JYP-KalPa to 20.10.2005

  • 10 691
  • 79

Hack

Jäsen
Naughty_S kirjoitti:
- Hippoksen yleisö. Jengi pelaa paremmin kuin muutamaan vuoteen, ja 4300 katsojaa vaan istuu tumput suorina kuin hautajaisissa. Mitähän helvettiä siellä kaukalossa pitäisi tapahtua, ennen kuin jyväskyläläiset innoistuisivat kannustamaan omiaan? Hävetkää perkele. Hippoksen tunnelma on kyllä kadonnut.

Tästä olen erittäin samaa mieltä. Istutaan kuin hautajaisissa, hyvä ettei itketä. Melkoisen aneemista. Maalista nyt jonkinlainen "innostus", tosin sekin aika hillitty. Viime kaudella pienen buumin aiheutti Shelley, mutta eikö tosiaankaan buumia voi syntyä hyvistä otteista? Todellakin, hävetkää, varsinkin istumapaikkalaiset. Fanikatsomo (mukaanlukien minä) kyllä jaksaa kannustaa.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noniin, peli meni niin kuin ainakin itse odotin ja niin kuin sen pitikin mennä, eli kolme pinnaa plakkariin varmalla pelillä.

-Wallinheimo on kyllä itse varmuus, ehdottomasti voittava maalivahti. 41 torjuntaa ei toisaalta kerro totuutta, suurin osa KalPan laukauksista oli varsin epätoivoisen oloisia viivan takaa vetoja tai muita sinne päin heittoja. Silti todella varma peli Sinkulta jälleen!

-Ensimmäinen erä JYPin, jossa huippupaikkoja oli pariin lisämaaliinkin. Kapanen torjui kuitenkin pari kertaa ilmiömäisesti patjoillaan. Toisaalta myös KalPalla pari todella vaarallista paikkaa, ja esimerkiksi Kurka kilautti yläputkeen. Lukemat ehkä hieman mairittelivat JYPiä, joskin KalPan puolustus oli varsin tuuliajolla joten sinällään oikeutetut lukemat.

-Toinen erä molemmilta melkoista pelailua. KalPa hallitsi hienokseltaan, muttei päässyt niinkään hyvin maalipaikoille kuin ensimmäisessä erässä.

-Levosen linja ihmetytti. Vaikka kuulostaa taas punamustavalkoisten lasien takaa katsotulta kommentilta, niin kyllä Levoselta jäi monta selvää jäähyn paikkaa viheltämättä vierasjoukkueelle. Varsin toistuvasti KalPalaiset roikkuivat joko omalla mailallaan kiinni vastustajan kainnalossa tai omin käsin toisen mailassa.

-JYPin huikea alivoimaputki jatkuu ja alivoimapelaaminen olikin jälleen loistavaa.

-Sinkun lisäksi parhaita onnistujia kotijoukkueesta mielestäni paljon vastuuta saanut Koponen, ja hänen lisäkseen hyviä niittejä jaellut "Jyssy" Marttinen sekä Virtanen, joka varmasti viihtyy tällaisia pienempikokoisia joukkuita vastaan.

-KalPan fanit kannustivat ansiokkaasti loppuun asti, vaikka oman joukkueen tilanne olikin tukala. Pointsit siitä.

-Hallissa paljon porukkaa, mutta missä hitossa se tunnelma ja kannustus? Oikeastaan koko pelin jengi istui/seisoi tumput suorina vaikka peli oli kotijoukkueen hallussa ja muutenkin kausi on alkanu loistavasti. Ei todellakaan näin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tulihan ne kolme pongoa sieltä, vaikkakin taaskaan taso ei ollut kohdillaan kuuttakymmentä minuuttia. Alku hieman haparoitiin ja paremmalla tuurilla olisivat kalakukot voineet olla johdossa. Onneksi Koponen sitten iski heti alkuun sen maalin ja tuuri kävi maalissa, niin hieman helpotti. Sitten saatiin palikat kasaan ja ilman Kapasen paria todellista paraatipelastusta JYP olisi voinut johtaa jopa 5-0 ekan erän jälkeen. Tokihan Wallinheimokin otti pari pahaa.
Toinen ja kolmas erä oli vähän sitten sellaista nönnönnöö-kiekkoa, josta ei paljon kommenttia heru. Marttisen muheva niitti kolmannessa erässä oli erittäin huomionarvoinen.

Levosen tuomarilinja hyödytti selkeästi KalPaa, joka joutui monin paikoin roikkumaan ja koukkimaan hyvinkin raakasti. Varsinkin tällä supervahvistus Kyle Rossiterilla oli suuren suuria vaikeuksia pysyä liigavauhdissa. Ei näin, Levonen. Tosin ei mitään uutta hänen kohdaltaan, on ennenkin sallinut aika kovan mailahäirinnän.

Hypodermic kirjoitti:
-Sinkun lisäksi parhaita onnistujia kotijoukkueesta mielestäni paljon vastuuta saanut Koponen, ja hänen lisäkseen hyviä niittejä jaellut "Jyssy" Marttinen sekä Virtanen, joka varmasti viihtyy tällaisia pienempikokoisia joukkuita vastaan.

Virtanen? Hei, ihan oikeasti, mitä se Antti teki siellä kentällä sen maalin lisäksi. Pari epäonnistunutta kynäveiviä, siinä se. Ilta-Sanomien 2 tähteä väärään osoitteeseen, todellakin. Koposen kenttä oli jälleen hyvä, samoin nuorempi Jääskeläinen väläytti muutaman kerran (kun vaan omaisi ne kädet..). Pakeista Kovanen ja Marttinen ykkösiä. Unohtamatta tietenkin Wallinheimoa.

Tästä on hyvä jatkaa Ouluun.
 

tiikeri

Jäsen
Hypodermic kirjoitti:
-Hallissa paljon porukkaa, mutta missä hitossa se tunnelma ja kannustus? Oikeastaan koko pelin jengi istui/seisoi tumput suorina vaikka peli oli kotijoukkueen hallussa ja muutenkin kausi on alkanu loistavasti. Ei todellakaan näin.

Mielestä tuo rumpuryhmä voisi vaivautua käyttämään vähän enemmän ääntään ja jättää sen yksitoikkoisen rummutuksen vähemmälle. Nämä "taistele jyppi, let's go jyppi, heiheihei" ym. kannustukset herättävät muun katsomon selvästi paremmin, kuin se pelkkä rumpujen tasainen pauke. Toivottavasti kukaan ei vedä tästä(kin) herneitä, tarkoituksena ei ole missään nimessä moittia heidän toimintaa. Enemmän ääntä vaan peliin, niin eiköhän se muukin porukka siitä lähde paremmin mukaan.

Niin ja en sinänsä ihmettele ettei porukka syttynyt tänään niin hirveään huumaan. Sen verran puuduttavaa katsottavaa tuo peli oli, ensimmäistä erää lukuunottamatta. JYP pelasi ikäänkuin käsijarru päällä yli puolet pelistä, mutta eipä sen niin väliä kun voitto irtosi noinkin helposti.
 

Naughty_S

Jäsen
Nyt on kyllä ihan pakko vähän ihmetellä, miksi ihmeessä Juha Jääskeläinen on saanut Jatkoajan otteluraportissa yhden tähden?

Mielestäni (tämän illan perusteella, siis) nuorempi Jääskeläinen olisi kyllä tippumassa 13. hyökkääjäksi, mikäli JYPiin jostain vielä vahvistus saataisiin kärrättyä.

edit: Eri mieltä olen kyllä edelleen Köpin kanssa. Ainakin omiin silmiini osuneissa kaksinkamppailutilanteissa Jääskeläisen voima/uskallus/mikälie? ei riittänyt edes KalPan äijiä vastaan. Tosin tässä vaiheessa alan jo epäillä omien havaintojeni tarkkuutta. Ainakin omien muistikuvieni mukaan Ja. Jääskeläinen oli veljeksistä se, joka ajoi pari kertaa ihan mukavasti maalille, vaikkakin vielä tuloksetta. Olisinko sitten katsonut kuitenkin Juhaa? Mene ja tiedä. Ei kummallekaan mitään kardinaaleja sattunut, ei sillä.
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Naughty_S kirjoitti:
Nyt on kyllä ihan pakko vähän ihmetellä, miksi ihmeessä Juha Jääskeläinen on saanut Jatkoajan otteluraportissa yhden tähden?

Mielestäni (tämän illan perusteella, siis) nuorempi Jääskeläinen olisi kyllä tippumassa 13. hyökkääjäksi, mikäli JYPiin jostain vielä vahvistus saataisiin kärrättyä.

Olisiko siitä syystä, että oli ihan pirteä ja väläytteli muutaman kerran varsin hyvin. Hyvin näkyvä esitys nuoremmalta, oli isoveljeänsä paljon vakuuttavampi. Varmaan tippuukin kokoonpanosta jos vahvistus saadaan ja Mikkosen toipuessa, mutta silti oli tänään hyvä.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Tänään laukaustilastot ovat koomisen näköiset: Sinuhe keräsi 41 torjuntaa Kapasen 36 vastaan. Näistä torjunnoista suurin osa oli helppoja koppeja, sillä kalpalaisia ei maskin tekeminen kiinnostanut. Sen sijaan kulmissa ja maalin takana pyörittiin innolla, mutta sieltähän maaleja ei tehdä. Paitsi JYP teki tästä säännöstä pilkkaa - harvoin näkee niin viileitä viimeistelyjä, kuin ne kaksi "nollakulmamaalia". Koponen pelasi tarkoituksella kiekon KalPa-pakin luistimeen, jolla ei ollut mahdollisuuksia väistää tulevaa kiekkoa. Samoin Männikön yv-maali oli samanlainen biljardiveto Kapasen suojien kautta. Nämä maalit kertovat tekijöidensä kovasta itseluottamuksesta.

Wallinheimo. Voittavan maalivahdin merkitystä ei voi vähätellä. Nollapeli ja hyvä show. Hienoa, että Sinkku otti myös kuopiolaiset huomioon - pitäähän porukkaa äänekkäästä kannustuksesta kiittää. Koposen kenttä - magnifico, ja toki myös muu joukkuekin ansaitsee kiitokset. Ei tämä ole yhden tai kahden pelaajan ansiota. Erityisesti joukkueen puolustusvalmius oli tänään kiitettävä. Vaikka laukauksia tuli paljon, niin niistä varsinaisia pahoja vetoja oli ehkä 4-7, sillä kalpalaiset eivät päässeet ampumaan hyvistä paikoista. Lisäksi alivoima on loistavaa - 5-3-ylivoimat tapettiin, vaikka tuomarilinja oli tänään viimeisen erän osalta erikoinen. Kuten Naughty_S totesi, niin kalpalaisten rikkeitä katsottiin liikaa läpi sormien. Se jäi kaivelemaan mieltä, mutta ei onneksi vaikuttanut tänään ottelun lopputulokseen.

Eihän ottelu ollut kovin jännittävä, mutta johan viimeisten erien nitroilua onkin saatu kestää tarpeeksi. JYP näytti tänään sen tasoeron, joka joukkueilla on myös sarjataulukon mukaan. Kun joukkue pelaa hyvin, niin ottelut ovat tällaisia ja vastustaja näyttää huonolta. Toivottavasti myös seuraavakin vastus näyttää JYPin kynsissä vähintään yhtä huonolta...
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
"Ei tunnu missään!"

Avauserän jälkeen varmasti alkoikin sitten jo tuntua. Paikallisottelu, joka lopulta päättyi niin kuin sen odotti päättyvänkin. KalPa vaikutti aika vaisulta, verrattuna kauden avausotteluun. Ylivoimallakin joukkueelle tarjottiin mahdollisuutta tulla peliin mukaan, mutta SM-liigan tämän hetken paras alivoima veti pidemmän korren joka kerta. Tero Koposen johtama ketju jäi ainakin allekirjoittaneelle parhaiten mieleen tästä ottelusta. Kolmikon peli tuntui kulkevan mukavasti ja Ossi Louhivaaran 3-0 maalia oli mukava katsoa, kuin myös Tommi Kovasen upeaa pystysyöttöää Antti Virtasen 2-0 maaliin. Sinuhe Wallinheimo oli jälleen mies paikallaan ja ottelun lopuksi tuttuun tapaan huudatti kotiyleisöä. Suun virneeseen veti myös tilanne, jossa Sinkku yritti KalPan kannattajille samaa tehdä.

Kuopiosta tulleet KalPa-kannattajat pitivät hyvin tunnelmaa yllä kannustuksellaan, kiitos siitä heille.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Hack kirjoitti:
Tästä olen erittäin samaa mieltä. Istutaan kuin hautajaisissa, hyvä ettei itketä. Melkoisen aneemista. Maalista nyt jonkinlainen "innostus", tosin sekin aika hillitty. Viime kaudella pienen buumin aiheutti Shelley, mutta eikö tosiaankaan buumia voi syntyä hyvistä otteista? Todellakin, hävetkää, varsinkin istumapaikkalaiset. Fanikatsomo (mukaanlukien minä) kyllä jaksaa kannustaa.

Juu tuo on totta.
Itse olin vastakkaisessa päädyssä fanikatsomosta eli pehmeillä penkeillä siellä ei omat kyllä ääntä pitänyt itse yritin olla tunnelmassa mukana mutta varmasti juuri tämä asenne vika ongelmana "kun tuokin on hiljaa niin miksi minä huutaisin"
 

TmiT

Jäsen
Suosikkijoukkue
<Your ad here>
KalPa maali!!

Olipahan reissu. Ja taas jäi maalit saamatta. Kyllä syö miestä, mutta tätä tämä elämä on.

Pojilla alkaa selvästi näkyä maalinteon tuska. Ratkaisuja ei uskalleta hakea suoraan, vaan vielä pitää hyvässäkin paikassa vähän veivata. Apina alkaa olla monella selässä, ja ykkösketjun pojilla se alkaa muistuttaa jo keskikasvuista orankia.

Jos Kerhoa vastaan 0-4 -numerot eivät vastanneet totuutta, mitä ne eivät todellakaan tehneet, niin tänään kyllä asia oli näin. Jyp oli nimenomaan tuon verran parempi. Virheitä ja turhia kikkailemisia oli paljon enemmän kuin tiistaina. Hyökkäyksissä on hirveää löysyyttä ja vielä hyvässäkin paikassa tehdään viimehetken turhia siirtoja, kuten M. Kenig toisessa erässä. Ahosilta haki ekassa erässä hyvin vetoja jopa pienestä kulmasta, ja kyllähän Markon rannari lähtee aika jäpäkästi. Tuollasia hullunkiilto silmissä-vetoja saisivat muutkin viljellä. Suoraviivaisuuskaan ei mielestäni olisi pahitteeksi. Tolpat taas kolisi, mutta niitä ei tietenkään lasketa. Ekassa erässä 2-0 KalPalle... hehe.

HPK-pelissä huomasin Savolaisen Jussin parantaneen otteitaan reilusti, ja sama tahti jatkui tänäänkin. Harmi vain, että yhden pakin nostaessa tasoaan muilla suoritustaso laskee. Rossiter ja Saavinen sähläsivät oikein kunnolla kiekon kanssa, eikä Alastalokaan päässyt ihan omalle tasolleen. Sevellä meni homma plörinäksi hyökkäyksessä, en todellakaan ymmärtänyt joitain ratkaisuja viivassa. Muutenkin jo tiesi KalPa-pelaajan virittäessä laukaustaan, että taas se osuu ekana johonkin pohkeeseen tai mailaan... Tuskastuttavan näköistä, mutta minkäs teet. Kun maalinteko on tuskaa, niin se silloin on sitä. Ja se tottavie näkyy koko porukassa. Ykkösketju sai hyviä mylläköitä päälle, mutta vetoja saisi tulla paljon enemmän. Kurkan ylärima oli taas niin lähellä, mutta kiekko jälleen muikkuverkkoon eikä sinne toivottuun verkkoon. Ykkösen peli on muutenkin ollut samanoloista SaiPa-ottelusta lähtien, Porissakin hyvää pyöritystä, mutta kun reppu ei heilu.

Kimmolla suoritustaso ikävä kyllä heittelee. Muutamia loistovenytyksiä, mutta siinä rupeaa nuoremmallakin kaverilla käsi käymään nitropurkilla, kun Ikku tulee 3-4 metriä vastaan tolpan sivulle ja ajaa samalla itsensä ulos. Tällaisesta tilanteesta Jyppi teki neljännen maalinsa. Hirveää katseltavaa.

Jyp on tällä hetkellä joukkueena loistava. Kukaan ei sen erikoisemmin nouse esiin, vaan koko paketti säilyy ehjänä. Virtasen 2-0 -maali oli miehen loistava taidonnäyte ja 3-0 -maali oli kaunista katseltavaa. Koponen, johon en kohdistanut juuri minkäänlaisia odotuksia kauden alussa, varsinkin Jukureissa miestä nähneenä, on noussut erittäin lupaavaksi ja hyväksi vahvistukseksi Jypille. Sinkku torjui varmasti löysät ja maskittomat vedot, joita KalPa viljeli. Muutaman kerran meinasi olla hätä, mutta kiekot menivät sopivasti hieman ristikon ohi, varsinkin kolmannessa erässä. Pisteet Sinkulle ilmaveivistä ja aaltojen tekemisestä. Yleisesti täytyy kehua Jypin esitystä tuolla nimilistalla, erittäin vakaata jälkeä tähän asti sarjassa.
Yleisömäärä oli hyvä, mutta ihmettelin jyväskyläläisten vaisuutta. Kuopiossa sentään sivuilla istuva "suuri yleisökin" taputtaa pelikatkojen aikana ja mylläkän pyöriessä, mutta ylhäällä seisomapaikoilla juuri ihmetelleenä huomasin, että aika minimaalista oli käsien läpsytys. Petyin pahasti Hippoksen "hurmokseen". Fanikatsomo pitää meteliä, mutta itse en välitä tällaisesta hieman keinotekoisenomaisesta rummutuksesta ja kilkatuksesta, mitään huutoa ja kannustusta ei silloin kuulu. Tämä oli vain minun mielipiteeni, pyydän, älkää vetäkö hernettä nenään.

Tästä suossatarpomisesta on kaivettava väkiselläkin hyviä puolia. Syke, taistelu ja yritys säilyi loppuun asti numeroista huolimatta. Loppuun asti pelattiin, ja siitä olen ylpeä. Itsekin piti vielä viime minuuteilla pistää tassua yhteen, sillä pojat haki vielä maalia. Toinen kehumisen arvoinen seikka on KalPan vieraspeli-ilme. Porissa ja nyt Hippoksella syke ja luistelu on samaa luokkaa kuin kotona, mihinkään pakitteluun ja tukkimiseen ei sorruta. HPK ainakin Kuopiossa tarkoitti Hämeen Parasta Kahvakiekkoa, eli vieraissa joillakin joukkueilla esitys on kaukana iloisesta hyökkäyspelistä. KalPa pelaa yhtä aktiivisesti kyllä vieraissakin. Se on hyvä.

Meikäläisen autokunta istui hiljaa kotimatkan, mutta selkää suoraksi, päätä pystyyn ja hymyä kehiin. Lauantaina on taas uusi ottelu ja huomennakin se aamukahvi maistuu ihan yhtä hyvältä. Jyppi oli hyvä ja parempi, myö ei saatu maalia. Jep jep.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Sellainen matsi. JYP aloitti kovaa ja tehokkaasti. Sitten hyytyi kelkka mutta paketti pysyi silti kasassa. Iso plussa alivoimalle joka taas kesti vaikka KalPa pääsi kahteen kertaan 5-3 ylivoimalle. Olihan siinä tuuriakin matkassa. Ainakin kerran taisi kiekko kilahtaa yläristikkoon. Matsista kaikki olennainen on jo sanottu oikeastaan. Koposen maali oli syöttö yritys ja Männikön maali taas laskelmoidusti hienosti Kapasen jalan kautta sisään. Näin minä sen näin.

Positiivista oli se että ylivoima jopa toimi. Kaksi maali taidettiin ylivoimalla tehdä ja se on JYPille paljon. Iso käsi ja virtuaalinen tuoppi KalPan faniporukalle. Harva vierasporukka jaksaa Hippoksella kannustaa vaikka oma joukkue on tappiolla. KalPan faniporukka jaksoi koko ottelun ajan kannustaa omiaan. Arvostan.

Eipä tässä muuta. Leijutaan taas vähän kun ollaan toistaiseksi sarjakolmosia ja sillee. Tiistaina jatkuu pelit ja vaikeassa paikassa. Toivottavasti JYP jatkaa pelaamistaan hyvin.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Kukaan ei ole vielä kehunut laamannia joten teen sen sitten itse. Lucas Lawson pelasi parhaan pelinsä JYP-paidassa. Näytti saavan myös paljon peliaikaa ja kiitti siitä. Lähes joka kerta äijän ollessa kentällä kiekko saatiin Kalpan päätyyn ja siitä lähtikin sitten vaarallisia tilanteita. 0+2 kertoo ihan hyvin miten Lawsonin peli meni, ja vähääkään paremmalla tuurilla olisi voinut pamauttaa 2 maalia tuohon päälle. Taisteli loistavasti, luisteli ja kaivoi kiekkoa. Hienoja pelimiehen elkeitä.

Kalpan faniporukka oli hyvin mukana, ja eipä mikään muu jengi ole vielä Hippoksella noin hyvin kannustanut omaa jengiä - vaikka olittekin tappiolla.

Istumapaikkalaiset saavat hävetä, eipä syntynyt minkäänlaista meininkiä tällä kertaa vaikka 4-0 vietiin ottelu. Monessa muussa aiemmassa pelissä on ollut paljon parempi tunnelma. Olin tällä kertaa fanikatsomossa mutta aiemmin istumapaikoilla ollessa olen huomannut, että jengi "ei kehtaa" kannustaa omia. Sitten jos itse aloittaa kannustuksen, taputtaa mukana ym niin kyllä siitä pikkuhiljaa porukka lähtee ympäriltä mukaan.

Koponen on JYPin ykkössentteri tällä hetkellä, aivan loistavaa työtä mieheltä.

Wallinheimo tuntuu löytävän itsentä kiekon eteen tuurillakin. Hienoa yleisön viihdyttämistä, loistavia torjuntoja ym. Sinkkua on pakko rakastaa.

Kurka oli nopea ja helvetin taitava, milloin tällaisia vahvistuksia taas meille?

Peesaan erästä aiempaa kirjoittajaa, että Juha Jääskeläinen oli mielestäni hyvä kentällä.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Melkein kaikki olennainen onkin jo sanottu pelistä. Tämä ottelu pitikin voittaa, eikä siinä mielestäni ole mitään ylimielisyyttä. Ei meidän fanienkaan tarvitse sitä piilotella tai hävetä, että joukkue pelaa tällä hetkellä niin varmaa kiekkoa. Huomenna tilanne voi olla toinen, mutta nyt tilanne on tämä ja sillä sipuli.

Pari seikkaa kuitenkin. Kyle Rossiter - missä on KalPalle tuoma lisäarvo? Jotenkin en ihmettele, jos Bofors ei katsonut miehen palveluksia enää tarpeellisiksi. Näyttävin suoritus mieheltä oli KalPan maalin edessä annettu poikkari Grünnin selkään.

Sinuhe Wallinheimo - en osaa kuvitella ketään muuta maalivahtia, joka menisi vierasjoukkueen fanien eteen ottelun jälkeen suu virneessä huudattamaan aaltoliikkeillä. Tuli kyllä hymy suupieleen itse kullekin. Näytti olevan osalla kuopiolaisistakin hauskaa, vaikka muutamalle SInkun show oli kommenteista päätelleen liikaa. Kerta kaikkiaan hieno väriläiskä!
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Waqu kirjoitti:
Juu tuo on totta.
Itse olin vastakkaisessa päädyssä fanikatsomosta eli pehmeillä penkeillä siellä ei omat kyllä ääntä pitänyt itse yritin olla tunnelmassa mukana mutta varmasti juuri tämä asenne vika ongelmana "kun tuokin on hiljaa niin miksi minä huutaisin"


On tää kumma juttu kun ei mene perille... Antakaahan nyt istumapaikkalaisten olla rauhassa. Helvetti niiden tarvii mitään hävetä! Nehän sitä rahaa sinne tuo. Parempi että ovat hiljaa, syövät ja juovat, kuin että siinä ei istuisi ketään.
Itse pelistä sen verran, että oli todella koomista nähdä kaukalossa vieläkin pienempi joukkue kuin JYP. Jestas että nuo Kalpalaiset olivatkin pieniä... :-) Kyllä se KalPan kokemattomuus tuli esiin eilisessä pelissä. Roiskintaa, paniikkia, merkkausvirheitä, innokkuutta enemmän kuin järkeä... Vähän niin kuin A-junnujen peliä.. Mutta tuosta on hyvä jatkaa. Onnea vaan KalPalle loppupeleihin.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Razzle kirjoitti:
Kyllä se KalPan kokemattomuus tuli esiin eilisessä pelissä. Roiskintaa, paniikkia, merkkausvirheitä, innokkuutta enemmän kuin järkeä... Vähän niin kuin A-junnujen peliä.. Mutta tuosta on hyvä jatkaa. Onnea vaan KalPalle loppupeleihin.
Razzle...kiitos aamun parhaista nauruista...
 

kaksyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Huhhuh, että oli karmiva ensimmäinen erä. Erä tosin alkoi lupaavasti, kun KalPa pääsi parissa ensimmäisessä vaihdossa vetämään napakasti, mutta sitten kaikki alkoi menemään väärin. Ensimmäinen maali luistimen kautta omiin, toisessa päästetään alivoimalla pelatessa Virtanen läpi...kyllä riipaisi. KalPa vielä tarjoili ensimmäisessä erässä Virtaselle pari muutakin tilannetta, mutta Virtanen kieltäytyi kohteliaasti. Muutenkin puolustaminen oli täynnä virheitä. Vielä kun Louhivaara vei JYPin kolmen maalin johtoon, näytti peli kovin pelatulta.

Kahdessa jälkimmäisessä erässä puolustuspelaaminen rauhoittui, mutta esiin tuli taas jo muutamassa peräkkäisessä ottelussa voivoteltu ylivoimapelaamisen heikkous ja yleinen tehottomuus.

KalPan otteista puuttuu tällä hetkellä röyhkeys. Röyhkeydellä tarkoitan maalille ajamista, maskipelaamista, irtokiekkojen ryöväämistä...Komeasta laukaustilastosta huolimatta KalPalle ei syntynyt kuin kourallinen vaarallisia tilanteita, sillä usein maalilta puuttui maskimies tai irtokiekkojen sisään hakkaaja.

Syöttöpelaamisessakin on hyökkäyspäässä parantamisen varaa, yksinkertainen on usein kaunista ja tehokasta. Liian usein kiekollinen pelaaja jäi taituroimaan varman perussyötön sijaan, ja kappas, pian vastahyökkäys omassa päässä.

Suurta tuskaa yhdenkin maalin puristaminen tuntuu KalPalle tällä hetkellä tuottavan. Lauantain Kärppä-ottelun tavoitteeksi voikin asettaa kuparisen rikkomisen, kuinka mieltä ylentävää...
 

The Johtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jokipojat, Tommy Kilponen
JYPin pelaajille ei ole näköjään opetettu sitten minkäänlaisia tapoja. Pitäisihän sitä tietää nyt ainakin se, ettei pienempiään saa lyödä. Ja silti JYP -vaikka aivan varmasti tuon tiesi- meni lyömään KalPan 4-0. Ei näin.


+ KalPan pelillinen esitys; 90-luvun 6-0- ja 8-1 tyylin säännölliset Hippoksella alistumiset muistavat JYPin kannattajat osannevat arvostaa sitä, että näkivät yritteliään ja aktiivisen KalPan koko sen 60 minuuttia.
+ Wallinheimo on piristävä poikkeus, persoona.

- Tunnelma Hippoksella; Kotijoukkue on pelannut kirkkaasti yli odotusten, halli aikalailla täysi ja vastassa KalPa -yli kuuden vuoden tauon jälkeen.
- JYPin kannattajien kannustuksen (ei rummutus) vähyys suhteessa peliaikaan
ja kannustuksen yksipuolisuus.
- 50:stä KalPan kannattajasta lähti suunnilleen sama ääni, kuin noin 30 hengen "ydinporukasta", mikä oli matkassa esmes. Raumalla ja Lahdessa. Pelipaidattomat ns. turistit olivat pettymys, vaikka heillä verissä kiersi muutakin kuin keltamustaa verta.
+ JYPin kannattajien volyymitaso oli positiivinen yllätys. Ilmeisen miesvoittoista porukkaa.
+ Kannattajabussin loppuunmyynti.
+ Yksi uusi laulu.

Iso miinus: Tämän yhden nimimerkin täyttä paskaa kuopiolaiskannattajista valehteleminen. Heitot Wallinheimon suuntaan eivät olleet henkilökohtaisia eikä niiden olennaisin osa ollut kirosana. Juuri niin kuin sen pitääkin olla. Satuin ko. katsomonosassa olemaan minäkin.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tunnelma lopahti täysin 3-0 tilanteeseen. Eikä tuo tunnelma ollut mikään eikoinen. Kerran ylivoimalla ainakin puoli hallia taputti mukana :P

Toisen erän pelailu ei sytyttänyt ketään joten tämä on varmasti yksi syy miksi tunnelma ei ollut kohdallaan. Odotin kyllä itsekkin, että pientä juhlan tuntua olisi ilmassa kun Kalpakin saatiin ensimmäisen kerran Hippokselle, mutta se ei näköjään riittänyt....nooh eiköhän tämä tästä.

Hallin ovella pitäisi jakaa sellaisia ilmalla täytettäviä kapuloita joita sitten hakataan yhteen, kun kerran taputtaminen ja kannustaminen on niin vaikeaa...
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
The Johtaja kirjoitti:
Iso miinus: Tämän yhden nimimerkin täyttä paskaa kuopiolaiskannattajista valehteleminen. Heitot Wallinheimon suuntaan eivät olleet henkilökohtaisia eikä niiden olennaisin osa ollut kirosana. Juuri niin kuin sen pitääkin olla. Satuin ko. katsomonosassa olemaan minäkin.

Jos minua tarkoitat niin minun puheeni eivät olleet täyttä paskaa.
Itsekkin olin samassa katsomon osassa ja kai minä nyt sentään
kuulen.
Wallinheimon suuntaan kokoajan heittely jotkut vähän enemmänkin
kiroillen.
Ja tämän yhden maalin jälkeinen "Jari Levonen" huuto oli kyllä naurettavaa.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Waqu kirjoitti:
Jos minua tarkoitat niin minun puheeni eivät olleet täyttä paskaa.
Itsekkin olin samassa katsomon osassa ja kai minä nyt sentään
kuulen.
Wallinheimon suuntaan kokoajan heittely jotkut vähän enemmänkin
kiroillen.
Ja tämän yhden maalin jälkeinen "Jari Levonen" huuto oli kyllä naurettavaa.

Et sitten koskaan aiemmin ole huomannut, miten vastustajajoukkueen kannattajat yrittävät psyykata kaverin maalivahtia? Tuossa nyt mitään ihmeellistä ollut. KalPan fanisakki piti hienoa meteliä ja toi väriä halliin, tervetuloa toistekin!

Naurettavuudesta puheenollen, enpä ole ennen törmännyt yhtä hölömöön JYP-kannattajaan kuin takanani majaillut keski-ikää lähestyvä mies. Koko ajan suu kävi, mutta mitään asiaa sieltä ei tullut. Vastustajan lapsellista vähättelyä lähinnä. Mutta se suu! Se kävi KOKO AJAN. Eikä ollut edes päissään. Meitä on moneen junaan. Jotkut tulevat siitä junasta, joka myöhästyi pahasti aivoja jaettaessa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Suomi-Salama kirjoitti:
Naurettavuudesta puheenollen, enpä ole ennen törmännyt yhtä hölömöön JYP-kannattajaan kuin takanani majaillut keski-ikää lähestyvä mies. Koko ajan suu kävi, mutta mitään asiaa sieltä ei tullut. Vastustajan lapsellista vähättelyä lähinnä. Mutta se suu! Se kävi KOKO AJAN. Eikä ollut edes päissään. Meitä on moneen junaan. Jotkut tulevat siitä junasta, joka myöhästyi pahasti aivoja jaettaessa.

Samanlaiset terveiset lähtee A4:sessä ylimmällä rivillä istuneelle valopäälle, joka oli ilmiselvästi ottanut liikaa ja kertasi käytännössä kolmea-neljää asiaa, jotka jääkööt tässä mainitsematta. Toivottavasti ei törmätä toista kertaa, minulla on seuraavaksi ilmastointiteippirulla mukana.

Olisi varmaan pitänyt sanoa Kummelin tyyliin: Ne nauraa sulle. Koska niin kaikki teki. Mitä tämä ääliö ei luonnollisesti tajunnut.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Liigapörssin mukaan Suhonen laukoi ottelussa 17 kertaa kohti JYP-maalia. Voiko tämä pitää paikkansa?
 

Naughty_S

Jäsen
Aika kovalta määrältä kuulostaa, mutta KalPan taktiikan huomioiden kyllä se mahdollista on. JYP päästi KalPan helposti alueelle, jonka jälkeen tuli melko usein pakin ampuma "toivotaan toivotaan" -huitaisu ilman maskia. Mene ja tiedä.
 

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
mirasane kirjoitti:
Liigapörssin mukaan Suhonen laukoi ottelussa 17 kertaa kohti JYP-maalia. Voiko tämä pitää paikkansa?

Voi. Oikeastaan ikävä kyllä voi. Suhonen on loistava pelaaja liigatasollekin, mutta ehkäpä hype ja suuri rooli KalPassa ovat saaneet miehen hieman ylimieliseksikin. Suhosen ainut ratkaisu nykyään siniviivalla on veto. Eilenkin 5-3-ylivoimassa kaksi tilannetta kuivui siihen kun Suhonen päätti ampua, vaikka kunnon paikkaa ei vielä ollutkaan. Molemmilla kerroilla JYP-pelaaja peitti ja kiekko meni KalPan päätyyn, EI NÄIN!

Itse pelistä on kyllä jo mainittu kaikki tarpeellinen. Jatkoajan raportti oli todella hyvä, olen pitkälti samaa mieltä. KalPa oli ottelussa hyvin mukana, mutta kun joukkue ylitti siniviivaan, niin pehmeys iski samantien. Joukkueella ei ole Kurkan lisäksi ratkaisijaa, joka olisi röyhkeä ja ajaisi itsensä tekopaikkaan. KalPa vei hienokseltaan peliä ja piti enemmän kiekkoa, mutta se ei riitä, kun vastustaja luo enemmän tekopaikkoja ja käyttää vielä paikat hyväkseenkin. Ansaittu voitto JYPille.

KalPan puolustuspää teki taas kerran alokasmaisiavirheitä. JYP käytti paljon nopeita pitkiä avauksia. KalPan puolustajat ryntäsivät harppuunahyökkääjää vastaan, samalla kuitenkin merkkauspeli unohtui täysin. Toinen JYP hyökkääjä hiipi taustalle, jonne kiekko syötettiin. Helppohan sieltä Kapasen maalin edestä, KalPan puolustajien takaa on ne maali tehdät. Hyviä oivallauksia JYPiltä ja loistosyöttöjä, mutta ei tuollaisia merkkausvirheitä tällä tasolla saa tulla.

Ihmeen munaton KalPa oli. Luistin liikkui ja kiekkoa pidettiin, mutta mitään ei saatu aikaan. Siniviivan jälkeen tehti aina ylimääräinen kiemura ja se tilanteen puolikaskin hukkui. Suoraviivaisuutta ei ollut pätkääkään. Ensimmäisessä erässä oli mahdollisuudet tulla peliin mukaan, mutta Kurka ampui ylärimaan ja Vidgren ei saanut kiekkoa tyhjään maaliin.

KalPa oikeastaan pelaa juuri kuten odotettiin. Kärsivällisyys, rutiini, voima ja kokemus ei riitä ratkaisemaan otteluita. Pelillisesti joukkue on otteluissa mukana, mutta KalPa on pehmeä molemmilla hyökkäysalueilla. Puolustuspäässä tulee helppoja merkkausvirheitä ja vastaavasti maalipaikkoja syntyy kiekollisen pelin kontrolloinnista huolimatta vähän. Ne vähätkin paikat sössitään perusteelllisesti.

Tätä oli havaittavissa jo Mestiksessä jossain vaiheessa. Haluaisin nähdä paljon suoraviivaisemman KalPan. Kerran hyökkäysalueelle päästään suhteellisen helposti ja nopeasti, niin miksi ihmeessä pitää ruveta tekemään ylimääräisiä kikkoja ja kiemuroita, ei ne onnistu kuitenkaan. Välillä voisi ajaa suoraviivaisesti maalille, siten ne maalit syntyy. Kurka näytti eilen esimerkkiä esim. 2-1-hyökkäysessä, jossa hän loi väkisin paikan itselleen.

Olen eri mieltä osan JYP-fanien kanssa siitä, että JYP päästi tahalleen ja taktiikkana KalPan alueelleen. Kyse ei ollut niinkään taktiikasta. KalPan luistin liikkui hyvin ja keskialueen peli toimi niin hyvin, että hyökkäysalueelle päästiin. Sen jälkeen sitten oltiinkiin loistavasti pelanneen JYP-puolustuksen kanssa kuin paskat housussa. Kurkaa lukuun ottamatta kukaan ei tiennyt mitä pitäisi tehdä.
 

Jarzki

Jäsen
Micco! kirjoitti:
Olen eri mieltä osan JYP-fanien kanssa siitä, että JYP päästi tahalleen ja taktiikkana KalPan alueelleen. Kyse ei ollut niinkään taktiikasta. KalPan luistin liikkui hyvin ja keskialueen peli toimi niin hyvin, että hyökkäysalueelle päästiin. Sen jälkeen sitten oltiinkiin loistavasti pelanneen JYP-puolustuksen kanssa kuin paskat housussa. Kurkaa lukuun ottamatta kukaan ei tiennyt mitä pitäisi tehdä.

Kyllä tuo on tällä kaudella, varsinkin alivoimalla, ollut Jypin taktiikkana useaan otteeseen. Vastustajan annetaan pyöriä kulmissa jne., mutta kun pitäisi näille kunnon maalipaikoille päästä niin johan on monella joukkueella ollut kusi sukassa siinä vaiheessa. Tasakentällisin en ole tuosta taktiikasta niin varma, mutta av:llä tosiaan tuo on usein Jypin taktiikkana.

Mutta kaikki kunnia KalPalle, en kiistä sitä, etteikö heidän jalkansa hyvin olisi liikkuneet. Nopea porukka, mutta hyökkäysalueen peli vaatii lisää röyhkeyttä, jotta huippupaikoille päästäisiin useammin.

Ja vielä erityismaininta täältäkin suunnasta teidän faneille; oli mukava kuunnella, kun Hippos istuu hiljaa niin aina sieltä jotain huutoa kuuluu vastakkaisesta päädystä, vaikka kuinka on tappioasema!! Propsit siitä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös