Mainos

JYP kaudella 2013–2014 – uudet kuviot, tutut kujeet?

• 469 618
  • 1 405

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Sama Ossi Louhivaaralle, koska materiaali on nyt laaja. Jos ei maistu, niin sitten sinne jämäminuuteille ja alivoimaa vetämään. Kuten rautakansleri tuossa kirjoitti, niin JYPille tulee todennäköisesti loistava paikka tykittää tosiaan neljälle ketjulla pelissä kuin pelissä.

Mestaruuden kannalta kriittisessä tilassa on sitten mitä ns. isot miehet tekee. Tässä Abid, Perrin ja Tuppurainen kasvaa todella suureen rooliin. Keihään kärkien pitää olla teräviä, että tausta saa keskittyä omaan hommaansa. Nimimerkillä Armia-Niemi-Savinainen.

JOS ja kun olen yhtään hajulla Virtasesta, meidän jengi menee ensi kaudella tasaisella 4-ketjulla, ellei JP hyppää kuvioihin. Lampisen sanoin, nykymiehistöllä on mahdollista tykittää kiekollista peliä 60-min paineella. Täällä jengi dissaa louhivaaraa, joka pelaa TAITOJENSA PUITTEISSA aivan upeaa lätkää jo lie monetta vuotta. Ossi tekee 15, taattu. Ja muutakin.

Virtanen voi tällä jengillä peluuttaa Hurrikaaniprässin sijaan kiekollisempaa mutta fyysistä peliä vähän Tapparan tyylisesti. Nyt hetken miettineenä joukkue on kyllä laajahko. Makuasia ketä pelaa missäkin ketjussa 3. ensimmäisen osalta.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Itse en viitsi niin kauheasti moittia pelaajaa maalipaikkojen tuhlailusta kun mies niitä itse omalla hyvyydellään hankkii.

Minäkin olen moneen otteeseen melkein saanut naista. Ihan ei vain perille asti ole hommat menneet aina.

Ehdottoman vilpittömästi kättä lippaan Opan vahvuuksille, mutta tuota silmiin käyvää maalipaikkojen tuhlailua ei pysty romantisoimaan mitenkään. Ihan sama kikkaileeko mies yksin koko kentän läpi vai jakeleeko loistopasseja Crosby. Lopputulos pysyy silti samana.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minäkin olen moneen otteeseen melkein saanut naista. Ihan ei vain perille asti ole hommat menneet aina.

Ehdottoman vilpittömästi kättä lippaan Opan vahvuuksille, mutta tuota silmiin käyvää maalipaikkojen tuhlailua ei pysty romantisoimaan mitenkään. Ihan sama kikkaileeko mies yksin koko kentän läpi vai jakeleeko loistopasseja Crosby. Lopputulos pysyy silti samana.
Eli mielestäsi Opa olisi parempi pelaaja, jos ei pystyisi hakeutumaan maalipaikoille tai luomaan niitä itse yhtä paljon kuin nyt? Eli Opa tekisi sen 2+5 -tehot per kausi, mutta hukkaisi paljon vähemmän maalipaikkoja kun ei niitä koskaan saisi.

Tottakai pelin tiimellyksessä Opan maalipaikkojen hukkaaminen ärsyttää siinä missä kaikkien muidenkin, mutta sille on syynsä miksi Opa on muita useammin niitä hukkaamassa (ja myös iskemässä sisään).

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eli mielestäsi Opa olisi parempi pelaaja, jos ei pystyisi hakeutumaan maalipaikoille tai luomaan niitä itse yhtä paljon kuin nyt? Eli Opa tekisi sen 2+5 -tehot per kausi, mutta hukkaisi paljon vähemmän maalipaikkoja kun ei niitä koskaan saisi.

Tottakai pelin tiimellyksessä Opan maalipaikkojen hukkaaminen ärsyttää siinä missä kaikkien muidenkin, mutta sille on syynsä miksi Opa on muita useammin niitä hukkaamassa (ja myös iskemässä sisään).

Asiaa jo alleviivasinkin, mutta Opan vahvuuksille annan isosti kiitosta. Tähän mukaan tulee lukea myös ehdottomasti tuo maalipaikoille hakeutuminen.

Mielestäni Opalla(vain hivenen räikeästi kärjistäen) olisi tuplaten tuo 33 pistettä jos mies hyödyntäisi maalipaikkansa.

Mutta tämä asia ei veivaamalla muutu miksikään. Ensi kaudella sitten +50 pojoa ja allekirjoittanut hiljaiseksi. Tästä joukkueesta löytyy kuitenkin huomattavasti suurempiakin turhakkeita kuin Ossi Louhivaara.

Viimeksi muokattu:

Seventeen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Tässähän sinä vastaat itse tähän epäkohtaan. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että kaikki ei ole synnynnäisiä maalintekijöitä. Tuskin se niitä tahallaan ohi laittaa. Miksi itse jätät laittamatta sisään siinä vaiheessa kun sakset on jo auki. Vai etkö pääse edes paikoille. Luulen että jos et pääse edes paikoille niin on vaikea ymmärtää miksi joku ei laita helpoista paikoista sisään.

Aikaisemmin kommnetoit tuota Jaatisen tekemisiä. Osoita minulle SM-liigasta yksi edullisempi "ns" ykkös/kakkoskentän pelaaja joka tekee tuollaiset pisteet. Itse olen tyytyväinen että tuollaisia pelaajia täällä viilettää. Jos Opa ja Jaatinen tekisivät yhtään tai sanotaan semisti enemmän pisteitä ne pelaisi jossain muualla, ja tilalle täytyisi hommata uusia kokeilijoita.

Viimeksi muokattu:

Janders

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni Opalla(vain hivenen räikeästi kärjistäen) olisi tuplaten tuo 33 pistettä jos mies hyödyntäisi maalipaikkansa.

Täällä onkin jo hyvin purettu Louhivaaran vahvuudet ja perusteltu miksi hän ansaitsee paikkansa. Täytyy tähän haaveiluun tarttua sen verran, että jos Opa viimeistelisi maalipaikkansa tehokkaammin, niin mies pelaisi hyvin todennäköisesti hieman suuremmissa ympyröissä kuin SM-liigassa. ;)

Tästä joukkueesta löytyy kuitenkin huomattavasti suurempiakin turhakkeita kuin Ossi Louhivaara.

Amen.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tässähän sinä vastaat itse tähän epäkohtaan. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että kaikki ei ole synnynnäisiä maalintekijöitä.

Ei mikään. Se saanee silti vituttaa kun ammutaan seinille tai reisille?

Ja Jaatisen kohdalla kyse on siitä ettei miehellä tee enää juuri mitään jossain nelosketjussa, mutta kärkiketjuunkaan ei ihan noin vain tungeta. Siksi minä ainakin odotan häneltä selkeää tuloksellista parannusta ensi kaudella. 13+12 on jo hyvin lupaava alku, mutta ei riitä vielä.

Opan ja Jaatisen kohdalla nämä lätinäni nyt ovat mitä ovat, mutta Wärn saa kyllä ensi kaudella ruveta oikeasti saamaan jotain aikaan.

Viimeksi muokattu:

mikkekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murskavoitto tai tappio ilman itkua jälkikäteen
Eiköhän se Hytönenkin pamahda tuohon rosteriin kolmen vuoden pahvilla. Sitten näyttää vielä paremmalle :)

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hytösen paluuseen en kyllä vielä tässä vaiheessa usko, vaikka mistäs näitä tietää. Ideaalisessa tilanteessa Lahti on kolmosen sentteri (ja joidenkin märissä unissa Perrin kakkosen), mutta onko Myttysestä / Löfmanista ottamaan roolia "secondary scoringin" keskellä? Tuppuraisen myötä rosteri näyttää joka tapauksessa hyvältä, ja kyllä näilläkin kelpaa tulevaan kauteen lähteä.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
mutta onko Myttysestä / Löfmanista ottamaan roolia "secondary scoringin" keskellä?

On. Heissä on sitä kuuluisaa potentiaalia tällä, seuraavalla tai kaudella 2022-23. Eli Hytönen siis tilauksessa.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
On. Heissä on sitä kuuluisaa potentiaalia tällä, seuraavalla tai kaudella 2022-23. Eli Hytönen siis tilauksessa.

Ja sitten ensi kevään jälkeen Perrin lopettaa ja Hytönen sekä Tuppurainen palaavat KHL:ään. Ei kannata kokeilla potentiaalin realisoitumista?

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Rauhoittukaa nyt, vaikka lämpöä piisaa. Louhivaaralle on AINA paikka joukkueessa, mutta nyt on paikka missä hänet voi siirtää pois kärkiketjuista ja ylivoimasta. Minun silmissäni se on ihan vitun sama pääseekö paikoille vai ei, jos osumisprosentti on tosiaankin tuota luokkaa. Louhivaara, Jaatisen tavoin, tuntuu elävän kauden monissa eri erissä ja välillä tosiaan uppoaa ihan ok tahdilla. Eikä se, että Louhivaara vaihdettaisiin esim. ylivoimasta pois olisi mikään perseen näyttö Ossille. Pelaaminen voi myös rentoutua ja löytyä sitä kautta ekstravaihde kun se maalinteko ei ole niin karkeasti hänen hartioillaan ja saa keskittyä siihen pörräämiseen. Ja en pistä pahakseni todellakaan, jos Louhivaara sattuu löytämään nyt sen viimeisen reijän maalivahdin patjan päältä tai ylänurkasta, mutta tarjosin vain tällaista huomiota tulevaisuudelle. Nyt on niin paljon vaihtoehtoja, että Louhivaaran paikka ns. ratkaisupaikoissa ei pitäisi olla taattu. Ja nimenomaan kun meitti yrittää tehdä maalia.

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Ja sitten ensi kevään jälkeen Perrin lopettaa ja Hytönen sekä Tuppurainen palaavat KHL:ään. Ei kannata kokeilla potentiaalin realisoitumista?

Löfman ei käsittääkseni ole sentteri, ja Myttynenkin lienee parhaimillaan laidassa pienemmällä puolustusvastuulla. Ja vaikka Myttynen olisi umpisentteri, ei hän vieläkään ole näyttänyt minkä vuoksi hän olisi liigassa kakkossena milloinkaan.

Muutoin noin niinkuin aihetta sivuten olen samaa mieltä, mutta olisi pitänyt signata sentterilupauksia eikä kymmentä laituria. Potentiaalisia senttereitä 1-2 ketjuihin kaudelle 14-15 en näe joukkueessa kuin Lahden jonka max on 2. ketju.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löfman ei käsittääkseni ole sentteri, ja Myttynenkin lienee parhaimillaan laidassa pienemmällä puolustusvastuulla. Ja vaikka Myttynen olisi umpisentteri, ei hän vieläkään ole näyttänyt minkä vuoksi hän olisi liigassa kakkossena milloinkaan..

Löfman on kyllä parhaimmillaan laiturina, mutta Myttynen on käsittääkseni todellakin umpisentteri. Ei ole näyttänyt vielä että pystyy pelaamaan kakkossentteriä, mutta edelleen antaisin reilun mahdollisuuden sikälimikäli Hytönen ei ole tulossa.

Pelillisesti ihmettelisin kyllä miksi JP tässä vaiheessa uraa palaisi JYPiin (muihin syihin en ota kantaa, koska niistä me kukaan tuskin tiedämme hönkäsen pöläystä).
JYPin kannalta paluu olisi tietysti loistava asia, vaikka riskinsä sekin sisältää. Samaten kun Tuppuraisen kotiuttamisessa, mutta sittenhän sen näkee aikanaan realisoituvatko ne riskit vai ei.

Tuli Hytönen tai ei, pahin skenaario olisi ajatellen ensi kautta se että ainoa käyttökelpoinen sentteri olisi nykyisestä kalustosta Jonne.
Paras taas se että palikoita olisi 2-4 ketjuun (Myttynen, Lahti, Jonne).

Missä sitten lopulta ollaan, varmaankin jossain välimaastossa.

Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei kannata kokeilla potentiaalin realisoitumista?

Totta helvetissä kannattaa, mutta jokaisen pienen pilkahduksen valon ei tarvitse merkitä että katsellaan vielä yksi kausi lisää kun sitä potentiaalia kuitenkin löytyy. Mielestäni Myttynen näyttäköön alkukaudesta onko hänestä kakkossenaksi. Jos ei, pelatkoon jämäminuutteja silloin kun mahtuu rosteriin. Tulevaisuudessa käsittääkseni voidaan jo ajatella sitten Antosenkin ajamista sisään. En ole perehtynyt tapaukseen, mutta käsittääkseni kyseessä huippulupaus. Ja eiköhän Ekin lopetettua sitä rahaa kuitenkin löydy etsiä ykkösentteriäkin. Eli tuskin nyt kauheassa kusessa ollaan tulevaisuudessa. Elän ennemmin vain tulevaa kautta, en aikaa "joskus sitten".

Kyllä JYPin kuitenkin omasta mielestäni pitää olla valot päällä kakkossentterin hankkimisen suhteen vaikkakin markkinat nyt ovat mitä ovat.

Asiasta kuudenteensataan, mutta Nenoselle esimerkiksi ensi kaudella heti alussa vastuuta ylivoimalla. Viime kaudella hän näytti potentiaalia löytyvän ja lunasti sitä kun mahdollisuus tarjottiin. Nyt sitten oikeasti isoa roolia ja vastuuta.

Myttysen kanssa samaan kastiin lasken Max Wärnin. Tulos tai ulos. Tämä voi kaikkinensa kuulostaa kusipäiseltä, mutta minua kiinnostaa edelleenkin nähdä menestyvä JYP mitalipeleissä ensi kaudellakin. Kenellekään ei mitään pakonomaisia kiintiöpaikkoja nyt kun sitä laajuutta tuntuu löytyvän.

Hytöstä tilauksessa yhä edelleen. Tästä tulikin mieleeni että nappaako Hytönen C:n rintaan mahdollisesti tullessaan takaisin ja näytetäänkö tällä tapaa anaalia Ekille?

Viimeksi muokattu:

Seventeen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
ZayWest nostaa ihan oleellisia asioita esille ja varmaan niissä on pointtikin, mutta aika moni asia menee omassa mielessäni eri tavoin. Koitanpa hieman myös perustella omaa näkemystäni.

Ensinnäkin JYPillä on tilaisuus elää sekä tulevaa kautta että tulevaisuuttakin. Väitän että tässä ollaan aivan liigan kärkeä. Jyväskylässä on tällä hetkellä vahva juniorityö. Se ei tarkoita että sieltä tulisi joka vuosi sellaisia timantteja kuin Vatanen ja Määttä ovat, vaan se että sieltä pystyy tulemaan jatkossa tasaisesti pelaajia, jotka täyttävät ruutunsa SM-liigassa. Me tarvitsemme myös niitä pelaajia jotka pelaavat hieman pienempää roolia alemmissa ketjuissa. Jääskeläinen käyköön esimerkkinä. Sitäpaitsi parhaimmille talenteille käy niinkuin Määtälle, ei hyödytä organisaatiota. ;)

Akatemia mahdollistaa pelaajien jäämisen omaan kaupunkiin ja koulutuksen yms samalla. Mielestäni Akatemia toimii hieman myöhemmin kukkaan puhkeavien pelaajien kasvualustana. Se on totta että kaikista ei kehity tässäkään vaiheessa edes kohtalaisia liigapelaajia, mutta ainakin heille nyt annetaan mahdollisuus. Esimerkiksi Luoman Mikko pelasi n. 19 vuotiaana vielä A-junnujen 1-divaria ja Diskoksessa miesten 2-divaria ja kehittyi myöhemmin liigatason pelaajaksi. Vähän tämän tyylisi kehittyjiä saattavat olla myös Nenonen ja Salmio. Toki osalta voi tulla takaiskuja kehittymiselle, kuten Esim. Perhonen, jota pidettiin todella lahjakkaana maalivahtina 3v sitten. Mutta hänkin saa varmasti aikaa vielä muutaman vuoden, ja tämä on pelaajan ja organisaation etu. Kiitos tämän akatemia-kytköksen jota kaikkialla muualla fanien keskuudessa haukutaan, mutta seurapomot haluaisivat.

JYPillä on myös talous suhteellisen hyvällä mallilla, tai sanotaanko näin että niin hyvällä kuin voi olla tuon kokoiselle hallille. Ulkomaankaupoissa on onnistuttu todella hyvin aikaisempina vuosina. Tänä vuonna ei ole vielä myyty ketään. Organisaatiossa on myös hyviä tekijöitä. Holtari, Seppänen etunenässä. Tynin toiminnasta ei osaa oikein sanoa mitään muuta kuin että pieni retroilu haisee monissa tuotoksissa. Virtasen arviointi päävalmentajan tehtävässä voidaan suorittaa tuossa joulun paikkeilla. Organisaatio toimii ja kenenkään paikka ei ole kiveen hakattu Case Dufva. Virheitä tulee ja niitä joudutaan paikkailemaan, mutta se kuuluu lajin luonteeseen. Kokonaisuuteen täytyy olla äärimmäisen tyytyväinen. Ainut mihin voisi vaatia satsausta on markkinointi osasto ja pelien aikaiset tapahtumat. Laitan tästä vaikka johonkin toiseen ketjuun.

Yhtenä asiana lisäisin sen että JYP houkuttelee ainakin täällä aikaisemmin pelanneita takaisin. Olemme siis hyvässä tilanteessa että Tuppurainenkin haluaa tulla tänne takaisin eikä esim. Kalpaan tai Kärppiin. Muita potentiaalisia palaajia on JP ja Immonen. Tässä ajan takaa sitä että kauaskantoista työtäkin on tehty. Jos tilanne tänä kesänä menisi siihen että JP ei saisi enää sopivaa paikkaa KHL:stä, hän palaisi luontevasti JYPiin eikä jonnekkin muualle SM-liiga joukkueeseen, vaikka varmasti monella seuralla (jokerit,kärpät,lukko...) kipeämmin tarvittaisiin ns. ykkössentteriä.

Vastakommenttina vielä ZayWestille: Potentiaalin realisoitumista katsotaan ja mahdollisuus annetaan. Jos muistelet aikaisempia vuosia niin Quirkille annettiin mahdollisuus, ei toiminut, päästettiin pois. Asplundille annettiin mahdollisuus, ei toiminut, päästettiin pois. Hytöselle annettin aikaa hyvin alussa ja kehittyi todella hyväksi. Ei pelaajasta heti voi sanoa kehittyykö vai ei. Jälkeenpäinkin voidaan sanoa että kyllä mahdollisuuksia on anettu ja maltettu odottaa, välillä realisoituu välillä ei. Toki tässäkin on tehty virheitä ja päästetty lupaavia pelaajia pois. Muutama maalivahti ja Jormakka, joka oli todella hyvä junioreissa ja ikäkausi maajoukkueissa.

Kakkossentteriä ei kannata hakemalla hakea, koska tarvitsijoita on tällä hetkellä todella paljon. Ja kun tiedetään että JP tulee jos on tullakseen. Ja tässä tilanteessa juuri annetaan Myttyselle mahdollisuus jopa kunnollinen. Varmasti tilanteeseen reagoidaan jos hommasta ei tule lasta eikä paskaa tammikuuhun mennessä.

Nenosesta samaa mieltä että ylivoima vastuuta tulisi antaa. Mutta peliaikaa ei tarvitse antaa tässä vaiheessa kuin oin 10 minsaa. Hänestä saadaan paras hyöty irti kun pelaa sopivasti vähän. Lisäksi Nenonen tarvitsee rinnalleen peliä tekvän sentterin tai laiturin joka järjestää paikkoja. oikein roolitettuna todella hyvä täsmäase.

Wärn taasen on erikoinen tapaus. Olin valmis luopumaan runkosarjan aikaan kaverista. En tiedä mitä Wärnistä luultiin tai yritettin hakea, mutta Play-offeissa pelasi siinä roolissä kuin hän luontevasti osaa, eli taklaa, rouhii, juputtaa vähän jälkeenpäin ja iskee räkämaaleja. Tätä roolia odotin pelsuotteiden perusteella, mutta koitettiin alussa saada johonkin yv-rooliin. Ei toiminut, eikä tule toimimaan. Loistava 3-ketjun pelaaja oikein roolitettuna. Mikä sinun mielestä Maxin hyväksyttävä tulos olisi? Itse en odota häneltä kummoisia pisteitä(5+10) jos muuten rooli hoituu(vastustajan pimentäminen).

Jos Hytönen tulisi, tottakai olisi kapteeni, ja se ei olisi mikään perseen näyttö Perrinille, vaan vapautus siihen mitä parhaiten osaa, johtaa joukkueensa terävintä syömähammasta ja juonia pelitauoilla kuvioita kuntoon ketjukavereidensa kanssa. Ei inistä tuomarille epäkohdista, jotka ei kumminkaan muutu. Louhivaara oli muuten tuon joukkueen todellinen kapteeni viime vuonnakin.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jos muistelet aikaisempia vuosia niin Quirkille annettiin mahdollisuus, ei toiminut, päästettiin pois.

Varmasti tilanteeseen reagoidaan jos hommasta ei tule lasta eikä paskaa tammikuuhun mennessä.

Mikä sinun mielestä Maxin hyväksyttävä tulos olisi? Itse en odota häneltä kummoisia pisteitä(5+10) jos muuten rooli hoituu(vastustajan pimentäminen).

Tapaus Quirk on juuri se mikä saa asenteeni paikoitellen menemään överiksikin näiden potentiaalikeskustelujen äärellä. Hintelää kasaa paskaa romantisoitiin pelisilmä, pelisilmä, pelisilmä -toistoilla. Miehen floppaamisen pystyi ennakoimaan jo hyvissä ajoin jos tajusi katsoa mistä liigasta tulee ja minkä ikäinen pelaaja. Unohtamatta pelaajahistoriaa. Luulen ettei enää tarvitse syventää keskustelua aiheesta Quirk.

Jos tammikuussa noin vain poimitaan laadukas kakkossentteri, voidaan Myttystä katsella kevyesti koko syyskausi. Minä olen kuitenkin hivenen kriittisempi ja varautuisin mahdolliseen kakkosketjun sentterin hommaamiseen jo aiemmin.

No voin olla aika ulapallakin, mutta minä odotan kärkiketjun laiturilta jotain enemmän kuin 7+5. Kai Wärniin voisi olla tyytyväinen n. 25-30 pisteen tehoilla.

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Kärkiketjujen kaverilta odotetaan 25-30 pistettä kaudessa. Alempien ketjujen kaverit nousevat pleijareissa esille. Wärn on 3 tai nelos-ketjun kaveri ja sillä siisti

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kokoonpanoon on sen verran tunkua, ettei Ruohoa tarvita JYPin puolella. Ja Akatemian riveissä ei kannata maksullista (?) miestä pitää, varsinkin jos joku toinen on valmis hänen palveluksistaan maksamaan. Tiedä vaikka edistyisi pelaajana Jokipojissa ja seuraavalla kaudella iskisi itsensä läpi JYPissä. Mielestäni kuitenkin ihan potentiaalia omaava pelaaja.

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Ei jummarra..

Tämä Mestisjoukkueemme Akatemia, on samalla erinomainen tuote, joka on tunnutsettu Suomalisissa jääkiekkopiireissä ja samalla HMV muovin pala.

Miksi JYP vuokraa mestistasolla kovan pelaajan kilpailijalle, kun omistaa itse mestisjoukkueen. Vain rahan säästämiseksi? Jo se, että mestisjoukkueemme on nimihirviö tekee siitä vähemmän kiinnostavan Jyväskylässä (vrt.katsojaluvut).
Ja sitten heivataan vetovoimaisimmat pelaajat kilpailijalle vuokralle, ei ainakaan lisää kiinnostusta Akatemiaa kohtaan!

Jos JYP kykenisi taistelemaan jonkinlaisesta menestyksestä myös mestiksessä, saattaisi pitkällä aikavälillä alkaa tuottamaan kiinnostusta myös Akatemiaa kohtaan. Lisäksi tuo nimi "Akatemia" pitäisi heivata roskapönttöön ja ottaa kolmannen kerran uusiksi identiteetin rakentaminen joukkueelle.

Nyt Akatemia on vanhin juniorijoukkue..

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Miten voidaan toivoa Mestis-jengin perään joka vetäisi katsomoon väkeä, jos edes oma ykkösjengi ei tee sitä? Akatemia toimii juuri tuolla tavalla, että "yli-ikäiset", todella lahjakkaat ja ei-liigajengiinmahtuvat vetää siellä ns. kovia pelejä.

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Kutsuukohan JYP Ruohomaan mahdollisesti takaisin jos iskee loukkaantumissuma vai miksi vuokralle? Vieläkö JYP-johto näkee Ruohomaassa jotain?
Taisi Ruohomaan juna mennä jo. En näe käyttöä liigatasolla. Taisi JYP taannoin vuokrata Bluesiin Iivosen Harrin vaikka oli selvää, että mies ei hurikaanipaitoihin sovi. Joten itse näkisin tuon vuokran käytännössä pysyvänä siirtona.

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi JYP vuokraa mestistasolla kovan pelaajan kilpailijalle, kun omistaa itse mestisjoukkueen. Vain rahan säästämiseksi?

Ruohomaan vuokraus on kieltämättä hieman erikoinen tapahtuma. Selväähän se on, että Ruoholle ei olisi JYPin liigajoukkueesta herunut peliaikaa muutoin kuin loukkaantumissuman sattuessa, mutta yhtä lailla varmasti Ruoholle olisi ollut tarjolla Akatamiassa ykkösketjun pelipaikka ja runsaasti peliaikaa joukkueen kokeneimpana pelaajana.

Taustalla on varmasti jotain muuta kuin tarkan euron säästökuuri, sillä tuskinpa JYPille kertyy Ruohon vuokrauksesta kovinkaan kummoista euromäärää. Ruoholla on ollut muistaakseni hankalan pelaajan maine, ehkäpä mies ei ole tullut valmennusjohdon kanssa juttuun Jyväskylässäkään ja näin miehestä haluttiin päästä eroon.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Taisi Ruohomaan juna mennä jo. En näe käyttöä liigatasolla. Taisi JYP taannoin vuokrata Bluesiin Iivosen Harrin vaikka oli selvää, että mies ei hurikaanipaitoihin sovi. Joten itse näkisin tuon vuokran käytännössä pysyvänä siirtona.

Aamen.

Eikös joku jo aikoinaan kirjoittanut Ruohomaan vahvuuksien olevan saunailloissa, uhkapeleissä sekä yöelämässä. Tämän ikäinen kundi ei tuo mitään lisäarvoa minnekään ilman kunnon tulosta. Vai olisiko tässä(kin) kohtaa pitänyt heilauttaa potentiaalikorttia?

Ilvosta sanoisin flopiksi, mutta se olisi loukkaus floppia kohtaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy