On tämä erikoista vääntöä. Ihanko ollaan sijalla 5 ja näillä päätyyn saakka? Täällä tunnutaan olevan huolissaan myös siitä että jos tulee uusia kärkihyökkääjiä, niin tietenkin niillä on motivaatio nolla ja perhe mielessä enemmän kuin voittaminen.. hohhoijaa. Meidän keskushyökkääjät on tehnyt yhteensä 5 maalia 18 otteluun. Siis vittu yhteensä! NIistä 3 on tehnyt nelosketjun pätkätyöläinen! Joo, ei.. ei kannata satsata keskustaan, kolmen ensimmäisen ketjun keskushyökkääjät ovat kolmestaan tasaisessa 6.6 maalin kausikohtaisessa tahdissa.
Kauheaa on itku ja huoli.
Missä kohti sinusta on näyttänyt siltä, että kaikki tämä on ansiotta ja ehkäpä vain päiväuni josta herää karuun kilvoitteluun jumbosijasta?
Joukkuetta voi parantaa, sitä en ole kieltänyt, mutta kuinka, siitä ollaan täysin erimielisiä.
Minä kehtaan väittää, että meillä on joukkueessa kärkiosaamista ja sitä kaikkea ei vielä ole saatu realisoitua edes. Syy siihen on palaset, joita ei ole viisikkopelissä saatu kohdilleen. Kahta ukkoa tuohon oikeisiin paikkoihin kaipaisin korjaamaan kokonaisuutta. Minä en siis kaipaa mitään reppuselkämiehiä, ne kun kuuluu niihin jengeihin jossa palikat on hukassa. JYPissä ei ole.
Viisikossa ei välttämättä kaikki liehu teksti tv : llä silti ne on osasia, jotta jotkut siellä liehuu pörsseissä. Tämä pätee jokaiseen joukkueeseen ja aina, siis myös JYPiin.
Kausikohtainen tahti katsotaan sarjasijoituksesta, tällä hetkellä ollaan viides. Kaikki muu "katselu" on tilastohörhöilyä. Toiset tykkää, toisia ei nappaa alkujaankaan.
Mikään kiekkokirja ei sanele, että kuka viisikossa tehoilee, tai että kenen pitäisi tehoilla, mutta jokainen viisikossa mahdollistaa tekemisellään sen, että joku tekee.
En tietenkään tiedä, mikä on nelosketjun pätkätyöläisen soppari tilanne, mutta ihmettelisin, jos ei siellä loppukauden lappua olisi. Yleensä esityksillä sen saa jos itse tahtoo.
Meillä on vielä kokoonpanossa yksi täysin katsomaton kortti tähän permanenttiin kiitos loukkaantumisten, mutta odotusarvo on tuskin huonompi kuin se, minkä jo viime kauteen tiskiin toi. Tottakai, pessimisti jo sylkee pitkää räkää kuinka taantunut se on kumminkin, suomalaiseen kesäteatteri tyyliin, vaan kannattaisko sittenkin antaa näyttää ja työntää sylki ilmoille vasta sitten.
On vaikea kuvitella ja uskoa moiseen kuviteltuun, että kirjoitettujen näkemysten perusteella joku uskoisi mahdollisten vahvistusten olevan vailla motivaatiota seilaavia palkkasotureita, en ole yhdenkään huomannut moista kirjaavan. Siitä olen itse riipustanut, että olisi kokolailla typerää ja aivotonta kotiuttaa taitoa, joka joukkueessa jo on, sen sijaan, että kotiuttaisi sitä mikä joukkueesta puuttuu.
Kaikkea pitää tarkastella kokonaisuuksien, niin vertikaalien, kuin horisontaalienkin kautta ja nuo sivistyssanat tarkoittaa, että on kaksi strategista kärkeä, joiden pohjalla organisaatio etenee, tämä kausi ja tulevat kaudet. Kumpaakaan ei organisaatio saa laittaa toisen edelle vaan pyrkiä optimiin tuolla edellytyksellä. Tämän vuoksi en mitenkään osaa kuvitella, että JYP ostelisi änärimiehiä tai ainakin parempia tehoilijoita ja unohtaisi täysin sen mitä ovat rakentamassa. Siksi moinen haaveilu on minusta haahuilua ja ajan hukkaa. Silti uskon, että joukkuetta vahvistetaan strategian mukaisesti ja nämä niin paskat junnut (joidenkin mielestä näköjään) tulevat vastakin olemaan selkäranka siinä tuloksessa, minkä JYP tähän kauteen tekee ja samoin uskon, että (no, tämä on toive) ne ketkä hankitaan, on hankittu istumaan tuohon palettiin kuin hanska käteen.
Mainitset tuossa, että tämä olisi jotakin vääntöä, minä en niin koe ollenkaan, tässä vaihdellaan ajatuksia ja näkemyksiä ja vaikka on niin, ettet sitä jaa, mitä minä kirjoitan, moni muu on varmaan sinun näkemyksesi takana ja hyvä niin, tätä keskustelupalsta minusta ja minun ymmärtääkseni on. Me emme kirjoita pelkästään toisillemme, vaan kaikille ajatuksia kutkuttamaan, siksihän me kirjoitamme ja tästä tykkäämme forumina mielipiteille.