Parempi vaihtoehto tuo lohkojako on jos vaihtoehtona on tyhjä halli. Jopa positiivinen yllätys että pystyivät järjestämään neljä lohkoa kahden sijaan (A ja B puoli)
Eihän rajoituksen mikään hieno asia ole, mutta niillä on tämä Wuhani nuha saatu suomessa edes jossain suhteessa pysymään aisoissa eikä rehota valtoimenaan ja tauti huippua ei olle edes tavoitettu, jos katsoisi laajemin uutisa euroopasta eikä pidä sitä päätää omassa pyllyssään.
Eniten minua on huvittanut kun itketää kun kuolleita ei ole tuon enempää, niin ei ole ja se hyvä, näin pitäis sen hitaampi älysenkin ymmärtää rajoitukset on toiminut vähintäänkin kohtalaisesti, jos vielä niitä noudattaisi kaikki.
Kiekkoa seuraavan pitäisi tajuta että kuinka helposti tämä voi levitä, esimä tämä Jukurien tapaus, kuinka helposti se levisi, HPK ja KooKoon pelaajiin. Ainoastaa ihmetyttää se että virallisesti ei ole yhtään sairastunutta Jukurien edustuksessa vaikka liikehdintää on edustuksen ja U20 välillä enemmänkin, 23 koronaan sairastunutta on kaikki U20 joukkueessa ja (huom huoltajat ja valmentajat mukaan laskettuna olikohan 35 henkilön yhteissö) eikä kotijoukoissakaan tainnut olla kuin yksi tartunnan saanut. Mutta tartunnan saaneita oli HPKn ja KooKoon joukossa sitten taas enemmän.
JOS nuo luvut on faktaa eikä ole salattu mitään, niin Koronatartunta on todennäköisempään pelaajien välillä kuin ylöisön joukossa. Tätä ole pohtinut myös, tottahan se on että pelaajien välillä eritteet roiskuvat enemmän kuin yleisössä (taklaukset, kulmaväännöt, sylkeminen) tosin onhan se ahtaassa hallikäytävällä aikamoista nyhjäämistä sielläkin, tosin niistä ei vielä ole hirveästi faktaa. Kasvomasikihan tuo pientä turvaa mutta en usko että monikaan käyttää sitä oikein, kuinka paljon sitä koskettelee, käyttääkö samaa vaihtamatta, ja kuinka suuren osan se on enimmäkseen leuan alla.
Itse kulkenut halleilla vuosikymmeniä ympäri suomea, sitä ihmetytti millä tavalla tuo ns lohkojako pudottaisi niin merkittävästi ottelu fiilistä, miksi ylipäätään pitäisi kulkea ympäri hallia, ei ne vessat sen kummempia ole siellä toisella puolella hallia ja fanta maistuu samalta ostaa sen miltä kioskilta tahansa, jopa toisessa kaupungissakin,
Itse en ole koko koronan aikana käynyt katsomassa kuin yhden jenkkifutis ottelun kun tiesi että siellä voi pitää etäisyyttä kaikki muut yleisötapahtumat olen jättänyt väliin ja päättänyt että kiekkokatosomoon en mene tämän vuoden puollella jopa varautunut että koko kausi jää livenä väliin, (tosin vielä vahva epäilys on että kautta ei voida viedä läpi suunnitellusti)