JYP kaudella 2024–2025 – taas kerran takaisin lähtöruutuun

  • 281 810
  • 1 988

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos lähtökohtana on että se yksi kärkiketjujen hankinta ”Junttila” tulisi niin systeemi näyttäisi suunnilleen tältä:
Ojantakanen-Schnarr-”Junttila”
Puustinen-Lassila-Jormakka
Siikanen-Mäkinen-Tieksola
Vidgren-Perttu-Varga

Siikasen ehjänä pysymisen varaan ei voi laskea puupennin vertaa.
Tällöin nousisi kokoonpanoon joku porukasta Tohila, Huovila, Aliranta ja Huttu.
Oma ajatukseni on se, että tällä hyökkäysnipulla kaikkineen voi lähteä kauteen suhteellisen turvallisin mielin. Heti reilun viikon päästä on jo ekat matsit ja nähdään vähän viitteitä siitä, missä menee mainitsemasi junnut nyt erityisesti. Uskoisin kuitenkin, että tuo Pitsi on sellainen mahdollisuus, missä erityisesti heitä voi ajaa sisään ja tunnustelemaan miesten pelejä jo heti harkkamatsien alussa.

Esimerkki: Pitsissä jo voidaan nähdä, että nyt selkeästi tämä kaveri X tai Y (nuo junnut) ei pysy tahdissa välttämättä, eikä voida odottaa olevan iskussa, kun runkosarja alkaa. Mikäli näin käy, on koko elokuu aikaa naarata kissojen ja koirien kanssa laituri ja sen pitäisi ammattilaisille riittää. Tässä kohtaa sieltä kuitenkin varmaan noita ECHL-ukkoja olisi ensimmäisenä kiikarissa ja vapaana.

Seuraava etappi: elokuun puoliväli. Siihen mennessä otantaa on jo Pitsi + Suolahden täyspitkä matsi. Siinäkin kohtaa kyllä haluan uskoa, että ammattilaisilla on riittävästi aikaa ennen runkosarjan alkua löytää uusi laituri, jos nähdään ettei joku/jotkut junnuista tule olemaan vaihtoehto alkukaudesta.

Kolmas etappi: elokuun loppu. Takana Pitsi + neljä täyspitkää matsia. Viimeistään tässä kohtaa varmasti voidaan jo nähdä, onko jollain pelaajalla/pelaajilla lähtökohtaisesti käyttöä Liigassa heti kauden alkaessa. Vaikka kävisi niin onnettomasti (mitä en usko), että yksikään junnu ei täyttäisi sen hetken tarpeita riittävän hyvin, niin tarvittaessa yksi varmasti "selviytyy" muutaman ottelun runkosarjan alussa ilman, että sen takia pelejä hävitään. Tällöin ammattilaisilla olisi aikaa löytää uusi laituri alkaen elokuun 29. päivän illasta ja päättyen nyt esimerkiksi vaikka syyskuun 23. päivään. Tämän pitäisi riittää kyllä ajallisesti. Tuolle välille osuisi kolme peliä runkosarjaa, jonka lisäksi "urhaisin" vielä matkustamiseen, totutteluun, ekoihin reeneihin yms. tuon 23. päivä alkavan viikon. Eli lopulta väliin jäisi yhteensä 5 peliä runkosarjaa.

HUOM! Luonnollisesti tämä viimeinen skenaario vaatii sen, että harjoituskaudella ei iske loukit päälle. Silloin tottakai on reagoitava asap, jottei jäädä tilanteeseen, missä isketään valtavat paineet junnuille heti kättelyssä, että nyt on pakko onnistua.

Nämä on puhtaasti omaa ajatuksen juoksua, ei mitään faktisia tietoja pelaajahankinnan aikatauluista tai muusta, eli ei tarvitse kenenkään repiä pelihousuja. Näin minä vaan lähtisin liikkeelle erityisesti nyt, kun Pulkkisen tulevasta kaudesta ei ole varmuutta. Mikäli jo tässä kohtaa kahden hyökkääjän ("Junttila + "laiturijyrä") hankkiminen ei millään muotoa ole pois mahdollisen puolustajan hankkimisesta, niin en minä hanttiin laita. Kunhan tämä "laiturijyrä" ei ole mikään viimeisiä vuosiaan surffaileva jannu, joka vie palkkapussillaan paikan junnuilta. Valitettavasti kaikki tiedämme ja olemme sen nähneet, että isolla palkkapussilla ei ole ihan niin äkkiä viltissä vaikkei kulkisi, versus junnut.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun tavoite oli saada 1-2 hyökkääjää ja sitten tuli Jormakka, niin en usko että siellä olisi vielä toinen saman tason pelaaja tulossa. Eri asia jos se olisi ollut joku Mestis-Möttönen, mutta eiköhän nyt mennä näillä.
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1923 (1897)
Kun tavoite oli saada 1-2 hyökkääjää ja sitten tuli Jormakka, niin en usko että siellä olisi vielä toinen saman tason pelaaja tulossa. Eri asia jos se olisi ollut joku Mestis-Möttönen, mutta eiköhän nyt mennä näillä.
Junttilaan on ollut yhteys Joren tulemisen jälkeenkin, mutta olen yleisesti samaa mieltä. Junttila tulee jos on tullakseen, muuten joukkue lähtökohtaisesti tässä.
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
P
Junttilaan on ollut yhteys Joren tulemisen jälkeenkin, mutta olen yleisesti samaa mieltä. Junttila tulee jos on tullakseen, muuten joukkue lähtökohtaisesti tässä.
Jep, kyllä "muuten joukkue on lähtökohtaisesti tässä", mutta kyllä sieltä kuulemma olisi vielä yksi tulossa, tai ainakin niin jokin aika sitten kuulin ennen sairaalaan joutumistani, nimeä en tosin tiedä kun tänne Novan syöpäosastolle ei tiedot/huhut leviä!
P.S.
Tosin aikaisemminkaan eivät mun "tietoni/huhuni" ole juuri tärpänneet vaan viimehetkillä menneet mönkään!
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
P

Jep, kyllä "muuten joukkue on lähtökohtaisesti tässä", mutta kyllä sieltä kuulemma olisi vielä yksi tulossa, tai ainakin niin jokin aika sitten kuulin ennen sairaalaan joutumistani, nimeä en tosin tiedä kun tänne Novan syöpäosastolle ei tiedot/huhut leviä!
P.S.
Tosin aikaisemminkaan eivät mun "tietoni/huhuni" ole juuri tärpänneet vaan viimehetkillä menneet mönkään!
Tsemppiä sulle, kun tuollaisen sairauden kanssa taistelet.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
P

Jep, kyllä "muuten joukkue on lähtökohtaisesti tässä", mutta kyllä sieltä kuulemma olisi vielä yksi tulossa, tai ainakin niin jokin aika sitten kuulin ennen sairaalaan joutumistani, nimeä en tosin tiedä kun tänne Novan syöpäosastolle ei tiedot/huhut leviä!
P.S.
Tosin aikaisemminkaan eivät mun "tietoni/huhuni" ole juuri tärpänneet vaan viimehetkillä menneet mönkään!
Tsemiä kovasti tuohon taisteluun, kaukalosta ulos voittajana!
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tsemppiä sulle, kun tuollaisen sairauden kanssa taistelet.
Kiitti sulle JTM vaikka tää ei kuulu tähän "topikkiin", päässä 5 kasvainta, mutta uskon että kyllä tosi uuvuttavilla Sytostaatti & Kuopion KYSissa annettavilla kovilla Kantasoluhoidoilla tästä vielä katsomoon JYPiä kannustamaan päästään!
Periksi ei anneta koskaan, ei JYPPI enkä minä !!!
 

Powerage

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks
Kiitti sulle JTM vaikka tää ei kuulu tähän "topikkiin", päässä 5 kasvainta, mutta uskon että kyllä tosi uuvuttavilla Sytostaatti & Kuopion KYSissa annettavilla kovilla Kantasoluhoidoilla tästä vielä katsomoon JYPiä kannustamaan päästään!
Periksi ei anneta koskaan, ei JYPPI enkä minä !!!
Ollaan kannattajatkin osa JYPiä myös ensi kaudella eli aivan tarpeeksi aiheessa ollaan. Valtavasti jaksamista ja tsemppiä, aivan oikea asenne sinulla!
 

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitti sulle JTM vaikka tää ei kuulu tähän "topikkiin", päässä 5 kasvainta, mutta uskon että kyllä tosi uuvuttavilla Sytostaatti & Kuopion KYSissa annettavilla kovilla Kantasoluhoidoilla tästä vielä katsomoon JYPiä kannustamaan päästään!
Periksi ei anneta koskaan, ei JYPPI enkä minä !!!
Mukana hengessä ja oikea asenne. Tsemppiä!
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
P

Jep, kyllä "muuten joukkue on lähtökohtaisesti tässä", mutta kyllä sieltä kuulemma olisi vielä yksi tulossa, tai ainakin niin jokin aika sitten kuulin ennen sairaalaan joutumistani, nimeä en tosin tiedä kun tänne Novan syöpäosastolle ei tiedot/huhut leviä!
P.S.
Tosin aikaisemminkaan eivät mun "tietoni/huhuni" ole juuri tärpänneet vaan viimehetkillä menneet mönkään!

Isosti tsempit toipumiseen. Itsekin kävin jo rajalla kevään mittaan ja toipilaana olen tässä osaa kesästä yrittänyt vietellä. No, vähästä onnellisena, riittää kun uuteen aamuun taas herää.

Huhu olisi periaatteessa huijausta, jos se aina toteutuisi, joten onko se ny niin justiinsa tuleeko se Makar JYPpiin vai ei.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näyttäisi olevan tulevalle maanantaille ainakin varattuna harkkahallin toinen kaukalo liigajätkille, kello 10-12. Täytyy melkein yrittää raahautua paikalle vilkuilemaan, kun jätkät pyörittelee keskenään. Mitään erityistähän siellä varmaankaan ei tapahdu, kun pelaajat keskenään ovat, mutta on sitä mukava katsella.

Alkaa myös jo ihan toden teolla polttelemaan ensi viikon Pitsi. Vain 8 päivää ja sitten mennään, kiekkoa jäähän!
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Isosti tsempit toipumiseen. Itsekin kävin jo rajalla kevään mittaan ja toipilaana olen tässä osaa kesästä yrittänyt vietellä. No, vähästä onnellisena, riittää kun uuteen aamuun taas herää.
Joo tsemppiä tässä kyllä meiltä kaikilta tarvitaan ja sitä aivan varmasti löytyy myös kyllä sinultakin, ainakin mitä kirjoituksiesi perusteella voidaan päätellä!

Itselläni nämä eläkevuodet (58 v. eläkkeelle) ovat käynnistyneet tosi rankalla tavalla:
Vähänaikaa sitten hautasin syöpään kuolleen velipoikani & äitini & isäni noin 2,5 vuoden sisällä. Sitten vähän sen jälkeen itse sairastuin 'Agressiiviseen Ärhäkkään Imusolmukesyöpään', josta säilyin hengissä leikkauksen, rankkojen Sytostaatti-hoitojen sekä sädehoitojen avulla. Ajattelin että eiköhän tää kurjuus ja kärsimys jo yhdelle miehelle tässä elämässä riitä, mutta mitä vittua vielä, eipä riittänytkään, vielä tuli se kaikista pahin koettelemus, nimittäin pian todettiin 5 syöpäkasvainta päässäni, ja aivothan ovat yksi pahimmista parannettavissa olevista paikoista, ja mun tapauksessa leikkaus ei tule kysymykseen...

Olin kuntosalilla illalla MA 24.6. ja sain vatsakramppikohtauksen - tai ainakin luulin niin - siitä sitten ambulanssilla Novaan jossa tehtiin kokovartalon PET-varjoainekuvaus jossa todettiin nuo aivoissani olevat kasvaimet. Siitä sitten ambulanssilla Kuopioon KYSsiin kallonavaukseen ja Sytostaatti-syöpäsolumyrkkyletkuihin.
Tällähetkellä oon Novassa letkuissa ja lopuksi tulee ns. Kantasoluhoidot Kuopiossa. Hoidot loppuvat siellä suunnilleen loka/marraskuun vaihteessa...

Nyt jo noin 4,5 viikkoa maannut näissä sairaaloissa kanyyliletkuissa, mutta taistelutahtoa riittää enkä periksi saatana anna! Mennään ylpeänä loppuun asti - jos kohtalo on niin määrännyt - ja kaadutaan suorilta jaloilta ylpeänä JYPin pelipaita päällä, mutta selviän voittajana tällä luonteellani vielä tästäkin syövästä, ainakin lääkäreiden mukaan toiveita paranemisesta on...
En oo yhtään masentunut vaan kaikesta paskasta huolimatta oon positiivisin mielin ja uskon tulevaisuuteen!

Ja vielä kerran, voittajana kaukalosta tulee lähtemään JYP sekä allekirjoittanut, periksi me ei vittu anneta koskaan, saattepa nähdä !!!!!!!!
 

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo tsemppiä tässä kyllä meiltä kaikilta tarvitaan ja sitä aivan varmasti löytyy myös kyllä sinultakin, ainakin mitä kirjoituksiesi perusteella voidaan päätellä!

Itselläni nämä eläkevuodet (58 v. eläkkeelle) ovat käynnistyneet tosi rankalla tavalla:
Vähänaikaa sitten hautasin syöpään kuolleen velipoikani & äitini & isäni noin 2,5 vuoden sisällä. Sitten vähän sen jälkeen itse sairastuin 'Agressiiviseen Ärhäkkään Imusolmukesyöpään', josta säilyin hengissä leikkauksen, rankkojen Sytostaatti-hoitojen sekä sädehoitojen avulla. Ajattelin että eiköhän tää kurjuus ja kärsimys jo yhdelle miehelle tässä elämässä riitä, mutta mitä vittua vielä, eipä riittänytkään, vielä tuli se kaikista pahin koettelemus, nimittäin pian todettiin 5 syöpäkasvainta päässäni, ja aivothan ovat yksi pahimmista parannettavissa olevista paikoista, ja mun tapauksessa leikkaus ei tule kysymykseen...

Olin kuntosalilla illalla MA 24.6. ja sain vatsakramppikohtauksen - tai ainakin luulin niin - siitä sitten ambulanssilla Novaan jossa tehtiin kokovartalon PET-varjoainekuvaus jossa todettiin nuo aivoissani olevat kasvaimet. Siitä sitten ambulanssilla Kuopioon KYSsiin kallonavaukseen ja Sytostaatti-syöpäsolumyrkkyletkuihin.
Tällähetkellä oon Novassa letkuissa ja lopuksi tulee ns. Kantasoluhoidot Kuopiossa. Hoidot loppuvat siellä suunnilleen loka/marraskuun vaihteessa...

Nyt jo noin 4,5 viikkoa maannut näissä sairaaloissa kanyyliletkuissa, mutta taistelutahtoa riittää enkä periksi saatana anna! Mennään ylpeänä loppuun asti - jos kohtalo on niin määrännyt - ja kaadutaan suorilta jaloilta ylpeänä JYPin pelipaita päällä, mutta selviän voittajana tällä luonteellani vielä tästäkin syövästä, ainakin lääkäreiden mukaan toiveita paranemisesta on...
En oo yhtään masentunut vaan kaikesta paskasta huolimatta oon positiivisin mielin ja uskon tulevaisuuteen!

Ja vielä kerran, voittajana kaukalosta tulee lähtemään JYP sekä allekirjoittanut, periksi me ei vittu anneta koskaan, saattepa nähdä !!!!!!!!
Tämmösten jälkeen kaikki muut jutut tuntuu todella pieniltä ongelmilta ja turhaa väittelyä mistään pikku asioista tai harmitteluja jostain, vaan eteenpäin.

Iso respect ja hengessä vahvasti mukana! Ja helvetisti tsemppiä, taistelu jatkuu!
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja vielä kerran, voittajana kaukalosta tulee lähtemään JYP sekä allekirjoittanut, periksi me ei vittu anneta koskaan, saattepa nähdä !!!!!!!!
Ei voi muuta kun ihailla asennettasi! Hieno kuulla myös, että masentumisesta ei ole merkkejä vaan mieli on pysynyt positiivisena. Ei ole itsestäänselvyys, että pystyy pitämään itsensä noin hyvin kasassa vielä tuossakin tilanteessa. Mieli on niin monimutkainen ja erikoinen.

Taistelusi jatkuu ja täällä päässä myötäeläminen! Ainakin puolestani saat kertoa oman jaksamisesi mukaan täällä kuulumisia jatkossakin, jos/kun siltä tuntuu!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös