Tykkäsin muuten analyysistäsi, mutta tekee mieli laitta lainattu jonkun tunnekuohun piikkiin.
Rakentamasi litania sisältää kuitenkin vielä painolastin, jonka jokainen vitulleen mennyt yritys painolastina soppaan lisää.
Minä toivoin, monen muun tavoin, että lähtisi jo tähän kauteen kulkemaan, vaikka tiedostin, ettei tulla kovinkaan korkealle historian painolastilla yltämään, vaikka mikä olisi. Nyt vaikuttaa, että jengoilleen tuo ei tähän kauteen mene. Mutta kyllä kentällä näkyy ihan oikeita hakuja pelata liigatasoisesti, tähän kauteen peli ei vaan tule kehittymään riittävästi kummoisempaan tulokseen.
Hankala on tätä tilannetta siksi pohtia, kun mietti, että tässä on lähes kymmenen kautta sinkoiltu valmentajavetoisesti pelastusta etsien, eikä sillä pelastusta tule, niin tässä kohden pitäisi vaan luottaa onnistumiseen, takuuta kun ei ole olemassakaan. Minä, jos kalifi kalifin paikalla olisin, panostaisin mahdollisimman paljon nuoriin tämän kauden sitä pelitapaa hakien ja tyynesti ottaisin sitä kylvetystä vastaan minkä tämä taktiikka tuo.
Tietenkin käsitän tuon Seppänen sitä ja tätä lässyttelyn, mutta minun korvaan se on samaa, kuinka paska oli Kalapudas ja kuinka paska oli Ruusu etc. eli tyhjää lässytystä, jolle ei ole faktoista tukea. Ikävästi se sitten hämärtää monen kyvyn analyysiin, mutta minkäs sille voi.
Me ei tiedetä vielä onko organisaation suunta toimiva, vai ei, kärsimättömät ei tietenkään kykene impulssiensa kanssa miettimään nokkaansa pidemmälle, mutta ahdistavaa se on tietenkin meistä niillekin, joilla on luotto pitkäjänteiseen työhön ja kestävien kehityskaarien hitaaseen luomiseen, tässä kai kumminkin luodaan muutakin kuin tämän kauden joukkue ja yksi pelitapa. Ainakin minä näin asiaa ymmärrän.
Se, ettei juuri nyt pärjätä ei ole vitsi sen kummemmin, tämä on vain se missä nyt ollaan.