JYP kaudella 2021–2022

  • 591 278
  • 4 307

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En kuitenkaan toivo, että laitetaan koko kaudeksi KeuPaan - itseasiassa en tykkää noista "tämä vuosi KeuPassa" -sopimuksista lainkaan. Sinne suuntaan pitäisi ehdottomasti olla aktiivista kierrätystä.
Tämä taitaa johtua pitkälti siitä, että KeuPa ei halua sekoittaa omaa pakkaansa jatkuvalla liikenteellä, vaan haluavat pelaajia, jotka voivat sitoutua koko kaudeksi. JYPin intressit olisivat varmasti erilaiset, mutta KeuPalla on myös sanansa sanottavana, kun ei ole kyse mistään Akatemiasta, jonka suuntaan voi vapaasti kierrättää pelaajia miten haluaa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Joukkuekuvan perusteella voisi kuvitella kapteeniston olevan: (alarivissä maalivahtien ja valmennuksen kanssa, Salmio Ahvenjärven vieressä)
C - Salmio
A - Helenius, Scotka, Turkulainen.

En tiedä oliko vielä jossakin varmistusta asialle, eikä paidoissa kirjaimia mun silmään näkynyt.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Joukkuekuvan perusteella voisi kuvitella kapteeniston olevan: (alarivissä maalivahtien ja valmennuksen kanssa, Salmio Ahvenjärven vieressä)
C - Salmio
A - Helenius, Scotka, Turkulainen.

En tiedä oliko vielä jossakin varmistusta asialle, eikä paidoissa kirjaimia mun silmään näkynyt.

Mistä bongasit joukkuekuvan, ihan mielenkiinnosta.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joukkuekuvan perusteella voisi kuvitella kapteeniston olevan: (alarivissä maalivahtien ja valmennuksen kanssa, Salmio Ahvenjärven vieressä)
C - Salmio
A - Helenius, Scotka, Turkulainen.

En tiedä oliko vielä jossakin varmistusta asialle, eikä paidoissa kirjaimia mun silmään näkynyt.

Yritin kanssa zoomailla kirjaimia paidoista, mutta eipä ainakaan minun silmiin erottunut. Voisi hyvinkin ajatella, että alarivistä istumapaikoilta löytyy kapteenistoa.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Joukkuekuvan perusteella voisi kuvitella kapteeniston olevan: (alarivissä maalivahtien ja valmennuksen kanssa, Salmio Ahvenjärven vieressä)
C - Salmio
A - Helenius, Scotka, Turkulainen.

En tiedä oliko vielä jossakin varmistusta asialle, eikä paidoissa kirjaimia mun silmään näkynyt.
Helenius oli ainakin Kärpät-pelissä A. Muut meni aivan ohi.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Myttysen Matias on näköjään vielä sopparia vailla, ehkä ei mikään ykköspyssy, mutta nykyiseen sentteriosastoon vahvistus. Hiukan nihkeää on viime vuosina Matiaksella ollut, jonka takia hintakin voi olla kohtuullinen, mutta en tiedä sopiiko Matias Viitasen suunnitelmaan, joka tapauksessa Rooban korvaaja olisi hyvä löytää, joku joka tuo lisää leveyttä maalintekoon.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Myttysen Matias on näköjään vielä sopparia vailla, ehkä ei mikään ykköspyssy, mutta nykyiseen sentteriosastoon vahvistus. Hiukan nihkeää on viime vuosina Matiaksella ollut, jonka takia hintakin voi olla kohtuullinen, mutta en tiedä sopiiko Matias Viitasen suunnitelmaan, joka tapauksessa Rooban korvaaja olisi hyvä löytää, joku joka tuo lisää leveyttä maalintekoon.
Sanoisin, että Myttysen hinta-laatusuhde ei todennäköisesti ole kovin hyvällä tasolla. Toki parhaimmillaan tekijämies, mutta vaikea sanoa olisiko sellainen vahvistus, mitä tuo joukkue kaipaa.

Olen edelleen sitä mieltä, että JYPin nykyistä sentteriosastoa aliarvioidaan. En koe erityistä tarvetta vahvistaa sitä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Sanoisin, että Myttysen hinta-laatusuhde ei todennäköisesti ole kovin hyvällä tasolla. Toki parhaimmillaan tekijämies, mutta vaikea sanoa olisiko sellainen vahvistus, mitä tuo joukkue kaipaa.

Olen edelleen sitä mieltä, että JYPin nykyistä sentteriosastoa aliarvioidaan. En koe erityistä tarvetta vahvistaa sitä.
Mistä tiedät Myttysen hintapyynnön? ja mihin perustuu väitteesi siitä että sentteriosasto on riittävä? Sillä vaan kysyn, kun mielestäni Myttynen on kirkkaasti eri tasoa kuin vaikka S.Koskela tai Kalapudas, eli mielestäni olisi selkeästi vahvistus joukkueeseen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistä tiedät Myttysen hintapyynnön? ja mihin perustuu väitteesi siitä että sentteriosasto on riittävä? Sillä vaan kysyn, kun mielestäni Myttynen on kirkkaasti eri tasoa kuin vaikka S.Koskela tai Kalapudas, eli mielestäni olisi selkeästi vahvistus joukkueeseen.
Sanoin "todennäköisesti". Missä kohtaa vaikutti siltä, että tietäisin Myttysen hintapyynnön?

Enkä sanonut missään vaiheessa, että Myttynen ei olisi vahvistus joukkueeseen. Kyseenalaistin sen, että onko hintansa arvoinen joukkueelle, kun taloudellinen tilanne on edelleen tiukka.

Lisäksi kerroin mielipiteeni siitä, että nykyinen sentteriosasto on riittävä. Tämä ei ole väite, vaan oma henkilökohtainen mielipide.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Sanoin "todennäköisesti". Missä kohtaa vaikutti siltä, että tietäisin Myttysen hintapyynnön?

Enkä sanonut missään vaiheessa, että Myttynen ei olisi vahvistus joukkueeseen. Kyseenalaistin sen, että onko hintansa arvoinen joukkueelle, kun taloudellinen tilanne on edelleen tiukka.

Lisäksi kerroin mielipiteeni siitä, että nykyinen sentteriosasto on riittävä. Tämä ei ole väite, vaan oma henkilökohtainen mielipide.
Eli mutuilet hintapyynnöstä, jonka takia et voi tietää onko hintansa arvoinen joukkueelle.
Mikäli budjetti riittää, niin on aivan varmasti vahvistus joukkueelle.
Mikä peruste on sinun väitteelle että sentteri osasto on ensi kaudeksi riittävä? Kiinnostaa vain tietää miksi se on riittävä, budjetissa on kyllä vielä varaa, ainakin Viitasen mukaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli mutuilet hintapyynnöstä, jonka takia et voi tietää onko hintansa arvoinen joukkueelle.
Mikäli budjetti riittää, niin on aivan varmasti vahvistus joukkueelle.
Mikä peruste on sinun väitteelle että sentteri osasto on ensi kaudeksi riittävä? Kiinnostaa vain tietää miksi se on riittävä, budjetissa on kyllä vielä varaa, ainakin Viitasen mukaan.
En vain pidä Myttystä niin hyvänä pelaajana, että hänestä kannattaa maksaa mitä tahansa. Mitä muutakaan tässä voi kuin mutuilla, kun tietoa hintapyynnöstä ei ole? Jos hintapyyntö ei ole niin kova kuin ajattelen sen olevan, niin toki Myttynen voi olla erinomainen haku.

En vieläkään väitä mitään, vaan mielestäni meidän sentterit ovat riittävällä tasolla. En todellakaan väitä, että ovat sitä varmuudella, enkä väitä tietäväni mihin tuo joukkue minkään osa-alueen puolesta riittää. Mielestäni Kalapudas, Christoffer, Helenius ja Alanen muodostavat neljä sentteriä, joiden taso on riittävä verrattuna joukkueen muihin osa-alueisiin. Koskela on sitten viides sentteri ja muitakin sentterinä pelaamaan kykeneviä löytyy, kuten Siikanen ja Lambert.

Tottakai aina voisi toivoa parempaa mihin tahansa osastolle, mutta en pidä sentteriosastoa niin heikkona, että olisin väkisin haluamassa siihen vahvistuksia.

Edelleen toistan, että en ole missään vaiheessa sanonut, että Myttynen ei olisi vahvistus tähän joukkueeseen. Todellakin olisi, sehän on täysin selvää.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edelleen on auki kysymys, millaisille katsomoille, täysille vai tyhjille, tullaan tänä vuonna pelaamaan. Kausikortit ei mene kaupaksi ja ennen kuin kausi lähtee kunnolla pyörimään, tuskin tehdään isoja hankintoja. Hereillä ollaan pelaajamarkkinoilla sanoi Viitanen, mutta koronatilannekin on muuttunut rajusti noiden Viitasen viimeisten kommenttien jälkeen. Kunhan nyt saataisiin ensin sarja käyntiin. Katsotaan sitten noita myttysiä tai Rooban korvaajia jos tarve vaatii.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Marcuksen viestiin voisi vielä lisätä, että kahden pelin tuhdin otannan perusteella JYPillä ei ole nyt sellaista hätää päällä, että tarvitsee lähteä vielä täsmähankintoja tekemään. Katsellaan kauden alku nyt ihan rauhassa, ennen kuin lähdetään kalastelemaan pelaajamarkkinoilta nimekkäitä vonkaleita. Myttynen ei varmasti tule tänne pelkillä edarin verkkareilla pelaamaan (koska hänellä saattaa jo olla sellaiset kaapissa), joten ei kannata ihan suin päin sokkona lähteä markkinoille.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
En vain pidä Myttystä niin hyvänä pelaajana, että hänestä kannattaa maksaa mitä tahansa. Mitä muutakaan tässä voi kuin mutuilla, kun tietoa hintapyynnöstä ei ole? Jos hintapyyntö ei ole niin kova kuin ajattelen sen olevan, niin toki Myttynen voi olla erinomainen haku.

En vieläkään väitä mitään, vaan mielestäni meidän sentterit ovat riittävällä tasolla. En todellakaan väitä, että ovat sitä varmuudella, enkä väitä tietäväni mihin tuo joukkue minkään osa-alueen puolesta riittää. Mielestäni Kalapudas, Christoffer, Helenius ja Alanen muodostavat neljä sentteriä, joiden taso on riittävä verrattuna joukkueen muihin osa-alueisiin. Koskela on sitten viides sentteri ja muitakin sentterinä pelaamaan kykeneviä löytyy, kuten Siikanen ja Lambert.

Tottakai aina voisi toivoa parempaa mihin tahansa osastolle, mutta en pidä sentteriosastoa niin heikkona, että olisin väkisin haluamassa siihen vahvistuksia.

Edelleen toistan, että en ole missään vaiheessa sanonut, että Myttynen ei olisi vahvistus tähän joukkueeseen. Todellakin olisi, sehän on täysin selvää.
Mielipidekysymyksiä nämä tietysti on, sehän on jokaisen oma asia mille tasolle riman asettaa. Myttysellä muutama haastavampi kausi alla, niin tuskin hintalappu on kova. Mitä tulee sentteriden tasoon, niin en pidä S. Koskelaa ja Alasta vielä vahvistuksina, kehittyvinä senttereinä kyllä.
Mukava näitä tietysti on miettiä, mutta tuskin lähiaikoina joukkueeseen vahvistuksia tulee.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielipidekysymyksiä nämä tietysti on, sehän on jokaisen oma asia mille tasolle riman asettaa. Myttysellä muutama haastavampi kausi alla, niin tuskin hintalappu on kova. Mitä tulee sentteriden tasoon, niin en pidä S. Koskelaa ja Alasta vielä vahvistuksina, kehittyvinä senttereinä kyllä.
Mukava näitä tietysti on miettiä, mutta tuskin lähiaikoina joukkueeseen vahvistuksia tulee.
Onko joku pitänyt Koskelaa tai Alasta vahvistuksina? Miksi heidän pitäisi sellaisia olla, kun ovat lähtökohtaisesti korkeintaan nelosketjun pelaajia?

On vähän outoa, että syytät minua kerta toisensa jälkeen mutuilusta, mutta samalla mutuilet itse päinvastoin, että Myttysen hintalappu ei olisi suuri. Ei tässä siis mitään väärää ole, kun mutuilua tässä tilanteessa on vähän pakkokin harrastaa, mutta pisti vain silmään.

Jos Myttynen hankitaan, niin otan avosylin vastaan. En ole missään nimessä sitä vastaan, kunhan vain pohdiskelen, että onkohan hintalappu sopiva ja onko parasta mitä sillä rahalla voidaan saada.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Onko joku pitänyt Koskelaa tai Alasta vahvistuksina? Miksi heidän pitäisi sellaisia olla, kun ovat lähtökohtaisesti korkeintaan nelosketjun pelaajia?
Itse kerroit että sentteriosasto on mielestäsi riittävä, jonka takia ihmettelinkin miksi sentteriosasto ei sinun mielestä kaipaa vahvistuksia
On vähän outoa, että syytät minua kerta toisensa jälkeen mutuilusta, mutta samalla mutuilet itse päinvastoin, että Myttysen hintalappu ei olisi suuri. Ei tässä siis mitään väärää ole, kun mutuilua tässä tilanteessa on vähän pakkokin harrastaa, mutta pisti vain silmään.
Kerta toisensa jälkeen, eli yhden kerran, mutuiluahan tämä kaikki on, kun et sinä enkä minä tiedä asiasta tarkemmin, lähinnä Matiaksen haastavien parin viime vuoden perusteella, hintalappu ei voi olla luokkaa kova.
Jos Myttynen hankitaan, niin otan avosylin vastaan. En ole missään nimessä sitä vastaan, kunhan vain pohdiskelen, että onkohan hintalappu sopiva ja onko parasta mitä sillä rahalla voidaan saada.
Heitin vaan ajatuksen pelaajasta kuka on vielä vapailla markkinoilla, se että onko Myttynen parasta mitä sillä rahalla saa, on jo sitten haasteellisempi kysymys.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse kerroit että sentteriosasto on mielestäsi riittävä, jonka takia ihmettelinkin miksi sentteriosasto ei sinun mielestä kaipaa vahvistuksia
Millä tavalla tämä tarkoittaisi sitä, että pidän Koskelaa ja Alasta vahvistuksina? Eihän nämä asiat liity toisiinsa mitenkään.

Sentteriosastoa pystyy toki parantamaan. Jos on pätäkkää, niin toivon että parannetaan. En kuitenkaan pidä sitä pakollisena, vaan uskon myös nykyisen sentteriosaston olevan riittävän hyvä muihin osa-alueisiin nähden. Yksinkertaisesti sanottuna pidän ilmeisesti nykyisiä senttereitä hieman parempina kuin sinä. Tässä ei ole tarjolla faktoja, vaan pelkästään mielipiteitä ja mutuilua.

Sanotaanko näin, että jos jostain osa-alueesta olen tässä kohtaa huolestunut, niin kyllä se lienee sentteriosasto tai maalivahdit, mutta en koe minkään osa-alueen olevan niin heikossa jamassa, että olisi aivan pakko vahvistaa. Tykkään nykyisestä kokonaisuudesta, eikä siihen tarvitse lähteä sorkkimaan, jos ei sitten osu kohdalle erinomaisia täsmähankintoja sopivaan hintaan.

Mutta tosiaan, Myttynen on silti mielenkiintoinen nosto. En tiedä onko Myttystä huhuiltu vakavasti mihinkään, eli paha sanoa onko millään tavoin JYPin kiikarissa.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pyöritetään vielä vähän ja lyödään oma mielipide tiskiin :). Minä en Myttyselle näe käyttöä. Jos pitää tuoda ukkoja lisää, niin sitten astetta kovempi, jos rahkeet riittää.
Myttynen on kuitenkin reilu kolmekymppinen ja olisko pelannut kaksi ihan hyvää kautta uransa aikana pääsarjoissa tilastojen valoissa. Muut enempi tai vähempi pienillä tehoilla. Turha käyttää tässä tilanteessa vähiä varoja näihin.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pyöritetään vielä vähän ja lyödään oma mielipide tiskiin :). Minä en Myttyselle näe käyttöä. Jos pitää tuoda ukkoja lisää, niin sitten astetta kovempi, jos rahkeet riittää.
Myttynen on kuitenkin reilu kolmekymppinen ja olisko pelannut kaksi ihan hyvää kautta uransa aikana pääsarjoissa tilastojen valoissa. Muut enempi tai vähempi pienillä tehoilla. Turha käyttää tässä tilanteessa vähiä varoja näihin.

Kiitos @Hiki-Pena koska nyt minä pääsen helpolla, komppaan nimittäin täysin kirjoittamaasi.
 

1000 Lakes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Meneekö muilla Airo ja Turkulainen kentällä sekaisin?
Kaverit on samat 160cm pitkiä, nopeita, liikkeet ihan samanlaisia ja näyttää aivan kaksosilta.
Muutaman kerran piti pelin aikana tarkistaa et onko Jerry vaihtanut pelinumeroa.

Ai niin, Siikanen on ihan ottamalla ottanut paikkansa tuossa kakkoskentässä, hienoa peliä!
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Pyöritetään vielä vähän ja lyödään oma mielipide tiskiin :). Minä en Myttyselle näe käyttöä. Jos pitää tuoda ukkoja lisää, niin sitten astetta kovempi, jos rahkeet riittää.
Myttynen on kuitenkin reilu kolmekymppinen ja olisko pelannut kaksi ihan hyvää kautta uransa aikana pääsarjoissa tilastojen valoissa. Muut enempi tai vähempi pienillä tehoilla. Turha käyttää tässä tilanteessa vähiä varoja näihin.
Kukahan tuo vapaana oleva astetta kovempi peluri voisi olla? Ihan vaan mielenkiinnosta, kun ei niitä vapailla markkinoilla näytä paljon olevan.
Mun mielestä Myttynen on harkinnan arvoinen pelaaja, mikäli hinta on kohtuullinen, Mälmössa pelasi pari vuotta sitten ihan hyvän kauden.

Ilman muuta kannattaa hakea suoritusvarmaa ja tehoihin pystyvää hyökkääjää, sopivia on vain vaikea löytää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös