JYP-huhut

  • 2 208 701
  • 10 405

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Minä tyydyn ainoastaan sellaiseen pelaajaratkaisuun joka lähtökohtaisesti taistelee koko perkeleen liigan pistepörssin voitosta!

Olen sitä osin samaa mieltä että organisaation ulkopuolelta tänne ei ole järkeä mitään kuraa roudata. Arpapeliä voidaan harrastaa sitten vaikka omien junnujen kehittämisen muodossa. Collinsin statsien ohella kannattaa huomioida miehen pelaajatyyppi, tuleva palkkapussi ja se että jätkä on pelannut koko uransa pienessä kaukalossa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
JYP leikkaa Budjettia 15%. 2 miljoonasta tuo on 300 tuhatta. Eli Erik Perrin tilipussin verran.
Edelleenkin, ei leikkaa. Tyni on sanonut että leikkaus ei ole niin suuri kuin on annettu ymmärtää. Ehkä hieman outoa että Tyni itse totesi tuon 15% mutta ehkä sen jälkeen Seppänen on korjannut hieman Tyniä. Pelaajabudjetti laskee mutta ei noin paljon. 10% voi olla realistinen arvio.

Olen osittain samaa mieltä monen kirjoittajan kanssa täällä. Ensinnäkin, ei voi olla varmaa ulkomaalaista pistenikkaria. JYPille ei ole sellaiseen resursseja, sillä sellaiset pelaajat pelaavat NHL:n puolella. Joku pelaaja voi onnistua tai olla onnistumatta. Sitä ei voi etukäteen tietää. Olen kuitenkin sitä mieltä että JYP tarvitsee ykkössentterin ulkopuolelta ja mieluusti sellaisen joka on peliälykäs ja joka on riittävän hyvä molemmissa päissä. Mikään raketti kyseisen pelaajan ei tarvitse olla mutta kuitenkin riittävän nopea. Tämän pelaajan pitää olla hyvä syöttämään ja mailan kanssa teknisesti hyvä. Perriniä ei pysty korvaamaan mutta joku hyvä pelaaja sieltä pitää tulla tuo ykkössentteriksi hankkia. Johtajuuttakin on hyvä olla. Ei ole mikään helppo rasti mutta onneksi meillä on Holtari palkkalistoilla. Valuuttaa pitäisi olla riittävästi tälläisen pelaajan hankkimiseen.

Ykkössentterin lisäksi JYP tarvitsee ulkopuolelta liigatasolla hyvän puolustavan puolustajan. Sellaisen ison ja ilkeän kuten Viitanen tai Skrbek.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edelleenkin, ei leikkaa. Tyni on sanonut että leikkaus ei ole niin suuri kuin on annettu ymmärtää. Ehkä hieman outoa että Tyni itse totesi tuon 15% mutta ehkä sen jälkeen Seppänen on korjannut hieman Tyniä. Pelaajabudjetti laskee mutta ei noin paljon. 10% voi olla realistinen arvio.
Jos luet huolella oman tekstisi "leikkaus ei ole niin suuri kuin on annettu ymmärtää", niin havainnet, ettei Tyni viitanne omaan sanomaansa vaan esim jatkoajassa esiintyneisiin arvioihin, että joukkueen kaikki tähdet ulostettaisiin.
Tyni itse aikanaan ilmoitti, että leikkaus on 10-15%, mikä on tietysti paljon.

Ykkössentteristä: tuntemattoman pelaajan tuominen tälle paikalle on aina riski. Luulen edelleen, ettei varsinaista selvää ykkössentteriä tule. Ykkösen keskellä pelannee Nättinen (Julius). Silti olen itse sitä mieltä, että aloitustaitoisia senttereitä tarvittaisiin. Pelintekijä voi olla laiturikin (kuten Donskoi Kärpissä).
 
Viimeksi muokattu:

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Hyvä! Senasta vallitsee näemmä jonkilaista yksimielisyyttä. Tosiasioitten tunnustaminen on kehityksen edellytys. Virtasen pelityylin edelleen kehittäminen luo jo ensiķaudella ylivoiman, jota ei ole muilla. Viittaan edellisiin huomioihini aikaisemmin.
 

sean

Jäsen
Tiedostan urheilullisesti ykkössentterin puutteen. Faktan kuitenkin uskoisin olevan, ettei taloudellisesti sellaista nimeä ole tarjolla kuka olisi takuu varma 40-50 pisteen mies JYPin resursseilla.

En usko, että enään lähdetään toivotaan toivotaan hankintoja tekemään. Tästä mielestäni kertoo viime kaudella Boycen hankinta.

JYP saa ensi kaudelle varmasti kilpailu kykyisen joukkueen. Kärkisijoista taistelu vaatii ikävä kyllä vaan uusien Hännikäisten syntymistä.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Mitähän järkeä tässä vertailussa on? Järvinen on ainoa kellä on jatkosopimus.

09-10 JYP sentterit Hytönen, Vänttinen, Hakkarainen, Lahti ja riska. Marginaali pelaajat Virtanen, Asplund ja Ikonen.
Uskoisin tulevan kauden olevan pitkälle samalla kaavalla.

JYP leikkaa Budjettia 15%. 2 miljoonasta tuo on 300 tuhatta. Eli Erik Perrin tilipussin verran.

Eihän tuossa suoranaisesti mitään järkeä ollutkaan. Pointtina oli vaan osoittaa, miten väkivahvat sentterikalustot tämän kauden finaalijengeillä on. JYPin tulevan kauden senttereistä (jos uusia ei tule), joukkueisiin ei mahtuisi kuin Mannisen tilalle Löfman/Lahti (imo).

Lisäksi tuosta 09-10-kaudesta. JYP huomasi jossain vaiheessa, että perkele tämähän ei riitä ja hankki Jussi Makkosen. Steve Kariyakin taisi silloin tällöin pelin tai pari keskellä pelata?

Edelleen: Minun mielestäni leikkauksia pitää tehdä myös muualta kuin kärkiketjun sentteristä. 1./2. sentteriksi 100-150k palkalla operoiva sentteri ja pakistoon Mäenpään, Viitasen ja Kauppisen poistumisen avulla yksi 100-150k pakki. Tsädääm ja sama 300k säästetty.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Tiedostan urheilullisesti ykkössentterin puutteen. Faktan kuitenkin uskoisin olevan, ettei taloudellisesti sellaista nimeä ole tarjolla kuka olisi takuu varma 40-50 pisteen mies JYPin resursseilla.

En usko, että enään lähdetään toivotaan toivotaan hankintoja tekemään. Tästä mielestäni kertoo viime kaudella Boycen hankinta.

JYP saa ensi kaudelle varmasti kilpailu kykyisen joukkueen. Kärkisijoista taistelu vaatii ikävä kyllä vaan uusien Hännikäisten syntymistä.
Jos muistat, niin aikoinaan kun Perrin tänne hankittiin Ässistä ei hän ollut mikään takuuvarma pistenikkari, ja sellaista tänne on pariin vuoteen turha haaveilla. Tarkoitan tällä sitä, että on aina olemassa riski että ulkomaanavun panos ei olekkaan sitä mitä toivotaan, mutta hankinnan onnistuessa kohdalleen, niin kuin Perrinin tapauksessa kävi on siitä todella merkittävä apu seuralle. Joskus on vain pakko ottaa se riski että hankinta epäonnistuu,

JYP on viime vuosina onnistunut Holtarin johdolla tässä pelaajahankinnassa loistavasti, ja uskon että halua pelaajilla tänne tulemiseen on paljon enemmän kuin moneen muuhun seuraan verrattuna.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Jos muistat, niin aikoinaan kun Perrin tänne hankittiin Ässistä ei hän ollut mikään takuuvarma pistenikkari, ja sellaista tänne on pariin vuoteen turha haaveilla.
Perrin hankittiin kylläkin HPK:n riveistä jossa hän oli pelannut erinomaisesti sillä kaudella. HPK yritti myös saada hänet pysymään riveissään mutta JYP veti silloin pidemmän korren. Ehkä siksi että hänelle luvattiin isompaa roolia, ehkä siksi että JYP oli ihan alussa hankkimassa häntä riveihinsä mutta Jokerit tuli väliin isommalla tarjouksella, tiedä häntä. Kuitenkin kun Perrin tuli JYPiin, hän tuli ihan selkeästi kärkiketjun miehenä.

Vai tarkoititko kenties Immosta, joka tuli Ässien riveistä? Immonenkin oli TPS:n mies mutta kävi vain vuokralla Ässissä...
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Perrin hankittiin kylläkin HPK:n riveistä jossa hän oli pelannut erinomaisesti sillä kaudella. HPK yritti myös saada hänet pysymään riveissään mutta JYP veti silloin pidemmän korren. Ehkä siksi että hänelle luvattiin isompaa roolia, ehkä siksi että JYP oli ihan alussa hankkimassa häntä riveihinsä mutta Jokerit tuli väliin isommalla tarjouksella, tiedä häntä. Kuitenkin kun Perrin tuli JYPiin, hän tuli ihan selkeästi kärkiketjun miehenä.

Vai tarkoititko kenties Immosta, joka tuli Ässien riveistä? Immonenkin oli TPS:n mies mutta kävi vain vuokralla Ässissä...
Niinhän tässä kävi että sekoitin Perrinin Immoseen, my bad. Immosesta vielä sen verran että takuu varmaa pistenikkaria hänestä ei odotettu, tosin pidettiin kyllä lupaavana junnuna. Tänä päivänä sitten odotusarvot on vähän erilaiset, kuin silloin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Niinhän tässä kävi että sekoitin Perrinin Immoseen, my bad. Immosesta vielä sen verran että takuu varmaa pistenikkaria hänestä ei odotettu, tosin pidettiin kyllä lupaavana junnuna. Tänä päivänä sitten odotusarvot on vähän erilaiset, kuin silloin.
Ei tosiaan odotettu mutta muistan Holen olleen ihan täpinöissään kun Immonen tänne saatiin. Kyseessä oli silloin junnumaajoukkueen vakiokalustoa ja siellä oli vielä tärkeiden aloitusten ottajana ja muistaakseni kärkiketjujen pelaaja. Ässissä Immosta pelattiin rikkovassa roolissa. Ei ihan ole Jaken rooli ja täällä sai pelata vahvuuksillaan. Loppu on historiaa.

Samanlainen pelaaja meillä on nyt Antonen kun tänne hankittiin. Junnumaajoukkueiden vakiokalustoa ja minä odotin miestä aikaisemmin liigaan mutta niin vain on jämähtänyt Akatemiaan.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samanlainen pelaaja meillä on nyt Antonen kun tänne hankittiin. Junnumaajoukkueiden vakiokalustoa ja minä odotin miestä aikaisemmin liigaan mutta niin vain on jämähtänyt Akatemiaan.

No jaa, hieman on tosiaan jämähtänyt Akatemiaan, mutta ikää tulee Antoselle tässä kuussa vasta 20-v täyteen ja pelaaja kumminkin takoi yli 30 tehopistettä menneellä kaudella. Ehdottomasti tämä kortti kannattaisi katsoa loppuun, siispä toivon herralle 1-2 vuoden jatkoa. Hieman lisää voimaa ja terävyyttä lisää ja Antonen vielä takoo samat pisteet JYPin liigajoukkueessa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
No jaa, hieman on tosiaan jämähtänyt Akatemiaan, mutta ikää tulee Antoselle tässä kuussa vasta 20-v täyteen ja pelaaja kumminkin takoi yli 30 tehopistettä menneellä kaudella. Ehdottomasti tämä kortti kannattaisi katsoa loppuun, siispä toivon herralle 1-2 vuoden jatkoa. Hieman lisää voimaa ja terävyyttä lisää ja Antonen vielä takoo samat pisteet JYPin liigajoukkueessa.
Kyllä, olen ehdottomasti samaa mieltä. Hyökkäävään rooliin vaan sitten kun edustukseen pääsee. Toivottavasti Antonen haluaa myös itse jatkaa JYPissä.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Korpilahden pikkulinnut tosiaan lauloi että Markus Kankaanperä olisi tulossa ensi kaudeksi JYPiin. Melko luotettavasta lähteestä kuultua.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Markuksella olisi ollut haluja tulla Jyväskylään, mutta koska tarjous oli €uroissa tasoa junnu, niin mies päätti jäädä Tampereelle.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Markuksella olisi ollut haluja tulla Jyväskylään, mutta koska tarjous oli €uroissa tasoa junnu, niin mies päätti jäädä Tampereelle.

Okei. Kiitos kun oikasit.
 

chubster

Jäsen
Markuksella olisi ollut haluja tulla Jyväskylään, mutta koska tarjous oli €uroissa tasoa junnu, niin mies päätti jäädä Tampereelle.

Itsehän en mistään mitään tiedä, mutta ei nyt iha näin mennyt. Kyselty on ja ihan kunnon rahalla, Kanki on vaan ollut "kiitos, mutta ei kiitos" linjalla,
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Vähän huhuntynkää.

Veli-Matti Savinaisella pöydällä sopimustarjoukset 5 eri Liigaseuralta. IFK, Tappara, JYP, Ässät ja Pelicans. Lisäksi Elitserienistä pari seuraa kiinnostuneita, (Malmö ja Karlskrona) mutta näillä näkymin IFK tai JYP on viemässä voiton, jollei mitään ihmeellistä tapahdu.
 

marras

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kelpaisi kyllä Savinainen, vaikka vannoinkin Vatasen loukkaantumisen jälkeen ikuista kostoa, mutta ihme on jos tulee. Toivotaan toivotaan.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Savinainen yhden kauden komeetta ei mitään muuta. Ura tällä hetkellä laskusuunnassa. Tuon mallin pelaajia saa varmasti halvemmallakin. Eikö joukkue tarvitsisi kuitenkin ykkös-sentterin!??!? Toivottavasti tämä "kortti" ei toteudu ja säästetään rahat vaikka tulevaisuuteen jos ei mitää järkevää pelaajarintamalta löydy.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Savinaisessa on potentiaalia olla uusi Makkonen. Yksi suonenvetokausi ja hirveä hinku saada Jyväskylään.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Savinaisessa on potentiaalia olla uusi Makkonen. Yksi suonenvetokausi ja hirveä hinku saada Jyväskylään.
Nojjaa, Savinainen kuitenkin tullessaan tekee todella paljon arvokasta duunia, toki varmasti olisi "hintava" hankinta, joten tulostakin odotetaan, mutta ei Savinaisesta millään saa Makkosmaista surffailijaa... Olisi luultavasti myös todella tärkeä alivoimapelaaja ja toisi joukkueeseen myös kaivattua johtajuutta, jota on nyt kauden vaihteen aikana paljon menetetty. Mitään mottipäistä summaa ei kyllä kannata maksaa, mutta olen todella tyytyväinen jos Savi synergialle saapuisi.. Aika tasaisestihan Savinainen on tuota noin 30-pistettä liigassa paukuttanut, kyllä tuon määrän pojoja pitäisi kahdensuunnan pelaajalle kärkiketjuun riittää.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse näkisin että rosteri enemmän ehkä huutaisi kiekollisesti taitavaa juonikasta pelaajaa, kahdensuunan pelaajia alkaa kuitenkaan olemaan jo tarpeeksi ja suhteellisen isokoisia on hyökääjätkin. Hyvältähän tuo näyttä ainakin pudotuspelejä silmällä pitäen, mutta jos ei ole tarkoitus pelata esimerkiksi samalla tyylillä kun Blues sarjassa vaan yritetään kiekollisempaa peliä niin aika pulassa ollaan tuolla kiekollisella osaamisella mitä hyökkäyksessä on tällähetkellä. Hyviä pelaajia toki on, mutta melkoisesti duunaripelaajia.

Varsinkin jos oli tarkoitus säästää rahaa niin Savinainen ei ehkä siihen lokeroon mene, vaikka tuskin kalleimastakaan päästä. Toki ilolla vastaan tuommoisenkin sopimuksen ottaa vastaan, mutta en tiedä onko suoranaisesta tarvettakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös