Niin… Vähän minäkin odottelin uusia nimiä. Mikähän esti vaikkapa Eerikki Koivun nimen julkistamisen, Hokki kun on jo kesälomilla. Tero Koposen sopimuksen julkistaminenkaan tuskin olisi ollut mikään majesteettirikos, kun miehen agenttikin on tiedon liigasopimuksesta kertonut. Siis jos nämä miehet nyt Jyppiin ovat tulossa. Eikä Jukurien jäljellä oleva peli estänyt ainakaan SaiPaa julkaisemasta Joni Tuomisen sopimusta. Mikäli muuten Koponen olisi ollut Lappeenrantaan matkalla, niin eiköhän sekin olisi kerrottu tuossa samalla. Mutta ehkä näitä uusia pelaajia on tosiaan tarkoitus julkistaa paketissa.
Hytösen jatko on uran parhaan kauden jälkeen hyvä juttu. Toivottavasti ei kuitenkaan ihan hirveästi rahaa laitettu kiinni, sillä hänellä on nyt yhdeltä kaudelta näytöt kelvollisesta tasosta kolmossentteriksi, ei sen enempää. Onkohan nyt tosiaan niin, että ensi kauden sentteriosasto on Immonen, Hytönen, Piispanen, (Koponen), (Lahti), vai vieläköhän sitä jostain saadaan oikea kakkossentteri? Jää meinaan tuo viisikko ”aika” reilusti jälkeen viimekauden vastaavasta Immonen, Martins, Hauhtonen, Hytönen, Piispanen. Varsinkin, jos Immonen lähtee ja tilalle tulee joku hätäostos elo-syyskuun vaihteessa.
Mikkosen jatkosta olen vähän yllättynyt. Kaveri on saanut Alatalolta reilusti vastuuta ilman kummempaa tulosta, joten olisin luullut, että lähtee muualle kokeilemaan. Mutta jos kerran tahtoo jäädä, niin kelpaa minulle. Varsinkin kun lähtijöitä on muutenkin aika reilusti, eikä ihan koko pakettia haluaisi laittaa uusiksi.
Itse olisin ottanut Ahlqvistin jo ensi kaudella kakkosveskariksi, mutta Nikkilän jatkon hyväksyn siinä tapauksessa, että Ahlqvistille on järjestetty paikka mestikseen, jossa pelejä kertyisi enemmän kuin Wallinheimon parina. Junnuissa häntä on turha enää peluuttaa. Tällöin on mielestäni ihan järkevää pitää Nikkilä vielä vuosi, jonka jälkeen Alhqvist toivottavasti siirtyy kakkoseksi. Jos taas joku muu liigaseura poimii Ahlqvistin, niin täältä lähtee kirosäkeitä Seppäselle. Eli suotavaa olisi, että ei nyt tehdä ariahosia, eikä edes tommitervoja.