Tämä selvä.
Itse ajattelen että rosterin kovuutta mitataan odotusarvojen ja lopputuleman yhteen ynnäilyllä. Olen myös taipuvainen ajattelemaan että lähes ppg-tasolla kauden pelaava puolustaja liittyy melko faktapohjaisesti hyökkäyspeliin. Siksi tuon nimen toinkin esiin. My mistake etten nyt pelkkien nimilistojen merkitystä tajunnut.
Menneitä muisteltua hukutan aasin sillan alle ja totean nykyrosterin yllätysvalmiiksi. Olen jo aiemmin sanonut että tässä tuoksuu 11-12. Pidempään oltu kärjen tuntumassa, mutta kirkkain puuttuu. Nyt vielä sopivasti tuuleteltu valmennustakin.
Mutta kun tässä ei nyt puhuttu hyökkäyspelin kovuudesta, vaan
hyökkääjistön tasosta. Mikä tässä on niin pirun vaikeaa ymmärtää? Pakit eivät ole hyökkääjiä, vaikka olisivat joka vaihdossa hyökkäyksen kärkenä.
Mikä siinä on niin helvetin vaikeaa ymmärtää, että kun puhutaan rosterista, niin puhutaan vain siitä? Kyse ei ole siitä mihin joukkue kokonaisuutena tulee yltämään, vaan siitä millaisia pelaajia on käytössä. Ja kun puhutaan hyökkääjistä, niin puhutaan vain niistä hyökkääjistä. Rosterista kun puhutaan, niin puhutaan nimenomaan siitä nimilistasta. Sillä ei ehkä ole lopputuloksen kannalta suurtakaan merkitystä, mutta se on täysin irrelevanttia tämän keskustelun osalta.
Jos puhuisin joukkueen odotusarvoista tai kovuudesta kokonaisuutena, niin tekisin sen varsin selväksi. Nyt puhuin kuitenkin nimenomaan vain niistä nimistä, mitä meidän hyökkääjistöstä löytyy. Sinä toit mukaan sitten kaikkia sellaisia asioita, jotka eivät tähän keskusteluun liity.