Kinataan sitten vaikka siitä mitä JYP aiheuttaa. Ei se kritiikki edelleenkään itsestään synny eikä kehujen aiheet. Kaikki lähtee siitä mitä JYP tekee tai jättää tekemättä.Ainut huoli, kun nämä kaikki laitetaan kuntoon..niin mistä me sitten kinataan? Onneksi on valmennus ym...;)
Kinataan sitten vaikka siitä mitä JYP aiheuttaa. Ei se kritiikki edelleenkään itsestään synny eikä kehujen aiheet. Kaikki lähtee siitä mitä JYP tekee tai jättää tekemättä.
Hienointa (ja helpointa) sisältöä saisi kun kävisi pelaajien kotoa nappaamassa kuvan vaikka jätkien aamupaloista ja sitten (pahoittelut sanavalinnasta, sitä se on) tykkäys/kommenttihuoraa malliin
"Tuomas Pihlmanin aamu alkaa kaurapuurolla, millä sinun päiväsi lähti käyntiin?"
*Insert kuva Pilestä ja puurosta
900 tykkäystä ja 1400 kommenttia puoleen tuntiin, ihmiset on hassuja.
Kaikki tykkää vauvasta vaariin ja tuntee olevansa Pilen kanssa nyt entistä lähempänä. Vielä jos oikein innostuu niin tähän kyseiseen aamupalaesimerkkiinhän voisi jeesustella jotain "muistattehan lapset, aamupala on päivän tärkein ateria" tyyppistä settiä kaveriksi. Ai että, olen nero.
Ja samantyyppistä voi tehdä sitten joka pelaajasta erikseen, saa koko kaudeksi sisältöä yhdestä ideasta.
Tykkään teistä toimisto, saatte tän ilmaseks.
Kaikkein hirveintä tässä lienee se, että tuommoinen "aamupuurojuttu" saisi paljon tykkäyksiä ja kommentteja.
Olen vaan liian vanha ymmärtämään tuommoista.
Tuoko se lisää katsojia? Todennäköisesti ja ei ole varaa jättää kokeilematta.
Jospa JYP nyt aktivoituisi tällä saralla.
Hienointa (ja helpointa) sisältöä saisi kun kävisi pelaajien kotoa nappaamassa kuvan vaikka jätkien aamupaloista ja sitten (pahoittelut sanavalinnasta, sitä se on) tykkäys/kommenttihuoraa malliin
"Tuomas Pihlmanin aamu alkaa kaurapuurolla, millä sinun päiväsi lähti käyntiin?"
*Insert kuva Pilestä ja puurosta
900 tykkäystä ja 1400 kommenttia puoleen tuntiin, ihmiset on hassuja.
Kaikki tykkää vauvasta vaariin ja tuntee olevansa Pilen kanssa nyt entistä lähempänä. Vielä jos oikein innostuu niin tähän kyseiseen aamupalaesimerkkiinhän voisi jeesustella jotain "muistattehan lapset, aamupala on päivän tärkein ateria" tyyppistä settiä kaveriksi. Ai että, olen nero.
Ja samantyyppistä voi tehdä sitten joka pelaajasta erikseen, saa koko kaudeksi sisältöä yhdestä ideasta.
Tykkään teistä toimisto, saatte tän ilmaseks.
Tuossa duunissa hieman juteltiin edelläkin käsitellyistä asioista ja tultiin siihen johtopäätökseen että nuoremmassa sukupolvessa on se erityinen laatu että he ovat kyllä kiinnostuneet sekä kulttuurista että urheilusta ja seuraavat sitä kyllä digitaalisesti netissä streameinä ja youtubepätkissä mutta eivät ole tottuneet maksamaan siitä. Sama ilmiö koskee levymyyntiä,keikoilla käyntiä kuten urheilutapahtumia.
Urheiluväen ei tule tehdä samaa virhettä kuin sanomalehdet ja musabisnes eli opettaa liikaa ilmaiseen materiaaliin. Paluuta siitä ei nimittäin tuppaa olemaan.
Kyllä some-markkinointia toki pitää ja kannattaa harjoittaa edullisuutensa vuoksi jos tuo edes joitain satunnaisia katsojia halliin. Tuppaa vain nuorelle polvelle olevan aina korkea kynnys maksaa jostain jotain. Eipä lätkää tosin maalikoosteita kummempana ilmaiseksi enää tarjolla juuri olekaan.
Sen verran moni kuitenkin maksaa laadusta ja tulee paikan päälle, että oikeanlaisella markkinoinnilla on mahdollista saada tuo Jyväskylän häkki täyteen ihan runkosarja-pelissäkin. Tietysti huono verrata, mutta Himos-festareitakin on kehitetty ja kävijöitä(pääosin nuoria) on tullut vuosi vuodelta enemmän. Eli vaikka miten nettiaikaa eletään, on mielestäni turha kokea sitä uhkana itse tapahtumalle. Lamasta ym. huolimatta nuoriso on edelleen pääosin elämyshakuista ja jossei opiskeluaikana jollain ole varaa lähteä matsiin, sitten ensimmäisen tilin tullen on. Hypellä mahdollistetaan että silloin tämä henkilö ainakin tulee, ehkä ostaa jopa kausikortin. Mutta joo, on niitäkin jotka seuraavat pelkästään tiedotusvälineiden kautta.
Ei tarvitse pitää luentoa aiheesta, itseä lähinnä ärsyttää "somemarkkinointi" ja kierrän kaukaa. Paitsi silloin kun itse etsin tietoa.Kyllä tontyylinen markkinointi lisää näkyvyyttä etenkin nuorempien kannattajien suuntaan ja miksei siitä tykkää vanhemmatkin. En nyt jaksa alkaa luennoimaan sosiaalisen median tuomista LISÄARVOISTA sen enemmän mutta onhan siihen syynsä miksi yritykset ja yhteisöt näitä käyttävät.
JYPissä tullaan vähän jälkijunassa mutta ihan hyvä että sielläkin on huomattu että markkinointiin ei enää riitäkään lehti-ilmoitus matsista aamun Sanomalehdessä ja fanitapaaminen Jyväskeskuksessa kerran vuodessa.
[OT] Ehkä näinkin, mutta on myös paljon yrityksiä jota ei tajua, että omaakin juttua voisi tuoda somessa esiin ja siitä olisi apua. [/OT]On myös paljon yrityksiä, joille ei ole mitään apua somesta.
Onhan tämä ihan uskomatonta miten paljon JYP on petrannut SoMen käytössä. Nyt on tullut jo kannattajille suunnattu videonpätkä jossa Perrin jokeltaa kuinka paljon kannattajia tarvitaan. Pakko se on uskoa kuitenkin. Hienoa JYP!
Linkki videoon Youtubessa.