Mainos

Jyp-Tappara 16.12. -03 Hippos

• 7 280
  • 85

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Chicken

Tynikin kommentoi tuota tilannetta, ilmeisesti Puistolan maila tai kyynärpää osui Marttista naamaan, ja Jyssy osoitti Puistolalle haasteen, johon tämä vastasi puhaltamalla muniinsa ja menemällä vaihtoon.

axe

Jäsen
Munkin mielestäni Puistolan olisi pitänyt tuupata takaisin, jotta olisi päässyt myös jäähylle ja JYP olisi saanut jatkaa ylivoimapeliään. Ärsyttäviä äijiä noi, jotka ei ota tyhmiä jäähyjä. Oikeasti kyllä odotin kakkosta jo siitä kun Puistola käänsi kiltisti toisenkin posken, että tuuppaapas vielä tällekin puolelle. Täytyy muuten myöntää, että mun väärän värisillä laseilla katsottuna Puistola näytti seisovan suorilla jaloilla paikoillaan kunnes linjurit talutti Marttisen pois, mutta pakkohan se on uskoa, että juoksi karkuun kun se radiosta niin hyvin näkyi. Itsehän olin aika huonolla paikalla vitosrivillä siinä maaliviivan kohdalla useammankin metrin päässä tapahtumasta.

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tottakai.Tilanetta kuulematta ja näkemättä ois Puistolan pitäny ottaa haaste vastaan ja riisua hanskat ja alottaa tappelu ja ottaa vaikka kolmen miksei samantien 5 ottelun pelikielto nykyisten mikkihiirisääntöjen mukaisesti. Eipä ois ollu ku yks pakki pois jokusen pelin ja me alivoimalla jajaja.

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Enpä ymmärrä kauheita syytöksiä tuosta Leinosen imuroinnista. Kolme maaleista oli yläkulmarannareita putken kautta sisään, kai niitä sitten joku Brodeuri kiinni ottais. 1-0 Lahjoitus Tambijevsille oli selvä moka mutta muut ei mielestäni niinkään.

Mitä muuta tuossa oli, Tapparara filmasi, Jypin 2-2 maali oli ottelun hienoin ja Lehto oli epävarma? Hitto mä haluaisin samanlaiset lasit.

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Eipä tuossa oikein voi kuin ihastella tuota rutiinia, millä pelejä käännetään. Mitään kovinkaan erikoista ei nyky-JYP:iä vastaan tarvitse esittää ja silti aikaiseksi voi saada hyvinkin helposti 6 maalia. Koskahan Hippoksella nähdään sama kotijoukkueen esittämänä?

JYP:n pukukoppi on tällä hetkellä hallin väärässä päädyssä. Peli-ilo katoaa heti, kun joudutaan tappiolle, vaikka eilen kaksi kertaa tasoitettiinkin ensin Lehdon ja sitten Tappara-puolustuksen suosiollisella avustuksella. Turhan tutuksi tullut koko joukkueen kastraatio ei tullut edes Tapparan johtomaalina, vaan siihen riitti jo pelkkä tasoitus 3-3:een. Liigan tämän hetken surkeinta joukkuetta ei tarvitse kovin kaukaa hakea.

Kehuja eilisestä pelistä saavat vain loistavan ottelun pelannut Hauhtonen (piirtäkää vaan se rasti seinään) ja ainoa täydellä höyryllä luistellut JYP-pelaaja Laukkanen.

Tappioiden syyksi on tarjottu niin loukkaantumisia kuin jo ennestään kapeaa nimilistaa. Ehkä puolensa molemmissa selityksissä, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että tuskin noita otteluita olisi voitettu täydelläkään miehistöllä. Ns. profiilipelaajat täyttävät ruutunsa, mutta runkomiesten asenteessa on aivan älytön määrä korjaamisen varaa. Tappiokierteen aikana lähes poikkeuksetta hampaattomia esityksiä on esittänyt viime kaudella melko vakuuttavasti pelanneet puolustajat. Herroilla Huczkowski, Virolainen ja Pikkarainen on viime kauden otteisiin matkaa hirvittävästi. Ja tämän kolmikon pitäisi vastata makuupaikkojen jakamisesta oman maalin edessä. Hyökkäyspäästä löytyy samanmoinen lista nimiä. Nämä kaikki kun "vähän pelailevat" samana päivänä käy kuten eilen. Näyttää hirveältä niin silmiin kuin tulostaulullekin.

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Viestin lähetti Henkka
Enpä ymmärrä kauheita syytöksiä tuosta Leinosen imuroinnista. Kolme maaleista oli yläkulmarannareita putken kautta sisään, kai niitä sitten joku Brodeuri kiinni ottais. 1-0 Lahjoitus Tambijevsille oli selvä moka mutta muut ei mielestäni niinkään.

Mitä muuta tuossa oli, Tapparara filmasi, Jypin 2-2 maali oli ottelun hienoin ja Lehto oli epävarma? Hitto mä haluaisin samanlaiset lasit.

Luit (ja kommentoit) ilmeisesti minun näkemystäni ottelusta, joten vastataan tähänkin aikaisemman korjauksen (-> Siniviiva) malliin. Jos et, niin kaikille tasapuolisesti hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta. Muistakaa kahvata lähimmäisiänne - mutta muistakaa jättää tila ja aika jäljelle, niin perhesopu säilyy paremmin. Sitten vastineeseen:

Alasen maali (3-4) oli mielestäni Leinosen virhe. Laukaus lähti niin pienestä kulmasta että sen olisi _pystyssä_ ollut ja oikein sijoittunut maalivahti torjunut. Turha sinne jäihin on mennä makaamaan, ennen kuin siihen on aihetta (=laukaus). Siis sijoittuminen oli virheellinen, mutta veto oli tarkka "ylämummolaaki" - scouttaus oli tehnyt työnsä hyvin.

Hytösen maali oli minun silmiini 1. erän komein. No, Tulosruutu ei ehkä näyttänyt tilanteeseen johtanutta tapahtumaketjua - koko vaihtoa - joten ethän sinä voi asiasta enempää tietää(?). Mutta mielipiteitä on monia...Koko ottelun näyttävintä maalia...en viestissäni kertonut (vaikka sinä sen näköjään jo tiedät), mutta kyllä Tapparan 3-3-maali on vakava ehdokas sille paikalle...

Missä kohti on väitetty Tapparan filmaavan? En itse tuollaista väitettä löytänyt...ja Lehto oli epävarma ottelun kahden ensimmäisen erän ajan. Ei pomppineet paitsi kiekot vaan myös Lehto itse. Tai sitten kyseessä on hasekmainen todella omaperäinen torjuntatyyli - mahdollistahan tämäkin. Kolmanteen erään Lehto olikin jo paljon parempi ja ennen kaikkea rauhallisempi.

Nämä siis minun mielipiteitäni, eivät ehdottomia totuuksia joita ainakaan minä en kykene sanomaan...Ja noista laseista...parempi kuin hankit lukulasit ja tulet vasta sitten kirjoittelemaan lisää...mutta älä tule minulta pyytämään - näillä pullonpohjilla et uutta vuotta näe @<8) ...

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Pee
Kai nää ketjut on kuitenkin auki kaikelle kansalle, otteluketjutkin jopa heille, jotka eivät ole sen peliparin joukkueiden kannattajia. Siksi tuollainen "pysy sää vaan siellä Kärpät-peliketjuissa" on mielestäni todella erikoista ja turhaa valitusta. Sitä paitsi ulkopuolisten näkemykset tuovat ainakin minun mielestäni vain väriä otteluketjuihin, eikä tuo "Siniviiva" varsinaisesti mikään ulkopuolinen edes ole. Onhan hän kuulunut jo pitkään Jypin keskuslufoorumin vakiokirjoittajiin, mutta sitähän Mosabacka ei varmaan tiedä, kun se on hänen mielestään niin huono foorumi. Tai näin ainakin olen ymmärtänyt, korjaa jos olen väärässä.

Lähinnä hävityn ottelun takia ärsyyntyneenä innostuin vihjaamaan toiseen ketjuun siirtymistä. Nyt jälkeenpäin tarkasteltuna kirjoituksistani huomaa selkeästi tappion tuoman purkautumisen, minkäs teet. Mutta se ei ollut kirjoitukseni päähuomio ja lisäsin hymymerkin tarkoituksella pehmentämään lausetta, jotta ajatustani poisajamisesta ei luultaisi kovin todeksi.

Jypin keskustelufoorumista olen aikaisemmin sanonut, että ei ole kovin tasokasta jutustelua muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Näillä poikkeuksilla tarkoitan esimerkiksi myös Jatkoajassa kirjoittavia. Tällä hetkellä en voi sanoa Jypin sivustosta mitään, koska en ole käynyt siellä miesmuistiin. Minulla ei ole aikaa kahteen foorumiin, joten olen valinnut Jatkoajan sen monipuolisuuden takia. Jypin tämänhetkisen foorumin tilasta kertokoon jokin muu. Tai sitten pitää itse käydä tutustumassa.

Materiaalivertailussa Jypin nelonen hävisi reilusti Tapparan neloselle. Vai onko jollain muita selityksiä?

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Viestin lähetti Huerzo
Luit (ja kommentoit) ilmeisesti minun näkemystäni ottelusta, joten vastataan tähänkin aikaisemman korjauksen (-> Siniviiva) malliin.

Niin, osa taisi olla sinulta ja osa joltain muulta. MTV3+:lta näkyi 2-2 maalista ihan riittävästi. Lähinnä Tapparan puolustuksen kardinaalivirhe, eikä niinkään komeasti pelattu maali. Tietysti vahingonilo Tapparan systeemin pettämisestä voi tietynlaiselle ihmiselle tuottaa suurtakin mielihyvää.

Eikö ne Tapparan yläkulmalaukaukset voisi olla millään komeita maaleja, vaan ne pistetään suoraan Leinosen huonoudeksi? Esim. Alasen veto lähti todella yllättäen ja pakin jaloista. Sinänsä molarin virhe, mutta ei mitään ansiota hyökkääjälle taitavasta ja erikoisesta tempusta? Hienoa että joku välillä poikkeaa kaavasta. Miksi se negatiivinen asia pitää tuoda jyrkemmin esille? Jos maalin olisi tehnyt Mario Lemieux niin kaikki hehkuttaisivat sitä ilmiömäisenä ratkaisuna. Mutta kun se oli vain joku Johannes Alanen...

Kuolevista joutsenista joku ainakin mainitsi, siitä se filmaaminen.

Yleensäkin ärsyttää kun joka pelistä tuodaan ne negatiiviset jutut tänne esille, vastustajasta varsinkin kaivetaan jokainen pikkiriikkinenkin asia. Jos oma joukkue ei positiiviseen esitykseen ole pystynyt, niin olisi hienoa nähdä että vastustajan hienoille otteille annetaan tunnustus. Näin saatetaan tehdäkin, mutta silti sivulauseessa pitää piikitellä jollain tavalla. Kahva on sentään pysynyt tästä topikista poissa, taitaa korvat sen verran punottaa.

Hyviä jouluja vaan itse kullekin.

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos tuo eilinen peli oli tämän kauden parasta Tapparaa niin olen todellakin pahoillani Tapparafanien puolesta, ei mene teilläkään hyvin. Oli tuo sen verran "tasokas peli " että yleisökin oli järkytyksestä hiljaa.
Jos nyt unohdetaan tuo Jyp-Ilves peli, niin Jypin voitottomien pelien putki kuten tuo loukkaantuneiden listakin on aivan järkyttävän pitkä.
Tuo edellä manittu syy on tosi huono tekosyy miksi pelit on mennyt päin persettä, mutta kun itseluottamus menee niin se menee ja onhan se kiva kun löytyy hyviä tekosyitä (loukkaantumiset, kapea materiaali...) joidenka taakse voi piiloutua.
Oikealla asenteella tuo eilinenkin peli olisi ollut täysin voitettavissa, sen verran pikkujoulutunnelmissa Tapparakin oli.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Tällä hetkellä mielestäni Lindgren on paras radioselostaja. Hän ei ole puolueeton, mutta eihän pidäkkään olla. Hän ehkä liikaa keskittyy tuomarin ja vastustajan virheisiin, mutta peli tapahtumat hän kertoo todella hyvin. En ole vielä kuullut yhtä hyvää selostusta, mutta myönnettäköön, että en suinkaan kaikkia ole kuullut, mutta suurinman osa. Radio Suomen selostajat ovat kyllä ihan perseestä, en edes ymmärrä miten jotkut niistä pääsee radioon.

Pelistä ei minulla ole mitään sanottavaa muuta kuin, että hyvä kun voittivat jne. En ole muuta kuin lukenut pikaisesti raportit, en edes maaleja ole nähnyt

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Mukavaa kun vastasit. Kaikilla ei ole siihen sisua...respektiä siitä...

Viestin lähetti Henkka
Tietysti vahingonilo Tapparan systeemin pettämisestä voi tietynlaiselle ihmiselle tuottaa suurtakin mielihyvää.

Siis jos vastustajan virheet johtavat maaleihin, niin harvoin ole buuannut kun "oma joukkue" tekee maalin. En tiedä mitä tarkoitat "tietynlaisella ihmisellä", mutta kyllä sellainen jannu joka juhlii kummankin puolen maaleja on skitso tai vähintäänkin epäilyttävä. Olen siis "tietynlainen ihminen". Sinä olet valinnut puolesi ja niin minäkin. Ja näin se pitää ollakin...ja älä huoli, kyllähän se "systeemi" toimi ihan hyvin...

Viestin lähetti Henkka
Eikö ne Tapparan yläkulmalaukaukset voisi olla millään komeita maaleja, vaan ne pistetään suoraan Leinosen huonoudeksi...[clip]Mutta kun se oli vain joku Johannes Alanen...[clip]...Kuolevista joutsenista joku ainakin mainitsi, siitä se filmaaminen.

Tapparan maaleista yli puolet olivat eilen komeita, hienosti pelattuja maaleja. Kun oman joukkueen esitys on luokaton (siis kaikella kunnioituksella Tapparan pelille, lue Alatalon kommentit otteluraportista), ei ensimmäisenä tule mieleen kehua vastustajia pelaaja pelaajalta taivaisiin. Tai jos tulisi, niin sen merkitys olisi samanlainen kuin kättelyseremonioilla otteluiden jälkeen. Symboliarvoa, muttei sisältöä. Tyytyväisyys oman joukkueen voittoon pitää itse löytää, ei sitä glooriaa tulla muualta antamaan.

Alasen aliarvostuksesta olen samaa mieltä - Tapparan jannehauhtonen siis. Terhakka laituri, jolle löytyisi varmati käyttöä suuremmassakin roolissa. Jos haluat mielipiteen pelaajan otteista, sen voi esittää hienovaraisen kysymyksen muodossa. Ts. tyyli "Alanen rulaa", "Öhman nöyryyttää" ja niin edelleen ei kaipaamaasi palautetta anna. Eli ripaus nöyryyttä - jopa voittajalta, niin voit saada sitä myös takaisin.

Leinosta kritisoin siksi, että jotta JYP kykenisi voittoon, ei kahteen imaisuun ole varaa. Ja kuolevista joutsenista mainitsin minä, mutta tarkoitin niillä ottelun molempia osapuolia.

Viestin lähetti Henkka
Yleensäkin ärsyttää kun joka pelistä tuodaan ne negatiiviset jutut tänne esille, vastustajasta varsinkin kaivetaan jokainen pikkiriikkinenkin asia...[clip]...Kahva on sentään pysynyt tästä topikista poissa, taitaa korvat sen verran punottaa.

Jaa...minä kun luulin että me olemme keskittyneet lähinnä oman porukan ruodintaan vastustajan dissauksen sijaan. Sinä asetuit puolustamaan Leinosta, mikä pistetään ilolla merkille. Huomaa tappion tuoma **tutus: kun tunteet räiskyvät tässä touhussa kuumina kaukalon molemmin puolin (kuten par'aikaa näemme), on jopa parempi ettei sorruta poliitikkojargoniin ja ammutaan vaikka mieluummin se täyslaidallinen kun räiskitään pihlajanmarjoilla. Muistanet viime kevään Suomi-Ruotsi-spektaakkelin. Ei kukaan puhunut Suomessa Ruotsin loistavasta pelistä tai noususta, vaan vain ja ainoastaan Suomen totaalisesta romahduksesta. Sellainen ihminen vain on: ne hänelle tärkeät ja häntä koskettavat asiat tupsahtavat päällimmäisinä pintaan.

Minua ärsyttävät yleistykset "kaikki ovat blaa blaa...ei koskaan bluu bluu...". Tasapuoliseen ja objektiiviseen kirjoittamiseen otteluista en kykene, sillä silloin ne menettäisivät sen syyn miksi ylipäätään katson jääkiekkoa. Pistin otteluraporttiini (oman mittapuun mukaan) runsaat kehut a) Tapparan kamppailuvoimalle, b) erikoistilannepelaamiselle (varauksin) sekä c) Alaselle ja Öhmanille. Ehkäpä yksi syy vastustajan kehumisen puuttumiseen ja pelaajien esilletuontiin on se, että pelissä tapittaa niin tiukasti omien pelaajien otteita, etteivät silmät repeä vastustajan arviointiin. On parempi olla hiljaa, jos ei kykene sanomaan tietystä pelaajasta jotain perusteltua. Tai jos kehuisin runsain mitoin jotain pelaajaa, niin taitaisi mennä komiikan puolelle...

Ja kyllä, korvat punottavat. Tuossa kelissä kun polkee ilman pipoa niin ei tarvitse Maglitea ulos mennessä. Ei eilen kummankaan tarvinnut kahvata - vauhtia ei ollut, joten miten vauhtia voisi ottaa pois...

Viestin lähetti Henkka
Hyviä jouluja vaan itse kullekin.

Kiitos. Toivottavasti se tuli sydämestä. Mutta vähennä noita ilkeitä vihjauksia, heikensivät muuten ansiokasta viestiä. Annetaan asoiden tapella...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy