille sen olet tarkoittanut ovat tykänneet, Entä jos tarjoaisit videosi avulla organisaatiolle osaamistasi, jos aikasi siihen riittää?
Mitä tulee tuohon Bob Marley riippiin, niin sehän ei itse asiassa ole edes Bobin keksimä ja jos viitsit vaikka sitä juutuubia kaivella löydät satoja eri versioita oijoi hommeleita, ei siihen säveltäjää tarvitse sotkea, riittää kun riippaa tehokkaimman kuuloisen. Vitosen musiikkinumerolla en viitannut kehenkään yksilöidysti ja sattuneesta syystä se ei ollut omakaan numeroni, vaan pointti, että jos tuollaista tilattaisiin tekemään, se olisi yksi peruslähtökohta tekemiseen, tuossa kontekstissa sen pitää olla riittävän helppo ja yksinkertainen, että mahdollisimman moni siitä saa kiinni ja kykenee sen toistamaan, ihan pragmatiaa siis.