Siitähän saa hyvän exit rahan, ehkä tajunneet ja se yksi validi vaihtoehto.
Tuo lienee itse asiassa varmin tapa saada edes vähän omiaan pois. Mitenkään loogista ei toki tuohon kuvioon olisi esim. Ertsin kahden vuoden jatkot ja hallihankkeet. Tosin voihan sitä noilla koittaa saada yleisöä halliin ja kuluvalta kaudelta pienempi tappio. No, nyt otan foliohatun pois päästä.
Syvään suohon on tämä herra organisaation ajanut, eikä siellä tunnu olevan ketään, kuka sen sieltä tuosta nostaisi. Täällä palstalla tuntuu mielipiteet putoamisen todennäköisyyksistä vaihtelevan lähes päivittäin. Jos putoaminen ei ehkä se todennäköisin vaihtoehto ole, niin tuskin ihan epätodennäköinenkään?
Useamman kirjoittajan näppäimistöltä on tuomittu JYPin pelin olevan sarjan heikointa. Muutaman nähdyn pelin otannalla tuo on helppo allekirjoittaa. Jukureita vastaan ollaan kusessa, KooKoota vastaan olla kusessa. Samoin TPS ja ilmeisesti kaikki muutkin "kuuden pisteen" vastustajat. Edit: tilastojenkin perusteella ollaan liki jokaisessa pelissä kaikessa vastustajaa jäljessä: laukaukset, luistelu, kiekonhallinta, maaliodottama jne.
Viimeisen 10 pelin kuntopuntari koko sarjassa on itse asiassa hämmentävän tasainen. Lohdutuksena voi sen perusteella sanoa, että edellisen 10 pelin tahti sarjan loppuun veisi karsintoihin Jukurit ja Pelicansin. Ehkäpä kuitenkin jäljellä olevat noin 25 peliä luovat oman tarinansa. Kyllä tuota karsintapeikkoa saadaan ihan toden teolla jännittää.
Sitten nämä huhutut hankinnat. Torgersson. Torg. Tori. Torille!!! Olen mieluusti väärässä, mutta tuskin tästä on maalinteko-ongelmien ratkaisijaksi. Tilastot ja profiili on omasta mielestäni sellainen, että itse miettisin kaksi kertaa rahan käyttämistä tällaiseen, eli mahtaako maksaa itsensä takaisin? Mielelläni olen väärässä. Toiset ovat perustelleet, että oli hyvät tehot junnuna. Niin muuten oli Santeri Koskelalla, Jesse Helanderilla ja Kimi Kuuselallakin.
Joku myös esitti mielipiteensä puheenjohtajan suurimmasta virheestä. Minä sanon, että niitä on nyt tehty niin hurjan paljon, että vaikea sieltä on yksittäistä suurinta valita. Joskus murheen alhossa viime kaudella taisin kirjoittaa, että mieluummin seuraan JYPiä divarissa ilman puheenjohtajaa, kuin Liigassa puheenjohtajan kanssa. Varmaan todella kieroa, mutta ei tuo edelleenkään pahalta tunnu.