Tai sitten kärsivällisyyttä ja uusien toimintakulttuurien juurruttamista eikä jatkuvaa tempoilua ja suunnitelmien vaihtoa, ennekuin edellinen saatu edes läpi.Se edellyttänee päävalmentajan vaihtamista.
Tai sitten kärsivällisyyttä ja uusien toimintakulttuurien juurruttamista eikä jatkuvaa tempoilua ja suunnitelmien vaihtoa, ennekuin edellinen saatu edes läpi.Se edellyttänee päävalmentajan vaihtamista.
Niin no jos ajatellaan, että liigajoukkueen hyökkääjämäärä on keskimäärin jotain 16-18 luokkaa niin ihan tarpeeksi tuossa olisi silti vapaita tontteja ulkopuolisille pelaajillekin ja toisaalta materiaalin pitäisi nytkin oikeuttaa parempaan tulokseen mitä nähty.
Voi hyvinkin olla näin ja se on erittäin valitettavaa, kuten tälläkin kaudella nähty niin leveyttä ei ole riittävästi, kun loukkaantumisia väkisinkin tulee.Väittäisin että ei tule tapahtumaan.
Itse mietin samaa eli vaikka Penne ei olekaan ollut mikään sateentekijä, niin olen (sponsoreiden tapaan?) totaalisen kyllästynyt näihin valmennuksen veivaamisiin. Jos nyt edes 2 kautta putkeen pystyttäis menemään samalla päävalkulla?Tai sitten kärsivällisyyttä ja uusien toimintakulttuurien juurruttamista eikä jatkuvaa tempoilua ja suunnitelmien vaihtoa, ennekuin edellinen saatu edes läpi.
Täysin samaa mieltä, vaikka periaatteessa ymmärtäisin Pennen korvaamisen niin olisin kyllä pettynyt, jos jotain JYP minunkin mielestä kaipaa niin se on jatkuvuutta ja pitkäjänteisyyttä valmennuksen suhteen. Ainoastaan mätäomena Pönö vaihtoon ja tilalle joku Pennen ukko tai pari.Itse mietin samaa eli vaikka Penne ei olekaan ollut mikään sateentekijä, niin olen (sponsoreiden tapaan?) totaalisen kyllästynyt näihin valmennuksen veivaamisiin. Jos nyt edes 2 kautta putkeen pystyttäis menemään samalla päävalkulla?
Ainoastaan Pönö sais meikäläisen puolesta vaihtaa maisemaa vaikka vielä tällä kaudella.
Siikanen on ollut ihan hyvä, ei siinä mitään, mutta ei hänen varaan voi laskea mitään kun jatkuvasti telakalla. JYP tuntuu rakentavan hyvin kapean rosterin ja se lienee kustannuskysymys. Nytkin lähdettiin kapealla ja se kostautui aika pahasti.Vähän jättäisin varaa näihin Dostien ja Siikasen arvioihin, kun katselee alkukautta kokonaisuutena. Dostie on vedellyt alakentissä ja välillä väläytellyt, mutta edellinen peli oli jo hyvää tekemistä. Siikanen on ollut omasta mielestäni parempi kuin edellisillä kausilla.
Itse suhteutan tätä sitä kautta, että Dostiella menossa eka kausi JYPissä (ja Liigassa), Siikasella jo viides (myös kaudella 2019-20 jo 28 peliä).Vähän jättäisin varaa näihin Dostien ja Siikasen arvioihin, kun katselee alkukautta kokonaisuutena. Dostie on vedellyt alakentissä ja välillä väläytellyt, mutta edellinen peli oli jo hyvää tekemistä. Siikanen on ollut omasta mielestäni parempi kuin edellisillä kausilla.
Itsekin korostaisin, että ei minulla mitään ole Siikasta ja Dostieta vastaan. Ihan ok ukkoja, mutta kun katsoo tuota rosteria, niin aika paljon kovempia huutaisi noille vapaille paikoille. Siitäkin huolimatta, että minäkin olen sitä mieltä, että nykyisellä pitäisi pystyä parempaan.Siikanen on ollut ihan hyvä, ei siinä mitään, mutta ei hänen varaan voi laskea mitään kun jatkuvasti telakalla. JYP tuntuu rakentavan hyvin kapean rosterin ja se lienee kustannuskysymys. Nytkin lähdettiin kapealla ja se kostautui aika pahasti.
Itse miettisin tätä vielä. Meillä on kuitenkin näitä jalostettavia kavereita sen verran paljon, että varmaan ei ihan jokaista voida jalostaa timantiksi. Siellä on nyt hyökkäyksessä ainakin Huovila, Aliranta ja Huttu edellä. Vargaakin ilmeisesti yritetään kehittää tulevien kausien pelaajaksi? Potentiaalia Tohilassa kyllä on, joten en sano kyllä tai ei tähän.Tohilalle tekisin vielä jatkon, koska todennäköisesti halpa ja itse näen ison potentiaalin. Kyse on enemmänkin siitä, osaako JYP jalostaa Tohilasta hyvän pelaajan.
Totta, mutta niitä pitääkin olla paljon, osasta ei tule mitään. Tohila on todellinen täsmäase, kunhan saadaan voimaa kroppaan ja agressiivisuutta peliin. Usko minua.Itse miettisin tätä vielä. Meillä on kuitenkin näitä jalostettavia kavereita sen verran paljon, että varmaan ei ihan jokaista voida jalostaa timantiksi. Siellä on nyt hyökkäyksessä ainakin Huovila, Aliranta ja Huttu edellä. Vargaakin ilmeisesti yritetään kehittää tulevien kausien pelaajaksi? Potentiaalia Tohilassa kyllä on, joten en sano kyllä tai ei tähän.
Uskotaan :DTotta, mutta niitä pitääkin olla paljon, osasta ei tule mitään. Tohila on todellinen täsmäase, kunhan saadaan voimaa kroppaan ja agressiivisuutta peliin. Usko minua.
Onko nyt niin, että kaikilla on ollut kivaa ja jatkosopimuksia on enemmänkin luvassa? Samaa mieltä valmennuksesta, antaisin työrauhan, jotta valmentaja saisi olla mukana kokoamassa ensi kauden joukkuetta ja toisella kaudellaan pitää yllä ajamaansa pelitapaa.
Tohilalle tekisin vielä jatkon, koska todennäköisesti halpa ja itse näen ison potentiaalin. Kyse on enemmänkin siitä, osaako JYP jalostaa Tohilasta hyvän pelaajan.
Onhan siellä Pulkkinen, mutta hurrit on edellä peluutuksessa vaikka puolustus on aivan luokatonta useasti. Ei pulkkinen myös ole ollut erityisen hyvä, mutta hieman saisi keskittyä Penne myös maanmiestensä miinuksiin.Jos lasketaan optiot mukaan, niin ensikaudesta JYPillä on sopimus nyt neljän maalivahdin, kuuden puolustajan ja 12 hyökkääjän kanssa. Tähän 22 pelaajan joukkoon mahtuu runsaasti "junnuja" ja esimerkiksi Jormakan tulevaisuus on hämärän peitossa, joten joukkue ei missään nimessä ole lähellekään valmista. Uutisjuttujen mukaan tietysti Sami Vatanen on lisäksi tuohon tulossa, joka taas tarkoittanee sitä, että Eronen ei jatka ensi kaudella täällä (?).
Salmiselle ja Tieksolalle voisi ainakin jatkoja sorvata tuohon lisäksi. Schnarrin pitää antaa näyttöjä lisää, että jatkoa voitaisiin tehdä.
Suurin kysymysmerkki itselleni kuitenkin leijailee, Vatasesta huolimatta, puolustuksen yllä. Jonsson on hyvä hyökkäyssuuntaan, mutta puolustuspäässä ihan kujalla. Liikosen, Tumanovsin ja Vuontisvaaran varaan ei vielä suuria rooleja voi laskea. Jokinen ja Peltola sen sijaan pelaavat ihan kelvollista kautta. Vaikka kuinka ajatellaan "pelipaikatonta" tai sitä, että kaikkien pitää osata tehdä kaikkea, niin minun mielestäni JYP tarvitsee kaksi sellaista eleettömän varmaan "puolustavaa puolustajaa", jotka voisivat tuoda tasapainoa esimerkiksi Jonssonin pelaamiselle. Pulli voi olla heistä toinen, mutta toisen pitää olla sitten vielä kovempi tekijä roolissaan. Vainiosta sitä odotettiin, mutta ei ole sitä kyennyt toivotusti osoittamaan.
Onhan sitä kysymysmerkkejä hyökkäyksessäkin, sitä ei sovi kieltää. Mälkiällä on vielä pitkä talvi edessä joukkueen rakentamisen kanssa.
Itsekin korostaisin, että ei minulla mitään ole Siikasta ja Dostieta vastaan. Ihan ok ukkoja, mutta kun katsoo tuota rosteria, niin aika paljon kovempia huutaisi noille vapaille paikoille. Siitäkin huolimatta, että minäkin olen sitä mieltä, että nykyisellä pitäisi pystyä parempaan.
Minun mielestä Siikanen ja Dostie on aika ideaaliset kolmosketjun laiturit. Molemmilla on potentiaali lyödä se 30+ pistettä kaudessa.
Joo, sehän se meikäläisen pointti yritti olla, että ensi kauden rosteri alkaa täyttyä näistä ideaalisista kolmoskentän ukkeleista.Minun mielestä Siikanen ja Dostie on aika ideaaliset kolmosketjun laiturit. Molemmilla on potentiaali lyödä se 30+ pistettä kaudessa.
Minun mielestä Siikanen ja Dostie on aika ideaaliset kolmosketjun laiturit. Molemmilla on potentiaali lyödä se 30+ pistettä kaudessa.
Samaa mieltä. Siikasessa on potentiaalia, mutta ei me taas voida ottaa riskiä että ihmetellään vuoden päästä että miksi meillä on hyökkäyksessä mestistason miehiä. Vain siksi että herra Siikanen viettää pakollista kahden kuukauden sairauslomaansa.Esim. Siikanen on nyt ollut 5 kautta JYPissä ja tulos joka kaudella sama, max.40 peliä ja 10-15 pinnaa. Vieläkö odoteltaisiin pari kautta jos se kuuluisa potentiaali realisoituisi?
Ei kai Pulkkisella ole sopimusta enää JYPin kanssa ensi vuodesta? Aiempi sopimus purettu, kun teki NHL-sopimuksen. Nyt vain lainalla täällä.Onhan siellä Pulkkinen, mutta hurrit on edellä peluutuksessa vaikka puolustus on aivan luokatonta useasti. Ei pulkkinen myös ole ollut erityisen hyvä, mutta hieman saisi keskittyä Penne myös maanmiestensä miinuksiin.