BC:n hyöty joukkueelle on on vähän niin ja näin. Itse en kyllä näe mitään käyttöä. Pelaa kyllä aina tunteella, joka on jollain tavalla plussaa, mutta miinuksia on niin paljon, että sopii ehkä jonnekin Euroopan divariin pelaamaan.
Ja, jos ei tälle kaudelle olla onnistuttu senttereitä hommaamaan, niin tuskimpa niitä Viitanen saa seuraavaksikaan kaudeksi.
Itse edelleen puolustan BCtä hänen piti tällä kaudella olla kolmossentteri, jossa lähtökohtaisesti minun mielestäni olisi liigan eliittiä. Ei se Bradenin vika ole, että Viitasen sopimusneuvottelut menee seinille ja mies on liian isolla vastuulla.
Siitä kyllä samaa mieltä, ettei luottoa jatkossakaan, että Viitasen hankinnat menee putkeen ja oikeastaan sitä suuremmalla syyllä pitäisin edelleen BCn kun parempaakaan ei näköpiirissä ja ei käsittääkseni edes mitenkään ylihintainen.
Jos näistä pitää valita, niin Siikanen. Hyvä leveys pelaaja kolmoseen.
Ensi kaudella, kun Turkulainen lähtee, ja kun tietää Viitasen skouttauskyvyt, niin kusessa ollaan.
Samaa mieltä, ei tosiaan saa olla liikaa raskasjalkaisia voimahyökkääjiä, jotka ei edes kokoaan käytä kuten voisi olettaa. Sopimuksessa kun on Tohila, Petman ja Vidgren, en välttämättä tekisi edes Siikaselle jatkoja.
Toisaalta riittävän laadukas reservi on vain plussaa, niin myös Siikaselle ja Rooballe voisi tarjota jotain halpaa perustarjousta ota tai jätä. Mikäli lähtevät ei siihen JYP kaadu ja mikäli jäävät, niin halpa lappu ja lähtökohtaisesti rotaatiossa, toki pelaamalla hyvin saa lisää roolia.
Jos ja kun tuosta Jerry lähtee, ei JYPin resursseilla tuohon välttämättä löydy samantasoista ukkoa paikkaamaan.
Ei varmasti löydykään, mutta en pitäisi mitenkään varmana, että Jerry tuosta vieläkään lähtisi. Kautta kauempaa toisaalta ei lähes varmana meillä ilona enää ole.
Eli on pystyttävä laajentamaan hyökkäyksen kärkeä. Toki sen tarve on joka tapauksessa ja tässä tapauksessa edelleen Smithin jatko olisi todella iso sulka Viitasen hattuun.
Smith olisi erittäin tärkeä saada jatkamaan, niin jonkinlainen paniikki olisi peruttu ja joukkueen rakentaminen kilpailukykyiseksi helpottuisi huolella.
Lassila on selvä toinen kiekollinen sentteri ensi kaudeksi, mutta sitten siihen tarvitaan myös toinen vähintään saman kaliiberin kaveri tueksi.
Seuraava kysymys on se, onko Perttu valmis ottamaan 3-sentterin roolin? Jos on, niin onko BC:lle oikeasti sopivaa roolia ensi kauden joukkueessa, vai menisikö Malinen paremmin nelossentterin muottiin.
Riippuu taas sopimusten hinnoista, ensi kaudella Perttu ja Lassila lienee entistä parempia ja valmiimpia liigaan isompaa rooliin. Itse olen pari kautta tässä huudellut senttereiden perään, mutta nyt mielestäni ollaan siinä tilanteessa, että ensi kaudelle ei välttämättä tarvita kuin jotain nuorehkoja haastajia tuohon lisää.
Juurikin esim. noita mitä ehdotin kuten Oliver Kapanen, Mäenpää etc. Nykyinen sentterinelikkö on lähtökohtaisesti aivan riittävä ensi kaudella, kun Lassila - Perttu kaksikko ottaa kehitysloikat eteenpäin.
Lassila - Perttu - BC - Malinen + X - Y
Olisi oma valinta, uskokaa tai älkää. Ensi kaudella niin Lassila kuin Perttu tulee olemaan entistä kovempia ja meillä ei ole huolta heistä, BC myös hoitanee kolmissentterin tontin kunnialle ja Malinen mikäli jatkaa haluaa hoitaa kyllä nelosen hyvin. Wi tuohon tarvita muuta kuin nuorehkoa ukkoa tuomaan painetta ja kilpailua. Mäenpää siinä mielessä olisi jopa liian kova hankinta, mutta toisaalta haastaisi varsinkin Lassila - Perttu kaksikkoa, Kapanen taas olisi muuten hyvää reserviä ja antamaan painetta yleisesti.
Mäenpää olisi juuri sellainen peluri mitä JYP tuohon tarvitsisi. Toki on kyllä pelannut semmoisen kauden että voi hyvinkin olla ettei ole JYPin saatavilla, jos KalPasta muualle halajaa.
Mutta tuon tyyppisiä pelaajia olisi hyökkäykseen löydyttävä, jos tässä meinataan rakentaa oikeasti pitkäaikaista ja hyvätasoista runkoa. Ei mitään roobasiikanenvidgren-osastoa.
Tästä täsmälleen samaa mieltä.