Peltola pelaa nyt neljättä vuotta JYPissä. Aloitti siis 2021-2022. Tuosta joukkueesta mukana on enää Siikanen. Kauden 2022-2023 eli toissa kauden joukkueesta lisäksi Puustinen, Vidgren ja Lassila sekä pari peliä pelannut Perttu ja rosterissa nimenä ollut Tohila. Viime kaudella tuli mukaan Vainio sekä Tumanovs ja junnuista sisään tulivat Pulkkinen, Huovila, Huttu ja Alikoski. Tälle kaudelle sitten iso joukko uusia nimiä. On ollut JYPissä viime vuosina vaihtuvuutta.
Näemmä pointtini ei tässä auennut, kun tarkoitus oli puhua siitä yhtälöstä kun Pennerborn tuli viime kaudelle täysin valmiiksi rakennettuun joukkueeseen ja olisi voinut ehkä luulla että haluaisi muokata joukkuetta enemmänkin jos pelitapa vaatii tietynlaisia pelaajia. Mutta nyt vaihtuvuus pysyy ihan rauhallisena ja joukkuetta on hyvillä hankinnoilla mahdollista vahvistaa entisestään.
Itse olen tuosta eri mieltä ja näen Pertun 1-2 ketjun keskellä. Tosin, samaa mieltä, että olisihan se hienoa, jos meillä olisi kuten nyt Schnarr vielä tuossa, silloin kestää poissaolot.
Minusta se on pakko, että JYPillä on ensi kaudella Schnarrin tai ainakin lähes samantasoinen jamppa toisen kärkiketjun keskellä jos halutaan oikeasti nostaa JYPiä kamppailemaan sarjataulukossa ylemmäs.
Mutta mulla ei olekaan Mikko Perttu-fanilaseja.