Mielestäni on vain käsittämätöntä, että ei kykene edes 25 vuoden jälkeen näkemään tuossa brändissä mitään hyvää ja sylkee sen päälle joka käänteessä. Tämä on todella epäkunnioittavaa koko seuraa ja organisaatiota kohtaan.
En vain jaksa vääntää enää tästä asiasta, koska en pidä siitä, että rakastamani seuran päälle syljetään tällä tavoin. Lopetan aiheesta keskustelun tähän.
Hyvää on aikanaan ollut keski-suomen värit, vaikka tässäkin henkilökohtaisesti olen alkuperäiseen paluun kannalla, tuossa hetkessä kun muutos tuli se oli hyvä ja oikea. Taustalla lienee kuitenkin enemmän Panda kuin keski-suomen värien tuonti, mutta jokatapauksessa tuossa hetkessä loistava päätös.
Nykyinen brändi on myös osa seuran historiaa ja ansaitsee siinä paikkansa, kuten olen sanonut jokainen JyP historian osa logoineen ja värineen kuuluvat näkyä JYPin historiassa, nykyään käytännössä ainoastaan nykyinen brändi näkyy ja tämä on jopa oksettavaa sekä vastenmielistä.
Hurrikaani teema, logo ja nimenkirjoitusmuoto JYP joka ei tarkoita yhtään mitään, ei taas ole oikein missään vaiheessa ollut mikään hirveän iso neronleimaus tai hyvä brändinä vaikka kuumimpina RDn menestysvuosina puhuttiinkin hurrikaaniprässistä yms.
Olen siis sitä mieltä, että JyP kaipaa paluuta juurille ja brändiuudistusta, hurrikaani voidaan laittaa sivummalle ja tuoda jotain kontreettisempaa ja vähemmän muovista tilalle, on se sitten historian logojen uudelleen suunnittelua/käyttöä tai kokonaan uuden brändin luomista.
EI kuitenkaan hurrikaaniteemaakaan tarvitse mihinkään piilottaa, vaan sitä voi ja pitää muutoksen jälkeenkin tuoda historiassa, hallilla ja kannattajatuotteissa esiin, siinä missä muitakin entisiä vaiheita sekä uutta brändiä.
Jos jokin on epäkunnioittavaa niin se on seuran hirttäytyminen tähän muoviseen ja vahvaa ysäriä (ei positiivisessa mielessä) henkivään irrallisena hurrikaaniteemaan ja JYP kirjoitusasuun.
En ole myöskään ajatukseni kanssa yksin, josta voisi joku sanoa, ettei tuo hurrikaanibrändi ole kovinkaan onnistunut vaikka jo 25v sitä katseltu.