En suinkaan ole kanssasi kovin erimielinen, mutta itse toivoisin, että valmennuksella ja taustajoukoilla olisi malttia ottaa herran kanssa syksy hiukka maltillisemmin ja pohjaa vankentaen. Herran aika on mennyt niin tarkkaan kaikenlaisessa ja aikaa rentoutumiselle ja nollaamiselle ei pahemmin ole ollut...
Tähän erittäin vahva sama. Jokke on varjeltava kansallisaarre jolta me muut emme saa ahnehtia liikaa. Kyllä Kemell niitä verkkoja ehtii heilutella 2040-luvulle saakka kunhan saa kasvaa ja kehittyä maltti mukana.
Varmaan erittäin haastava tilanne nuorelle miehelle kun erilaisia ristipaineita tulee monesta suunnasta - ja odotukset, ne ovat valtavat. Nyt pää kylmänä, Nanook.
Tässäpä pientä pohdittavaa itse kullekin; laskeskelin että Kemell pisti Suomineidon polvilleen ja räjäytti nimensä otsikoihin tuossa vajaat 12 kk sitten. Siis alle vuosi sitten, 17-vuotiaana.
Tämän viimeisen 12 kk:n aikana Kemell on mm.
- käynyt koulua, läksyt, kokeet jne.
- pelannut 40 peliä miesten pääsarjatasolla + treenit päälle
- ollut yli kuukauden loukkaantuneena ja kuntouttanut itsensä
- vetänyt yhdet tynkä MM-kisat leirityksineen
- vetänyt KAHDET MM-kisat kokonaan, toiset pronssipeliin ja toiset finaaliin asti. Ja tietysti leiritykset päälle.
- kipaissut Pohjois-Amerikkaan kuulemaan nimensä NHL-varaustilaisuudessa
- vetänyt Nashvillen leirityksen harjoitusotteluineen
- kaikkien edellämainittujen tapahtumien matkakilometrien nieleminen perse penkissä. Bussilla tuhansia kilometrejä, lentokoneella useampi kymmenentuhatta
- elänyt ihan sitä ns. omaa elämää joka on jokaiselle kuuluva ihmisoikeus
Ja näin. Mitäs minä ja sinä olemme saaneet aikaiseksi viimeisen 12 kk aikana? Ja minä kun luulin että minulla on ressaavaa ja menevää arjen eloa.
Niin ja Joken elämässä se todellinen rumbahan on vasta tulossa.
Eli maltti repussa kohti kirkkaita valoja.