FourForty kirjoitti:
"En minä toisaalta ymmärrä sitäkään, miksi kannustamista pitäisi joka käänteessä tuoda esille. "
Köpi kirjoitti:
Olen FourFortyn kanssa asiasta täysin samaa mieltä, haluaisin kyllä tietää mitä eräät nimimerkit täällä tuolla hakevat. Taisi muuan nimimerkki todeta "että kyllä täällä näkee ketkä todella kannattaa joukkuetta ja ketkä ei". Mielenkiintoinen näkökulma, etten sanoisi.
Tämä oli minulle. Minä otin kannustamisen esille ja hätäännytin samalla osan siitä osasta kirjoittajia, jotka ovat kritisoineet Jypin toimia. Minun olisi pitänyt arvata että tämä saa aikaan tällaisen kahtiajaon, jossa pessimistit joutuvat ikävästi perustelemaan pessimismiään ja puolustelemaan faniuttaan. Pyydän anteeksi pessimisteiltä, jos tämä aloittamani trendi jatkuu niin että sitä tapahtuu joka käänteessä, se pilaisi keskustelun. Itse aion pitää huolen siitä, että en aio paasata kannustamisen merkityksestä joka käänteessä (koska tässä ei edes pitäisi olla mitään epäselvää), enkä osoittaa ketään suoraan sormella huonoksi faniksi. Se ei olisi reilua ja tukahduttaisi kritiikin. Tervettä palautetta ja aiheellista kritiikkiä pitääkin esittää ja siihen on kaikilla oikeus. Aiheettomaan kritiikkiin ja panetteluun (jota kutsun nyt vaikka urputukseksi) on myös kaikilla oikeus, mutta siihen minä suhtaudun hyvin kriittisesti ja saan tuoda sen julki, ja tuonkin. Oikeus on myös minun puolellani.
Köpi kirjoitti:
Totaalinen fakta on se, mitä kukaan tuskin voi kiistää: JYP:n joukkue on heikentynyt viime kaudesta ja paljon. Immonen, Uhlbäck, Korhonen, Martins, Hauhtonen...myöskin Filppulan lasken menetykseksi. Eli kaksi maajoukkuetason sentteriä, yli kaksisataa NHL-ottelua pelannut kokenut nikkari, yksi SM-liigan parhaista kiekollisista pakeista sekä maajoukkuetason laituri ja viime vuonna läpimurtonsa tehnyt erittäin taitava ja lupaava laitahyökkääjä. Kyllä minä ainakin ymmärrän täysin joiden henkilöiden kritiikin, jos siihen on perusteet. Huolimatta siitä, että joukkue ei ole valmis vielä.
Totaalisia faktoja ovat myös ne, että lähes kaikki muut joukkueet ovat samassa tilanteessa, jotkut jopa suuremmissa ongelmissa, aivan samalla mittarilla mitattuna, plaraappa muiden joukkueiden lähtijöiden/tulijoiden lista läpi - tiedän että tiedät, ja olet plarannut. Ja että joukkue ei tosiaankaan ole vielä valmis kuten itsekin sanot. Kaikki tietävät nämä "totaaliset faktat". Miten niin siis huolimatta tästä kritiikki on perusteltua? Miksi haluaisit jättää seikkoja huomiotta? Minusta kaikki seikat (totaaliset faktat:-)) huomioon ottaen kyse on aiheettomasta kritiikistä ja täyttää urputuksen tunnusmerkit.
Muut heikentyneet - Jyp heikentynyt.
Jotkut vahvistuvat vielä ennen kauden alkua jossain määrin - Jyp vahvistuu vielä tämän hetken tilanteesta.
Huomaatko, totaaliset faktat kompensoivat toisiaan? Itse asiassa vielä mahdollisesti Jypille suosiollisesti. Etkös se ollut vielä sinä, joka tätä tuolla jossain minusta hienosti spekuloitkin...saattoipa olla joku toinenkin nimimerkki.
Köpi kirjoitti:
Tilalle on tullut tasan yksi valmis pelimies (Alanen, muuten kovemmat tehot kuin Uhlbäckillä, jos vertaa lähtötilannetta JYP:iin saapuessa). Käytetään nyt termiä valmis pelaajasta, joka on todistanut olevansa liigatason pelimies.
Tottakai tässä voi vedota siihen, että joukkue ei ole vielä valmis ja muilla on sama tilanne.
Niin voi ja pitääkin vedota.
Köpi kirjoitti:
.. mutta ei se poista sitäkään tosiasiaa, että suuren suuria kysymysmerkkejä leijuu Hippoksen yllä.
Riittääkö pakiston kiekollinen osaaminen? Entä koko joukkueen vääntövoima ja taklauspeli?
Ei se poista sitäkään totuutta, etteikö muiden jääkiekkohallien ja fanien päällä leijuisi myös pelonsekaisia huuto- ja kysymysmerkkejä. Kuten riittääkö kunto, riittääkö nopeus, riittääkö voima ja volyymi? Riittääkö kokemus? Toimivatko ketjut ja kemiat? Onko valmennus ja organisaatio osaavissa käsissä? jnejne.. Lue muiden ketjuja jos et usko minua.
Köpi kirjoitti:
...ei kenenkään liene vaikea arvata, etten toivo hankintojen olevan Tremblayn kaliiberia fysiikaltaan.
Jos tällä tarkoitat heikkoa fysiikkaa omaavaa hankintaa, niin kaikki ovat varmasti samaa mieltä kanssasi, minäkin. Ellei sitten vahvistus olisi Steve Kariya-tyyppinen tehopyssy, sellainen kelpaisi vaikka olisikin vähemmän fyysinen. Mutta mitä vikaa oli Tremblayn fysiikassa, mieshän oli vahva kuin härkä ja nopea kuin tuuli. Kroppa kuin kehonrakentajalla, himoharjoittelija. Painoa (lihasmassaa) suunnilleen saman verran kuin keskiverto liigakiekkoilijalla luulen, mutta pituutta huomattavasti vähemmän. Niin taisit tarkoittaa tuolla fysiikan kaliiberilla pituutta, ok.