@JypFabu vastaan vielä sinulle, jotta kenellekään ei nyt jää yhtään epäselväksi:
1) MINÄ TOIVON, ETTÄ JYP KEKSII TÄHÄN JONKUN OIKEAN RATKAISUN JA SELVIÄÄ TÄSTÄ TILANTEESTA, VAIKKA VELKARAHALLA TAKAISIN PYSTYYN. Jos oma olonne parantuu sillä, että virittelette sankaritarinoita ja teette minusta tarinan konnan niin annan teille siihen luvan. Kadun jo nyt, että otin osaa tähän keskusteluun. Se oli erittäin harkitsematonta. Jotenkin ajattelin, että olen ollut eräänlainen vakiokasvo JYPin keskustelussa ulkopuolisena ja täten kuvittelen, että se antaisi edes näennäisen mahdollisuuden osallistua keskusteluun. Se oli minulta virhe ja minun on syytä oppia tästä virheestäni
2) Liigan kannalta meillä ei ole varaa näihin tarinoihin. JYPiä tullaan käytännössä tämä kausi (ja valitettavasti seuraan voi vielä tulla lisäyksiäkin) vaikka sitten väkisin pitämään henkitoreissaan pystyssä, ihan samalla lailla kun Bluesia pidettiin väkisin mukana - ihan vain sen takia, että millään muulla Liigajoukkueelle ei ole halua palauttaa rahoja takaisin kotipeleistä omille faneilleen, jotka jäävät ilman tuotetta, kun Liigaseura - olkoon nyt JYP tai mikä tahansa - vetäytyy sarjasta pois.
3) En usko päivääkään - ja tulet vielä senkin tunnekuohusi jälkeen näkemään - että JYP tulee pysymään pystyssä kahden valmentajan lomautuksella. Kuten on jo spekuloitu niin tämä nyt oli tässä tilanteessa vaihtoehto, että laitetaan valmentajat hetkeksi jonkun muun vastuulle hakemaan rahaa sieltä
JYPin urheilulliset edellytykset operoida sarjassa on hyvin vähäiset elleivät pelaajat sitten löydä jotain supermotivaatiota jostain ja kaikkien ennusmerkkien vastaisesti löytyy se taisteluhalu JYPin puolesta. Vastaavaa halua on nähty kuitenkin aniharvoin yhtään missään.
Mutta toistetaan nyt vielä tähän loppuun, että MIKSI ihmeessä minä toivoisin JYPille yhtään mitään pahaa? Miksi minä haluaisin, että JYP epäonnistuu? Ongelma vaan on sen verran suuri - ystävä rakas - ettei tuota ihan helpolla ratkaise kukaan. Toivon, että JYP löytää pikaisesti jostain uusia rahoittajia - sitähän tässä tilanteessa tarvitaan. Jonkun täytyy ottaa tuo toiminta kantaakseen ja laitettava rahaa likoon JYPin puolesta. Jos kukaan ei laita rahaa likoon JYPin puolesta niin se on kovin keinotekoista ja en minä uusia Bluesin kohtaloita halua Liigassa nähdä yhtäkään.
Tämä riittää nyt. En toivo teille, JYPille enkä kenellekään mitään pahaa. Mutta toivon, että ainakin kaikki muut ottavat opikseen viimeistään nyt, etteivät tee samoja virheitä ja yhtä pitkää aikaa kuin Jyväskylässä. Petteri Orpon sanoin ei näin voi ikävä kyllä ammattilaisorganisaatiota johtaa.