Mukavaa kun vastasit. Kaikilla ei ole siihen sisua...respektiä siitä...
Viestin lähetti Henkka
Tietysti vahingonilo Tapparan systeemin pettämisestä voi tietynlaiselle ihmiselle tuottaa suurtakin mielihyvää.
Siis jos vastustajan virheet johtavat maaleihin, niin harvoin ole buuannut kun "oma joukkue" tekee maalin. En tiedä mitä tarkoitat "tietynlaisella ihmisellä", mutta kyllä sellainen jannu joka juhlii kummankin puolen maaleja on skitso tai vähintäänkin epäilyttävä. Olen siis "tietynlainen ihminen". Sinä olet valinnut puolesi ja niin minäkin. Ja näin se pitää ollakin...ja älä huoli, kyllähän se "systeemi" toimi ihan hyvin...
Viestin lähetti Henkka
Eikö ne Tapparan yläkulmalaukaukset voisi olla millään komeita maaleja, vaan ne pistetään suoraan Leinosen huonoudeksi...[clip]Mutta kun se oli vain joku Johannes Alanen...[clip]...Kuolevista joutsenista joku ainakin mainitsi, siitä se filmaaminen.
Tapparan maaleista yli puolet olivat eilen komeita, hienosti pelattuja maaleja. Kun oman joukkueen esitys on luokaton (siis kaikella kunnioituksella Tapparan pelille, lue Alatalon kommentit otteluraportista), ei ensimmäisenä tule mieleen kehua vastustajia pelaaja pelaajalta taivaisiin. Tai jos tulisi, niin sen merkitys olisi samanlainen kuin kättelyseremonioilla otteluiden jälkeen. Symboliarvoa, muttei sisältöä. Tyytyväisyys oman joukkueen voittoon pitää itse löytää, ei sitä glooriaa tulla muualta antamaan.
Alasen aliarvostuksesta olen samaa mieltä - Tapparan jannehauhtonen siis. Terhakka laituri, jolle löytyisi varmati käyttöä suuremmassakin roolissa. Jos haluat mielipiteen pelaajan otteista, sen voi esittää hienovaraisen kysymyksen muodossa. Ts. tyyli "Alanen rulaa", "Öhman nöyryyttää" ja niin edelleen ei kaipaamaasi palautetta anna. Eli ripaus nöyryyttä - jopa voittajalta, niin voit saada sitä myös takaisin.
Leinosta kritisoin siksi, että jotta JYP kykenisi voittoon, ei kahteen imaisuun ole varaa. Ja kuolevista joutsenista mainitsin minä, mutta tarkoitin niillä ottelun molempia osapuolia.
Viestin lähetti Henkka
Yleensäkin ärsyttää kun joka pelistä tuodaan ne negatiiviset jutut tänne esille, vastustajasta varsinkin kaivetaan jokainen pikkiriikkinenkin asia...[clip]...Kahva on sentään pysynyt tästä topikista poissa, taitaa korvat sen verran punottaa.
Jaa...minä kun luulin että me olemme keskittyneet lähinnä oman porukan ruodintaan vastustajan dissauksen sijaan. Sinä asetuit puolustamaan Leinosta, mikä pistetään ilolla merkille. Huomaa tappion tuoma **tutus: kun tunteet räiskyvät tässä touhussa kuumina kaukalon molemmin puolin (kuten par'aikaa näemme), on jopa parempi ettei sorruta poliitikkojargoniin ja ammutaan vaikka mieluummin se täyslaidallinen kun räiskitään pihlajanmarjoilla. Muistanet viime kevään Suomi-Ruotsi-spektaakkelin. Ei kukaan puhunut Suomessa Ruotsin loistavasta pelistä tai noususta, vaan vain ja ainoastaan Suomen totaalisesta romahduksesta. Sellainen ihminen vain on: ne hänelle tärkeät ja häntä koskettavat asiat tupsahtavat päällimmäisinä pintaan.
Minua ärsyttävät yleistykset "kaikki ovat blaa blaa...ei koskaan bluu bluu...". Tasapuoliseen ja objektiiviseen kirjoittamiseen otteluista en kykene, sillä silloin ne menettäisivät sen syyn miksi ylipäätään katson jääkiekkoa. Pistin otteluraporttiini (oman mittapuun mukaan) runsaat kehut a) Tapparan kamppailuvoimalle, b) erikoistilannepelaamiselle (varauksin) sekä c) Alaselle ja Öhmanille. Ehkäpä yksi syy vastustajan kehumisen puuttumiseen ja pelaajien esilletuontiin on se, että pelissä tapittaa niin tiukasti omien pelaajien otteita, etteivät silmät repeä vastustajan arviointiin. On parempi olla hiljaa, jos ei kykene sanomaan tietystä pelaajasta jotain perusteltua. Tai jos kehuisin runsain mitoin jotain pelaajaa, niin taitaisi mennä komiikan puolelle...
Ja kyllä, korvat punottavat. Tuossa kelissä kun polkee ilman pipoa niin ei tarvitse Maglitea ulos mennessä. Ei eilen kummankaan tarvinnut kahvata - vauhtia ei ollut, joten miten vauhtia voisi ottaa pois...
Viestin lähetti Henkka
Hyviä jouluja vaan itse kullekin.
Kiitos. Toivottavasti se tuli sydämestä. Mutta vähennä noita ilkeitä vihjauksia, heikensivät muuten ansiokasta viestiä. Annetaan asoiden tapella...