Mainos

JYP kaudella 2025–2026 – uusi alku vai vanhat haasteet?

• 20 189
  • 173

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis haetaanko tällä sitä että teki 42 otteluun 18 maalia jo NHL:ään varattuna pelaajana U20 SM-sarjassa? Oli sarjan maalipörssin sijalla 22, mm.sellaisten superjunnujen kuin Simo Heinonen ja Valtteri Lindroos takana. Se kun nimittäin on ainoa kausi tällä vuosikymmenellä kun on tehnyt edes 10 maalia.

Edit.Pahoittelut vanhaan viestiin tarttumisesta, en huomannut että oli käyty jo päiviä sitten tätä.
Niin, siis tuskinpa hänestä mitään maalintekijää kaavaillaan, mutta jos tilastot olisivat tyyliin 0+0 ja istunut pelkästään jäähyllä, niin tuskin olisi varausta tullut. Tai no, enhän minä tiedä mitä Chicago Blackhawks Tohilasta odottaa ja millä perusteilla varaus on tullut.'

Tohila itse pohti näin

"Mikä sitten vakuutti Blackhawksin kykyjenetsijät? Tohila miettii asioita, jotka saattoivat vaikuttaa varauksen saamiseen, ja tuumii kokonsa lisäksi luistelun sekä tasaisen varman pelaamisen mahdollisesti puhuneen hänen puolestaan."

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan tuohon Tohilan NHL uraan pitempi matka kun itse mies, jos mietitään 3- ja 4- ketjujen tasoa NHL:ssä nykyään, niin se on aika kovalla tasolla. Jopa Rempe osaa jotenkin luistella ja pelatakin.

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan tuohon Tohilan NHL uraan pitempi matka kun itse mies, jos mietitään 3- ja 4- ketjujen tasoa NHL:ssä nykyään, niin se on aika kovalla tasolla. Jopa Rempe osaa jotenkin luistella ja pelatakin.
Niin, ja Rempe lähetettiin Hartfordiin, kun ei enää mahtunut Rangersin kokoonpanoon. Eli todella kova on taso nelosketjuissa rapakon takana, nykyään odotetaan jopa oikeaa pelikykyä ja maaleja jne. Jos Tohilasta saataisiin sellainen köyhän miehen Rempe JYPiin, niin ei haittaisi yhtään, sekin olisi parempi kuin ei mitään.

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin, ja Rempe lähetettiin Hartfordiin, kun ei enää mahtunut Rangersin kokoonpanoon. Eli todella kova on taso nelosketjuissa rapakon takana, nykyään odotetaan jopa oikeaa pelikykyä ja maaleja jne. Jos Tohilasta saataisiin sellainen köyhän miehen Rempe JYPiin, niin ei haittaisi yhtään, sekin olisi parempi kuin ei mitään.
On kyllä ja todella luisteluvoimaisia pelaajia. Väittäisin että taso alemmissa ketjuissa on noussut NHL:ssä 10 vuoden aikana hurjasti.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Pakistosta sopimus loppuu Erosella, Pullilla, Perssonilla ja Vainiolla. Pulkkinen on Islandersista lainalla ja Jonssonilla on optio.
Pulli voi jatkaa jos nykyinen rotaatiopakin rooli kelpaa. Enemmän kuin hyvin kävisi että Eronen jatkaisi, mutta taitaa luultavammin palata kotikonnuille. Vainiolle ja ruotsalaisille sanoisin että onnea uusiin haasteisiin. Eli pakistoon tulisi kolme isoa palasta, oletettu Vatanen ja kaksi muuta.

Vaikka olen siinä samaa mieltä, että ruotsalaisten sekä Vainion pitää parantaa, pitäisin hivenen riskipelinä laittaa kaikki kolme pihalle (etenkin jos Eronen ei jatka).
Ehkä kuitenkin käyttäisin Jonssonin option (ja eikös siitä jotain huhuntynkää ollutkin että näin on tehty). Jonssonhan taisi haastattelussa puhua että Pennerborn hänet tänne nimenomaan houkutteli.

Erosen jatko olisi kyllä elintärkeä tuohon, vaikea on löytää kolmea top4-tasoista pakkia markkinoilta tai edes kahta. Mutta samaa olen miettinyt (ilman sen parempaa tietoa), että noinkohan kasvattajaseuran mahdollinen paluu liigaan veisi kotikonnuille uran viimeisiksi vuosiksi.

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Erosen jatko olisi kyllä elintärkeä tuohon, vaikea on löytää kolmea top4-tasoista pakkia markkinoilta tai edes kahta. Mutta samaa olen miettinyt (ilman sen parempaa tietoa), että noinkohan kasvattajaseuran mahdollinen paluu liigaan veisi kotikonnuille uran viimeisiksi vuosiksi.
Erosen jatko olisi kyllä aivan mieletön homma. Erosen kohdalla vaan ajattelen että kun on koti Etelä-Suomessa niin on mahdollista että ensi kaudella on jopa neljä seuraa sellaisella etäisyydellä että voi olla omassa kotona.
Mutta toivossa on hyvä elää.

LapaLammas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Erosen jatko olisi kyllä aivan mieletön homma. Erosen kohdalla vaan ajattelen että kun on koti Etelä-Suomessa niin on mahdollista että ensi kaudella on jopa neljä seuraa sellaisella etäisyydellä että voi olla omassa kotona.
Mutta toivossa on hyvä elää.
Ilmeisesti Eronen ei olisi täällä jatkamassa. Itse asian suhteen aika neutraali, vaikka Erosta arvostankin paljon.

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Jos Vatanen on tulossa, eiköhän se tarkoita että Eronen on menossa. Toki sopisi kyllä jatkotkin.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mietin tuota Vitolsin tilannetta jossa ei viimeaikoina ole paljon peliaikaa tullut, Hannikainen pelasi perjantaina toisen mestisottelunsa, ensimmäisessä pelasi Jokereita vastaan hyvän matsin ja nyt sarja kakkosta IPK:ta vastaan meni vain kaksi maalia. Torjuntaprosentti 91,67% kahden ottelun jälkeen.

Louhivaara pelannut nyt loukkaantumisen jälkeen U20 matseissa 91,4% varmuudella 5 ottelua. Viides sopimuspelaaja 16v Aarni Riihimäki taas pelannut U18 sarjassa 92.6%.

Voisiko olla että noita nuoria olisi tarkoitus alkaa tuoda liigaympyröihin mukaan ja Vitolsin optio jätetään käyttämättä. Salmiselle yritettäisiin tehdä jatkosopimus.

LapaLammas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mietin tuota Vitolsin tilannetta jossa ei viimeaikoina ole paljon peliaikaa tullut, Hannikainen pelasi perjantaina toisen mestisottelunsa, ensimmäisessä pelasi Jokereita vastaan hyvän matsin ja nyt sarja kakkosta IPK:ta vastaan meni vain kaksi maalia. Torjuntaprosentti 91,67% kahden ottelun jälkeen.

Louhivaara pelannut nyt loukkaantumisen jälkeen U20 matseissa 91,4% varmuudella 5 ottelua. Viides sopimuspelaaja 16v Aarni Riihimäki taas pelannut U18 sarjassa 92.6%.

Voisiko olla että noita nuoria olisi tarkoitus alkaa tuoda liigaympyröihin mukaan ja Vitolsin optio jätetään käyttämättä. Salmiselle yritettäisiin tehdä jatkosopimus.
Näin voisi kuvitella. Varmaan kaikille ihan hyvä diili, mikäli Vitols pääsisi hakemaan peliaikaa ja -paikkaa muualta.

*Boldaus jälleen oma

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin voisi kuvitella. Varmaan kaikille ihan hyvä diili, mikäli Vitols pääsisi hakemaan peliaikaa ja -paikkaa muualta.

*Boldaus jälleen oma

Niin ja vähän kaksipippuinen tuo juttu ylipäätänsä, kun katsoi Vitolsin pelejä alkukaudesta niin näytti että voisi haastaa Veiniä ykkösmaalivahdin, mutta eihän tilastotkaan sitten mitään erityisen hyviä kuitenkin ja voittoprosentti surkea. Ainakin homma pitää saada jotenkin pyörimään isommin U20, Mestiksen ja liigan välillä jos liigassa tarjolla se joku 10 peliä kaudessa ja tarkoitus noita omia junnuja alkaa sisään tuomaan.

Ukkelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tätä maalivahtia kuviota olen itsekin pohtinut. Sopimus on kuitenkin 3 omalla "juniorilla", Hannikaisella ja Louhivaaralla alkaa olla U20 pelattu läpi. Sitten olisi Mestis ja Liiga, "pakko" saada heille liigapelejä alle ensi kaudella. Näin ollen Riihimäki sitten U20 vastuuseen, toki ikärajausten puolesta näin taitaisi mennä muutenkin.
Sitten liigan puolelle tarvittaisiin lähtökohtaisesti kokeneempi maalivahti lisäksi. Vitols pelannut ihan ok, ei siinä mitään, mutta tuleeko liikaa vastuuta sitten? Salmisenhan tuossa pitäisi varmaan joka ikinen oikein mieluusti, mutta noinkohan on jäämässä? Eiköhän ulkomaat kutsu, mutta en laita pahitteeksi jos haluaa jäädä. Mutta sitten vaan mieluusti pitäisi saada Hannikainen/Louhivaara akselille myös pelejä, ettei Salminen pelaa kaikkia.. :D
Ketäs muita sitten voisi olla ehdolla tuohon toiseksi maalivahdiksi?

LapaLammas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tätä maalivahtia kuviota olen itsekin pohtinut. Sopimus on kuitenkin 3 omalla "juniorilla", Hannikaisella ja Louhivaaralla alkaa olla U20 pelattu läpi. Sitten olisi Mestis ja Liiga, "pakko" saada heille liigapelejä alle ensi kaudella. Näin ollen Riihimäki sitten U20 vastuuseen, toki ikärajausten puolesta näin taitaisi mennä muutenkin.
Sitten liigan puolelle tarvittaisiin lähtökohtaisesti kokeneempi maalivahti lisäksi. Vitols pelannut ihan ok, ei siinä mitään, mutta tuleeko liikaa vastuuta sitten? Salmisenhan tuossa pitäisi varmaan joka ikinen oikein mieluusti, mutta noinkohan on jäämässä? Eiköhän ulkomaat kutsu, mutta en laita pahitteeksi jos haluaa jäädä. Mutta sitten vaan mieluusti pitäisi saada Hannikainen/Louhivaara akselille myös pelejä, ettei Salminen pelaa kaikkia.. :D
Vitols tuskin pelaa yli viittä peliä tämän kauden aikana enää (ellei Salminen loukkaannu). Vaikea uskoa, että häntä kaavailtaisiin ensi kauden ykkösmokeksi.

Eiköhän mennä tuolla Salminen/X ja kakkosmoken paikasta kilpailee Hannikainen ja Louhivaara, toisen pelatessa mestistä. Hieman ehkä harmittaa Vitolsin puolesta nykytilanne.

takatolpalla

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakko tuosta Tohilasta sanoa, että mä en usko vielä olevan oikea aika olla tekemättä jatkosopimusta. Käytännössä ainahan tuon kokoisilla kavereilla kehitys tapahtuu eri aikaan kuin lyhyemmillä kavereilla. Katsoisin itse 1-2v vielä miltä näyttää.

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakko tuosta Tohilasta sanoa, että mä en usko vielä olevan oikea aika olla tekemättä jatkosopimusta. Käytännössä ainahan tuon kokoisilla kavereilla kehitys tapahtuu eri aikaan kuin lyhyemmillä kavereilla. Katsoisin itse 1-2v vielä miltä näyttää.
Samaa mieltä vaikka odotin harppausta kehityksessä tälle kaudelle, niin sitä ei oikein tullut. Vielä pitää tämä kortti katsoa.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers

Vaikka kyseessä on kehityskelpoinen pelaaja ja saattaa jopa lyödä läpi jossain niin minun mielestä JYPin paletti huutaa ihan erilaisia pelaajia kuin tämmöisiä isokokoisia rohjakkeita, joilta puuttuu joko a) luistelunopeutta tai b) kiekollista taitoa. Siellä on nyt jo ennestään Vidgreniä, Huttua, Vargaa joilla on sopimus. Kaikenlisäksi nämä pelurit ovat kaikki vielä siellä JYPin heikoimpien pelaajien joukossa kun katsotaan 5 vs 5 peliä siihen nähden kuinka hyvin pysytään kiekossa jne.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin Pennerbornin pelitapa vaatii pelinopeita pelaajia, jotka pystyvät tekemään kiekollakin jotain. Tohila ei ole sellainen ja minun puolestani hänelle voidaan sanoa kiitti ja moi.

Vähän nyt tuntuu että tämä NHL-varaus jotenkin luo Tohilan ympärille aikamoista sädekehää.

Viimeksi muokattu:

kiekkomagna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Barca
Jos Salmista ei saada jatkamaan niin hakisin kokenutta 1b
veskaria ja antaisin Hannikaisen kilpailla Louhivaaran kanssa tuosta kakkosen paikasta. Tatkoittaen myös pelejä molemmilla Liigassa, metukassa ja tarvittaessa U20 ympyröissä.

Louhivaara käsittääkseni on todella lupaava kaveri, mutta onko Hannikainen jopa ajanut ns ohitse.

joka tapauksessa laatu junnuveskareita on se kolme kappaletta ja näitä toivottavasti ei kusta samanlailla kuin aikamonelle edeltäjälle on käynyt. Leinonen nyt viimeisin esimerkki.

Eki25

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yhä ensi kauden joukkuetta pähkäillessäni tulen siihen tulokseen, että haluaisin yllättävänkin saman joukkueen jatkavan. Vainio palasi eilen ihan vakuuttavasti kaukaloon, joten mikäli kevät menee terveenä, lähtisin kyllä Juspelle hakemaan jatkoa. Tuskin kuitenkaan rikkonaisten kausien takia on mitään huutokilpailua Vainion palveluista tulossa.

Pakiston rakennetta:

Eronen/X - Vatanen
Peltola - Jokinen
Liikonen - Vainio
Tumanovs - Vuontisvaara

Tumanovs on vähän siinä ja tässä toivoisinko miehen jatkavan matkaa. Ehkä hänen tilalleen Jonsson tai muu ruotsalaispakki, joka tiputtaisi Peltolaa ja Liikosta alaspäin hierarkiassa. Jonssonin kohdalla tosin haluaisin nähdä ennen jatkon tekoa alkukauden otteita.

Eronen, Vatanen ja Vainio loisi hyvän kokeneen rungon puolustukselle. En tiedä Erosen jatkon todennäköisyyttä, mutta en uskonut aikoinaan Nikunkaan jatkoon.

Seinänen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
En tiedä Erosen jatkon todennäköisyyttä, mutta en uskonut aikoinaan Nikunkaan jatkoon.
Tähän voin sen verran huhua antaa ja kertoa, että Ertsillä pelkästään kotoisesta liigasta useampi kuin kaksi sopimustarjousta pöydällä ja tähän lukuun ei edes lasketa JYPiä mukaan.
Myös eräs Mestisjengi on ehdollisen tarjouksen Ertsille jättänyt jos sattuvat liigapaikan ensi kaudeksi harjaamaan itselleen.

Sanotaanko näin, että mikäli raha näyttelee edes jonkinlaista roolia seuraavassa sopimuksessa pelaajalle niin Jyväskylä ei tässä kilpailussa pärjää. Mutta ainahan nämä asiat ei ratkaisevia ole, varsinkaan kokeneempien pelaajien kohdalla.

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tähän voin sen verran huhua antaa ja kertoa, että Ertsillä pelkästään kotoisesta liigasta useampi kuin kaksi sopimustarjousta pöydällä ja tähän lukuun ei edes lasketa JYPiä mukaan.
Myös eräs Mestisjengi on ehdollisen tarjouksen Ertsille jättänyt jos sattuvat liigapaikan ensi kaudeksi harjaamaan itselleen.

Sanotaanko näin, että mikäli raha näyttelee edes jonkinlaista roolia seuraavassa sopimuksessa pelaajalle niin Jyväskylä ei tässä kilpailussa pärjää. Mutta ainahan nämä asiat ei ratkaisevia ole, varsinkaan kokeneempien pelaajien kohdalla.
Eroselle löytyy varmasti ottajia ja nyt kun tämäkin kausi on pisteiden valossa mennyt ihan "kohtuullisesti". Jos Vatanen saapuu kaupunkiin, niin kyllähän se Sami on se ykköspakki. Veikkaan, että Eronen lähtee.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy