Huomaatko että tässä asiassa yrität kyseenalaistaa minun sivistyksen tason?
Kun lukee kirjoitettua kun piru raamattua, päätyy mitä kummallisempiin tulkintoihin. En minä voi olettaa sinun tai kenenkään muunkaan sivistystasoa, enkä siihen piiruakaan kirjoittamassani viitannut, ymmärsin kaksi mahdollista syytä takertua moiseen ja otin vastineessa esiin niistä molemmat.
En myöskään ymmärrä koko ilmaisemaasi älyllisesti nöyrä tässä kontekstissa, en kai minä lähde kirjoittamaan mitään, johon totuutena en uskoisi, eihän siinä olisi järkeä. Sinulla tai muilla osanottajilla on tietenkin sama mahdollisuus perustella toisin omine analyyseineen ja perusteluineen, sitähän keskustelu täällä on. Sen minä osaan tuosta tulkita, että ihosi alle on minun persoonani ja tapani ilmaista mennyt. Siihen voin todeta perheeni myöhäisteinin sanoin: "se on voi voi" minä en lähde itseäni pienentämään toisten mieliksi, enkä sitä pyydä tai edellytä keneltäkään toiselta itseäni kohtaan.
Täällä ei ole kenelläkään todistustaakkaa, emme ole oikeuden istunnossa, meillä kaikilla on oikeus ilmaista oma näkemyksemme oman analyysin pohjalta.
Sinä itseasiassa tällä aloittamallasi olet tuonut minulle hiukan koomisen assosiaation, jossa olen kuin Nightwishin noise videon Emppu parka mielensäpahoittajien uhrina. En minä ole kenenkään yläpuolella, tai ylimielinen kuin jonkun sillä tavoin kokea haluavan mielikuvituksessa.