JYP kaudella 2020–2021

  • 415 734
  • 2 267

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikista kommenteista on hitusen ehkä ollut rivien välistä luettavissa, että "tällä hetkellä tilanne on tämä, mutta...". Eli saattavat myös lähteä muihin maisemiin, mutta toistaiseksi ei ole mitään tarkempaa tietoa jatkosta.

Lähinnä tuota juttua ihmettelin, kun jutun otsikko on että.ollaan eri linjoilla niin ehkä jutussa olisi hyvä tuoda ne eroavat linjat esiin.

No tämä on tätä nykyjournalismia, vai onkohan tämäkin kirjoittaja juontaja. Juontaja termillä joku mainosradio tässä joku aika takaperin perusteli päättömyyksiään kun julkisen sanan neuvosto oli antanut tuomion radiokanavalle.

Edit. Lisätään nyt tarkennuksena tähän että jsn antoi tuomion radiokanavan jutusta. Johon radiokanavan edimies, ehkä vastaava tuottaja sanoi, että ei jsn tuomiot meitä sillein koske kun meidän työntekijät on enemmänkin juontajia kuin toimittajia.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lähinnä tuota juttua ihmettelin, kun jutun otsikko on että.ollaan eri linjoilla niin ehkä jutussa olisi hyvä tuoda ne eroavat linjat esiin.

No tämä on tätä nykyjournalismia, vai onkohan tämäkin kirjoittaja juontaja. Juontaja termillä joku mainosradio tässä joku aika takaperin perusteli päättömyyksiään kun julkisen sanan neuvosto oli antanut tuomion radiokanavalle.
Sitä on jo niin tottunut nykyjournalismin tasoon, että ei oikein jaksa edes ihmetellä enää.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Sillä ei oikeastaan ole enää väliä. Minusta on surullista, että yksi suomalainen jääkiekkotarina on tulossa näin rumasti ja nopeasti loppuun. Toki voimme tätä koko maailmaa ja jääkiekkoa runtelevaa koronaa syyttää, mutta loppujen lopuksi JYPin tilanne - kuten oikeastaan kaikkien tämän hetken kriisiseurojen tilanne - on aivan suoraa seurausta aiemmista virheistä...

Hohhoijaa.. Olihan sellainen aloitus, että teetti työtä jatkaa lukemista pidempään.. Että oikein tarina päättyy tähän. Ja että rumasti. Ja että se on surullista.

Tai onko se sen surullisempaa kuin esim. Kärppien divarireissu. Mutta eihän sekään ollut tarinan loppu. Vai onko tämä nykyinen Kärpät jotain ihan muuta kuin se, mikä tippui Divariin? Minusta se on sitä samaa tarinaa.

Kukaan ei kiistä sitä, etteikö virheitä olisi tehty. Ei kai seura muuten olisi nyt näin tiukoilla. Mutta että tänne tulee joku julistamaan tarinan loppua, niin huh huh.. Luuleeko siellä tosiaan joku, että Keski-Suomalainen kiekkoilu tähän päättyy?
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Ovatko nämä oikeasti epäolennaisia asioita? Mistä jääkiekossa mielestäsi on kysymys?

1. Ovat

2. Jääkiekon perusviihdearvoja on varaa miettiä sitten kun on varaa hengittää

Nyt on AIVAN SAMA minkä näköistä lätkää Oy sattuu pelaamaan tai miltä ottelutapahtuma näyttää. Se vaikuttaa yleisökeskiarvoon korkeintaan sadan henkilön verran. Kauanko pidemmälle JYP porskuttaa sillä erotuksella? Kolme päivää vai koko viikon isossa kuvassa?

Olisi kunniakkaampaa vetäytyä Liigasta kuin näyttää kaikille mitä saadaan aikaan kun äyskäröidään kaatuneesta laivasta vettä amatööriporukalla talkoovoimin.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Saleva kehiin tässä kohtaa katson viisaaksi, että jään seuraamaan tilanteen kehitystä ja palaan jälleen kerran tähän osioon asiaan uudestaan sitten keväällä kertomaan sen, mitä olen ennenkin kertonut. On toki kiva purkaa paha olonsa minuun ja siihen, että kerron mielestäni (ja nimenomaan minun mielestäni) realiteetit. Sinänsä en ole yllättynyt siitä, että porukka tulee kääntämään sen minua vastaan. Se on myös riski, jonka otin, kun tänne kirjoitin.

Ja tämä kaikella rakkaudella. Minä en nimittäin oikeasti toivo JYPille mitään muuta kuin hyvää ja olen ihan aidosti surullinen, että organisaatio, jota katsottiin pitkään ylöspäin on valunut tälle tasolle. Näin ei olisi ikinä saanut käydä. Koronaa voi syyttää, mutta kyllä pohjan ohkaisuus on täysin JYPin oma vika. Näin ne viimeisen neljän vuoden virheet kertautuvat.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Vaikka JYPin edari kippaisi, niin juniorityö on kunnossa ja sieltä tulee ajan kanssa uusi edustusjoukkue ihan varmasti. Tietysti kippaaminen olisi raskasta ja paljon työtä/työpaikkoja katoaisi hetkellisesti mutta ei se sentään kaupungin jääkiekkotoimintaa kuoppaa, kuten jostain kommenteista voisi päätellä.

Tietysti realiteetti voi olla että vaikka JYP tilanteesta selviäisi, niin lähivuosina voi olla aika hiljaista nimekkään joukkueen kasaamisen tai menestyksen kanssa.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
@Saleva kehiin tässä kohtaa katson viisaaksi, että jään seuraamaan tilanteen kehitystä ja palaan jälleen kerran tähän osioon asiaan uudestaan sitten keväällä kertomaan sen, mitä olen ennenkin kertonut. On toki kiva purkaa paha olonsa minuun ja siihen, että kerron mielestäni (ja nimenomaan minun mielestäni) realiteetit. Sinänsä en ole yllättynyt siitä, että porukka tulee kääntämään sen minua vastaan. Se on myös riski, jonka otin, kun tänne kirjoitin.

Ja tämä kaikella rakkaudella. Minä en nimittäin oikeasti toivo JYPille mitään muuta kuin hyvää ja olen ihan aidosti surullinen, että organisaatio, jota katsottiin pitkään ylöspäin on valunut tälle tasolle. Näin ei olisi ikinä saanut käydä. Koronaa voi syyttää, mutta kyllä pohjan ohkaisuus on täysin JYPin oma vika. Näin ne viimeisen neljän vuoden virheet kertautuvat.

Tämä kyseinen asia ei tuota minulle pätkääkään pahaa oloa. JYP on organisaatio jota toteuttavat siinä työskentelevät ihmiset. Ja joskus vain käy niin, että asiat eivät toteudu suunnitelmien mukaan. Tai suunnitelmat ovat huonoja. Tai on muita syitä. Se on ns. normaalia ja kuuluu elämään. Ei minulle JYP ole asia, jonka pitää aina suorittaa kaikki virheettömästi. Ei ole ollut eikä tule olemaan.

Pahaa oloa aiheutti pelkästään kirjoituksesi asenne. Tulee mieleen kaveri, joka saapuu kolaripaikalle ja alkaa kertoa kuolleiden omaisille, miten uhrien olisi pitänyt noudattaa liikennesääntöjä tai varautua olosuhteisiin.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pahaa oloa aiheutti pelkästään kirjoituksesi asenne. Tulee mieleen kaveri, joka saapuu kolaripaikalle ja alkaa kertoa kuolleiden omaisille, miten uhrien olisi pitänyt noudattaa liikennesääntöjä tai varautua olosuhteisiin.

Pahoittelen, jos asenteeni ei ole säälivä ammattiurheilussa toimivaa organisaatiota kohtaan. Jos lähdetään asennelinjojen vertaukselle niin vertauksesi on lähinnä mauton. Jos olisit vaivautunut tämän viimeisen neljän kauden aikana edes seuraamaan sitä, kuinka usein ja millä antaumuksella olen JYPin asioita kommentoinut - esittänyt huoleni n. miljoona kertaa, että JYPiltä toivoisi jotain aivan muuta kuin tällaista amatöörimäistä puuhastelua, jota siltä on saatu viimeiset kolme kautta.

On toki ikävä pöyhiä menneitä ja tuoda esille näitä asioita, mutta ihmettelin jo viime kaudella, kuinka suurella riskillä JYP on valmis operoimaan. Ja JYP on isolla talousalueella, jonka merkitys Liigalle ei ole mitenkään erityisen vähäinen. JYPin urheilullinen menestys on ollut rohkaiseva esimerkki monelle muulle organisaatiolle, kuinka voit pitkäjänteisellä työllä saada aikaan sekä taloudellista että urheilullista menestystä varsin vaatimattomista lähtökohdista.

Ja kaikki kulminoituu edelleenkin siihen, että nyt JYP on esimerkki organisaatiosta, joka ei osannut uudistua, vaikka kaikki vaaran merkit roikkuivat jo vuosia ilmassa. Sen lisäksi, että JYP on nyt tässä kaudessa ja tässä hetkessä monen asian summana tässä tilanteessa ei voi olla kenellekään jääkiekkoa seuraavalle oikea yllätys.

JYP ei tehnyt tarvittavia muutoksia kun aika sille oli. KHL-hanojen hyydyttyä jatkettiin kalliiden joukkueiden kokoamista omien poikien varaan, mutta uran parhaat vuodet vietettiin kaikkien pelaajien osalta muualla kuin Jyväskylässä. Lopulta urheilutoimenjohtajan vaihtaminen kesken kauden ja hänen tuolileikkinsä useamman eri valmentajan kanssa ja kalliin joukkueen kokoaminen keltanokkavalmentajalle ja siitä seuranneet monet asiat ovat surullisia esimerkkejä. Tähän päälle sitten veromätkyjä.

Kyllä merkit on olleet ilmassa - sopeuttamistoimet ja joukkueen ohentaminen olisi pitänyt aloittaa ainakin neljä vuotta sitten. Näin ei tehty ja tässä on lopputulos. Nyt sitten ollaan tilanteessa, että pelkästään toiminnan jatkamisen tähden viedään viimeisetkin rippeet ammattiurheilusta pois. Ja vaikka draamasta ei pidä niin se on lopun alkua.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja eihän tämä nyt JYP-faneille aivan puskista tullut. Sen sijaan muiden joukkueiden fanit ihmettelevät, ehkä ymmärrettävasti (?), että eikös JYP ollutkaan miljoonajoukkue? Pelko perseen alla on ollut keväästä asti.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jos ja kun JYP menettää urheilullisen identiteettinsä (joka on jo tänään tapahtunut) toimintaedellytykset urheilusarjassa ovat siinä pisteessä, että silloin on ainoastaan kärsimyksien pidentämistä väittää muuta.

Suuria raflaavia lauseita tunteella väpäjäten. Mitenkään lauseen sisältöä todeksi tehden oli mahdollisuus myös laittaa kaudeksi pillit pussiin ja palailla kun pandemia tulonmuodostuksen sallii. Minusta JYP teki nimenomaan urheilullisen liikun, kun olisi voinut tehdä toisinkin. Mikäli JYP pyrkimys pelata kausi parhaaseensa pyrkien on ihan muuta kuin kärsimyksen pidentämistä, saati, että urheilullinen identiteetti olisi mihinkään menetetty.

Päättelyketjusi on synkkä kuin dystooppisella dekkarin vääntäjällä ja tarinaasi sopimattoman jätät sanomatta parhaan perinteen mukaisesti.

Se, mitä oikeasti on tapahtunut on, että seura on laatinut askelmerkit joilla selvitä kurimuksesta ja joistain omista syistään valmentajat siihen eivät kyenneet sitoutumaan. Minusta seura enemmän näytti hauista, kun päätti, että ne joille talkoot ei kelpaa siirtyvät seuraajiksi. Seuraa isompi ei voi olla mikään pesti.

Mikä sinulle näyttäytyy kärsimysten pidentämisenä, voi toiselle näyttäytyä todelliselta taistelulta, jossa voitto on säilyä hengissä.

Varmaan se on helppoa siitä huolettoman perspektiivistä leipäjonossa kitkuttajia halveerata ja huonosti talouttaan hoitaviksi tuomita, kun puuttuu kyky oikeasti käsittää asiasta tuon taivaallista. JYP korpivaellus voi olla pitkäkin, mutta kuolema hyväksytään vasta kun henki on mennyt, siihen asti taistellaan. Se on urheilullista, ei pullamössöjen taivastelu ja syyttely.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@JypFabu vastaan vielä sinulle, jotta kenellekään ei nyt jää yhtään epäselväksi:

1) MINÄ TOIVON, ETTÄ JYP KEKSII TÄHÄN JONKUN OIKEAN RATKAISUN JA SELVIÄÄ TÄSTÄ TILANTEESTA, VAIKKA VELKARAHALLA TAKAISIN PYSTYYN. Jos oma olonne parantuu sillä, että virittelette sankaritarinoita ja teette minusta tarinan konnan niin annan teille siihen luvan. Kadun jo nyt, että otin osaa tähän keskusteluun. Se oli erittäin harkitsematonta. Jotenkin ajattelin, että olen ollut eräänlainen vakiokasvo JYPin keskustelussa ulkopuolisena ja täten kuvittelen, että se antaisi edes näennäisen mahdollisuuden osallistua keskusteluun. Se oli minulta virhe ja minun on syytä oppia tästä virheestäni
2) Liigan kannalta meillä ei ole varaa näihin tarinoihin. JYPiä tullaan käytännössä tämä kausi (ja valitettavasti seuraan voi vielä tulla lisäyksiäkin) vaikka sitten väkisin pitämään henkitoreissaan pystyssä, ihan samalla lailla kun Bluesia pidettiin väkisin mukana - ihan vain sen takia, että millään muulla Liigajoukkueelle ei ole halua palauttaa rahoja takaisin kotipeleistä omille faneilleen, jotka jäävät ilman tuotetta, kun Liigaseura - olkoon nyt JYP tai mikä tahansa - vetäytyy sarjasta pois.
3) En usko päivääkään - ja tulet vielä senkin tunnekuohusi jälkeen näkemään - että JYP tulee pysymään pystyssä kahden valmentajan lomautuksella. Kuten on jo spekuloitu niin tämä nyt oli tässä tilanteessa vaihtoehto, että laitetaan valmentajat hetkeksi jonkun muun vastuulle hakemaan rahaa sieltä

JYPin urheilulliset edellytykset operoida sarjassa on hyvin vähäiset elleivät pelaajat sitten löydä jotain supermotivaatiota jostain ja kaikkien ennusmerkkien vastaisesti löytyy se taisteluhalu JYPin puolesta. Vastaavaa halua on nähty kuitenkin aniharvoin yhtään missään.

Mutta toistetaan nyt vielä tähän loppuun, että MIKSI ihmeessä minä toivoisin JYPille yhtään mitään pahaa? Miksi minä haluaisin, että JYP epäonnistuu? Ongelma vaan on sen verran suuri - ystävä rakas - ettei tuota ihan helpolla ratkaise kukaan. Toivon, että JYP löytää pikaisesti jostain uusia rahoittajia - sitähän tässä tilanteessa tarvitaan. Jonkun täytyy ottaa tuo toiminta kantaakseen ja laitettava rahaa likoon JYPin puolesta. Jos kukaan ei laita rahaa likoon JYPin puolesta niin se on kovin keinotekoista ja en minä uusia Bluesin kohtaloita halua Liigassa nähdä yhtäkään.

Tämä riittää nyt. En toivo teille, JYPille enkä kenellekään mitään pahaa. Mutta toivon, että ainakin kaikki muut ottavat opikseen viimeistään nyt, etteivät tee samoja virheitä ja yhtä pitkää aikaa kuin Jyväskylässä. Petteri Orpon sanoin ei näin voi ikävä kyllä ammattilaisorganisaatiota johtaa.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Uskotaan uskotaan @peterra. Olen tällä palstalla yrittänyt olla provosoitumatta, mutta onnistuit kutittelemaan sitä hermoa maalailemalla meille tärkeän asian päättymisestä. Kyllä JYPiä seuraavat tietävät, mitä kaikkia virheitä on tehty. Niitä on täällä käyty lävitse ja oman osuutesi siihen olet tuonut sinäkin. Siitä näkökulmasta kirjoituksessasi ei siis ollut juuri uutta.

En usko tarinan päättyvän tähän. Uskon, että se mitä JYP tulee käymään nyt läpi on tärkeä osa seuran tarinaa pitkässä jatkumossa. Enkä usko, että kukaan jääkiekkoa Suomessa seuraava toivoo JYPille tosiasiassa mitään pahaa. Ei edes Kuopiossa. Jos joku saa sellaisesta energiaa, niin saa jatkaa minun puolesta peiton alla piereskelyä.

Eli kaikkea hyvää sinulle @peterra. Jatketaan kirjoittelua.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se, mitä oikeasti on tapahtunut on, että seura on laatinut askelmerkit joilla selvitä kurimuksesta ja joistain omista syistään valmentajat siihen eivät kyenneet sitoutumaan. Minusta seura enemmän näytti hauista, kun päätti, että ne joille talkoot ei kelpaa siirtyvät seuraajiksi. Seuraa isompi ei voi olla mikään pesti.

Tämäkin on hyvä kulma muistaa. Myös Juha Juujärvi toi tämän esiin YLE:n urheiluruudussa. Koska valmentajat eivät olleet valmiita samanlaiseen linjaan kuin pelaajat niin seura osoitti sen, että edes päävalmentaja ei ole seuraa suurempi. Vaikka tärkeä hahmo onkin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
virittelette sankaritarinoita ja teette minusta tarinan konnan niin annan teille siihen luvan. Kadun jo nyt, että otin osaa tähän keskusteluun.

Kiitos.

Älä kadu.

Yritin ilman sankaritarinointia tuoda esiin sitä, minkä jätit sanomatta/huomioimatta. Olkoon syy sitten vaikka huonossa itseilmaisussa ta hätäisessä päättelyssä, niin toit asioita esiin tavalla, jonka koin välttämättömäksi kommentoida, jos nyt ei ihan korjaamaan pallit riitäkään.

Turha täällä kenenkään on itseään pienentää, jokaisella on sanansa ja toivottavasti sanat availevat ajatuksia.

Me ollaan oltu JYPin suhteen useastikin samaa mieltä, jos olet huomannut, mutta tässä meidän analyysit on eriävät.

Silti, jutellaan ihan rauhassa ja jos koet tarpeelliseksi, niin sitten keväällä kuittailet, jos on paikka.

Uskon, että puhun monen puolesta täällä, kun kirjoitan, tervetuloa joukkoon aina kun siltä tuntuu, kyllä meille mahtuu.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@JypFabu vastaan vielä sinulle, jotta kenellekään ei nyt jää yhtään epäselväksi:

1) MINÄ TOIVON, ETTÄ JYP KEKSII TÄHÄN JONKUN OIKEAN RATKAISUN JA SELVIÄÄ TÄSTÄ TILANTEESTA, VAIKKA VELKARAHALLA TAKAISIN PYSTYYN. Jos oma olonne parantuu sillä, että virittelette sankaritarinoita ja teette minusta tarinan konnan niin annan teille siihen luvan. Kadun jo nyt, että otin osaa tähän keskusteluun. Se oli erittäin harkitsematonta. Jotenkin ajattelin, että olen ollut eräänlainen vakiokasvo JYPin keskustelussa ulkopuolisena ja täten kuvittelen, että se antaisi edes näennäisen mahdollisuuden osallistua keskusteluun. Se oli minulta virhe ja minun on syytä oppia tästä virheestäni
2) Liigan kannalta meillä ei ole varaa näihin tarinoihin. JYPiä tullaan käytännössä tämä kausi (ja valitettavasti seuraan voi vielä tulla lisäyksiäkin) vaikka sitten väkisin pitämään henkitoreissaan pystyssä, ihan samalla lailla kun Bluesia pidettiin väkisin mukana - ihan vain sen takia, että millään muulla Liigajoukkueelle ei ole halua palauttaa rahoja takaisin kotipeleistä omille faneilleen, jotka jäävät ilman tuotetta, kun Liigaseura - olkoon nyt JYP tai mikä tahansa - vetäytyy sarjasta pois.
3) En usko päivääkään - ja tulet vielä senkin tunnekuohusi jälkeen näkemään - että JYP tulee pysymään pystyssä kahden valmentajan lomautuksella. Kuten on jo spekuloitu niin tämä nyt oli tässä tilanteessa vaihtoehto, että laitetaan valmentajat hetkeksi jonkun muun vastuulle hakemaan rahaa sieltä

JYPin urheilulliset edellytykset operoida sarjassa on hyvin vähäiset elleivät pelaajat sitten löydä jotain supermotivaatiota jostain ja kaikkien ennusmerkkien vastaisesti löytyy se taisteluhalu JYPin puolesta. Vastaavaa halua on nähty kuitenkin aniharvoin yhtään missään.

Mutta toistetaan nyt vielä tähän loppuun, että MIKSI ihmeessä minä toivoisin JYPille yhtään mitään pahaa? Miksi minä haluaisin, että JYP epäonnistuu? Ongelma vaan on sen verran suuri - ystävä rakas - ettei tuota ihan helpolla ratkaise kukaan. Toivon, että JYP löytää pikaisesti jostain uusia rahoittajia - sitähän tässä tilanteessa tarvitaan. Jonkun täytyy ottaa tuo toiminta kantaakseen ja laitettava rahaa likoon JYPin puolesta. Jos kukaan ei laita rahaa likoon JYPin puolesta niin se on kovin keinotekoista ja en minä uusia Bluesin kohtaloita halua Liigassa nähdä yhtäkään.

Tämä riittää nyt. En toivo teille, JYPille enkä kenellekään mitään pahaa. Mutta toivon, että ainakin kaikki muut ottavat opikseen viimeistään nyt, etteivät tee samoja virheitä ja yhtä pitkää aikaa kuin Jyväskylässä. Petteri Orpon sanoin ei näin voi ikävä kyllä ammattilaisorganisaatiota johtaa.
Onneksi olkoon @peterra 3000 viestin rajapyykin rikkomisesta. Muuta sulle ei tarvitse eikä kannata sanoa. Tai lisätä. Kaikkea hyvää kuitenkin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Arvon @peterra

Olen äärettömän pettynyt. Olen pitänyt sinua yhtenä jatkoajan parhaista kirjoittajista, mutta nyt mentiin riman ali ja lujaa. Saavut keskusteluun maalailemaan kauhukuvia, kärjistelemään asioita mahdollisimman negatiivisesti ja kääntämään veistä haavassa, jonka jälkeen ihmettelet, kun siitä ei täällä oikein tykätä. Ja tämän jälkeen tietenkin heittäydyt marttyyriksi.

Vertaus kolaripaikalle saapumisesta oli ehkä mauton, mutta silti erittäin osuva. Jos pidät tuota kuvattua tilannetta mauttomana, niin sinun täytyisi pitää myös omaa käytöstäsi JYP-osiossa mauttomana.

JYP on tehnyt virheitä. Jokainen liigaseura on historiansa aikana tehnyt pieniä ja isompia virheitä. Nyt JYPin tekemät virheet kostautuvat täysin odottamattoman maailmanlaajuisen kriisin vuoksi. Vaikka lopputulema on varsin karu, niin JYPin tekemät virheet eivät lähtökohtaisesti olleet mitään järisyttäviä. Vain täysin odottamattomat tapahtumat johtivat siihen, että niistä virheistä kärsitään nyt näin pahasti.

JYPin tarina ei kuitenkaan missään nimessä tähän pääty. Konkurssiakaan tuskin tulee, mutta vaikka tulisi, niin JYPin tarina jatkuu edelleen. Joskus omista virheistä joutuu kärsimään kovalla kertoimella, mutta sellaista elämä on. Jatkuipa JYPin tarina millä tavoin tahansa, niin me kannattajat seisomme seuran takana täysillä. Mielenkiintoisimmat tarinat syntyvät usein vastoinkäymisten kautta, eli ainakin tästä saadaan vähän maustetta JYPin historiaan.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja tämän jälkeen tietenkin heittäydyt marttyyriksi.

En ole heittäytynyt edelleenkään marttyyriksi. Muuten pitäydyn aiemmassa lupauksessani, etten tule ottamaan tähän keskusteluun osaa. Toivottavasti JYP löytää keinot, joilla selviää tästä. Tänään esitettyihin keinoihin en sano muuta kuin sen, että urheilullinen itsemurha johtaa taloudelliseen itsemurhaan tässä toimintaympäristössä. Sama on edessä muillakin organisaatioilla, jos joudutaan tähän tilanteeseen. Mutta kuten lupasin, en osallistu keskusteluun tämän enempää. Eikä minulla ole myöskään tarvetta todennäköisesti keväällä tulla sanomaan, mitäs minä sanoin.

Kerroin koruttoman mielipiteeni ja vastasin seurauksista. Jos se, että kerron varsin rehellisesti jälkeenpäin arvioiden tehneeni virheen osallistumalla keskusteluun, on sama asia kuin heittäytyä marttyyriksi niin sitten meillä vaan on eri käsitys asioista. Kannan vastuun sanomisistani ja otan täyden vastuun siitä, että valitettavan usein olen myös oikeassa. Kaikki sympatiani on JYPin puolella ja toivon, että keksitte/löydätte nopeasti lisärahoituksen, jonka turvin voidaan tämän välittömän kriisin jälkeen saada kasaan uskottavia Liigajoukkueita. Liiga kestää kyllä joukkuemäärän tiputuksen, mutta Liiga ei kestä sitä, että se tippuminen alkaa JYPistä. JYP on hyvällä talousalueella, jolla on valtavaa merkitystä koko Liigalle.

Jos osaisin asian paremmin kuvata, tekisin sen. Vaikka kuinka haluan toivoa, että nyt tehdyt toimenpiteet riittävät ja jollakin ilveellä toiminnan jatko saadaan taattua niin uskoni sen konkreettisen tapahtumiseen on enää prosentteja. Minusta JYP teki tänään urheilullisen itsemurhan, jonka väistämätön seuraus on myös taloudellinen itsemurha. En osaa kaunistella asiaa tämän enempää.

Ilmeisesti marttyyriksi heittäytymisellä viittaat siihen, kun sanon, että "olen tarinan pahis", kun annan rehellisiä mielipiteitä JYPistä niin voi olla, että siinä täytyy käyttää toista sanavalintaa. Mutta sinänsä ei tämänkään päivän viestit poikkea mitenkään aiemmasta linjasta - olen kertonut vastaavia mielipiteitäni myös Ilveksen, Bluesin yms. useamman eri joukkueen kohdalla vuosien varrella enkä sen enempää ole säästellyt sanoja. Mutta otetaan opiksi ja mennään eteenpäin - todetaan, että nyt meni ohisektoriin ja selvästi pahoitin myös jonkun mielen.
 
Viimeksi muokattu:

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Minusta JYP teki tänään urheilullisen itsemurhan, jonka väistämätön seuraus on myös taloudellinen itsemurha. En osaa kaunistella asiaa tämän enempää.

Tähän on otettava kantaa. Joka kevät joku seura tai jotkut seurat tekevät tyhjennysmyynneillä "urheilullisen itsemurhan" pakon sanelemana ja nimenomaan talouden vuoksi. Seuraa yleisökatoa, mutta työvoimavaltaisessa toiminnassa suurin kuluerä on yleensä henkilöstökustannukset. Yleisökeskiarvon normaali pudotus ei ole siihen kustannuserään verrattuna niin suuri.

JYPin "urheilullinen itsemurha" todennäköisesti ei vaikuta juurikaan yleisökeskiarvoon jos sitä vertaa koronan aiheuttamaan pudotukseen. Ja korona koskettaa kaikkia.

Suljettu liiga antaa (normaalioloissa) hyvät mahdollisuudet talouden tervehdyttämiseen. Se tapahtuu urheilullisuuden kustannuksella, mutta tällaiseksi on liiga luotu. Totta kai sitä pitää myös JYPin hyödyntää.

Jos kirjoittaisit hieman kevyemmällä kynällä, niin viestisi menisi ehkä paremmin perille. Kukaan ei ole kuolemassa eikä kukaan ole tehnyt vielä itsemurhaakaan.

edit: lisätty sana "tyhjennysmyynneillä"
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Turha tässä nyt on liikaa on ketään syytellä, paska osui nyt vain tuulettimeen kunnolla. Varmasti virheitä on tehty, ja nyt ne koronan vaikutuksesta realisoituvat paljon voimakkaammin kuin kukaan arvasi.

Tällä hetkellä mitataan kuinka paljon JYP merkitsee kannattajilleen ja sponsoreille, kaikki mahdollinen oheismyynti, sponssi ja avustusraha JYPille on tärkeämpää kuin koskaan.

Itse osallistun oheistuotteiden ostamisella, sekä otteluihin paikan päälle menemisellä.
Jokainen voi kuvitella mitä siitä seuraa, jos tilanne ajautuu samaksi kuin Kirin ja JJKn kanssa kävi, ennen sitä voidaan tehdä paljon tilannetta auttavia tukitoimia, jos vain niin halutaan tehdä.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Lähinnä tuota juttua ihmettelin, kun jutun otsikko on että.ollaan eri linjoilla niin ehkä jutussa olisi hyvä tuoda ne eroavat linjat esiin.

No tämä on tätä nykyjournalismia, vai onkohan tämäkin kirjoittaja juontaja. Juontaja termillä joku mainosradio tässä joku aika takaperin perusteli päättömyyksiään kun julkisen sanan neuvosto oli antanut tuomion radiokanavalle.
Minäkin luin ja ihmettelin että eihän tuo otsikko vastannut lainkaan jutun sisältöä.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
JYP on voittanut ainoana joukkueena mestaruuden vain suomalaisten pelaajien voimin. Ja maalivahtien tandem-peluutuksella.
TPS 1999 oli tässä kyllä ensin

Tsemppiä JYP. Tuskin on viimeinen näihin ratkaisuihin päätyvä joukkue jos tätä kautta aiotaan vielä pitkälle jatkaa.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JYPin urheilulliset edellytykset operoida sarjassa on hyvin vähäiset elleivät pelaajat sitten löydä jotain supermotivaatiota jostain ja kaikkien ennusmerkkien vastaisesti löytyy se taisteluhalu JYPin puolesta. Vastaavaa halua on nähty kuitenkin aniharvoin yhtään missään.

Urheilulliset edellytykset tälle kaudelle eivät tosiaan ole kummoiset, mutta motivaatiota pelaajilta uskoisi löytyvän. Pelaajat kuitenkin pelaavat työpaikastaan. Koronan takia jatkosopimuksia tuskin on solmittu, joten aika monella on intressi saada näyttöjä pöytään. Toki tämä ei ole aina pelkästään hyvä juttu, vaan voi kääntyä joukkuepelaamista vastaan.
Sama tietysti koskee montaa muutakin liigaseuraa kuin Jyppiä. Esim. IFK:lla on jatkoajan pelaajalistauksen mukaan kenttäpelaajia kokonaiset seitsemän, joista kuusi on "tulevaisuuden pelaajia". Keväällä ei siis ole ymmärrettävästi solmittu jatkoja.
Jos nyt päivitellään työttömien tasonsa näyttäneiden pelaajien määrää, niin se ei kyllä luultavasti ole mitään verrattuna ensi kauden alkuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös