Jos aivan rehellisiä ollaan kyllähän Laaksokin parantaisi kokonaisuutena puolustusta vaikkka ei varmasti mikään kärkipään kaveri olisi ja kukaan tuskin riemusta juhlisi. Juuri tuommoisia on kuitenkin milloin tahansa saatavissa joten ei olisi tässä kohti järkeä hankkia ja ennen kaikkea tietenkin optimaalisinta olisi että tulisi top 4 pakki ja ne joiden taso ei riitä tippuisi pykälän pienempään rooliin.
Lainaan nyt sinua, mutta samalla kommentoin muös palstaveli
@Valajas pohdintaan yrittäen tuoda esiin oleellisen pointin joka koskee koko rosterin rakentamista, siis myös sen pärinää aiheuttavan pakiston.
Ennenkuin edes voi millään tavoin jakaa kuvitteellisia "vahvistuksia " mihinkään viisikoiden palaseen, pitäisi tietää, millaista viisikkopeliä valmennus hakee ja mihin pyrkii. Luulen ja tämä on minun arvaus, ei tieto, että valmennus hakee hyvin liikkuvaa ja kovaan tempoon kykenevää kokonaisuutta ja se määrittää, mitä haetaan ja mihin rooliin haetaan vahviketta.
Jos näin on, ei pelkkä kokemus sadoista liigapeleistä ja ns. liigatasoisuus välttämättä paranna kokonaisuutta yhtään mitenkään. Samaan hengenvetoon, tietenkin, sillä kokemuksella voi olla myös pelin lisäksi pelin ulkopuolinen arvo mentorina, en sitä kiellä, mutta kaikki kokeneetkaan eivät ole persoonia, jotka tämän muassaan tuovat. Eli scouttaamisessa on iso arvo ja vastuu.
Luulen myös, että valmennus oikeataan tahtookin nähdä kaikkien nykyisten rosterin ukkojen kapasiteetin ja talenttiarvon, pitää muistaa, ettei rakenneta pelkästään yhtä kautta varten. Siksi ihmettelisin jos siellä hamuttaisiin "nimiä" nimellisesti vahvistamaan. Kyllä hankittiinpa mille paikalle tahansa pelaajaa, sen JYPin tilanteessa pitää olla täsmähaku, eikä mikään nimi kohentamaan kuviteltua ranking arvoa.
Hassua kyllä, minä joka ainakin kuvittelen olevani se känkkäränkkä, joka löytää vikaa ja puutetta jos vaikka mistä ja tästä, koen, että nykyinen pakisto, jos se viisikoista eriyttää pitää, on erittäin toimiva nykyliigan viisikkopelin vaateeseen, niin ominaisuuksiltaan, kuin talentiltaankin ja ihan niin kuin niiden sentterienkin kyseessä ollessa, ei tulosta tee nimet, vaan viisikot, jossa riittävän tasoiset sentterit voi loistaa. Taas se perkeleen kokonaistaso, josta purputan viestistä toiseen tulee esiin tässäkin. Mutta ajatelkaapa, jos nimet ja pelaajien taso eriytettynä eri osa - alueille kertoisi oikeasti toden, voisiko Suomella olla ensimmäistäkään mestaruutta plakkarissa?