JYP kaudella 2016–2017 – Virtasen viemää

  • 306 406
  • 1 797

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Itse ainakin olen vahvasti siinä uskossa, että Miksa Mäenpää ensi kaudella taas Synergialla kotijoukkueen paidassa kurvailee.
Tämän kauden kunnossa oleva Mäenpää olisi kuitenkin parannus Kemiläiseen verrattuna mutta myös huomattavasti kalliimpi vaihtoehto. Kun Ossi ja JP tulevat takaisin, ainakin mitä ilmeisemmin, niin mitä se tarkoittaa muun pakiston kohdalla? Riittääkö varallisuutta korvata monen miehen lähtö vai tuleeko pakistoon tuntemattomia junnuja ulkopuolelta mahdollisen Mäenpään lisäksi?
 

Coutinho

Jäsen
Tämän kauden kunnossa oleva Mäenpää olisi kuitenkin parannus Kemiläiseen verrattuna mutta myös huomattavasti kalliimpi vaihtoehto. Kun Ossi ja JP tulevat takaisin, ainakin mitä ilmeisemmin, niin mitä se tarkoittaa muun pakiston kohdalla? Riittääkö varallisuutta korvata monen miehen lähtö vai tuleeko pakistoon tuntemattomia junnuja ulkopuolelta mahdollisen Mäenpään lisäksi?
En itse aluksi uskonut Miksan paluuseen ensikaudeksi, mutta summailtua asioita yhteen mm. Kemiläisen lähdöt (ei rahaa sopimukseen?), perhe ilmeisesti Jyväskylässä ja ei sopimusta ensikaudeksi.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
En itse aluksi uskonut Miksan paluuseen ensikaudeksi, mutta summailtua asioita yhteen mm. Kemiläisen lähdöt (ei rahaa sopimukseen?), perhe ilmeisesti Jyväskylässä ja ei sopimusta ensikaudeksi.
Minä olen ollut siinä käsityksessä että Mäenpää etsii sopparia ulkomailta. Mielestäni JYPin ei kannata ottaa Miksaa jos kyseessä olisi samanlainen vaihtoehto B ja katseet ulkomaille kuin viime JYP-visiitillä. Fokus JYPiin täysin niin silloin enemmän kuin mielelläni ottaisin Mäenpään takaisin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mäenpää pelannut Sveitsissä melkein piste per peli tahtia, vaikea uskoa että noilla näytöillä JYPillä olisi varaa mieheen. Vähintään luulisi että Jokerit tulisi väliin jos mies lähemmäksi kotia haluaisi tulla. Onhan mies tehnyt melkein puolet enemmän pisteitä kun esim. Hytönen. Toki kaikki on mahdollista ja kyllähän esim. Yonkmanin mahdollisen lähdön jälkeen budjettiin hieman pelivaraa tulisi, mutta vähän epäilen.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin oliko se nyt niin, että tämän kauden piti olla se ensimmäinen kausi JYPissä vähään aikaan, mutta se aikaistui vuodella? Muistelen myös, ettei Mäenpää lämmennyt kauheasti Liigan pelityyliin viimekaudella.

Ei varmaan ihan hetkeen täällä pelaa...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Siirretty Vainio-ketjusta..

Kalteva, Niku, Pulli, Vainio + Aitola on jo hyvä aihio puolustajajia ensi kaudella, siihen jos huhutuista tulijoista tulisi esim Kankaanperä/Marttinen/tms ja Hietanen, Jokinen sekä Luoma jatkavat niin osasto on "ns" kunnossa..

Vahva tuntuma on kyllä että tämä Vainion tulo tarkoittaa sitä että myöskään Hietanen ei jatka. Luomaa pidän edelleen mahdollisena, mikäli paikat ovat kunnossa.

Kahden laadukkaan pakin aukkohan tuossa nyt vielä ammottaa. Todennäköisesti toinen paikka täytetään jollain tästä kokeneesta kolmikosta (Glenn/Yonkman/Luoma) ja Kemiläisen mahd.korvaaja tulee ulkopuolelta, todennäköisesti jopa ulkomailta.

Kankaanperälle ja Marttiselle kummallekin ei kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kankaanperälle ja Marttiselle kummallekin ei kiitos.
Kangelle täältäkin jyrkkä EI! Sen sijaan Jyssylle vahva KYLLÄ. Jyssyllä hyvä taso on säilynyt toisin kuin Kangella ja Jyssy pystyy myös järkevään fyysiseen peliin, toisin kuin Kanki.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Kangelle täältäkin jyrkkä EI! Sen sijaan Jyssylle vahva KYLLÄ. Jyssyllä hyvä taso on säilynyt toisin kuin Kangella ja Jyssy pystyy myös järkevään fyysiseen peliin, toisin kuin Kanki.

Jyssyn kanssa käsittääkseni ongelmana on aiemmin ollut muun joukkueen kanssa toimeen tuleminen. Itse olen ainakin "sisäpiiristä" kuullut, että kauhean ikävä ei muutamilla silloisilla ykköskorin pelaajilla tullut Jyssyä. Toki vuosia on kulunut ja varmasti Marttisen poikakin on aikuistunut sinä aikana.
Kankaanperä taas olisi aikamoinen downgradaus Yonkmanista.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jyssyn kanssa käsittääkseni ongelmana on aiemmin ollut muun joukkueen kanssa toimeen tuleminen. Itse olen ainakin "sisäpiiristä" kuullut, että kauhean ikävä ei muutamilla silloisilla ykköskorin pelaajilla tullut Jyssyä. Toki vuosia on kulunut ja varmasti Marttisen poikakin on aikuistunut sinä aikana.
Kankaanperä taas olisi aikamoinen downgradaus Yonkmanista.

Nämä henkilökemiat Marttisen ja Kankaanperän kohdalla minuakin vähän mietityttävät. Kankaanperän kohdalla kyllä peliesityksetkin.

Toki Jyssy voitaneen unohtaa, mieshän taitaa olla menossa Kiven perässä Ilvekseen.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Toki Jyssy voitaneen unohtaa, mieshän taitaa olla menossa Kiven perässä Ilvekseen.
Häntä on kyllä huhuiltu Ilvekseen. Laitan tähän kuitenkin vielä tämän:
Ilvekseen on huhuttu nyt Marttista, Sammalkangasta, Taipalusta ja Aaltoa peräpäähän. Noista ilmeisesti 2 tulee ja nyt huhuissa kärkipaikkaa taitaa pitää pari Sammalkangas&Aalto.
Eli nimimerkki wunderveban mukaan Jyssy ei välttämättä mene Ilvekseen.
 

Up089

Jäsen
Suosikkijoukkue
FLA, JYP, KeuPa HT
Niin oliko se nyt niin, että tämän kauden piti olla se ensimmäinen kausi JYPissä vähään aikaan, mutta se aikaistui vuodella? Muistelen myös, ettei Mäenpää lämmennyt kauheasti Liigan pelityyliin viimekaudella.

Ei varmaan ihan hetkeen täällä pelaa...

Sveitsin mediassa oli huhua että Bern olisi Mäenpään kaappaamassa. Tuli mieleeni vaan että Alexandre Giroux on mielenkiintoinen nimi myös siirtomarkkinoilla. On saamassa lähtöpassit Sveitsistä ja ottajia varmasti riittää. Sopisi myös JYPiin jos esimerkiksi Opa ei ole syystä tai toisesta tulossa vielä takaisin. Mutta tuskimpa vaan on Suomeen tulossa.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Tämä on nyt ihan hihasta vedettyä mutua, mutta ettei tuossa uutisen kuvassa olisi muutakin jatkosopimukseen liittyvää kuin pelkästään tuo Valtra..
Voi olla, mutta en tekisi suuria johtopäätöksiä kuitenkaan. Yogi nyt vaan on aika hyvä laittaa näihin kuviin, toisin kuin jotain "hotakaisia" yms, yhtään niiltä mitään pois ottamatta. Ilmeisesti kuitenkin Yogi pohjois-amerikkalaiseen perinne tapaa, ei tee soppareitaan kauden aikana vaan katsoon tilanteen sitten kauden päätyttä. (sehän ei poista silti, sitä että muut teamit on tarjouksia laittaneet etc)
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voi olla, mutta en tekisi suuria johtopäätöksiä kuitenkaan. Yogi nyt vaan on aika hyvä laittaa näihin kuviin, toisin kuin jotain "hotakaisia" yms, yhtään niiltä mitään pois ottamatta. Ilmeisesti kuitenkin Yogi pohjois-amerikkalaiseen perinne tapaa, ei tee soppareitaan kauden aikana vaan katsoon tilanteen sitten kauden päätyttä. (sehän ei poista silti, sitä että muut teamit on tarjouksia laittaneet etc)

Valitettavasti tuolla ei tosiaan taida olla mitään tekemistä Yogin jatkosopimuksen suhteen. Varsinkin, kun JYP painottanut uutisessa: "JYP jatkaa Valtran traktorijoukkueena seuraavat kolme vuottakin. JYP-pelaajista paras traktorikuski on maatilan poikana puolustaja Nolan Yonkman"

Onhan Yogi nyt ihan oikea Äijä istumaan Valtran ohjaamoon. Eli samaa mieltä @Schröder in kanssa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Vai olisiko vaan niin että tuo kuva on monien ehdokkaiden joukosta ansaitusti uutisen kuvaksi? Itse luulen ainakin näin olevan sillä onhan Yonkman tuossa kuvassa aivan huikea!
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jokinen, Hotakainen ja Topi Nättinen tekivät jatkosopimukset ja Akatemiassa pelaavat Erving ja Lindroos JYP-sopimuksiin.

Näin kertoi Facebook. Etenkin Tofin jatko lämmitti, huhut kun veivät poikaa Tampereelle.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Näin kertoi Facebook. Etenkin Tofin jatko lämmitti, huhut kun veivät poikaa Tampereelle.
Ja voi mennä vieläkin, sillä soppari sallii ensi kauden peluun lainalla muussa liigajoukkueessa, jos näin Topi haluaa.

Sopimuksista peukkua, odotettuja oikeastaan kaikki, kun vaihtoaitio.net palstan puolella jopa tuo Lindroosin JYP - sopimuskin oli tiedossa.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Hyvät jatkosopimukset. Hotakaiselle ja Jokiselle varmasti löytyy paikka ensi kauden JYPistä ja Nättiselle isompi rooli muualla kauden verran voi tehdä ihmeitä, kun JYPissä kilpailu pelipaikoista hyökkäyksen osalta on ensi kaudella todella kovaa.
 

marras

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvät sopimukset ja Nättisen optiohomma todella fiksu veto. Vuosi isossa roolissa muualla voi tehdä ihmeitä ja sitten takas. Potentiaalia nimittäin on paljon.
Tämä tarkoittanee, että Nenonen ei jatka. Sääli, mutta melko ymmärrettävää.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Hyvät sopimukset ja Nättisen optiohomma todella fiksu veto. Vuosi isossa roolissa muualla voi tehdä ihmeitä ja sitten takas. Potentiaalia nimittäin on paljon.
Tämä tarkoittanee, että Nenonen ei jatka. Sääli, mutta melko ymmärrettävää.

Myös Hietasen voinee laskea lähtijöiden joukkoon Vainion tulon ja Jokisen jatkon myötä.
Hotakaisen jatkon myötä Lahden kahden vuoden sopimus on entistä kummallisempi. Joku tässä palapelissä ei nyt istu kohdalleen.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Lahden kahden vuoden sopimus on entistä kummallisempi. Joku tässä palapelissä ei nyt istu kohdalleen.
Lahden sopparissa oli se ulkomaan mahdollisuus, olisikohan oikeasti sitten kiinnostusta ulkomailla Lahtea kohtaan ja Rambo lähdössä käymään katselemassa muitakin seutuja. (hieman ihmettelisin, mutta kaipa tuo mahdollista on)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä tarkoittanee, että Nenonen ei jatka. Sääli, mutta melko ymmärrettävää.
Ei tämä nyt mielestäni muuta Nenosen kohdalla tilannetta mitenkään. Tilanne on edelleen yhtä epäselvä. Itse pidän Nenosen jatkoa täysin mahdollisena, mutta tarjouksia on tullut varmasti muualtakin useita, joten päätös ei liene helppo, jonka vuoksi päätöksessä myös kestää. Tilanne on aikalailla 50-50.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Ei tämä nyt mielestäni muuta Nenosen kohdalla tilannetta mitenkään. Tilanne on edelleen yhtä epäselvä. Itse pidän Nenosen jatkoa täysin mahdollisena, mutta tarjouksia on tullut varmasti muualtakin useita, joten päätös ei liene helppo, jonka vuoksi päätöksessä myös kestää. Tilanne on aikalailla 50-50.
Ensi kaudeksi kun on tuttuja takaisin tulossa, niin Nenosen tontti saattaisi jäädä turhan pieneksi. Olisi toki lottovoitto jos suostuisi tekemään samantyylisen sopimuksen kuin nyt tehtiin Nättiselle, mutta en jaksa uskoa tuollaiseen. Eiköhän Nenonen lähde meiltä ihan oikeasti jonnekin muualle, eikä lainalle tms. Toivotaan, että olen väärässä.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Lahden sopparissa oli se ulkomaan mahdollisuus, olisikohan oikeasti sitten kiinnostusta ulkomailla Lahtea kohtaan ja Rambo lähdössä käymään katselemassa muitakin seutuja. (hieman ihmettelisin, mutta kaipa tuo mahdollista on)
Vaikka kuulun ehdottomasti Miika Lahti fanclubiin, niin jotenkin vaikea nähdä että ulkomailla olisi hirveästi kiinnostusta. Mikään pistelinko ei kuitenkaan ole kyseessä ja välttämättä muualla ei osattaisi arvostaa niin paljoa Rambon tasapainoa ja ratkaisukykyä polvillaan. Mutta onnea vain ulkomaille jos niikseen.
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei tämä nyt mielestäni muuta Nenosen kohdalla tilannetta mitenkään. Tilanne on edelleen yhtä epäselvä. Itse pidän Nenosen jatkoa täysin mahdollisena, mutta tarjouksia on tullut varmasti muualtakin useita, joten päätös ei liene helppo, jonka vuoksi päätöksessä myös kestää. Tilanne on aikalailla 50-50.

Ainakin näin ulkopuolisin silmin Nenosen jatkosopimus näyttää kyllä tällä hetkellä epätodennäköisemmältä kuin aamulla ennen tuota viiden pelaajan sopimuksien julkaisua. Ei niitä hyökkääjien paikkoja määräänsä enempää kuitenkaan Jyväskylässäkään ole tarjolla, ja kun nyt sopimuksellisia hyökkääjiä taitaa olla suurinpiirtein viis ketjullista, niin ei sinne hirveän montaa lisää tule. Toki tiedän että sielä on muutama epävarmuus ensi kaudesta kuten esim. T. Nättinen ja Lahti, mutta silti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös