Vaan mitenhän Kemell itse suhtautuisi tähän "maltilliseen" pelaamiseen/rooliin. Vähän vaan veikkaan, että Kemellillä on erittäin suuret halut näyttää, mihin pystyy, kun edellisellä kaudella tuli vielä se harmittava loukkaantuminen.
Entä sitten, kun/jos istutetaan penkillä, kun ylivoima alkaa. Siitä iskee nuorelle pojalle helposti turhautuminen.
Juuri tämän vuoksi kuulutan sitä pelisilmää niin taustajoukoilta, kuin valmennukseltakin. En millään usko, että nuori ja kokematon (sitähän hän on) pelimies kykenisi itse säätelemään ja viisaasti rakentamaan optimaalista polkua kaudelleen. Minä lähtisin siitä, että kyse ei ole mistään penkittämisestä, vaan urheilijan kunnon rakentamisesta parhaaseen mahdolliseen, eli treenitauosta, jonka päämäärä on olla silloin tikissä, kun joukkue sitä eniten tarvitsee. Laitan vaikka mitä vetoa, että viimeisenä kautenaan jää mieluimmin JYP historiaan silloin kun JYPin tulosta jäällä kiivaimmin ratkotaan, kuin että puskee itsestään ulos parhaan mitä vajavaisin fyysisin ja psyykkisin pohjin pystyy. Kun kirjoitan, että pelaaja ei itse varmaankaan kykene tilaansa tunnistamaan po. asiassa, en aliarvioi pelaajaa lainkaan, vaan en usko yhdenkään keskeneräisen pelaajan moiseen kykenevän itsenäisesti ja omaehtoisesti keskellä itsensä ja median asettamien paineiden.
Ja kuinka paljon me niitä tehoja ja otsikoissa liehumista halataankin häneltä saada, on myös tosi ja sen juuri päättyneet kisat myös esiin toivat, että siellä on paljon työtä ja kasvamista kokonaisvaltaiseksi pelaajaksi huolimatta valtavasta lahjakkuudesta. Minä näillä jorinoillani alleviivaan ainoastaan sitä, että oikeilla toimilla Kemell pystyy antamaan JYPille parhaansa viimeisenä kautenaan pitkään aikaan JYPissä ja samalla hänelle itselleen on tärkeää kehittyä ottamaan ison veden takana rooli ja asema, johon hänellä on kaikki palikat olemassa.