JYPin maalivahtipeli

  • 42 875
  • 318
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche #8 #29 #39 #96
Veinillä oli vissiin jotain flunssaa. Veikkaan että Veini taas maalissa perjantaina. Sinänsä ihan sama, Vitols on ollut hyvä. Tuskin maalivahdeista jää kiinni.
Maalivahtipeli on JYPin pienin murheenkryyni tällä hetkellä siitä ei ole huolta.

Mahtavaa että on kilpailua ja uskon että Veini nostaa tasoaan kun on nähnyt Vitolsin suorittavan hyvin.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Veskarit on tosiaan kyllä ylivoimaisesti pienin huoli tällä hetkellä. Itsekin heittäisin Veinin maaliin perjantaina, olettaen että on jo parantunut, kun kuitenkin Raumallakin mukana oli. Vitolsilla nyt parempi tuntuma päällä, joten hänet sitten lauantaina ratamettään torjumaan. Hyvin on vetänyt, että ei huolta etteikö tuollakin suorittaisi.

Vaikka onhan tämä taas niin perinteinen toisaalta ja toisaalta -tilanne. Vehviläistä en heittäisi Tapparaa vastaan askiin tauon jälkeen, koska paineet on luonnollisesti suuremmat kuin perjantaina Espoota vastaan. Sitten taas toisaalta, monesti kuulee puhuttavan, että suoritetaan paremmin kovemman paineen alla. No mutta, 50/50 peluutus noissa viikonlopun peleissä erittäin suurella todennäköisyydellä kuitenkin on, enkä nää että veskariin kaaduttaisiin, niin sinällään ei ole niin "big deal", kumpi pelaa kumman pelin.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
JYPillä oli menestysvuosinaan periaate, että ottelunsa voittanutta maalivahtia ei vaihdeta seuraavaan peliin. Tälle kaudelle sama taktiikka?

Oliko? Itse taas muistelen, että ainakin Wallinheimo-Tuokkola -akseli veti läpsystä vaihtoa ihan miten sattuu. Kruununa tälle 4. Kärpät-finaaliin laitettiin WH uuniin. Muistelisin, että täälläkin ihmeteltiin useampaan kertaan (minä mukaan lukien) miksei huippuottelun pelannut moke saanut jatkaa. Noh, tuloksen kanssa on paha väitellä.

Helenius sitten oli itseoikeutettu ykkönen läpi kauden, kuten oli Tarkkikin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oliko? Itse taas muistelen, että ainakin Wallinheimo-Tuokkola -akseli veti läpsystä vaihtoa ihan miten sattuu. Kruununa tälle 4. Kärpät-finaaliin laitettiin WH uuniin. Muistelisin, että täälläkin ihmeteltiin useampaan kertaan (minä mukaan lukien) miksei huippuottelun pelannut moke saanut jatkaa. Noh, tuloksen kanssa on paha väitellä.

Helenius sitten oli itseoikeutettu ykkönen läpi kauden, kuten oli Tarkkikin.
"Peki tai Mylläri" -kaudella (10-11) taisi mennä pitkälti siten, että voittavaa ei vaihdettu.

Olipahan muuten jäätävät tilastot kavereilla tuolla kaudella:

Myllykoski: 1,49 ja 93,9% (32 ottelua)
Tuokkola: 1,57 ja 93,2% (28 ottelua)
 

Baldrick

Jäsen
Itselläkin kyllä Vitols herättää lämpimiä väristyksiä, sekä pidän tuosta liberomaisesta tyylistä osallistua peliin ja käynnistella hyökkäyksiä välillä, kun vaihto kesken.

Sen sijaan joku paremmin molarien päälle ymmärtävä ja enemmän Vitolsin toimintaa seurannut voisi kertoa, että vaikuttaako tuo hitaalta sivuttaisliikkeessä? En siis juuri seuraa maalivahdin työskentelyä pl. maaleissa ja huipputorjunnoissa, mutta pari kertaa kiinnittänyt huomiota, että sivuttaisliuku ei olisi mikään kaikkein terävin.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Sen sijaan joku paremmin molarien päälle ymmärtävä ja enemmän Vitolsin toimintaa seurannut voisi kertoa, että vaikuttaako tuo hitaalta sivuttaisliikkeessä? En siis juuri seuraa maalivahdin työskentelyä pl. maaleissa ja huipputorjunnoissa, mutta pari kertaa kiinnittänyt huomiota, että sivuttaisliuku ei olisi mikään kaikkein terävin.
Itse taas laittanut merkille, että olisi nimenomaan vahvuus suht. isoksi mieheksi. Monesti napsinut näitä maalipaikkoja sivuttaisliikkeessä pois ja saanut pidettyä vielä kiekon hallussa tai nopeasti ainakin suljettua riparin. Sellaista pientä Hasekkia välillä jopa havaittavissa vaikka muuten onkin melko rauhallinen.
 

Kiuru

Jäsen
Helenius sitten oli itseoikeutettu ykkönen läpi kauden, kuten oli Tarkkikin.
Heleniuskaan ei muistaakseni ollut mikään itseoikeutettu ykkönen läpi kauden, vaikka playoffeissa selvä ykkönen olikin. Muistaakseni runkosarjassa meni huomattavasti tasaisemmin.
 

Baldrick

Jäsen
Itse taas laittanut merkille, että olisi nimenomaan vahvuus suht. isoksi mieheksi. Monesti napsinut näitä maalipaikkoja sivuttaisliikkeessä pois ja saanut pidettyä vielä kiekon hallussa tai nopeasti ainakin suljettua riparin. Sellaista pientä Hasekkia välillä jopa havaittavissa vaikka muuten onkin melko rauhallinen.
Ehkä joissain tilanteissa vain kun silmään sattunut osumaan, ei ole Vitolsin poika turhia hättäillyt, vaan vetänyt vain varman ja kiireettömän liu’un. Ei tarvitse olla mikään kumivieteri, jos on tilanteen päällä ja näkee kiekon.

Pitää seuraavassa pelissä seurata tuota, että miten se siellä heiluu. Väittäisin kyllä kiinnittäneeni huomiota jos olisi erityisen räväkkä. Mutta kuten todettua, maalivahtipeli ja maalivahtien seuraaminen ei ole parrasvaloissa meikäläisellä, niin todennäköisesti se olen minä, joka on hakoteillä. To be continued…
 

Baldrick

Jäsen
Noo, taidetaan nyt sitten huomenna päästä ihmettelemään Vitolsin sivuttaisliikettä.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Voiko tuon enempää edes Veini pelata yli kuin tuo ratkaisumaali
Olisi se ehkä kulmaan voinut mennä kikkailemaan, mutta eipä juuri.

Veini oli kyllä huono. Vaikka Vitols olikin keskinkertainen Lukkoa vastaan, jotenkin sellainen fiilis, että olisi voitu ottaa täysi potti latvialaisen kera tänään.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche #8 #29 #39 #96
87,50
92,59
83,33
80,77

Siinä on Veinin tämän kauden torjuntaprosentit 4 pelissä selän taakse 15 maalia ja pmka on jo aika hirveä 3,62.

Tänäänkin viivasta kolme vetoa maaliin? Ei ole tällä hetkellä pienintäkään luottoa Vehviläiseen, Toivon näkeväni Vitolssia maalilla paljon useammin.
 
Minä laittaisin Veinin huomenna maalille ja ens viikolla sitten ehkä joukkue paremmalla ilmeellä, ja Vitols luukulle vaikka joka peliin jos suorittaa sillä tasolla kun aiemmat pelit. Oli taas sen verran vaikean näköistä että huomenna voi olla kyyti kylmää, niin mielummin antaisin Veinille uuden mahdollisuuden nollata tämä ilta. Jos menee vituiks niin sitten menee.
 

Kiuru

Jäsen
87,50
92,59
83,33
80,77

Siinä on Veinin tämän kauden torjuntaprosentit 4 pelissä selän taakse 15 maalia ja pmka on jo aika hirveä 3,62.

Tänäänkin viivasta kolme vetoa maaliin? Ei ole tällä hetkellä pienintäkään luottoa Vehviläiseen, Toivon näkeväni Vitolssia maalilla paljon useammin.
Sopiiko kyseenalaistaa JYPin maalivahtivalmennuksen, tuo taitaa uran huonointa Veiniä olla.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche #8 #29 #39 #96
Sopiiko kyseenalaistaa JYPin maalivahtivalmennuksen, tuo taitaa uran huonointa Veiniä olla.
Kyllä tässä taitaa saada montaa asiaa kyseenalaistaa mutta minulla ei ole mitään tietoa maalivahtivalmennuksen kuviosta.

Mutta lupauksia tämä ei herätä, Kysymysmerkkejä tosin hyvin paljon.
 

Kiuru

Jäsen
Mistä maalivahtivalmennus kyseenalaistetaan?
Siitä että Veini pelaa uransa kehnointa kautta? Otanta kokonaiset kolme huonoa peliä. Yhden pelin pelasti JYPille.
Otanta toki nyt pientä tämän kauden osalta pientä, jos otetaan enemmän kausia niin ei JYPin maalivahtivalmennuksen voi sanoa ainakaan häikäiseen isoilla pelaajien tason nostoilla. Toki sielläkin ukkoa vaihtunut ja hyvä niin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös