Itse näen asian eritavalla, tai toki jokaista pitää katsoa omana juttunaan, mutta en Veltsun potkiminen ei ollut virhe, virhe oli siinä, että hän sai jatkosopimuksen ja melkein heti perään potkut. Potkut olisi pitänyt antaa ennen jatkosopimusta, siitä se virheiden kierre alkoi.Kannattaa kuitenkin yrittää katsoa jokaista potkimista omana juttunaan, eikä jatkumona samanlaisille ratkaisuille. Olen vahvasti sitä mieltä, että Veltsun potkiminen aikanaan oli virhe, mutta sen jälkeen jokainen kenkää saanut valmentaja on saanut kenkää eri syistä - ja mielestäni ne syyt ovat olleet hyviä.
Olen kyllä pettynyt siihen, että on alunperin valittu sellaisia valmentajia, joille on jouduttu kenkää antamaan, mutta menneet on menneitä. Heiskasesta on kuitenkin nyt hyvät fiilikset.
Merikiven potkut oli minun mielestäni myös virhe, osaava nuori valmentaja laitettiin mahdottomaan paikkaan kapinakenraaleja johtamaan. Merikiven kortti olisi pitänyt katsoa loppuun asti ei antaa potkuja. RD tultua peli ei myöskään pisteellisesti parantunut melkein yhtään. Hienoa huomata, ettei JYP kuitenkaan tuhonnut Merikiven uraa, hidasti varmasti mutta kyllä osaaville pelinymmärtäjille ja valmentajille on käyttöä ja nythän Late onkin Ilveksessä apuvalmentajana.
Pidän myös Tirkkosen ja Santasen potkuja virheenä, toki heidän ei ylipäätään olisi pitänyt koskaan valmentaa JYPiä, kuin ei myöskään RDn uudestaan, kun olisi pitänyt luottaa Merikiven toimintaan pitkäjänteisesti. Niin tai näin Tirkkosen ja Santasen potkut oli myös virhe, vaikka asiaan vaikutti korona ja palkat.
Ahvenjärven option olisin myös käyttänyt, kuten alunperin oli suunnitelmissa ennenkuin Seppänen tuli sohlaamaan ja halusi Rautakorven tilalle. Tuccan potkut nyt ostan vain, jos siellä oikeasti joukkue aivan solmussa, mutta eikö tällä seuralla ole muita keinoja ongelmien ratkaisuihin kun potkut? Kyllä noihin asioihin löytyy ammattihmisiä ja ammattiosaajia, noh JYPissä halutaan vain nähdä vaihtoehtona potkut ja sitä onkin sitten viime vuosina ahkerasti käytetty.