JYP ja KeuPa yhteistyö

  • 49 395
  • 236

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Kakkonen näköjään tänään KeuPan kokoonpanossa. Toivottavasti tää ei tarkoita sitä, että Valtteri palaa KeuPaan...
Tänään Kakkonen ei ole KeuPan kokoonpanossa. Kalajanniska taas on. Toivottavasti kumpikin kuitenkin saa pelata loppukauden JYPissä eikä KeuPa ”kutsu”.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään Kakkonen ei ole KeuPan kokoonpanossa. Kalajanniska taas on. Toivottavasti kumpikin kuitenkin saa pelata loppukauden JYPissä eikä KeuPa ”kutsu”.

Kaltevan parina näyttäisi edelleen olevan. Katsotaan sitten kun nuorempi Honka ja Vainio palaa sairastuvalta miten ketjut menee. Tuossa on kuitenkin 12 pakin (+J.jokinen) kanssa sopimus ja vain alle 20v pelaajat on mahdollista nimetä nuorten listalle 15.2 jälkeen. Jos ei 6 avauspakin joukkoon mahdu niin järkevämpi silloin isommat minuutit mestiksessä ja sitten muut vuorottelee tuosta 7 pakin tontin jämäminuuteissa. Pakkiosasto on itseasiassa sen verran laaja että saa nähdä liikkuuko esim. jompikumpi viinikaisista loppukauden sopimuksella KeuPaan tai muualle. Olettaen siis että Vainio, A.Honka, O-P viinikainen ei ole pitempään pois.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Kalajanniska on pelannut kaksi peliä Mestiksessä, tehnyt kaksi maalia, molemmat maalit on ollut KeuPan toinen maali matsissa ja molemmat pelit on ollut Savonlinnassa SaPKoa vastaan. Heh (:
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voisi siis veikata että 5 nimettävää pelaajaa olisi Tomi niku, Kimi Kuusela, Patrik Siikanen, Oskari kalajaniska sekä mahdollisesti Niko Parkkinen tai sitten se 5 pelaaja on joku a-junnu jota en tunnista ja saa lauantaihin mennessä tuon 2 peliä täyteen.

4. kohdan säänön perusteella O-P Viinikainen, Joonas Viinikainen ja Aleksi Rutanen aloittanee mestiksessä ja kutsutaan ylös tarvittaessa.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Kakkosta pitäisi ehdottomasti peluuttaa JYPissä, mutta mikä mahtaa olla KeuPan kanta tähän? Kauden alussa JYP tiedotti, että Kakkonen lainataan koko kaudeksi KeuPaan, joten kaiken järjen mukaan KeuPa on rakentanut pakistonsa sillä oletuksella, että Kakkonen on osa sitä. Mietin vaan että pitääkö JYPin palauttaa Kakkonen Keuruulle, jos meinaavat vielä hyvässä hengessä jatkaa KeuPa-yhteistyötä.

Vastineeksi Kakkosesta olisi tarjota lähinnä Lindroos ja Allen, mutta käsittääkseni he eivät saa enää siirtorajan jälkeen KeuPassa pelata.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kakkosta pitäisi ehdottomasti peluuttaa JYPissä, mutta mikä mahtaa olla KeuPan kanta tähän? Kauden alussa JYP tiedotti, että Kakkonen lainataan koko kaudeksi KeuPaan, joten kaiken järjen mukaan KeuPa on rakentanut pakistonsa sillä oletuksella, että Kakkonen on osa sitä. Mietin vaan että pitääkö JYPin palauttaa Kakkonen Keuruulle, jos meinaavat vielä hyvässä hengessä jatkaa KeuPa-yhteistyötä.

Vastineeksi Kakkosesta olisi tarjota lähinnä Lindroos ja Allen, mutta käsittääkseni he eivät saa enää siirtorajan jälkeen KeuPassa pelata.
Lienee täysin selvää, että jos JYP näkee Kakkoselle käyttöä, niin Kakkonen pelaa silloin JYPissä. En usko sekuntiakaan, että KeuPan kanssa olisi sovittu sellaisia lainoja, jotka voisivat tämän estää. Lisäksi se ei tee hyvää pelaajan motivaatiolle, jos pakotetaan pelaamaan alemmassa sarjassa, vaikka kysyntää olisi ylhäällä.

Katsoin uutisen tuosta KeuPan sivuilta, niin siinä puhuttiin "alustavasta lainasta", joka kertoo mielestäni juuri siitä, että Kakkonen on edelleen varsin vapaasti JYPin käytettävissä.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän KeuPa lopulta ole aika talutushihnassa vaikka ovatkin pyrkineet kohti itsenäisempää toimintaa, ilman JYPiä (tai muita liigajoukkueita) olisi varmaan jo joukkue mennyt nurin. Ja pitää muistaa että jos ei pahaa loukkaantumissumaa tule niin tuossa KeuPalle tulee jopa enemmän pelaajia kun ennen 15.2. Viinikaiset, Rutanen ja toinen pelaajista Kalajaniska/Patrik Siikanen mahdollista liikutella tarpeen mukaan. Lisäksi vielä nuo kaksi nuorta Kuusela ja Niku, jotka varmaan mestistasolla vähintään jo täyttää rosteripaikan vaikka vahvistuksia ei olisi.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Kakkonen Valtteri17.3.2000JYP Jyväskylä OyKeuPa 32 ott (14.2.2020)
Kalajanniska Oskari18.9.1999JYP Jyväskylä OyKeuPa 3 ott (15.2.2020)
Kuusela Kimi26.4.2001JYP Jyväskylä OyKeuPa 32 ott (14.2.2020)
Parkkinen Niko26.4.1999JYP Jyväskylä OyKeuPa 36 ott (15.2.2020)
Siikanen Patrik16.4.2000JYP Jyväskylä OyKeuPa 14 ott (15.2.2020)

Tuossa siis nuo jotka voi mennä sarjojen välillä. Muita mahdollisia nimiä vielä voi olla sitten Niku, Rutanen ja Viinikaiset jotka yhdensuuntaisella liikkeellä pystyy aloittaan mestiksessä ja siirtyä liigajoukkueen vahvuuteen, mutta ei enää takaisin.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kakkonen tänään KeuPan pelissä, yhdessä Rutasen, Kalajanniskan ja Parkkisen kanssa. Eli nokkimisjärjestyksessä Kakkonen häviää luottopakki Allenille. Tämän voisi kopioida myös vitutusketjuun ja Tirkkoselle potkut -ketjuun.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kakkonen tänään KeuPan pelissä, yhdessä Rutasen, Kalajanniskan ja Parkkisen kanssa. Eli nokkimisjärjestyksessä Kakkonen häviää luottopakki Allenille. Tämän voisi kopioida myös vitutusketjuun ja Tirkkoselle potkut -ketjuun.
En ymmärrä mikä Allenin suolauskamppania täällä läpi kauden ollut käynnissä. Fakta on se, että Kakkonen tarvitsee sekä isoja minuutteja, että lepoa ja tässä KeuPa on juuri nyt parempi vaihtoehto kuin JYP.

Allen monien kommenttien perusteella ei tuntuisi osaavan mitään, itse kyllä näen kentällä oikeita asioita kiekollisesti vaikka välillä virheitä tuleekin. Nykyisestä joukkueesta itse ainakin näen Lindroosin ja Mäenpään olevan pelillisesti aiemmin liipasimella kuin Allenin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ymmärrä mikä Allenin suolauskamppania täällä läpi kauden ollut käynnissä. Fakta on se, että Kakkonen tarvitsee sekä isoja minuutteja, että lepoa ja tässä KeuPa on juuri nyt parempi vaihtoehto kuin JYP.

Allen monien kommenttien perusteella ei tuntuisi osaavan mitään, itse kyllä näen kentällä oikeita asioita kiekollisesti vaikka välillä virheitä tuleekin. Nykyisestä joukkueesta itse ainakin näen Lindroosin ja Mäenpään olevan pelillisesti aiemmin liipasimella kuin Allenin.
Minä en todellakaan suolaisi Allenia syyttä, sillä hehkutin ja puolustin Allenia viime kaudella ja ennen kauden alkua varmasti enemmän kuin kukaan muu täällä. Kyllä Allen on ihan oikeasti ansainnut sen palautteen mitä täällä saa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Minä en todellakaan suolaisi Allenia syyttä, sillä hehkutin ja puolustin Allenia viime kaudella ja ennen kauden alkua varmasti enemmän kuin kukaan muu täällä. Kyllä Allen on ihan oikeasti ansainnut sen palautteen mitä täällä saa.
En nyt sanoisi näinkään, koko kauden suurimmat paska ämpärit tällä palstalla on olleet Allen ja Mäenpää. Miksan tuossa ymmärrän, kun taso ollut jotain aivan muuta kuin pitäisi tuolla kokemuksella ja palkkapussilla olla. Allen taas pelaa oikeastaan vasta toista liigakauttaan, siihen nähden palaute ollut rajua varsinkin, kun kiekollisesti Allen ollut koko kauden JYPin rohkeimpia ja uskaltaa tehdä riskienkin varjolla niitä asioita mitä valmennus haluaa, tästä syystä varmasti terveenä ollutkin lähes aina kokoonpanossa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En nyt sanoisi näinkään, koko kauden suurimmat paska ämpärit tällä palstalla on olleet Allen ja Mäenpää. Miksan tuossa ymmärrän, kun taso ollut jotain aivan muuta kuin pitäisi tuolla kokemuksella ja palkkapussilla olla. Allen taas pelaa oikeastaan vasta toista liigakauttaan, siihen nähden palaute ollut rajua varsinkin, kun kiekollisesti Allen ollut koko kauden JYPin rohkeimpia ja uskaltaa tehdä riskienkin varjolla niitä asioita mitä valmennus haluaa, tästä syystä varmasti terveenä ollutkin lähes aina kokoonpanossa.
Vika on vain siinä, että Allen tekee aivan kaamean määrän virheitä. Vaikka yrittäisikin olla rohkea ja tehdä oikeita asioita, niin se ei riitä, jos ei kertakaikkiaan onnistu missään mitä tekee.

En ole huomannut mitään älytöntä Allenin suolausta täällä yleisesti, enkä ole siihen aiemmin itse osallistunut. Alkaa vain olemaan sellainen tilanne, että Allenista on kentällä jatkuvasti enemmän haittaa kuin hyötyä.

Allen pelaa itseään ulos tilanteista enemmän kuin kukaan muu JYPin pelaaja. Ottaa myös turhia jäähyjä liikaa.

Kakkonen on pelannut alusta alkaen pitkälti sillä tavoin, kun Allenilta olisin toivonut. Toki Allen on naksua kiekollisempi pakki, mutta kuitenkin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Tottahan toki virheet jäävät suurimman osan mieleen helposti ja onnistuneet suoritukset ei niinkään, esim tuossa Pelicans pelissä Allenilta muutama aivan jäätävän hyvä kiekollinen avaus lähes J.Honka tasoa. Mikäli maaleja näistä ei tule niin nopeasti unohtuvat.

Ja ei siinä olen samaa mieltä, että Allen on tehnyt paljon virheitäkin, mutta minusta on erittäin positiivistä, ettei ole niistä "masentunut" vaan itseluottamus kestää virheetkin ja pelaaminen on kokoajan yhtä rohkeaa. Yleensä sillä kun uskaltaa pelata, myös palkinto tulee joissain vaiheessa, ei välttämättä heti mutta tulee kuitenkin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
kiekollisesti Allen ollut koko kauden JYPin rohkeimpia ja uskaltaa tehdä riskienkin varjolla niitä asioita mitä valmennus haluaa, tästä syystä varmasti terveenä ollutkin lähes aina kokoonpanossa.

Mulle tulee tuloksiltaan mieleen A. Hongan viime kausi, mutta lahjakkuutta siinä mitassa en näe. Minä en pidä kenenkään suolaamisesta, mutta jos miettii eilisenkin pelin kautta, mikä määrä vääriä valintoja, kiekon menettämisiä, haparoivia syöttöjä jne yhteen otteluun mahtui, on pakko kyseenalaistaa valmennuksen kompetentti. Tuolla virhemäärällä pitäisi olla Mestiksessä kehittymässä, eikä liigassa selviytymässä. En siis suolaa, mutta tosiasiat pitää kyetä näkemään. Kehitystä ja parasta pelaajalle kuitenkin toivon, vaikka nyt on kentällä enemmän riippa kuin etu.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mulle tulee tuloksiltaan mieleen A. Hongan viime kausi, mutta lahjakkuutta siinä mitassa en näe. Minä en pidä kenenkään suolaamisesta, mutta jos miettii eilisenkin pelin kautta, mikä määrä vääriä valintoja, kiekon menettämisiä, haparoivia syöttöjä jne yhteen otteluun mahtui, on pakko kyseenalaistaa valmennuksen kompetentti. Tuolla virhemäärällä pitäisi olla Mestiksessä kehittymässä, eikä liigassa selviytymässä. En siis suolaa, mutta tosiasiat pitää kyetä näkemään. Kehitystä ja parasta pelaajalle kuitenkin toivon, vaikka nyt on kentällä enemmän riippa kuin etu.
Olen täsmälleen samaa mieltä, sillä erotuksella että minusta Allenin peluu ei ole vain selviytymistä, vaan pystyy toiminnallaan tuomaan JYPille positiivisia asioita kentälle. Toki huonojakin pelejä tulee, mutta niin varmaan kaikille nuorille.

A.Hongan ja Allenin vertaaminen on sikäli kiusallista, että A.Honka on puhdas offensiivinen puolustaja ainakin tämän hetken DNAltaan ja Allen taas enemmän kiekollinen yleispuolustaja. JYPissä varmaan Kalteva on lähinnä Allenia, ehkä osin Vainiokin, mutta kapteeni on selvästi puolustavampi kuitenkin.

Kyllä Ronilla pelissään kehitettävää on, jopa paljonkin, sitä en kiistä, mutta mielestäni jo nyt on yleensä JYPille hyödyksi kentällä ollessaan ja valmennus on ilmeisesti katsonut samoin, kyllä JYPillä kuitenkin muitakin vaihtoehtoja olisi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tottahan toki virheet jäävät suurimman osan mieleen helposti ja onnistuneet suoritukset ei niinkään, esim tuossa Pelicans pelissä Allenilta muutama aivan jäätävän hyvä kiekollinen avaus lähes J.Honka tasoa. Mikäli maaleja näistä ei tule niin nopeasti unohtuvat.

Ja ei siinä olen samaa mieltä, että Allen on tehnyt paljon virheitäkin, mutta minusta on erittäin positiivistä, ettei ole niistä "masentunut" vaan itseluottamus kestää virheetkin ja pelaaminen on kokoajan yhtä rohkeaa. Yleensä sillä kun uskaltaa pelata, myös palkinto tulee joissain vaiheessa, ei välttämättä heti mutta tulee kuitenkin.
Minua huolestuttaa eniten se, että Allen tuntuu nimenomaan masentuneelta. Olemus on jatkuvasti varsin turhautunut ja tuntuu että rentous pelaamisesta puuttuu, kun kausi ei ole mennyt toivotulla tavalla.

Kuvailet Allenia samalla tapaa kuin itse kuvailen A.Honkaa. Minä vain näen, että Allen on menettänyt itseluottamuksensa tämän kauden kuluessa ja Anttonille näin ei ole käynyt.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
ainakin tämän hetken DNAltaan ja Allen taas enemmän kiekollinen yleispuolustaja.

Näin minäkin olen ymmärtänyt ja tämä ehkä analyysiä hämärtää. Siinä, missä aloitteellisena A Hongan virheet näkyivät räikeästi, niin monikaan ei tunnu huomaavan Allenin jatkuvia virheitä sijoittumisessa, siksi se on kauden otannalla melkoinen pujottelukeppi ja toinen missä virheitä syntyy usein on itsensä ulos pelaaminen tilanteista. Voimaa on laittaa mies seinälle, siihen osaaminen tuntuu loppuvan, koska useammin kuin kerran erässä otteesta kierähtää vastustaja kiekon kanssa ja luo maalipaikan. Virheet minäkin ymmärrän ja niitä tulee jokaiselle, mutta määrässä ja niiden pysyvästi jatkumisessa pitäisi olla toleranssi. Kyllä kys. pelaaja pystyy myös luomaan peliä, jos saa tilaa, eikä tule painetta, mutta jos tulee tekeminen on huolimatonta huiskimista, siis minun mielestä selviytymistä.

Jos ajattelee asiaa roolin ja sen pelaajan dna:n kautta, siinä missä A Hongan pitääkin riskeerata ja hioa talenttiaan, Allenin pitäisi pyrkiä yksinkertaistamaan ja pelaamaan riskittömämmin siihen oman pään pelaamiseen keskittyen, kun se on hanskassa, on varmasti aikaa rakentaa itsestään kokonaisvaltaisempaa pakettia ja kyllä minä siihen tulevaisuudessa hänen kohdallaan voin uskoakin, vaan malttia ja kärsivällisyyttä, eikä yrittää nielaista isompaa palasta kun pystyy nielemään.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ymmärrä mikä Allenin suolauskamppania täällä läpi kauden ollut käynnissä. Fakta on se, että Kakkonen tarvitsee sekä isoja minuutteja, että lepoa ja tässä KeuPa on juuri nyt parempi vaihtoehto kuin JYP.

Allen monien kommenttien perusteella ei tuntuisi osaavan mitään, itse kyllä näen kentällä oikeita asioita kiekollisesti vaikka välillä virheitä tuleekin. Nykyisestä joukkueesta itse ainakin näen Lindroosin ja Mäenpään olevan pelillisesti aiemmin liipasimella kuin Allenin.
Ihan sama ketä suolataan, ketä ei, Kakkosen pitäisi pelata kuitenkin Liigaa, koska sinne hän tasonsa puolesta kuuluu. Ja ajatus siitä, että kehittymisen kannalta olisi parempi pelata nyt Mestistä, on täyttä bullshittiä. Ei Jerryäkään peluutettu peluuttamisen ilosta Akatemiassa, vaan annettiin pelipaikka JYPissä, eli oman tason joukkueessa. Allen on myös nuori lupaava pakki. Minun ehdotus: Allen KeuPaan kehittymään, jos kerran KeuPa-vastuu on jollakin logiikalla hyödyllisempää kuin vastuun saaminen JYPissä.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Allen on myös nuori lupaava pakki. Minun ehdotus: Allen KeuPaan kehittymään, jos kerran KeuPa-vastuu on jollakin logiikalla hyödyllisempää kuin vastuun saaminen JYPissä.

Kannattaisi muistaa siirtosäännöt. Jos Allen olisi siirtynyt pelikieltonsa aikana KeuPaan ennen siirtoajan umpeutumista, niin sitten hän olisi siellä kauden loppuun. Tuskin tällaista kannattaisi tehdä.
jos RA pelaa liigaa, 2 mestistä, molemmilla säilyy pelituntuma, ja ovat käytettävissä, jos tarvetta pakistoon tulee loppukaudesta. 2 voi nuorena pelaajana seilata mielin määrin edestakaisin (kunhan seurat pääsevät siirrosta sopimukseen).
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ihan sama ketä suolataan, ketä ei, Kakkosen pitäisi pelata kuitenkin Liigaa, koska sinne hän tasonsa puolesta kuuluu. Ja ajatus siitä, että kehittymisen kannalta olisi parempi pelata nyt Mestistä, on täyttä bullshittiä. Ei Jerryäkään peluutettu peluuttamisen ilosta Akatemiassa, vaan annettiin pelipaikka JYPissä, eli oman tason joukkueessa. Allen on myös nuori lupaava pakki. Minun ehdotus: Allen KeuPaan kehittymään, jos kerran KeuPa-vastuu on jollakin logiikalla hyödyllisempää kuin vastuun saaminen JYPissä.
Onneksi JYPissä katsotaan kokonaiskuvaa hieman laajemmalla okulaarilla kuin teikäläinen, tuo @Aito Taisto sanoma siirtosääntö on yksi iso asia tässä, mutta myös Kakkosta kehittää enemmän isot minuutit Mestiksessä, kuin JYPissä reilu 10min peliajat, mitä todennäköisimmin olisi tiedossa kun muut puolustajat tervehtyy.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onneksi JYPissä katsotaan kokonaiskuvaa hieman laajemmalla okulaarilla kuin teikäläinen, tuo @Aito Taisto sanoma siirtosääntö on yksi iso asia tässä, mutta myös Kakkosta kehittää enemmän isot minuutit Mestiksessä, kuin JYPissä reilu 10min peliajat, mitä todennäköisimmin olisi tiedossa kun muut puolustajat tervehtyy.
Juu, tuo siirtosääntö on mitä on ja peluutukset menee niin kuin menee, tässähän vaan spekuleerataan, mutta se pointti: A. Honka, Allen ja Kakkonen ovat kokemukseltaan kaikki vielä aloittelevia nuoria poikia. Honkaa ja Allenia on ajettu koko kauden ajan sisään, samalla kun Kakkonen lainattiin koko kaudeksi KeuPaan. Nyt hän pääsi pelaamaan ja lähes kaikki palstalaiset ovat sitä mieltä, että Kakkonen ansaitsisi paikan kokoonpanossa. Kerro ihmeessä miksi (+7) Kakkosen pitäisi pelata Liigassa 10 minuutin mittaisia otteluita? Eikö riitä kunto samaan (-4) Allenin kanssa vai mistä on kyse? Okei, ymmärrän että Tirkkonen haluaa korjata oman työn hedelmää ja antaa vastuuta Allenille. Harmittaa vaan hyvän pelaajan puolesta, ettei saa ansaitsemaansa vastuuta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En usko, että Kakkosen peluuttaminen KeuPassa tällä viikolla johtuu siitä, että hän olisi välttämättä nokkimisjärjestyksessä Allenin takana. Voi ihan hyvin olla kyse siitä, mitä KeuPan kanssa on sovittu.

Varsin turhaa on heti vetää kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä näistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös