Itse muistan Abidilta tuon yhden poikkarin, mistä sitten tuli sitä penaltya - oliko kyse turhautumisesta vai vahingosta, no, siitä voi hidastuksia hinkkaamalla jonkinlaisen mielipiteen muodostaa. Mutta mitä muita tapauksia tällä kaudella on ollut, missä Abidilla olisi "keittänyt" yli? No tuo yksi käytöskymppi tuli, mikä sekin käsittääkseni tuomareilta erikoinen ratkaisu. Mutta varsinkin tuon pelikiellon jälkeen on provosointi ollut aika kovaa, mutta ei Abid mielestäni ole niihin lähtenyt niin mukaan. Joku "kuuma arabiveri" -image tässä yritetään lanseerata, mutta mielestäni Abidin varsinaiset otteet eivät sitä edellytä. Jos Perrin pelaisi Abidin paidalla ja naamarilla, niin silloin tuolle kuumakalle-imagolle saataisiin vähän pohjaa.
Peverley ja Eller olivat hyviä vahvistuksia, mutta kuten on jo tuhannet kerran todettu, niin varsinkaan alaspäin pelaamiseen ei tuota "hurrikaanisydäntä" oikein löytynyt. Mutta jos spekuloidaan sitä, mikä joukkue olisi hyötynyt eniten jos NHL olisi peruttu kokonaan, niin silloin Lukon (ja Kärppien) jälkeen JYP olisi ollut kakkosena/kolmantena (jos Karlsson olisi pysynyt poissa Jokereista). En ole kuitenkaan pettynyt ratkaisuun. Joukkueen tähtipelaajien tulee näyttää varsinkin nuorille sitä mallia ja itsekin todella petyin tuohon selkä suorassa luisteluun. Mutta näillä mennään ja itse ainakin luotan että mahdollisuudet mestaruuteenkin on olemassa, vaikkei uusia vahvistuksia edes tulisi.
Jonkun yhden yksilön onnistumisen sijaan olisi tärkeämpää, että jonkinlainen paketti saataisiin pysymään kasassa. Itse en usko minkään Mikko Salmion läpimurtoon, mutta hän näytti, ettei tarvitse olla NHL-stara tehdäkseen kierroksen komeimman maalin (ainakin Nelosen Top-5 maaleissa). Kyllä niitä maalintekijöitä löytyy kaiken maailman rameista ja sipiläisistä.
JYP on mennyt lähes koko kauden ylivoimat kahdeksalla hyökkääjällä. En nähnyt SaiPa-peliä, mutta koosteesta (ja tilastoista) näki, että toisessa ylivoimassa oli kaksi puolustajaa. Toivottavasti tällä jatkettaisiin.