JyP, JyP HT, JYP... kolme nimeä, yksi seura? – keskustelua identiteetistä

  • 23 411
  • 164

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Nostetaan taas tätä ketjua, 100v juhlakausi lähestyy ja niin pitäisi lähestyä myös paluu juurille. JYP tai JyP on murroksessa ja uuden edessä, joten nyt olisi sauma brändätä seura uudelleen ja mikä sen parempaa kuin ottaa alkuperäiset tunnukset ja nimi käyttöön. Aiheesta on paljon aiemminkin keskusteltu ja uskoisin että @Hurraa voisi antaa tähän keskusteluun myös lisäarvoa.

Alla nopea suunnitelma miltä JyPin pelipaita voisi ensi kaudesta eteenpäin näyttää, mukana suurinosa nykyistä sponsoreista.

 

Liitteet

  • JyPOrig.png
    JyPOrig.png
    848,2 KB · kertaa luettu: 156

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En halua enää palata tähän juupas-eipäs -väittelyyn, koska se ei johda mihinkään. Totean vain, että yllä näkyvässa kuvassa paitojen värit ja muu suunnittelu miellyttää silmää, mutta logo ei. Tuo logo ei vain ole kestänyt aikaa kovin hyvin, eikä sille voi mitään. Kunnioitan tuota logoa todella paljon, mutta en halua sitä enää takaisin käyttöön. Selkeästi modernisoitu versio tuosta voisi toimia hyvinkin, mutta se ei varsinaisesti ole enää sama logo siinä kohtaa.

Mutta samaan hengenvetoon palaan myös siihen, että itse en halua luopua nykyisistä väreistä ja logosta, joilla on paljon tärkeää historiaa.

Sen sijaan jos vähän uudistetaan, niin haluaisin punaista enemmän esille, myös pelipaidoissa. Olen jo pitkään puhunut sen puolesta, että kotipaidassa voisi käyttää punaista ihan reilusti, vaikka musta olisi edelleen pääväri.

En toivo tästä suoraa kopiota, mutta yhtenä esimerkkinä (kuvitelkaa JYPin logo tuohon):

 
Viimeksi muokattu:

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Olen samaa mieltä, jos nykyväreissä pysytään että punaista pitäisi saada lisää tuohon mustaan ja valkeaan kaapuun, oma suosikki punamustavalkea aikakauden pelipaita tyylistä on 00-alun paita, jossa numerot oli punaiset ja DNA-mainoksen kautta pelipaidan alareuna oli myös punaiset. Kokonaisuuden kruunasi punaiset sukat, kokonaisuus oli paljon tasapainoisempi kuin nykyään.


Mielestäni JYPin kuitenkin pitäisi nyt ottaa brändimuutos alkuperäiseen, mutta siitä enemmän toisessa ketjussa.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Nämä ovat niin makuasioita. Minä taas en tykkää tuosta vanhasta logosta, siitä tulee mieleen 80 luvun pieruverkkarit. Oma suosikkini on JYP HT ajan tyyli ja logo, sillä se nostalgisoi minulle mistä oma seuraaminen alkoi. Pidin myös siitä että kotijoukkue pelasi vaaleassa peliasussa.

No, meillä on 3 paita punainen. Olisipa JYP HT paita (ei se tekele, vaan lähempänä aitoa) 3 pelipaitana.

Toi kuva minkä @HOOLIGAN_ teki, olisi mukava nähdä JYP HT versiona. Jaksatko vääntää?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Nämä ovat niin makuasioita. Minä taas en tykkää tuosta vanhasta logosta, siitä tulee mieleen 80 luvun pieruverkkarit. Oma suosikkini on JYP HT ajan tyyli ja logo, sillä se nostalgisoi minulle mistä oma seuraaminen alkoi. Pidin myös siitä että kotijoukkue pelasi vaaleassa peliasussa.

No, meillä on 3 paita punainen. Olisipa JYP HT paita (ei se tekele, vaan lähempänä aitoa) 3 pelipaitana.

Toi kuva minkä @HOOLIGAN_ teki, olisi mukava nähdä JYP HT versiona. Jaksatko vääntää?
Nopeasti tehtynä, myös nykyiseen ja HT logoon samalla pohjalla.

Itse en niin tykkää HT-logosta, hieno pala historiaa mutta myöskin vain välivaihe ja lisäksi omaan silmään graafisesti huonompi mitä alkuperäinen. Ei tuosta kuitenkaan isoa vaivaa ole vaihtaa logoa tuohon pohjaan, joten alla liitteenä HT ja nykylogolla sekä linkkeinä kaikki versiot (Alkuperäinen, HT ja nykylogolla)

1. Alkuperäiselle logolla
2. HT-logolla
3. Nykyisellä logolla

Itselle ehkä yllätyksenä tuli se, että jopa nykyinen hurrikaanilogo toimisi sinivalkeissa paidoissa, toisaalta kyseessähän on visuaalisesti sama efekti kuin IFKlla punaisissa paidoissa sininen logo. Sinivalkeat värit takaisin ja heti kiitos, mieluiten alkuperäisen logon kanssa, mutta siirtymävaiheessa toki voidaan käyttää nykyistäkin.
 

Liitteet

  • JyPHT.png
    JyPHT.png
    840,3 KB · kertaa luettu: 99
  • JyPnyky.png
    JyPnyky.png
    792,2 KB · kertaa luettu: 95

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisin muuten avoin ajatukselle, että palataan sinivalkoisiin väreihin, myös logon osalta, mutta pidetään nykyinen logo, eli muutetaan nykyisen logon väritystä. Vaihtoehtoisesti voidaan myös luoda kokonaan uusi logo.

En vain kertakaikkiaan tykkää noista vanhoista logoista, kaikella kunnioituksella seuran historiaa kohtaan. Kyse on vain visuaalisesta asiasta, joka ei minun kohdallani toimi.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Nopeasti tehtynä, myös nykyiseen ja HT logoon samalla pohjalla.

Itse en niin tykkää HT-logosta, hieno pala historiaa mutta myöskin vain välivaihe ja lisäksi omaan silmään graafisesti huonompi mitä alkuperäinen. Ei tuosta kuitenkaan isoa vaivaa ole vaihtaa logoa tuohon pohjaan, joten alla liitteenä HT ja nykylogolla sekä linkkeinä kaikki versiot (Alkuperäinen, HT ja nykylogolla)

1. Alkuperäiselle logolla
2. HT-logolla
3. Nykyisellä logolla

Itselle ehkä yllätyksenä tuli se, että jopa nykyinen hurrikaanilogo toimisi sinivalkeissa paidoissa, toisaalta kyseessähän on visuaalisesti sama efekti kuin IFKlla punaisissa paidoissa sininen logo. Sinivalkeat värit takaisin ja heti kiitos, mieluiten alkuperäisen logon kanssa, mutta siirtymävaiheessa toki voidaan käyttää nykyistäkin.
Oho, en olisi uskonut sinisen paidan istuvan noin hyvin punaisen hurrikaanin kanssa. Peukkua tälle.

Musta kotipaita on sinänsä tyylikäs, mutta kolikon toisella puolella tulee se, ettei musta kotipaita tuo minkäänlaista väriä katsomoon. Parhaiten tämä nähtiin vuosi sitten, kun JYP myi niitä pahvihahmoja katsomoon. Siinä missä muut seurat (esim keltainen KalPa) sai pahvihahmoilla ihan aitoa väriä halliin, Jyväskylässä ei juurikaan lisäväriä katsomoon tullut. Olen kateellinen niille joukkueille, joilla on ihan selvä pääväri kotipaidoissaan ja paitojen väri on ollut jo pitkään sama. Värin tunnustaminen on oikeasti tosi helppoa näissä tapauksissa.

Ensi kaudella olisi hyvä sauma muokata pelipaitoja isommalla kädellä. Vaikka iso osa JYPin brändiä on lause "punainen, musta, valkoinen", niin siitäkin huolimatta haluaisin siitä mustasta eroon. Tai sitten musta väri olisi vain korostusväri, kun joukkueen väri olisi muuten punainen & valkoinen. Sininen olisi kiva muutos, mutta ehkä menisin kuitenkin punaisella.

Yksi yksityiskohta juhlakautta ajatellen voisi olla sekin, että otetaan vanha kilpilogo olkapäihin. Ainakin IFK on tehnyt tätä vuorotellen kilpi- ja petologon kanssa. Tässä esimerkki kaudelta 2011-12, jossa kilpilogo oli päälogo, ja vanha petologo oli siirretty olkapäihin. Tällä tavalla on hyvä tuoda perinteitä julki.

 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Logoasia sinänsä ei mulle ole iso, tietenkin se aito ja alkuperäinen on aito ja alkuperäinen, mutta jos puhutaan uudesta alusta ja uusiutumisesta, miksi tuijottaa pelkästään vanhaan? Minun silmään esim. ne vihreät paidat mustin housuin näytti kyllä hyvältä, enkä panisi pahakseni, jos logoakin ajanmukaistettaisiin uuden ajan vaatimuksiin. Itse en osaa kyllä mitään esimerkkejä ajatuksistani antaa, mutta siihenhän olisi ammattilaisiakin olemassa, joten miksi ei vaikka JYP julistaisi kilpailua halukkaille uusiutumisesta ja eteen päin menosta visuaalisuudessa, olisi vielä mainio paikka kerätä mediapisteitä ja näkyvyyttä, kun oikein hoidettaisiin.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Sepäs se on, kun tämä on maku asia. Yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta. Olisi hienoa kun joku levyttäisi uusintapainoksen JYP HT biisistä. Kiitos @HOOLIGAN_ vaivannäöstä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Sepäs se on, kun tämä on maku asia. Yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta. Olisi hienoa kun joku levyttäisi uusintapainoksen JYP HT biisistä. Kiitos @HOOLIGAN_ vaivannäöstä.
Siitä lienee kuitenkin kaikki samaa mieltä, että JYPin pitäisi omaa historiaansa ja tunnuksia (kaikki jotka olleet käytössä) tuoda esiin enemmän. (Hallilla, somessa, kotisivuill ja kaikkialla) Nyt JYP liikaa keskittyy vain nykyiseen pmv aikaan. Hienoa aikaa ollut, muttei tee oikeutta JYPin hienolle kohta satavuotiselle historialle.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Sitten joskus, milloin lieneen on se juhlavuosi sitten onkaan, Nyky JYPllähän on kolmen väristä pelipaitaa maakunta väriin nojaten. Tottakai tuo vuosi pitäisi juhlistaa pelipaidoilla muutenkin kun sen juhlaottelun ensimmäinen erä retropaidoin.
Itse en tykkää yhtään tuosta sinivalkoisesta, olen enemmän tämän maakuntavärityksen kannalla, mutta noita kolmea aikaisempaa logoa voisi hyvinkin käytää, esim mustassa nykylogo, sitä paitaahan käytetään eniten sitten JyP HT logo voisi olla punaisessa paidassa, Valkoiseen paitaan "lentopallolla" varustettu JyP logo.

No Smoking Team slogania ei välttämättä tarvittaisiin kun sehän taisi olla yhteistyö juttu omana aikanaan, Eikä ihan puhdas JyP HTn oma viritelmä ja sopisiko se edes ajan kuvaan? jos ei sitten julistettaisi koko halliympärystöä täysin savuttomaksi alueeksi,
Nykyisenä mielensä pahoittajien aikana tuosta sloganista tulisi tasan tarkaan hyvinkin eriäviä ajatuksia ym ym.
 

Baldrick

Jäsen
En näe mitään syytä vaihtaa takaisin sinivalkoisiin. Nostalgiaa lukuunottamatta täysin hengettomän näköiset. Muutenkin Liigassa on jo Lukko ja Jukurit, joilla on siniset vetimet, sekä sinivalkoiset jättäis suoraan vain Leijonille. Mielestäni väritys ja logo saa pysyä nykyisellään. Ainut vaihtoehto voisi olla tuo Fabun mainitsema vihreä, sillä sitä väriä ei muut käytä oli kyllä mielestäni erittäin hyvännäköiset vetimet, jotka erottuvat selkeästi muista jengeistä. Niihin sopi mielestäni myös nykyinen logo, mutta hampaita kiristellen voin hyväksyä logouudistuksen. En kyllä hirveän mielelläni olisi brändiä mylläämässä vain koska voi. Se vie taas vuosia, että satunnaiskatsoja tunnistaa tunnetasolla logot ja peliasut omakseen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
En näe mitään syytä vaihtaa takaisin sinivalkoisiin. Nostalgiaa lukuunottamatta täysin hengettomän näköiset. Muutenkin Liigassa on jo Lukko ja Jukurit, joilla on siniset vetimet, sekä sinivalkoiset jättäis suoraan vain Leijonille. Mielestäni väritys ja logo saa pysyä nykyisellään. Ainut vaihtoehto voisi olla tuo Fabun mainitsema vihreä, sillä sitä väriä ei muut käytä oli kyllä mielestäni erittäin hyvännäköiset vetimet, jotka erottuvat selkeästi muista jengeistä. Niihin sopi mielestäni myös nykyinen logo, mutta hampaita kiristellen voin hyväksyä logouudistuksen. En kyllä hirveän mielelläni olisi brändiä mylläämässä vain koska voi. Se vie taas vuosia, että satunnaiskatsoja tunnistaa tunnetasolla logot ja peliasut omakseen.
Aika lailla samat fiilikset tästä ja etenkin tuosta hengettömyydestä. Jotenkin aika ei ole kohdellut alkuperäistä logoa hyvin. Tietenkin jos vähän modernisoisi nykyaikaisempaan muotoon pienellä kasari/ysärivivahteella, mitä siitä sitten tulisi? Eikös musiikissakin viime vuosina ole ollut in se et lainataan vähän syntikka - ja grungesoundeja.

Edelleen itse olen sitä mieltä et joidenkin jopa pyhäinhäväistyksenä näkemä punamustavalkea Ht-logo (kyllä, se sama joka Vehviläisellä oli aiemmin kypärässään) voisi olla laadukas pohja logon uudistamiseen/nykyaikaistamiseen. Ilman HTtä toki vaikka JYPin nykytilanteeseen nimenomaan se sopisikin.

Värit pysyisi samoina, mutta olisi sopivasti vanhan ajan henkeäkin siinä. Mihinkään uusiobrändäyshommiin en lähtisi. JYPin tuntien ja ylipäänsä koko maailmaa katsoen riski siihen et suunniteltu uudelleenbrändääminen menee vituiksi, on liian suuri. Kysykää esimerkkejä vaikka Juventukselta, FC Lahdelta ja HC Västra Frölundalta...
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No smoking team on jotenkin muistissa vielä lapsuudesta, mutta kyllä näillä nykyisillä väreillä on ollut eniten merkitystä. Ja siksi en ole itsekään isompien muutoksien kannalla, mutta nykyisen paidan kehittäminen on aina ok.
 

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Logoasia sinänsä ei mulle ole iso, tietenkin se aito ja alkuperäinen on aito ja alkuperäinen, mutta jos puhutaan uudesta alusta ja uusiutumisesta, miksi tuijottaa pelkästään vanhaan? Minun silmään esim. ne vihreät paidat mustin housuin näytti kyllä hyvältä, enkä panisi pahakseni, jos logoakin ajanmukaistettaisiin uuden ajan vaatimuksiin. Itse en osaa kyllä mitään esimerkkejä ajatuksistani antaa, mutta siihenhän olisi ammattilaisiakin olemassa, joten miksi ei vaikka JYP julistaisi kilpailua halukkaille uusiutumisesta ja eteen päin menosta visuaalisuudessa, olisi vielä mainio paikka kerätä mediapisteitä ja näkyvyyttä, kun oikein hoidettaisiin.
Tästä erittäin paljon samaa mieltä. Kyllä JYP brändi kaipaa uudistusta ja varsinkin logo on minusta suoraan sanottuna ruma. 100-v. juhla sekä uusittu halli tulossa niin hetki olisi mitä mainioin uudistumiselle. Kaikki haluaa unohtaa ja jättää taakseen tämän kyntämisen. Nykyiset värit on hyvät mutta ei minua sekään haittaisi vaikka nekin vaihtuisivat. Logo on tärkeä ja sen suunnittelu pitää ilman muuta jättää ammattilaisille.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Jos tähän kohtaan sallitaan varmaan tähän ketjuun sopiva sinänsä ihan hauska muisto Jyväskylän jääkiekon historiasta ja logoista...tämä on varmaan tapahtunut joskus 80-luvulla omassa lapsuudessa, kun myös silloinen JypHt oli suht uusi liigajoukkue. En nimittäin varmasti ollut ainoa Keski-Suomen ulkopuolella joka luuli sitä pelipaidassa olevaa paikallisen mediayhtiön/sanomalehden logoa seuran logoksi. Hauskaa oli vielä se kun joskus ajeltiin perheen kanssa Keski-Suomessa ja Jyväskylässä, niin katsoin että herttileijaa onpa Jypillä iso toimisto kun tuttu logo oli katolla. Tuolloin en siis tiennyt että se on Keskisuomalaisen logo ja rakennus oli tietysti niiden toimitalo ja ilmeisesti siinä myös painotalo, joten olisi kyllä ollut aikamoinen "lukaali" lätkäseuran toimistoksi...
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
kun myös silloinen JypHt oli suht uusi liigajoukkue.

Samoilta ajoilta muistuu mieleen keskustelu, että JYPin tulisi muuttaa kiekkohuumansa keskellä logonsa keski - suomen maakuntalinnuksi metsoksi, koska se kuvaisi talousaluetta ja haaveiltua kannattajapohjaa laajemmin. Sitä en muista oliko joku tulema tuosta, vai jo ennemmin mietitty, että ikämiesjengi oli nimeltään ukkometsot ja niillä vissiin tuo maakuntalintu on ollut käytössä. Ihan niin vanha en sentään ole, että olisin tuolloin sen kummemmin vanhain patujen touhuista ollut selvillä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Samoilta ajoilta muistuu mieleen keskustelu, että JYPin tulisi muuttaa kiekkohuumansa keskellä logonsa keski - suomen maakuntalinnuksi metsoksi, koska se kuvaisi talousaluetta ja haaveiltua kannattajapohjaa laajemmin. Sitä en muista oliko joku tulema tuosta, vai jo ennemmin mietitty, että ikämiesjengi oli nimeltään ukkometsot ja niillä vissiin tuo maakuntalintu on ollut käytössä. Ihan niin vanha en sentään ole, että olisin tuolloin sen kummemmin vanhain patujen touhuista ollut selvillä.
Oikeilla jäljillä olet tuosta logopohdinnasta siinä mielessä et joku luonnos JYP-logosta on ollut aikoinaan jossa on ollut metson pää. En nyt mene päätäni tai pallejani lyömään pantiksi mutta ulkomuistista sanottuna vähän oli vaikutteita haettu Carolina Hurricanesin logosta.

Jäsen @HOOLIGAN_ 'in arkistoissa tuo metso-logo on varmaan vieläkin?
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Ainakin 90-luvun puolivälin jälkeen oli fanipaita (t-paita) jossa kuva luistelevasta metsosta lätkäkamat päällä.

Logo hommaa hiersi ainakin se että oli lentopallo seura metso lentis, vähän samalla tavalla D teamin nimeäminen hurrikaaniksi hiersi jotain kun siitäkin on olemassa lentopalloseura hurrikaani, joillekin nämä oli liian suuria möykkyjä matkassa, ettei tulisi seurojen sekoituksia ja väärinkäsityksiä
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Oikeilla jäljillä olet tuosta logopohdinnasta siinä mielessä et joku luonnos JYP-logosta on ollut aikoinaan jossa on ollut metson pää. En nyt mene päätäni tai pallejani lyömään pantiksi mutta ulkomuistista sanottuna vähän oli vaikutteita haettu Carolina Hurricanesin logosta.

Jäsen @HOOLIGAN_ 'in arkistoissa tuo metso-logo on varmaan vieläkin?
Pitää kaivaa myöhemmin koneelta joka sijaitsee Jyväskylässä, itse en sijaitse.

Olet kuitenkin muisteluissasi oikeassa ja metso logokin oli jo tehtynä. Tämän logon olen ainakin kertaalleen tähänkin ketjuun laittanut, mutta valitettavasti tuo linkki on jo vioittunut ja poistunut. Nopeasti en nettisurffailulla tuota myöskään löytänyt. Pitänee kaivella myöhemmin omia arkistoja.

Alla vielä tämä lainaus itsestäni aiemmin tästä samasta ketjusta:
Mikäli puhumme samasta asiasta, niin tuo oli yksi logovaihtoehtoja silloin kun brändiä uusittiin, mutta kuten tiedämme JYP valitsi kiekuran ei metsoa.

"JYP järjesti vuonna 1997 logokilpailun, jossa metso oli yhtenä vaihtoehtona. Lopulta kilpailun voitti edelleen käytössä oleva hurrikaanilogo"

Linkki vie JYP paitaan metson kanssa.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
OT : RäpyläRepen suosikkijoukkue aika erikoinen
Toisesta ketjusta tämä, mutta tuostahan (Bayraktar) se uusi logo olisi väännettävä, kun ilmavoimatkin näillä hoodeilla hengaa. Toinen vaihtoehto ajankohtaiseksi logoksi olisi tietysti traktori. Vaikka tankkia hinaava sellainen. Kauden viimeiseen peliin paidat traktorilogolla, niin heti ostaisin yhden GW:n. Rahat niitä tarvitseville Ukrainaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten olis pelipaidat Ukrainan väreissä yhteen otteluun? Onhan se todella kaukana JYPin väreistä, mutta olisi juuri sen vuoksi harvinainen ja mielenkiintoinen keräilyharvinaisuus, joka saattaisi tuottaa hyvät rahat Ukrainan hyväksi.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Miten olis pelipaidat Ukrainan väreissä yhteen otteluun? Onhan se todella kaukana JYPin väreistä, mutta olisi juuri sen vuoksi harvinainen ja mielenkiintoinen keräilyharvinaisuus, joka saattaisi tuottaa hyvät rahat Ukrainan hyväksi.
Haluaisin nähdä, ja olisin todellakin kiinnostunut ostamaan kyseisen paidan itselle. Rahat toivottavasti menisi Ukrainan hyväksi.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Muuten hyväksyn näkemyksesi, mutta mun mielestä traktorijutut on hauska lisä JYP-brändiin. En missään nimessä pyrkisi niistä eroon. Ne sopivat hyvin seuramme sijaintiin kartalla korostaen sitä, että ollaan pienemmän jyväjemmarikylän ytimessä. Lisäksi olen kuullut huhua, että Valtralla ovat olleet todella otettuja siitä miten traktorit ovat tulleet osaksi JYP-brändiä jo fanienkin suulla. Se on ns ilmaista mainosta firmalle ja kun se tulee fanien suusta, se on huomattavasti aidompaa kuin markkinointitoimistojen pakottamiset.
Sopivampi identiteettiketjuun, joten hypätään sinne.

Tähän piti pureutua kun yhdessä WA-ryhmässäkin joku asian mainitsi viikolla ja asia jäi vähän takapiruksi takaraivoon vaivaamaan.

On tästä kannattajaporukassakin kait jonkinasteinen synonyymi tullut junttimaisuuden korostamiselle. Äkkiseltään laskettuna nimittäin 4 vai 5 eri laulua löytyy joissa mainitaan Valtra. Yksi kaksikeppinen löytyy myös jossa on traktori. Valmetti sentäs.

Joskus on jotain taideteosta yritetty luoda päässä Valtran logosta mutta kun omat piirrutustaidot on lähinnä luokkaa "kirkkovene ja tussaa kirjaimia uusiksi eri varoituskylteistä" niin asia on vähän jäänyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös