Sieltä kuudes voitto putkeen ja KooKoo puhtaasti nurin 4-0. Hyvin ne vetää, vaikka osa vetääkin Liigaa.
Itse kerkesin paikalle vasta toiseen erään. Ilmeisesti eka erä oli suht tasainen (joku äijä kertoi)
Toisen erän alkuun kaamea pommi ja videolla, JYPille 5 minuutin ylivoima. Ylivoimalla muutama ihan ok paikka, mutta pääasiassa meni vähän neppailuksi - kuten junnujen peleissä usein käy, koska aikaa on liikaa. Onneksi erän puolivälin jälkeen Noel Koivu iskee viimeinkin uransa ensimmäisen maalin nuorten SM-liigassa.
Kolmannessa erässä JYP painaa vielä kolme maalia, maalintekijöinä Lehtosaari, Koivu toistamiseen sekä Huovila. Eli peli 4-0 eikä näkemissäni kahdessa jälkimmäisessä erässä ollut hädän päivää. JYP piti kiekkoa varmaan 70% ajasta eikä KooKoo juurikaan edes koittanut saada kiekkoa. Tuli jotenkin Pekka Virran KalPa mieleen sekä jääpallo, kun JYP palautteli useamman kerran takaisin alaspäin kookoon träpin seistessä keskialueella.
Pelin erikoisin hetki oli kolmannen erän puolivälin havinoilla. JYP taisi johtaa 3-0 ja KooKoon siirretyn rangaistuksen aikana JYP piti kiekkoa varmaan kolme minuuttia itsellään luoden yhden hyvä maalipaikankin. Oli useampia hyökkäyksiä ja pyöritystä hyökkäyspäässä. Ihmeellistä oli erityisesti se, että KooKoo antoi JYPin seistä omassa päässä painostamatta useita sekunteja. Ilmeisesti tämä oli sovittu. Itse en tappioasemassa tämmöistä ymmärrä.
Sitten itse pelaamiseen. JYP puolusti hyvin, mielestäni paremmin kuin aiemmin näkemissäni peleissä, eikä KooKoo saanut luotua oikeastaan yhtään todella vaarallista maalipaikkaa.
Kiekolla JYP oli varma ja syöttelivät todella paljon, ei montaa norsua heitetty ja syötöt napsuovat hyvin lapaan.
Pelipaikaton pelaaminen ilmeni mielestäni siten, että välillä kun käännettiin nopeammin peliä lähimmät kolme ukkoa painoivat kärkeen eli välillä sinne meni puolustaja hyökkäykseen mukaan. Hyökkäys vedettiin sitten loppuun tällä tyylillä ja palauteltiin jätkät sitten omille paikoilleen alas tullessa, jos kerettiin. Ei tuo laiturien takaperin luistelu kovin kovalla tasolla ole, joten vähän vaaranpaikat saattaa tulla välillä. Tänään ei juurikaan tullut.
Eli tuo pelipaikottumuus, jos tuossa pelissä sitä voi sanoa käytetyn ei mielestäni poikkea näkemistäni änärin peleistä juurikaan. Vertaisin tuota meidän höntsäkiekon pelaamiseen. Jos joku ammamies tuossa näki jotain poikkeuksellista kertokoon. Mun puusilmillä sitä ei näkynyt.