Erittäin positiivinen askel parempaan tuo aktivoituminen. Pari teesiä haluaisin vielä naulata ihan vain muistutuksena:
1. Panostus sosiaaliseen mediaan ei ole kulu, vaan investointi, vieläpä kustannustehokas sellainen.
2. Joidenkin teorioiden mukaan 1 viesti kymmenestä saa maksimissaan olla myyntiviestejä. Höpöhöpö-arkiviestit ovat parasta materiaalia urheilufanille. Kuten täälläkin todettua, silloin tuntee paremmin olevansa osana seuran arkea ja tällä on sitouttava vaikutus, sekä seura pysyy paremmin mielessä. Välillinen vaikutus myyntiin on varmasti positiivinen ja maksaa itsensä mitä luultavimmin moninkertaisesti takaisin.
3. Päivitysten ei tarvitse koskea pelkästään joukkuetta ja sen hienoimpia hetkiä. Sisältöä ei tarvitse suunnitella etukäteen liiaksi, sillä silloin se helposti lipsahtaa liian hienoksi tehden välimatkaa siihen mitä fani haluaa eli "sisälle näkemiseen" ja "verhojen taakse kurkisteluun". Tietyt linjat on hyvä sopia, mutta muuten voi antaa tulla vaan, sillä kaikki on kotiinpäin ja ihmiset ovat lähtökohtaisesti kiinnostuneita pienemmistäkin jutuista. Läpivalaisua myös taustaorganisaatioon saa tuoda.
4. Huumori toimii aina, vaikkei maailman paras vitsi olisikaan. Välillä voi olla Instragamissa kuva, kun Tyni on aamupalaverissa kahvikuppi kädessä ja tukka hieman sotkussa, koska on aamulla tullut kiire lähtiessä. Kasvattaisi myös Karin henkilöbrändiä jäykästä mulkusta vähän huumorintajuisempaan suuntaan. Itseironia on osoitus hyvästä itsetunnosta.
Ensi askeleet otettu ja toivottavasti kurssi on kasvava. Kyllä se sieltä.