Noniin, oikein muistelin siis. Avataanpa nyt vähän enemmän tätä yhteistyötä ja mitä minä itse lähtisin tässä soveltamaan:
Tässä yhteistyössä on paljon potentiaalia ja ihmettelen ettei tähän olla aiemmin ryhdytty. Kuitenkin JYP ja rallit ovat koko Keski-Suomen mittainen brändi. Ralli on myös melko luonnollinen jatkumo aiemmille sponsorisopimuksillemme Tommi Mäkinen Eventsille, Harri Rovanperän Jyväs-Marinelle ja Valtralle (niille jotka eivät tiedä niin Valtra on ollut hyvin vahvasti mukana ralleissa, mm. Tommi Mäkisellä, Juha Kankkusella ja Marcus Grönholmilla on ollut sponsori-diili Valtran kanssa ja tälläkin hetkellä jokaisen pihasta löytyy ainakin yksi Valtran traktori). Tässä Neste Rally-yhteistyössä on hyvää myös se, että JYPin pelit ja rallit eivät ole samaan aikaan eivätkä täten syö toistensa kiinnostusta.
Mitä minä tekisin nyt jos olisin päättämässä? Järjestäisin pari "Ralli-lauantai"-teemapäivää sellaisina päivinä kun JYPillä on kotipeli. Jos vain mahdollista jäävuorojen jne suhteen niin Synergian ovet saisivat aueta jo useamman tunnin normaalia aiemmin. Paikanpäälle ainakin jo aiemmin mainittu rallisimulaattori, entisiä Jyskälän voittajia kuten Kankkunen, Mäkinen, Hirvonen (+Grönholm ja Latvala jos aikataulut sallivat). Sitten lapsille sinne voisi järjestää jonkun pleikkari/Sega-rallin tapaisen jossa pääsisi kaksinpelillä ajamaan rallia, mahdollisesti rallikuskeja, Akatemian pelaajia tai JYPin vemppaosaston miehiä vastaan. Ralli- tai miksei myös jääkiekkoaiheisia arvontoja joissa ottelulipun ostaneilla on mahdollisuus voittaa rallipasseja, rallikrääsää tai miksei jotain JYPin fanituotteita. Fanituotepisteelle voisi laittaa myyntiin jotain rallien fanitavaraa. Lisäksi voisi katsella paljonko saataisiin muita sponsoreita paikalle. Jo aiemmin mainitut TME, J-Marine ja mahdollisesti rahatilanteesta riippuen Valtra olisi hyvä saada paikalle. Tommi Mäkinen Events/Racing voisi tuoda paikalle aidon ralliauton. Niin ja onhan Nelonen/Ruutu myös mukana (oletettavasti myös ensi kaudella) ralleissa. Varmasti sieltäkin voitaisiin kysellä kiinnostusta lähteä järjestämään lauantai-päiviä.
Vastaavasti taas rallien aikaan olisi hyvä herätellä taas Hurrikaani-Cupia, eli saataisiin "oikeita" pelejä rallin oheen ja sisäänpääsylipuksi kelpaisi esimerkiksi rallipassi? JYP voisi taas olla esillä esimerkiksi Palviljongissa, miksei mahdollisesti siinäkin yhteistyötä Nelosen kanssa, eli Nelonen ja JYP voisi yhdessä rallien aikaan markkinoida kanavapakettia ja alkavaa Liiga-kautta. Niin ja tietenkin JYPin pelaajia paidat päällä jakamaan nimikirjoituksia ja myymään fanituotteita.
Tuossa jotain nopeita ideoita mitä itse tässä keksin. Toimistolle, saa käyttää, muttei oo pakko hei (ja ps voin näistä vinkeistä ottaa vaikkapa kahvilippuja peliin vaihdossa :) )