Mainos

JYP kaudella 2025–2026 – uusi alku vai vanhat haasteet?

• 20 233
  • 173

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Se edellyttänee päävalmentajan vaihtamista.
Tai sitten kärsivällisyyttä ja uusien toimintakulttuurien juurruttamista eikä jatkuvaa tempoilua ja suunnitelmien vaihtoa, ennekuin edellinen saatu edes läpi.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Niin no jos ajatellaan, että liigajoukkueen hyökkääjämäärä on keskimäärin jotain 16-18 luokkaa niin ihan tarpeeksi tuossa olisi silti vapaita tontteja ulkopuolisille pelaajillekin ja toisaalta materiaalin pitäisi nytkin oikeuttaa parempaan tulokseen mitä nähty.

Niin. Jos Siikanen, Dostie ja Tohila jatkavat ja siihen lisätään Varga, Tieksola (?), Schnarr(?) ja Jormakka, niin mun laskuopilla tullaan kuuteentoista liigassa pelanneeseen hyökkääjään.
Tähän vielä kaavailemasi pari lisää, niin 18-19 hyökkääjää, jotka kaikki ovat pelanneet liigaa.

Väittäisin että ei tule tapahtumaan. Joko sitten jatketaan samalla rosterilla tai joitakuita pistetään ulos kun ei vaan riitä. Itse olen jälkimmäisen kannalla, mutta kukin saa muodostaa itse oman mielipiteensä.

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse pistäisin Dostielle pöytään ehkä 1+1 jommankumman osapuolen optiolla, olettaen hintalapun olevan kohtuullinen.

Tohila sen sijaan vielä liian raakile Liigaan ja Siikasellekin maisemanvaihdos esim. Kiekko-Espooseen voisi tehdä hyvää, ei ole saanut oikein potentiaaliaan ulos JYPissä vaikka mahdollisuuksia on ollut.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Väittäisin että ei tule tapahtumaan.
Voi hyvinkin olla näin ja se on erittäin valitettavaa, kuten tälläkin kaudella nähty niin leveyttä ei ole riittävästi, kun loukkaantumisia väkisinkin tulee.

Toki en usko, että JYPinkään seurajohdossa niin tyhmiä ollaan, että lähtökohtaisesti ajattelevat Vargaa, Siikasta tai esim Tohilaa mahdollisista jatkoista huolimatta liigakykyisiksi pelaajiksi lyhyellä tähtäimellä. Tohilan ja Vargan näytöt on vähintäänkin ohuita ja toimisivat ehkä yhteistyöpelaajina esim KeuPan kanssa ja Siikanen nyt on vaan niin paljon loukissa joka kausi, ettei sen varaan voine liikaa laskea, jos ollenkaan.

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tai sitten kärsivällisyyttä ja uusien toimintakulttuurien juurruttamista eikä jatkuvaa tempoilua ja suunnitelmien vaihtoa, ennekuin edellinen saatu edes läpi.
Itse mietin samaa eli vaikka Penne ei olekaan ollut mikään sateentekijä, niin olen (sponsoreiden tapaan?) totaalisen kyllästynyt näihin valmennuksen veivaamisiin. Jos nyt edes 2 kautta putkeen pystyttäis menemään samalla päävalkulla?

Yleensähän toka kausi on parempi kun ekalla yleensä tulee aika valmiiseen pöytään ja nyt takana on vielä aivan karmea ”juhlavuosi” eeppisine sekoiluineem.

Ainoastaan Pönö sais meikäläisen puolesta vaihtaa maisemaa vaikka vielä tällä kaudella.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itse mietin samaa eli vaikka Penne ei olekaan ollut mikään sateentekijä, niin olen (sponsoreiden tapaan?) totaalisen kyllästynyt näihin valmennuksen veivaamisiin. Jos nyt edes 2 kautta putkeen pystyttäis menemään samalla päävalkulla?

Ainoastaan Pönö sais meikäläisen puolesta vaihtaa maisemaa vaikka vielä tällä kaudella.
Täysin samaa mieltä, vaikka periaatteessa ymmärtäisin Pennen korvaamisen niin olisin kyllä pettynyt, jos jotain JYP minunkin mielestä kaipaa niin se on jatkuvuutta ja pitkäjänteisyyttä valmennuksen suhteen. Ainoastaan mätäomena Pönö vaihtoon ja tilalle joku Pennen ukko tai pari.

Jaatis

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Lohi
Vähän jättäisin varaa näihin Dostien ja Siikasen arvioihin, kun katselee alkukautta kokonaisuutena. Dostie on vedellyt alakentissä ja välillä väläytellyt, mutta edellinen peli oli jo hyvää tekemistä. Siikanen on ollut omasta mielestäni parempi kuin edellisillä kausilla.

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän jättäisin varaa näihin Dostien ja Siikasen arvioihin, kun katselee alkukautta kokonaisuutena. Dostie on vedellyt alakentissä ja välillä väläytellyt, mutta edellinen peli oli jo hyvää tekemistä. Siikanen on ollut omasta mielestäni parempi kuin edellisillä kausilla.
Siikanen on ollut ihan hyvä, ei siinä mitään, mutta ei hänen varaan voi laskea mitään kun jatkuvasti telakalla. JYP tuntuu rakentavan hyvin kapean rosterin ja se lienee kustannuskysymys. Nytkin lähdettiin kapealla ja se kostautui aika pahasti.

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse suhteutan tätä sitä kautta, että Dostiella menossa eka kausi JYPissä (ja Liigassa), Siikasella jo viides (myös kaudella 2019-20 jo 28 peliä).

Siitä samaa mieltä, että Patulla parempi kausi menossa, mutta jotenkin selkeä rooli joukkueessa jäänyt puuttumaan/ottamatta. Loukkaantumisten taaksekaan on vähän huono mennä kun silloin selittäisi yhtä negatiivista asiaa vain toisella vastaavalla.

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siikanen on ollut ihan hyvä, ei siinä mitään, mutta ei hänen varaan voi laskea mitään kun jatkuvasti telakalla. JYP tuntuu rakentavan hyvin kapean rosterin ja se lienee kustannuskysymys. Nytkin lähdettiin kapealla ja se kostautui aika pahasti.
Itsekin korostaisin, että ei minulla mitään ole Siikasta ja Dostieta vastaan. Ihan ok ukkoja, mutta kun katsoo tuota rosteria, niin aika paljon kovempia huutaisi noille vapaille paikoille. Siitäkin huolimatta, että minäkin olen sitä mieltä, että nykyisellä pitäisi pystyä parempaan.

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tohilalle tekisin vielä jatkon, koska todennäköisesti halpa ja itse näen ison potentiaalin. Kyse on enemmänkin siitä, osaako JYP jalostaa Tohilasta hyvän pelaajan.

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Jos lasketaan optiot mukaan, niin ensikaudesta JYPillä on sopimus nyt neljän maalivahdin, kuuden puolustajan ja 12 hyökkääjän kanssa. Tähän 22 pelaajan joukkoon mahtuu runsaasti "junnuja" ja esimerkiksi Jormakan tulevaisuus on hämärän peitossa, joten joukkue ei missään nimessä ole lähellekään valmista. Uutisjuttujen mukaan tietysti Sami Vatanen on lisäksi tuohon tulossa, joka taas tarkoittanee sitä, että Eronen ei jatka ensi kaudella täällä (?).

Salmiselle ja Tieksolalle voisi ainakin jatkoja sorvata tuohon lisäksi. Schnarrin pitää antaa näyttöjä lisää, että jatkoa voitaisiin tehdä.

Suurin kysymysmerkki itselleni kuitenkin leijailee, Vatasesta huolimatta, puolustuksen yllä. Jonsson on hyvä hyökkäyssuuntaan, mutta puolustuspäässä ihan kujalla. Liikosen, Tumanovsin ja Vuontisvaaran varaan ei vielä suuria rooleja voi laskea. Jokinen ja Peltola sen sijaan pelaavat ihan kelvollista kautta. Vaikka kuinka ajatellaan "pelipaikatonta" tai sitä, että kaikkien pitää osata tehdä kaikkea, niin minun mielestäni JYP tarvitsee kaksi sellaista eleettömän varmaan "puolustavaa puolustajaa", jotka voisivat tuoda tasapainoa esimerkiksi Jonssonin pelaamiselle. Pulli voi olla heistä toinen, mutta toisen pitää olla sitten vielä kovempi tekijä roolissaan. Vainiosta sitä odotettiin, mutta ei ole sitä kyennyt toivotusti osoittamaan.

Onhan sitä kysymysmerkkejä hyökkäyksessäkin, sitä ei sovi kieltää. Mälkiällä on vielä pitkä talvi edessä joukkueen rakentamisen kanssa.

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Runko on jo hyvin kasassa ensi kaudelle, kärki puuttuu. Vatasen lisäksi tarvis 2 top4 pakkia, sit vähintään ykkös maalivahti (mahdollisesti myös 2, riippuen miten on suunnitelma edetä junnujen kanssa) ja ykkösketju. Eli on siinä Mälkiälle hommaa ja paikka näyttää osaamistaan kun pitäis saada hommattua joukkueeseen ne etulinjan kaverit jotka pitkälti määrittää joukkueen menestyksen.

Dostielle itse tekisin jatkon, todennäköisesti kuitenkin on suht halpa ja on kiekollisesti näppärä ja suht vauhdikas jätkä joka on nyt jo pelannu ihan hyvin. Nyt kun kauden pelaa täällä ja treenaa kovaa ens kesän ni voi tehdä isonkin tason noston ensi kaudella.

LapaLammas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tohilalle tekisin vielä jatkon, koska todennäköisesti halpa ja itse näen ison potentiaalin. Kyse on enemmänkin siitä, osaako JYP jalostaa Tohilasta hyvän pelaajan.
Itse miettisin tätä vielä. Meillä on kuitenkin näitä jalostettavia kavereita sen verran paljon, että varmaan ei ihan jokaista voida jalostaa timantiksi. Siellä on nyt hyökkäyksessä ainakin Huovila, Aliranta ja Huttu edellä. Vargaakin ilmeisesti yritetään kehittää tulevien kausien pelaajaksi? Potentiaalia Tohilassa kyllä on, joten en sano kyllä tai ei tähän.

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse miettisin tätä vielä. Meillä on kuitenkin näitä jalostettavia kavereita sen verran paljon, että varmaan ei ihan jokaista voida jalostaa timantiksi. Siellä on nyt hyökkäyksessä ainakin Huovila, Aliranta ja Huttu edellä. Vargaakin ilmeisesti yritetään kehittää tulevien kausien pelaajaksi? Potentiaalia Tohilassa kyllä on, joten en sano kyllä tai ei tähän.
Totta, mutta niitä pitääkin olla paljon, osasta ei tule mitään. Tohila on todellinen täsmäase, kunhan saadaan voimaa kroppaan ja agressiivisuutta peliin. Usko minua.

jyppimies-82

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko nyt niin, että kaikilla on ollut kivaa ja jatkosopimuksia on enemmänkin luvassa? Samaa mieltä valmennuksesta, antaisin työrauhan, jotta valmentaja saisi olla mukana kokoamassa ensi kauden joukkuetta ja toisella kaudellaan pitää yllä ajamaansa pelitapaa.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onko nyt niin, että kaikilla on ollut kivaa ja jatkosopimuksia on enemmänkin luvassa? Samaa mieltä valmennuksesta, antaisin työrauhan, jotta valmentaja saisi olla mukana kokoamassa ensi kauden joukkuetta ja toisella kaudellaan pitää yllä ajamaansa pelitapaa.

Olin ainakin lukevinani huhuja Tieksolan ja Jonssonin jatkoista. Liekö sitten joulukalenterin luukuissa vielä piilossa jotain.

Tässä tullaan taas siihen ongelmaan, että jos Tohilallekin vielä jatkoja tehdään, niin alaketjut on taas täynnä semmoisia isoja rohjakkeita kun on Vidgreniä, Huttua, Vargaa jne..kyllä tuo jengi tarvisi enemmänkin pelinopeita pelaajia. Kai se Tohila siellä reservissä menee, mutta jos haluja on lähteä muualle koittamaan niin antaa mennä.
Sanoisin että jopa huonoin hyökkääjä tällä kaudella.

Jaatis

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Lohi
Jos lasketaan optiot mukaan, niin ensikaudesta JYPillä on sopimus nyt neljän maalivahdin, kuuden puolustajan ja 12 hyökkääjän kanssa. Tähän 22 pelaajan joukkoon mahtuu runsaasti "junnuja" ja esimerkiksi Jormakan tulevaisuus on hämärän peitossa, joten joukkue ei missään nimessä ole lähellekään valmista. Uutisjuttujen mukaan tietysti Sami Vatanen on lisäksi tuohon tulossa, joka taas tarkoittanee sitä, että Eronen ei jatka ensi kaudella täällä (?).

Salmiselle ja Tieksolalle voisi ainakin jatkoja sorvata tuohon lisäksi. Schnarrin pitää antaa näyttöjä lisää, että jatkoa voitaisiin tehdä.

Suurin kysymysmerkki itselleni kuitenkin leijailee, Vatasesta huolimatta, puolustuksen yllä. Jonsson on hyvä hyökkäyssuuntaan, mutta puolustuspäässä ihan kujalla. Liikosen, Tumanovsin ja Vuontisvaaran varaan ei vielä suuria rooleja voi laskea. Jokinen ja Peltola sen sijaan pelaavat ihan kelvollista kautta. Vaikka kuinka ajatellaan "pelipaikatonta" tai sitä, että kaikkien pitää osata tehdä kaikkea, niin minun mielestäni JYP tarvitsee kaksi sellaista eleettömän varmaan "puolustavaa puolustajaa", jotka voisivat tuoda tasapainoa esimerkiksi Jonssonin pelaamiselle. Pulli voi olla heistä toinen, mutta toisen pitää olla sitten vielä kovempi tekijä roolissaan. Vainiosta sitä odotettiin, mutta ei ole sitä kyennyt toivotusti osoittamaan.

Onhan sitä kysymysmerkkejä hyökkäyksessäkin, sitä ei sovi kieltää. Mälkiällä on vielä pitkä talvi edessä joukkueen rakentamisen kanssa.
Onhan siellä Pulkkinen, mutta hurrit on edellä peluutuksessa vaikka puolustus on aivan luokatonta useasti. Ei pulkkinen myös ole ollut erityisen hyvä, mutta hieman saisi keskittyä Penne myös maanmiestensä miinuksiin.

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Itsekin korostaisin, että ei minulla mitään ole Siikasta ja Dostieta vastaan. Ihan ok ukkoja, mutta kun katsoo tuota rosteria, niin aika paljon kovempia huutaisi noille vapaille paikoille. Siitäkin huolimatta, että minäkin olen sitä mieltä, että nykyisellä pitäisi pystyä parempaan.

Minun mielestä Siikanen ja Dostie on aika ideaaliset kolmosketjun laiturit. Molemmilla on potentiaali lyödä se 30+ pistettä kaudessa.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minun mielestä Siikanen ja Dostie on aika ideaaliset kolmosketjun laiturit. Molemmilla on potentiaali lyödä se 30+ pistettä kaudessa.

Mielestäni ei ole mitään epäilyä etteikö Siikasella riitä taitojen puolesta tuonne 2-3 ketjuun, mutta jos pystyy pelaamaan vain tuon 30-40 matsia kaudessa joista osa menee vielä kuntoutuessa niin voisiko samalla rahalla kuitenkin saada jotain pysyvämpää joukkueeseen. Ainakin sopimuksen pitäisi olla todella edullinen ja huomioida historia jos jatkoa tulee.

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, sehän se meikäläisen pointti yritti olla, että ensi kauden rosteri alkaa täyttyä näistä ideaalisista kolmoskentän ukkeleista.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue

Mihinkäs se joukkueen vahvistaminen sitten tehdään jos kolmeen ekaan ketjuun lyödään lähtökohtaisesti samat laiturit kuin tällä kaudella (mikäli Jormakka on pelikunnossa).

Tällä hyökkäyksellä ollaan kuitenkin edelleen sijalla 15 ja vaikka siellä varmasti sitä kuuluisaa potentiaalia on sekä osan ongelmista voi lyödä pelitapa-ongelmien piikkiin, niin kyllä se saattaa kertoa myös siitä että pelaajisto kaipaa myös muutosta.

Esim. Siikanen on nyt ollut 5 kautta JYPissä ja tulos joka kaudella sama, max.40 peliä ja 10-15 pinnaa. Vieläkö odoteltaisiin pari kautta jos se kuuluisa potentiaali realisoituisi?

Minusta lähtökohta pitäisi olla se että vain Huovila sekä Ojantakanen ovat tulosyksikkö-osastoa automaattisesti.
Puustinen ja Tieksola (jos jatkaa) siinä rajalla. Eli tarve on yhdelle - kahdelle tasokkaammalle pelaajalle kuin Siikanen ja Dostie, riippuen vähän case Jormakasta.

Viimeksi muokattu:

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Esim. Siikanen on nyt ollut 5 kautta JYPissä ja tulos joka kaudella sama, max.40 peliä ja 10-15 pinnaa. Vieläkö odoteltaisiin pari kautta jos se kuuluisa potentiaali realisoituisi?
Samaa mieltä. Siikasessa on potentiaalia, mutta ei me taas voida ottaa riskiä että ihmetellään vuoden päästä että miksi meillä on hyökkäyksessä mestistason miehiä. Vain siksi että herra Siikanen viettää pakollista kahden kuukauden sairauslomaansa.

Bottom-6 hyökkääjiä on ensi kaudeksi Vidgren, Aliranta, Huttu, Mäkinen, Perttu ja ehkä myös Puustinen voidaan jo laskea sinne. Jatkon voisi tehdä Dostielle tai Tieksolalle, jotta kilpailutilannetta saadaan ihan oikeasti.

Lassila ja esim.Schnarrin jatko takaisi riittävän kärjen senttereihin. Jormakka(oletus että kykenee pelaamaan), Ojantakanen, Huovilalle mahdollisuus, mutta pari oikeasti laadukasta laituria kärkeen niin voidaan haaveilla paremmasta huomisesta. Jos Huovilalle tulee toisen kauden kirousta niin ei oltaisi ihan kusessa heti.
Rosterissa on varmasti parempaan kuin nykyinen sijoitus, mutta kyllähän tuon kokoonpanon kohdalla on tullut itsekin tehtyä rajua yliarvointia. Osa pelaajista on liigatasoa/huippuja vain JYPin fanien mielestä(myös minun) eikä sitä todellisuudessa ole.
Esimerkkinä: Riku Tohilaa puhutaan että pitää antaa mahdollisuuksia koska on potentiaalia. Ei ole, Riku Tohila ei ole liigapelaaja ja ei tarvita edes kilpailua tuomaan. Tämä on tulosurheilua.

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Onhan siellä Pulkkinen, mutta hurrit on edellä peluutuksessa vaikka puolustus on aivan luokatonta useasti. Ei pulkkinen myös ole ollut erityisen hyvä, mutta hieman saisi keskittyä Penne myös maanmiestensä miinuksiin.
Ei kai Pulkkisella ole sopimusta enää JYPin kanssa ensi vuodesta? Aiempi sopimus purettu, kun teki NHL-sopimuksen. Nyt vain lainalla täällä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy