Sopankeittäjä#17
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jyp
Tänään pelikahveilla julkistetaan uusia sopimuksia, kerto radio jkl juuri. Oliskohan ainakin Philströmin sopimus, jos näin niin loisto homma
Ensimmäisenä totean noista yöunista sen, että jatkosopimukset eivät niihin vaikuta ja Virtasen jatkosta minulla ei ole tietoa. Sekään ei veisi yöunia.Jäsän jatkosopparin myötä voit nukkua yösi rauhassa, Vemmu tuskin saa uutta sopimusta.
Mutta mitkä perustelut olivat niitä "vähintäänkin outoja"? Nekö, joissa todettiin, että Röökin puolustuspelaaminen on kehittynyt roimin ottein? Vaiko ne, joissa nähdään hyödylliseksi pitää 3.ketjussa vähällä peliajalla pelaava pelaaja, joka kaikesta huolimatta takoo vähintään sen 20-25 tehopistettä?
Antti Virtanen: 40gp, 6+12=18pst, +5, R 8min, 12.07min/ottelu
Jari Jääskeläinen: 38gp, 1+7=8pst, +7, R 16min, 12.11min/ottelu
Perusteluissa ihmetyttää juuri tuo parantunut puolustuspeli. Onko se muka se rooli johon Virtanen on hommattu? Ei ole. Tuleeko Virtasesta noilla raameilla joskus nelosketjun rouhija tai puolustuspelin erikoismies? Ei tule.
Sekin ihmetyttää että Virtasen vierelle pitäisi saada Immonen tai joku vastaava pelaaja.
Jääskeläistä ja Virtasta on jatkosopimusten osalta turha vertailla, varsinkaan tilastojen perusteella.
Perusteluissa ihmetyttää juuri tuo parantunut puolustuspeli. Onko se muka se rooli johon Virtanen on hommattu? Ei ole. Tuleeko Virtasesta noilla raameilla joskus nelosketjun rouhija tai puolustuspelin erikoismies? Ei tule.
Sekin ihmetyttää että Virtasen vierelle pitäisi saada Immonen tai joku vastaava pelaaja. Sori vaan mutta minulle ei avaudu miksi joukkue pitäisi rakentaa uransa ehtoopuolella olevan kolmosketjun ukkelin ympärille.
Kuten sanoin jatko ei minua sinänsä haittaisi, mutta mieluummin siihen kolmosen rooliin nostaisin omia nuorempia pelaajia.
Lukematta muita (koska päissäni olen), sanon että hieno juttu Koskisen jatko. Mestaruuskaudella haparoi, viime kaudella ihan parhaita pakkeja ja ennemmin kyl otan Konnan kuin jotain summa-hankintaa. Parhaillaan liigan parhaita puolustavia pakkeja, huonoimmillaan melkoisen hermostunutta peliä omassa päässä... Mutta, useimmista liigapakeista voi sanoa vain toisen.
Plussaa täältä, ja jatkoon. Toivotaan että Vatanenkin vielä kauden.
En väitä. Jatkonsa ovat kaikki ansainneet, kuten on Jääskeläinenkin. Mulle ei vaan avaudu tämä Jäsän diskriminointi. Leveyttä on ihan hyvä olla rouhimis-osastollakin.Vai väitätkö tosissasi, etteivät J.Virtanen, Filip Riska, Miika Lahti, Olli Sipiläinen ja varauksin Turo Asplund riitä tuota rouhimis työtä hoitamaan?
Nimenomaan juurikin näin. Kyllähän rouhimispelityyli on sen verran kuluttavaa (ja loukkaantumisille altista, vaikka nämä jyrät keskivertoa kestävämpiä ehkä ovatkin), että on hyvä olla vähän syvyyttäkin, vaikkei joka peliä pääsisikään pelaamaan (ainahan Deehen mahtuu). Kun tuskin on järin kalliskaan.En väitä. Jatkonsa ovat kaikki ansainneet, kuten on Jääskeläinenkin. Mulle ei vaan avaudu tämä Jäsän diskriminointi. Leveyttä on ihan hyvä olla rouhimis-osastollakin.
Eli minusta järkijatko kaikkien osapuolten osalta. Paitsi muutaman JA:n nimimerkin, mutta ehkä me muut kestämme sen tällä kertaa.
Koskinen on 39, Välivaara täyttää 36, Sipiläinen on 35, Perrin on 35, onko näillä kavereilla kovin montaa pelivuotta jäljellä? Vastauksen varmaan kaikki lukutaitoiset keksivät ilman, että sen kerron.
Kritisoin aiemmin Jääskeläisen jatkoa sillä periaatteella että D Teamista tie lyödään entistä pahemmin tukkoon ja kritisoin edelleen. Ehkä siellä ei ole valmista pelaajaa nousemaan vielä vakituiseen liigarooliin, mutta voiko sellaista edes tulla jos kunnolla ei tule mahdollisuutta?
Pekka Jormakan menosta KalPaan on jo puhuttu ja enkä kyllä ihmettele jos se toteutuu.
Tie D-Teamista JYPiin on siis mielestäsi "lyöty entistä pahemmin tukkoon". Koska mielestäni parin viime vuoden aikana on nähty aktiivista liikehdintää joukkueiden välillä ja merkittäviä nousuja Deestä JYPiin, kaipaisin tälle väitteelle kaipaisin perusteluja. Monenko pelaajan tulisi mielestäsi nousta D-Teamin riveistä liigamiehistöön vuosittain, jotta tie olisi sinun tulkintasi mukaan auki?
Täytyisi käydä rostereita läpi, että pystyisin vastaamaan tuohon aiheelliseen kysymykseesi luotettavasti. Harri Pesonen, J. Virtanen ja Asplund tulee nyt suoralta kädeltä mieleen. Näiden lisäksi usea pelaaja on saanut muutaman ottelun verran liigakokemusta ja ollut avuksi paikkaamassa JYPin kokoonpanon akuutteja puutteita.
Jään mielenkiinnolla odottelemaan vastaustasi aiempaan kysymykseeni, sillä toistaiseksi esittämäsi kritiikki tuntuu pohjautuvan epärealistisiin odotuksiin. Jatkokysymykseni olisikin, ketkä liigaringistä olisi pitänyt siirtää sivuun, jotta Mestis-pelaajille olisi enemmän pelipaikkoja? Jos näitä siirtoja olisi tehty/tehtäisiin enemmän, olisiko urheilullinen menestys vähintään samanlaista?
Jos JYP lähtisi rakentamaan ensi kauden joukkuettaan siten, että kokeneita alempien ketjujen pelaajia jätettäisiin joukkueen ulkopuolelle, otettaisiin melkoinen urheilullinen riski. Mikäli D-Teamissa olisi pelaajia, jotka paikkaisivat varmuudella esim. Jääskeläisen ruudun, Jääskeläiselle ei olisi käyttöä. Olen kuitenkin samaa mieltä valmennuksen kanssa siitä, että tällä hetkellä sellaista pelaajaa ei Deessä ole. Jos tämä riski otettaisiin, ja joukkue menestyisi sen johdosta ensi kaudella huonommin, olisiko se järkevää pelaajapolitiikkaa?
Kuka tai ketkä D Teamin pelaajista hoitaisivat Jääskeläisen roolin paremmin?Minun omassani "depth Chartissa" Jäsä on 13-14.hyökkääjä enkä näe että jatkosopimuksen tekemättä jättäminen olisi tuottanut minkäänlaista urheilullista riskiä tai olisi ollut jotenkin tyhmää pelaajapolitiikkaa.
Kuka tai ketkä D Teamin pelaajista hoitaisivat Jääskeläisen roolin paremmin?
Montako hyökkääjää saa kerralla nimetä kokoonpanoon?
Joku muu tuolla edellisellä sivulla ehti kritisoimaan koko D-Team/JYP -kuviota ja liigaan nousseiden miesten pientä määrää. Tämä kritiikki on mielestäni edelleen aiheetonta ja perustuu epärealistisiin odotuksiin. On turha kuvitella, että liigan kärkijoukkueeseen nousisi vuosittain useita pelaajia Mestis-tasolta.
Odottelinkin että joku tulee mehustelemaan ja kuittailemaan, että katsokaa nyt kun Jäsä teki maalin
Ja kritiikkini on kohdistunut nimenomaan Jääskeläisen jatkoon, ei mihinkään muuhun.